Annons:
Etiketthälsa
Läst 1577 ggr
Sattyg
5/22/18, 8:33 AM

En fråga om Bravecto

Har funderingar på att ge min hund bravecto men funderar över en sak, kommer fästingarna ändå att krypa omkring i pälsen och sen hoppa av när dom inser att det är farligt? Eller kryper dom inte in i pälsen överhuvudtaget?

Om det är det första alternativet så innebär det isåfall att man riskerar att ha ett gäng fästingar krypandes omkring hemma och kanske hittar en människa att bita sig fast i… 😮

Annons:
Jojaton
5/22/18, 8:46 AM
#1

Vissa upplever att fästingarna inte ens vill sätta sig i pälsen, men Bravecto ger effekt när dom biter så plockar du inte de som kryper biter de sig fast och dör.

Johanna - Instagram

Sattyg
5/22/18, 8:51 AM
#2

Aha tack så mycket för svaret 🙂

Fransu
5/22/18, 1:58 PM
#3

Nackdelen med Bravecto hos oss är att vi har fästingar krypande överallt i huset. I soffan, på golven, på väggarna, köksluckorna… Jag hittar fästingar lite varstans. Det verkar som att fästingarna fastnar i våra hundars pälsar, men tycker luktar att dom luktar illa och letar vidare efter godare mat. En och annan fästing biter sig fast, men dom verkar dö väldigt fort då.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Grodan
5/22/18, 2:51 PM
#4

Tidigare år har en och annan fästing gått över till mig och krypit på min arm, men i år har inte en enda krupit över… ännu 

Jag är mkt nöjd med Bravecto!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

parsley
5/22/18, 3:13 PM
#5

Jag har gett min Bravecto och vid ett par tillfällen så har jag fått plocka små, döda fästingar från ansiktet på den.  Fästingarna har satt sig  i ansiktet där hunden är relativt kort päls. Vid något tillfälle har jag hittat en fästing på flykt från hunden i sängen.  Teoretiskt sett kan den ha kommit från mig eller mina kläder också.  Annars upplever jag att Bravecto håller hunden fästingfri.

Upp till toppen
Annons: