Annons:
Etiketthälsa
Läst 5479 ggr
jenny877
5/23/18, 1:21 PM

Röd ring runt bett

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg dessa ringar på min hund. De sitter på respektive ljumske, en på ena sidan och två på andra. Verkar inte klia eller göra ont. Han har haft fästingar på andra ställen men ej fått ringar där.. så jag är lite osäker på vad det kan vara. Någon som har en idé?

Annons:
Maria
5/23/18, 1:25 PM
#1

Borrelia?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
5/23/18, 1:35 PM
#2

På människor är röda ringar runt fästingbett en säker indikation på borrelia. Gå till veterinär!

jenny877
5/23/18, 1:57 PM
#3

Okej, tack för snabba svar!!

Isalel
5/23/18, 8:43 PM
#4

Min hund brukar bli biten av myror ganska ofta och då ser hon ut så där! Brukar försvinna på ett par dagar. Men veterinärskontakt kan ju vara bra om det finns anledning att misstänka borrelia, men känns mindre troligt om det är 3 separata bett som orsakat samma reaktion.

Changrila
5/23/18, 9:40 PM
#5

Det blir så ibland och behöver inte betyda något alls, men är du osäker så kan du såklart vända dig till en veterinär. Det där med att ringarna är en indikation på borrelia gäller inte på hundar.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

hemul
5/23/18, 10:57 PM
#6

Bra att veta! Tror borreliaringarna är mer utbredda också På människa alltså). De där ser ju ut som om de är ritade med penna.

Bra och tydlig bild förresten. Ringer du vet kan du ju maila bilden också.

Annons:
Upp till toppen
Annons: