Annons:
Etikettövrigt
Läst 1018 ggr
[johanneq]
2018-05-21 00:02

Vad är detta för ras?

Hej

för två år sedan kom en sån här hund springade mot mig på ett öppet fält. Hade aldrig sett en så söt hund förut!

Numera är jag sjukskriven och ensam och funderar på att skaffa hund. Valet faller på en liten hund.

Av en slump hittade jag en likadan på "reddit", idag. Kan nån sägs exakt vad detta är för hundras? Har sökt på nätet men förgäves… Det är inte pomeranian…

Bild borttagen av Amin då användarrättigheter för bilden saknas.  Lägg gärna in en länk till bilden istället TS. // Admin

Annons:
Sugar Mist
2018-05-21 02:08
#1

Första är väl frågan om du har tillstånd av den som äger bilden att använda den här?

Isåfall kan det ju vara en bra början att antingen plocka ner bilden om du inte har(bildstölder är faktiskt inte så trevligt), eller fråga bildägaren då den säkerligen har en bra gissning på det ;) 

Annars skulle jag tippa på typ kleinspitz eller pomeranian, valp då självklart. 
Googla på pomeranian puppy black and tan :)

-

Mitchika
2018-05-21 14:55
#2

Jag blev nyfiken och sökte lite. Var det en sån här hund? 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=mKBa0stO6fA

Jag hittade även ursprungsbilden i TS' inlägg och länkar till den: 

http://www.pressroomvip.com/wp-content/uploads/angry-looking-black-pomeranian-being-held.png

I texten till bilden står det även Pomeranian, så det är en Pomeranian. En liten sådan och valp, givetvis.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

parsley
2018-05-21 18:58
#3

Håller med om det ser ut som en pomeranian på bilderna.  Det finns en del våldsamt söta "pommar" på nätet. Den har en väldigt speciell färg och jag är inte säker på att den färgen  är godkänd.  Svart med tantecken är godkänd enligt rasstandarden, men jag är inte säker på att den färgen räknas som svart med tan-tecken. Någon som vet?

Pomeranian som tidigare kallades dvärgspets är en relativt populär ras och den minsta av de tyska spetsarna. Kleinspitzen är lite större och jag upplever pomeranian som mer "typad". Den är kortare i kroppen och har mer päls och kräver mer pälsvård för att riktigt komma till sin rätt. Alla "pommar"  ser inte ut som utställningsställnings- och instagramstjärnorna.  En del blir betydligt större och kan nästan se ut som mittelspitzar.  Det finns en del kleinspitzar som har påminner en hel del om pomeranian pälsmässigt.

Upp till toppen
Annons: