Annons:
Etiketthälsa
Läst 1013 ggr
Jungfru82
2018-05-17 10:11

Äldre hund som hör dåligt

Har en hund som jag börjat märka har nedsatt hörsel. Hon har precis haft tratt på sig i nästan 2 veckor för hon har tagit bort en knöl på ena örat. Hörseln började jag märka av innan operationen men under operationen fick hon mycket vax i öronen och det har varit väldigt varmt då hon har hängande öron. Jag visade vetrinären hennes öron när jag skulle ta bort stygnen och fick canaural vet utskrivet då hon hade mycket vax i hörselgången och började för två dagar sedan. Kan hennes nedsatta hörsel bero på allt vax i hörselgången tror ni och kan medlet hjälpa? Eller är det åldern då hon snart fyller 13? Hon är pigg och glad i övrigt? Får ta upp detta på nästa återbesök men tänkte bara höra vad ni tror..om någon varit med om att nedsatt hörsel kan bli bra igen om man får bort vax?

Annons:
Honestyisdead
2018-05-17 13:27
#1

Vax kan ju täppa till deras hörselgångar precis som våra. Så det kan klart vara orsaken.

Travis D
2018-05-18 08:39
#2

#0 Min fasters hund (var en mops hon blev 18) när han var typ 15 så blev hon helt döv p.g.a åldern :) Vet inte om det händer alla hundar men det hände henne

Upp till toppen
Annons: