Annons:
Etikettoff-topic
Läst 12852 ggr
Odd
2018-05-07 18:27

Babbeltråd del 11

Hoppas det går bra att jag startar en ny sån här tråd, min telefon hade lite svårt att ladda den gamla xD

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
Odd
2018-05-07 18:35
#1

Känner mig som en sån dålig husse just nu, tror att Bobby håller på att få vattensvans igen T-T Vi hade en sån underbar dag med en 4 timmars promenad längsmed Vegeån och jag lät honom bada stup i kvarten för att svalka av sig eftersom det var riktigt varmt idag, sen tog vi bilen hem och han naggade på svansen men jag tänkte att det säkert var en fästing som jag bara inte kunde hitta, frågade far om han kunde vara hemma med honom medan jag körde och handlade och åkte igen… När jag kom tillbaka bara hänger svansen på honom och han vill inte sitta ner på rumpan =( Så dåligt samvete för att jag inte var noga med att torka honom innan vi satte oss i bilen, hade inte en tanke på att han haft vattensvans tidigare eftersom det var över två år sedan… Tips på hur jag kan underlätta för honom? =(

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Lejonflapp
2018-05-07 21:05
#2

Idag tränade vi rallylydnad för första gången det gick ganska bra hon tyckte det var roligt iallafall

anonymtjejen
2018-05-07 21:52
#3

Brände mig i ansiktet idag på första ”riktiga” vårsolen. Hela mitt ansikte är inoljad med After Sun. 👏🏻👏🏻👏🏻

Fisherling
2018-05-08 07:58
#4

Jag har feber för andra dagen i rad, blä. Ska ändå försöka masa mig ut på långpromenad.. Allt jag vill är att bli frisk tills torsdag, för då ska jag och Tinja på aussieläger tills söndag!

JoannaLi
2018-05-08 08:13
#5

Arrak är så sjukt behaglig nu. Hunden som förut inte klarade av att se människor på promenad utan att göra utfall är nu galet behaglig, kallar in och tar honom vid sidan utan att ens korta kopplet eller låsa flexit, så går han där och tittar på dem. Så fort de passerat mig får han frikommando och skulle då aldrig tänka tanken på att sticka bakåt till människan, utan fortsätter obekymrat framåt. 

Han har varit såhär ett bra tag nu, men på morgonrundan passerade vi 30 personer fördelat på 4 grupper med 2 minuter mellan grupperna på väldigt begränsat utrymme, och han var helt obrydd. Vill typ grina 😍

#1 Åh, stackarn! Arrak har aldrig haft det, men lånehunden har ibland. Täcke och smärtstillande gäller för honom då i alla fall. Är det något bättre med honom nu? 

Och klandra inte dig själv, det är ju sånt som händer!

#4 Vad roligt med läger!! Jag vill också… Jag håller tummarna för snabbt tillfrisknande!

Lussan20
2018-05-08 08:17
#6

Värmen tar på en gammal hund. Vi hasar oss ut i parkerna, nyser av pollen båda två! Trötta ben gör att vi ser ut att stå stilla!

Två gamla damer som promenerar i snigelfart. Sedan går vi hem och äter frukost, sover en stund på soffan. Vi snarkar båda. Men njuter ändå av våren! Mvh/WL

Annons:
Odd
2018-05-08 08:31
#7

#5 Vad härligt att det går så bra för er! Bra gjort av er båda =D Här har det inte skett en förbättring, är definitivt vattensvans, igårkväll ville han inte gå kvällspromenaden och låg bara och såg obekväm ut i sängen =( Idag hänger svansen ännu och han undviker att röra på bakänden, har varit ute på tomten men vill inte gå någon runda. Jag är vet inte om jag borde försöka få honom att röra mer på sig och tvinga honom ut på korta promenader eller låta honom ligga och vila? Har en ljummen värmekudde som han får ha på rumpan och det verkar han tycka om iaf

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Fisherling
2018-05-08 08:35
#8

#5 Ja, det ska bli riktigt kul! Vi är med i brukslydnadsgruppen, kanske får testa på IPO :P

Fisherling
2018-05-08 14:00
#9

Tre timmar blev det ute idag, feber till trots. Men är det så här vackert väder och man har tre hundar så kan man ju inte sitta inne 😎

Frida Renderts foto.

Superhärlig promenad. Hundarna har badat till en nyfiken publik av kanadagäss, Tinja har plaskat sig blå, Benji har rullat på alla perfekta rull-ställen och Nero har försökt få mig att glömma att han inte får tugga på pinnar. 

Tyvärr gick inte allting bra, för en av gångerna när jag gick med hundarna ner mot vattnet för att låta dem doppa sig så blev vi attackerade av en schäfer. Bara BAM, rakt in bland mina kopplade hundar. Som tur är blev ingen skadad, Tinja stod bara vid sidan om och verkade tycka "ugh, bråkiga grabbar". Glad över att bara tre hundar var med i slagsmålet, inte fyra.. Men ja. Som sagt, ingen skadad och hundarna verkar inte ha tagit någon mental skada heller. Men man undrar ju hur en hund är funtad om den ger sig in i en främmande flock, ensam, för att slåss. Och ännu mer hur ägaren är funtad som släpper den lös..

CayKantos
2018-05-08 16:58
#10

Totalt kaos.. kom äntligen hem och det ligger fjädrar överallt o spya.. Så nu blir det storstädning.. Kul när jag har så mckt skolarbete 💩

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

anonymtjejen
2018-05-08 17:43
#11

Förlåt att jag frågar här, men hur svårt är det att ta hand om pälsen på en pudel?

Fisherling
2018-05-08 18:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag har ett nytt objektiv 😍

Jojaton
2018-05-08 20:41
#13

#12 så fin bild! 😍 vad är det för objektiv? 😊 #11 kolla inne på Pudel iFokus också! :)

Johanna - Instagram

Annons:
Fisherling
2018-05-08 20:44
#14

#13 Ett fast 50mm 1.4 :)

Maleficum
2018-05-08 21:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Gletta har fått sin sommarrakning idag :D Hon blir alltid mer nöjd när hon blivit av med all tjock päls nu när värmen kommit! Hoppas vi kan komma iväg och bada imorgon också så hon blir extra glad =D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

JoannaLi
2018-05-08 21:03
#16

#15 Arrak är också sommarrakad! Vilken snygging 😍

JoannaLi
2018-05-08 21:05
#17

Fan vad roligt det var att få bekräftelse på att jag i alla fall typ made the short list hos en uppfödare, men fan vad det skar i hjärtat att behöva tacka nej. 😢

CayKantos
2018-05-08 22:40
#18

Uppgift (nästan) avklarad. Nog för att va redo för imorgon på träningen inför certifieringen 😍 första gång jag har gjort en uppgift och ÄLSKAT det 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Maleficum
2018-05-08 22:56
#19

#16 Hon ser extra smal ut också! :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

JoannaLi
2018-05-09 11:39
#20

Åååh, Arrak drog fast sin lina i skogen 7 km in i morgonpromenaden. Och jag fick inte för mitt liv lös den, stod i en halvtimme och slet innan jag gav upp och grinade istället. Så han fick gå okopplad de sista 4 kilometrarna hem. 

Tack. Gode. Gud. Att han hade dragselen på, för då kunde jag hålla i den och i alla fall låta honom sniffa och kissa alldeles intill mig - men han fick gå lös vid sidan allra största delen av tiden. Han var sjukt duktig 😍

Annons:
peafie
2018-05-09 11:45
#21

#20 du har säkert berättat det nån gång, men i så fall minns jag det inte… :) vad gör han som gör att han inte kan gå lös? Sticker han?

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
2018-05-09 12:52
#22

#21 Helt okej! 

Jajamen han sticker, och det är sjukt frustrerande. För jag upplever att han lyssnar på inkallning, sticker inte på viltspår, brukar skvallra på aktivt vilt (försöker inte sticka), drar inte fram till hundar, folk eller djur…. I lina (eller inhägnad där han vet om att han är inhägnad). Men så fort han upptäcker att han är okopplad och mer än en meter ifrån mig - dvs. utom direkt räckhåll - så drar han som en avlöning. Det är inte så att han sticker efter något eller till något, utan bara springer och blir döv. Även om man låter linan släpa och den passerar mig så att jag inte kan stampa på den och han upptäcker. 

När det har hänt så har han ändå hyfsat hållit sig i närheten (typ 50 meter, fast t.ex. bakom hus, så inte inom synhåll), men han är inte under kontroll och skulle nog i det läget lätt sticka efter vilt. 

Tar gladeligen emot alla former av tips!

Maleficum
2018-05-09 15:23
#23

#22 Känner igen lite av det med Fjant! Dock gällde det bara vilt… gick han i koppel eller lina strunta han fullkomligt i vilt och kom dessutom ofta till mig för godis. Men så fort han visste han var helt lös så kunde han helt plötsligt bara sticka när han kände doftspår av vilt eller såg vilt. I alla andra lägen var det absolut inga problem att ha han lös då han inte brydde sig speciellt om andra människor eller hundar.

Sen om han inte hitta en efter han kom tillbaka (efter 5-10 minuter) om man tex gått från platsen han stack så fick han panik och trodde han vart dumpad och helt ensam i hela världen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Majken!
2018-05-09 15:45
#24

Nu drar vi på kennelläger, som vanligt orimligt uppspelt!

Fisherling
2018-05-09 15:58
CayKantos
2018-05-09 16:05
#26

#24 ha så kul! Vilken kennel är det?😀 har en klasskompis med svårt schäfer som oxå ska till kennelläger idag

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Odd
2018-05-09 17:27
#27

#22 Det enda som har fungerat för mig att få stopp på Bobby när han dragit efter vilt eller spår när han är lös är att verkligen RYTA Nej och kasta vad jag än haft i handen framför honom, koppel, jacka, väska, pinne eller cykeldäck. För att befästa det har jag använt samma metoder när han jagat och skällt efter bilar på tomten, har han inte lyssnat RYTER jag åt honom och nästan kastar in honom i huset (några gånger har jag faktiskt tagit tag i nackskinnet) och skrikit Gå och Lägg dig, sen får han stanna där tills jag är nöjd och inget fjäskande efteråt. Jag har verkligen satt nolltollerans för det och även om det inte är en teknik jag är stolt över är det det enda som har fungerat, jag vill för hans egen säkerhet få honom att förstå att vid ett visst tonläge finns det inget val eller en hög med godis vid regnbågens slut, utan det har gått för långt och nu har han gjort fel. Sen får han självklart positiv förstärkning när situationen är över och vi kan träna på ett kontrollerat sätt. Vi har skvallertränat, belönat, distraherat och ignorerat utan resultat, vilt och frihet är helt enkelt alldeles för lockande. I koppel går det, men tidigare var han precis som Arrak, så fort han insåg att han var lös lyssnade han bara på halva örat och blev helt döv om det fanns något intressant. Nu har jag dock en djävulsk mistlur när jag väl vill, råkade ge min granne tinnitus när vi var ute med hundarna och Bobby fick syn på en hare… Men han stannade, haha.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
Odd
2018-05-09 17:39
#28

#22 Fast nu när jag läser ditt inlägg igen låter det exakt som när Bobby fick överslag av att vara lös när jag först fick honom. Det var precis som om all pressen släppte och han bara sprang, inte mot eller efter något särskilt, bara stack. Han kunde även få ryck och springa runt runt om en utan att vara kontaktbar, lyssnade inte på något och stannade inte förrän han var så trött att han bara lade sig ner och flåsade. Skulle det kunna vara så att det är stressen som sätter dille i huvudet på Arrak också, så när han tappar säkerheten med att vara kopplad får han överslag/blir osäker på vad du vill och utagerar genom att springa?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

CayKantos
2018-05-09 19:12
#29

Sagans värme.. båda jag o Kantos e helt slut.. 😫

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
2018-05-09 19:24
#30

Jag är världens pmsbarn och vill sola och träna hund och köra drag men samtidigt ligga i soffan och äta choklad och det senare vinner…

-

Joyous
2018-05-09 20:54
#31

Pyrre har simmat för första gången idag! Han förstod inte hur djupt det var och slängde sig i och försvann ner under ytan. Något förvirrad var han när han tittade upp men kul hade han. 5 månader har Pyro hunnit bli och väger än så länge 12,4 kg. Hoppas på att han bara växer lååångsamt.

JoannaLi
2018-05-09 21:16
#32

#23 Arrak är tyvärr ett sånt arsel att han inte kunde ge ett flygande för att jag är borta. 😡

#27 … Och han är också helt orädd och oförig. Blir jag arg när han sticker sådär så är väl det kul för mig, tycker han. Tro mig, jag är inte heller alltid särskilt pacifistisk kring allt, så han vet att när jag är arg så är jag arg. Men det är det som är, när han fattar att han är lös så vet han att jag inte når, så då gör det inget om jag blir arg. (Måste nog kasta typ en container i huvudet på honom för att han ens skulle höja ett ögonbryn.) 

#28 Jag tror absolut att det är något sådant! Vet ändå inte hur jag ska lösa det :S

Frida B
2018-05-09 22:35
#33

Sån bra träning idag! Lydnad först, gjorde några skick på rutan, tog ut ordentligt avstånd dock med target men det var ingen tvekan. Sedan fortsatte vi med projekt slalom, där han skötte sig riktigt bra. Kunde göra bakombyten som han undrade lite över först, men resten av gångerna köpte han det bra. Duktig kelpie!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Maleficum
2018-05-10 01:19
#34

#32 Dem är så olika! Gletta om hon går lös där hon känner igen sig ordentligt och hon råkar tappa bort en då går hon helt enkelt hem istället för att leta rätt på en :P Som tur är så träna vi stenhårt med henne som valp att alltid gå på trottoaren och stanna vid vägövergångar (även om vi gick på andra sidan gatan och sånt) så det minskar risken för att hon blir påkörd iaf.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Odd
2018-05-10 07:04
#35

#32 Du får börja bära runt på cykeldäck, aldrig sett Bobby stanna så fort som när ett sånt kom farande genom luften haha. Om Arrak är som Bobby kanske du helt enkelt får vänja honom med att vara lös? Ha honom okopplad i vardagssituationer och på promenader, men endast vid din sida. Så fort han börjar bli spänd eller uppspelt så sätter eller lägger du honom ner, ignorerar och går vidare när han är lugn. Om han inte kan varva ner kopplar du honom och tränar följsamhet, gå framåt, U sväng, gå tillbaka, U sväng och belöna lugnt, koppla loss honom när du känner att han följer och gå vidare som vanligt. Har ni platser där han verkligen kan springa av sig där du kan se honom hela tiden, t.ex öppna fält? Släpp honom där till att börja med, fast innan han får springa ska han gå fot med ögonkontakt, sitt och stanna medan du går förbi, vänta, varsågod. Får han ryck och inte lyssnar på inkallning, stå bara stilla och vänta, pyssla med något annat så länge och belöna när han kommer. Jag kunde inte belöna med en gång, då stack Bobby bara igen, så jag la honom ner och satte mig brevid, belönade och ignorerade, sen efter några veckor kunde jag börja klappa utan att han stressade upp sig. Några gånger kan du passa på att gömma dig när han får ett sånt ryck och vänta tills han hittar dig. När han kommit så gå igen men han får bara hålla sig vid din sida. Nu vet jag dock inte hur Arrak beter sig vid vilt, sticker han och försvinner eller sprintar han men kommer tillbaka när han märker att han inte hinner ifatt? Bobby sprintar men kommer tillbaka, så att han stack efter en hare eller ett rådjur var ingen större panik om man inte är nära en väg, så under början var det något man fick stå ut med för att han skulle förstå att vara okopplad inte var något att hetsa upp sig över. Fast en gång så sprang han över tre fält, in i skogen och var borta en halvtimme efter att ha satt efter en kronhjort =X Han var så slut när han kom tillbaka dock så han har aldrig gjort det igen haha, sen den dagen har han faktiskt inte jagat något annat än harar. Det låter ju som om Arrak vet vad som gäller när man är ute, han vet bara inte vad som gäller när friheten blir för mycket, så jag tror att om han kan komma förbi det där överslaget kommer det gå fort att lära honom vara lös. Jag har även tränat in en speciell inkallning som jag använder på Bobby när han får överslag och inte hör, när han springer mot min riktning sträcker jag upp handen högt i luften, väntar tills han är 5-10m ifrån mig och slänger mig ner i backen, då följer han rörelsen och lägger sig automatiskt ner. Har inte direkt tränat in det, gjorde det bara en dag och märkte att det fungerade, är precis som en avknapp, han bara dimper ner och flåsar. Asså det här blev ju onödigt långt, det enda jag egentligen ville ha sagt att kan du bara få honom att koppla av när du kopplar loss tror jag inte att det kommer vara några problem med att ha honom lös, behandla honom på samma sätt som när du har honom i koppel och ge honom inte frihet till att börja med, om han sticker gör ingen stor grej av det, ge en godisbit när han kommer tillbaka och gå vidare. Börjar han stissa igen efter det säg Appapp och bryt beteendet

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

JoannaLi
2018-05-10 08:17
#36

#35 Det är så vi gör nu, försöker vänja vid att vara lös vid sidan (han har precis börjat kunna tränas lös i lydnaden, så att jag t.ex. kan lämna honom och gå ifrån honom så att han får springa ikapp. Det var sjukt stort när det släppte. Han kan fortfarande inte jobba ifrån mig, men han kan börja jobba mot mig på avstånd!) och sakta tänja på hur långt han får gå. Tror att vi började jobba med det typ augusti -16? Han känns mycket tryggare nu än då, då kunde han gå t.ex. 150 meter i taget innan det blev för mycket, men nu kunde han ju då gå 4 km! Men vi kommer som inte vidare i distans ändå. 

Och han stannar tyvärr inte på fält, utan han skulle sticka direkt över fältet och vidare ut på andra sidan, och om han skulle jaga vilt så sticker han. I alla fall när han har gjort det hittills, när han stack på katter, så kom han inte tillbaka förrän katterna gömt sig under sitt hus, och då gick han först vidare via stora omvägar hem och utforskade andra äventyr (tack gode gud att vi bor på en holme). 

Det är inte omöjligt att det hade funkat med att ignorera stickandet, men jag är lite för nervös tror jag! För om han trillar över ett vilt när han sticker, eller möter en hund, så tror jag inte att han är särskilt trevlig 🤐

Fisherling
2018-05-10 08:28
#37

När man hittar en aussiehane som inte har gjort MH, men ändå har två registrerade kullar.. 🤓

Odd
2018-05-10 08:31
#38

#36 Nä då förstår jag att du inte vågar släppa! Men härligt att höra att du ser lite resultat iaf, fortsätt på samma spår så går det nog! Vet att det känns som om det aldrig kommer fungera, Bobby kändes ju som ett hopplöst fall, sen en dag så bara vänder det =)

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

JoannaLi
2018-05-10 08:56
#39

#38 Jag fortsätter hoppas och drömma! Det var skönt att få prata igenom det hela, tack 🤗

Elsa Lundgren
2018-05-10 11:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Idag har vi gjort glass till Billy! Man tar en kong och fyller den med blötmat och sätter sedan in ett ben i den. Sen in i frysen 12 timmar! Wolla! En glass! Nu har hunden något att göra i solen👍

peafie
2018-05-10 11:35
#41

#22 Nu sitter jag vid dator och kan svara (hatar att skriva från mobilen).

Okej, jag förstår. Jag skulle gärna komma med tips men det är så vanskligt när man inte ser eller känner hunden. Hur reagerar han på ett ställe där du vet att ni är inhägnade utan att han vet det? Hur är det om han är lös tillsammans med någon annan hund, följer han den hunden eller kan han sticka iväg på andra äventyr på egen hand?

Att ha hunden lös är ju egentligen lika mycket att hunden ska ha koll på dig som att du ska ha koll på hunden, och om hunden inte har det behovet utan är helt nöjd med att "tappa bort dig" så förstår jag att det blir svårt.

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
Sugar Mist
2018-05-10 12:13
#42

#37 Men han hade ju säkerligen massor av andra bra egenskaper och mh är ju fktiskt ingenting, bara några siffror på pappret! 🙄

-

CayKantos
2018-05-10 12:22
#43

Teoriprov nu i helgen och praktiska provet på Onsdag och fredag 😱 nerverna på utsidan!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Odd
2018-05-10 12:38
#44

Jööses så tråkigt vi har… Är alldeles för varmt för att hitta på något nu när Bobby inte kan bada =( Men den goda nyheten är att vattensvansen nästan är helt återställd!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

CayKantos
2018-05-10 12:46
#45

#44 visst är det.. jo går oxå ut i två sek och Kantos flåser direkt.. (jag med). Så kissar han. Vi kommer in och han dricker o dricker o dricker vatten.. så vi får gå ut konstant 💩

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

peafie
2018-05-10 12:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Förra året lämnade jag över körandet av lilla Svart helt till min sambo eftersom de skulle starta på WT och prov. Nu har jag börjat köra henne igen och det är så sjukt roligt. Hon är verkligen i toppform nu. Det kaan vara så att vi anmält till ett WT också, men vi får väl se om vi kommer med. Kul att träna hund, hur som helst!

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
2018-05-10 13:19
#47

#41 Han reagerar som om han är lös ute. Sticker, blir döv. När han upptäcker staketet så sticker han längs med staketet för att försöka hitta ett hål eller någonstans där han kan komma ut. När han inte hittar det så drar han vanligtvis en repa runt inhägnaden för att nosa, sedan återvänder han lite låg och fjäskig/"skamsen" (om jag varit arg). Han bryr sig inte om en annan hund, drar antingen själv eller vanligtvis - drar med sig den andra hunden i sitt äventyr. 

Han gjorde en jättebravad häromveckan där vi åkte till en ny brukshundklubb och jag tränade på en inhägnad plan, utan att han fick nosa runt först och upptäcka stängslet. Han var superduktig som satt platsad i typ en kvart medan jag sprang runt, gjorde enkla övningar lös som gick ifrån mig, fick nosa runt lite på plats och sedan körde vi en enkel övning. När jag skulle berömma mellan moment så höll jag inte i honom när jag gjorde det, och då kokade det över så han stack, och uppvisade beteendet ovan. Jag var sjukt imponerad att han klarade så mycket innan, jag trodde när det hände att han fattat att han var inhägnad, men det visade han ju sen att han inte hade. 

Att ha hunden lös är ju egentligen lika mycket att hunden ska ha koll på dig som att du ska ha koll på hunden, och om hunden inte har det behovet utan är helt nöjd med att "tappa bort dig" så förstår jag att det blir svårt. Precis, det är det här som jag känner mig frustrerad över. För jag har ju inget att bidra med egentligen, i hans ögon. Om jag kör ut honom i skogen och åker hem i två timmar och hämtar sen så är han lika nöjd som om jag varit med och promenerat och belönat med bästa belöningarna. :/

#46 Woho, jag håller tummarna! Duktiga C 😍

peafie
2018-05-10 13:46
#48

#47 Jag förstår din frustration. Det låter som att han skulle behöva avdramatisera att vara lös men jag vet inte hur man skulle gå tillväga för att göra det riktigt utan att han får självbelöna på det viset. Man skulle ju nästan vilja gå med hunden i nya inhägnader varje dag så man kan känna sig säker samtidigt som han kan lära sig att det går att ta det lugnt fast man är lös.

Min kompis hund hade lite samma beteende och hon kände dessutom av att matte och husse blev spända och nervösa så fort hon var lös, och då blev det ju ännu värre. Bara konflikter. Det löste sig över en sommar när de tillbringade all tid på en ö och vågade ha henne lös hela tiden.

Tack för tumhållningen. Jag kan behöva lite pepp sen när det börjar närma sig om vi kommer med - mina nerver är så sjukt dåliga. 🤪

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
alltidnordin
2018-05-10 16:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Efter nästan 3 månaders väntan är hon äntligen hemma 😃 Andra portugisen här hemma, ska bli roligt att se vad det blir av henne!

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

CayKantos
2018-05-10 16:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Då är teorin avklarat! Hoppas på bra resultat! Onsdag och fredag bjuder på praktisk prov 😁 Hade såklart bästa sällskapet till ett prov i hundsport!😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Turast
2018-05-10 16:08
#51

Ett jobb jag sökt ringde idag och frågade lite frågor :o sen sa hon att en annan skulle ringa upp så vi kan boka in provjobb B) Det är liksom åretruntjobb *3*

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

CayKantos
2018-05-10 16:11
#52

#51 kul! Vad e det för jobb??

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Turast
2018-05-10 16:23
#53

#3 Batista :) så ingår utbildning osv, men inget är ju säkert än men håller alla tummar och tår för året runt är väldigt svårt på Gotland om man inte kan jobba inom vård :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

JoannaLi
2018-05-10 16:26
#54

#49 Grattis!! Vilken sötnos 😍

CayKantos
2018-05-10 18:29
#55

#53 Barista? Kul! 😃 Grattis :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
JoannaLi
2018-05-10 20:01
#56

3 av 4 korta rastningar idag har varit okopplade, efter gårdagens vinst! Han är fortfarande väldigt nära mig, men har fått kissa lös (ofta håller jag i honom när han ska kissa eftersom att han ofta vill sticka precis när han är klar med kisseriet), och nu sist fick han faktiskt gå ifrån mig lite, typ 1-1,5 meter och nosa (!!) både i sidled och framåt! 

Han är sjukt kontaktsökande lös, särskilt nu när jag har godis. Och det är ju positivt, hellre för kontaktsökande än för lite, men känner att vi inte hittar en balans i det? Han tar liksom hellre kontakt än nosar för att kissa, och jag har en sjukt nosig hund, så är rädd att han kommer att lessna på att inte nosa (fastän det är hans egen regel till sig själv!) och därför sticka för att "få" nosa?  Jag upplever att jag skulle vilja ha en bättre balans, för att minska risken för överslag. Jag får liksom tjata på honom för att nosa/kissa, och det funkar ju nu på korta rastrundor - men blir ju svårare på riktiga promenader? 

Samtidigt är jag rädd att minska ner belöningarna för kontakt eftersom att jag är rädd för att han då kommer tappa värdet i mig helt och dra ändå. Hjälp?

Odd
2018-05-10 20:40
#57

#56 Toppen att det går framåt! Om jag får tolka endast genom texten har jag upplevt att han verkar osäker på vad du vill när han är okopplad (inte att du ger fel signaler, han bara slutar förstå och stressar upp sig själv) så att han söker en massa kontakt nu är nog för att läsa dig och se om du kräver något av honom, så fortsätt belöna men sluta när du tycker han gjort tillräckligt, då behöver du inte göra något om han fortsätter söka kontakt, bara uppmärksamma honom. Ge inga kommandon som varsågod eller gå och nosa, låt honom lista ut det själv och stoppa honom bara om han börjar stissa upp sig =)

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

CayKantos
2018-05-10 20:44
#58

Asså.. nu när vi pratar om lös.. Kantos är så jäkla bra lös.. lyssnar super, kontaktsökande etc.. Men både inne och ute har han blivit så jäkla kattfokuserad.. han har även börjat tända på kaninerna vilket han åket totalt i förut.. vet inte riktigt hur jag ska hantera detta så det inte utvecklas sig annat än att alltid ha han i koppel.. Men det är ju inte en lösning om jag vill kunna ha han lös.. 💩

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Turast
2018-05-10 20:52
#59

#55 yes på espresso house :) hoppas verkligen, inget är säkert alls än

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Sugar Mist
2018-05-10 20:55
#60

Att planera hus är så fruktansvärt spännande, speciellt när man bestämt vars i landet man ska bosätta sig ☺️⭐️ Så tråkigt bara att mängden ”nyckelfärdiga” hus är så oerhört tråkiga så det är att bygga från grunden som gäller, tur man har händiga vänner 😎

-

CayKantos
2018-05-10 20:55
#61

#55 kulkul! Hoppas 😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
2018-05-10 21:06
#62

#57 Jag ska prova! Han har en jädra stadga i sin uppgift, och jag är orolig att han överladdar och sticker i frustration istället för att bara börja nosa istället.

Annons:
Odd
2018-05-10 22:13
#63

#62 Fånga upp honom så fort du märker att han börjar stissa! Då är det bara att avbryta och ta resten av promenaden i koppel 👍🏻

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

JoannaLi
2018-05-11 20:38
#64

Idag fick jag hem min sommarkittning av bilen! Kylfilt, burfläkt, tre fläktextensions för kyla och en vattenautomat à la gnagarvattenflaska. Kul! 

Jag har också köpt keps och solglasögon för solpromenader och kunna träna. (Även möjligtvis att kunna köra bil, men sssch…)

Allt i spöregn 😂

#63 Han drar igång så även i koppel med godis i handen, vilket gör det svårt. Men vi fick ett tips från FB, om att istället för kontakt köra handtarget. Då blir det mer konkret vad som ska göras, och jag kan också lättare styra när jag vill ha kontakt och när jag vill att han ska nosa. Vi kommer prova det :)

Odd
2018-05-11 23:15
#65

#64 Jag menade mer att koppla honom så han inte springer sin väg =) Jösses, är avundsjuk på ditt kitt! Jag får dåligt samvete varje gång vi behöver ta bilen någonstans nu… Har superb AC, men bilen är ju fortfarande varm som satan innan det systemet kyls ned ordentligt. ----------------------- Börjar förhoppningsvis på en timanställning på måndag, gött att få komma igång med något istället för att bara gå hemma!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
2018-05-11 23:24
#66

Hah! Bobby låg och morrade i sömnen, riktigt hotfullt, sen fes han och det farliga försvann tydligen, för då viftade han på svansen och suckade nöjt

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

JoannaLi
2018-05-12 11:05
#67

#65 Jag har ganska kass AC, särskilt bak i skåpet! Så då får man kitta i bilen istället 🤐

Vad roligt! Grattis!

CayKantos
2018-05-12 14:47
#68

Jag hatar denna värmen.. jag får typ panik och Kantos kan knappt va ute i 5min utan o flåsa, sen går han in o dricker skitmycket vatten och kissar igen 10min efter. Så herren har lyckats kissa inne 4 gånger bara idag.. och jag har bara inte humöret när det e så här varmt och kvävt.. 🤬☠☠😤

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Basunen
2018-05-12 14:50
#69

#68 prova att ge han is istället för vatten. Och badda honom med iskall handduk under tassar o i ljumskar.

Annons:
[134643]
2018-05-12 15:26
#70

#68 Har du testat typ en kylväst? Vi säljer dem på jobbet och antar att de finns i Sverige också.

CayKantos
2018-05-12 15:46
#71

#69 problemet är ju när vi e ute… inne e det ganska svalt. #70 Har inte bra erfarenheter av kylvästar. Sen så behöver dom ju vätska när det e så varmt.. det e bara ett rent helvete..

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
2018-05-12 15:50
#72

#68 Ger du vatten i maten? Så hade jag gjort/gör jag när det är varmt. Kollar upp hans vätskebehov, och serverar så mycket vatten i mat, fördelat på t.ex. 3-4 ggr/dag. Då har de inte riktigt samma behov av att dricka hur mycket som helst bara för att det är varmt, och man själv kan andas ut lite. Och så hade jag då gett is efter rastningarna istället, iom att han då troligtvis mest vill kyla sig än att fylla vätskebehov :)

JoannaLi
2018-05-12 15:53
#73

Arrak det j*vla arslet slet sönder flexilinan idag. Vi blev överraskade av världens snällaste hund med tillhörande världens snällaste husse, och istället för att som alltid annars skvallra om hunden till mig så bestämde sig min älskade, älskade hund för att sticka till den med all kraft han har - varpå själva linan går av. 

Så spårlinan sitter fast i skogen och flexikopplet är trasigt. Vilken trevlig vecka. 

(Nej, jag är inte arg egentligen. Det var inte hans fel, jag blev precis lika överraskad som honom. Bara lite less. Vi har inte riktigt varit vänner idag, och så det här ovanpå allt det andra.)

CayKantos
2018-05-12 16:35
#74

#72 ska testa det med is eft. Prom. Men har får ej mat i skål längre. Men kanske kan ge han vatten med lite god smak i 3-4 gånger om dan.😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-05-12 16:56
#75

Störningar va sådär.. skulle man kunna blanda i ngt i vattnet när man fryser det? Typ blodpulver?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
2018-05-12 17:03
#76

#75 Absolut! Jag har någon gång blandat ner lite mjölk, eller mjukost, eller finhackad skinka… Det mesta går :D

Annons:
CayKantos
2018-05-12 17:06
#77

#76 topp! Får hem frysen i mon, får försöka hitta en handfull tärningformar på hemköp😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
2018-05-12 17:17
#78

#75 ger inte du färskfoder? 
Blanda ner typ en tesked färskfoder i vattnet annars :) 

Nu bryr ju inte Jack och Salt sig jättemycket om värmen men de får lite frysta Kong när det är som värst, då tar det ju ett tag och det svalkar nog rätt skönt :) 

Kyldynor kan ju vara en idé annars, finns ju många nu som man inte ens blöter ner utan som är som en gel inuti som blir kall vid tryck, där kan ju hunden själv välja om den vill ligga eller inte :)

-

CayKantos
2018-05-12 18:08
#79

#78 ja jag ska köpa kuldryna på måndag :) Jag vill ge det. Men får först frysen i mon 😁 Ville önska Kantos va likadan. Han e extrem värmekänslig… 💩

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
2018-05-13 00:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Som svar till #73 - tack gode gud så räddade vi upp dagen nu på kväll-/nattkvisten! 

Spår och lite lydnadslek. Bara ställde sig och levererade på spåret, inget snack om saken. "Kom nu matte, jag hittar." Och för att lägga mig på rätt nivå utefter mitt tålamod efter dagen, och med tanke på att det var en ny miljö, mitt i natten, och han var mycket väl medveten om att spåret låg precis där så körde vi bara "klara-färdiga-gå"-leken. J*klar vad han drar igång! 

Min vän fick hålla honom så att jag fick försprång, så han fick förlora två gånger på rak innan han fick vinna. Första gången studsade han bara lite och snappade efter leksaken när den var i hans huvudhöjd. Efter andra förlusten så flög han upp i brösthöjd på mig och kroppstacklade mig för att komma åt leksaken 😃

Det känns som att vi kanske är på banan!

CayKantos
2018-05-15 06:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#81

Lång men rolig dag igår! Började dagen med att jaga kaniner 🤬 Sen hade jag irritationsproblem pga värmen hela dagen. Men va skönt att komma iväg o träffa lite kompisar, killen fick sitta i bilen i typ 30-40min och han e så jädrans bra i bilen 😍 Efter det fick han se på dom vuxna vovvarna träna agility, superträning att skylla sitta still och va lugn när hopparna smäller i marken och hunden springer genom tunneln och att hundarna springer såklart 😂 Båda fick Kantos göra igår oxå. Va lite läbbigt först men kom snabbt över det. Kommer nog bli en stor del lättare när jag oxå går med ut och simmar 😊 Avslutat med att gå och lägga sig redan 2230, hela 40-50min tidigare än vanligt 😂 Vad hittade ni på i det hemska vädret igår?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Hornslandet
2018-05-15 10:24
#82

#80 Vad är det där för app??

Majken!
2018-05-15 10:48
#83

#82 Dogtrack.

Annons:
Frida B
2018-05-15 11:45
#84

#81 jqg gjorde.. samma ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

peafie
2018-05-15 12:25
#85

#81 Mina fick chilla hela dagen och så tog jag ut dem på kvällen när det var svalt. 🙂 Så lyxigt att kunna göra på det viset denna tid på året.

Ikväll ska vi  försöka oss på någonting roligt… får se om jag återkommer här med ett filmbevis efteråt - det beror helt på hur vi lyckas. 🤐 men först ska jag ha ett fyratimmars undervisningspass, weehoooo! 🥳 Det är sista på terminen i alla fall, så alltid nåt…

Bloggen     ○    Instagram

CayKantos
2018-05-15 12:33
#86

#84 hihi gött, vad hittade ni på idag då? blev det lite NW?

#85 Kul! Ser fram emot videon ;) Ville önska vi kunde göra så, men tyvärr håller livet på om dagen :P

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
2018-05-15 13:13
#87

#82 Precis, Dogtracks :) Kostar en slant, men jag tycker att det är helt värt det! 

Lyckades idag stretcha + ställa i ordning + raka hela hunden + städa upp och lämna lokalen på 35 minuter. Ganska nöjd med det faktiskt 👍

Sugar Mist
2018-05-15 14:03
#88

Dom där bremsarna är vid liv, bara så ni vet… blev måltavla för dom nu när jag solade och det kliiiiar.

Måste försöka städa ur bilen inför besiktning på fredag.. Men det är så vaaaaarmt

-

CayKantos
2018-05-15 16:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Kantos o jag chillade på denna allt för vatma dag i dörröpningen. Plötsligt tyckte lillemannen kan skulle kissa på dörrmattan.. han som alltid har vart så duktig med att visa när han vill ut visade nu inte alls när vi verkligen satt ett steg från trädgården.. blir inte klok på han 🤔💩 Delar med en bild på min känguru från skolan idag🙃

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Joyous
2018-05-15 19:50
#90

Någon som har erfarenhet utav permanenta tänder som börjar komma fram över mjölktänderna? Det är huggisarna i överkäken. Hur länge vågar man vänta innan man kontaktar veterinär? Än så länge har de nya tänderna bara börjat titta fram men mjölktänderna sitter stenhårt trots att jag pillar och vickar…

Annons:
Magrat
2018-05-15 20:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

För någon vecka sedan var det 20% på allt hos Arken Zoo. Vi slog till på en stor säck Nutrima https://www.arkenzoo.se/nutrima-sport-intense-c157827

Men nu när jag läste innehållsförteckningen blev jag lite tveksam. Vi har gett det här till hundarna ett par månader ihop med MUSH, men jag blev lite fundersam över både majs och taurin i fodret. För mycket taurin är ju farligt, och vår lilla hund är ju just ganska liten. Hon får iofs bara ett par kulor så att hon inte fastnar för Teslas skål.

Tesla å andra sidan är en magerskrika och vi fick fodret varmt rekomenderat, men nu är jag lite tveksam. Hon verkar fungera bra på blandningen, att veta är att hon är en maghund, så när man hittar något hon både äter, inte sabbar magen på och går sakta men stadigt upp i vikt vill man ju inte gärna byta heller. Är det ett okej foder att ge sin hund?

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

ipopuma
2018-05-15 21:26
#92

Har så mycket skuldkänslor nu :(. Lilla Puma får absolut inte det hon behöver men pluggar dag o natt o orkar knappt att duscha :(. Snart är betygen satta o då ska vi köra igång som aldrig förr igen <3

Sugar Mist
2018-05-15 22:17
#93

#91 Ser inget majs i fodret, så det tror jag inte du behöver vara orolig över, ser inget extra taurin heller? :) 
Överlag brukar nutrima fungera super på hundar som har svårt att hålla vikten eller sådanna som behöver extra inför tränings/jaktperioder.

Jag själv hade dock undvikt att blanda större mängd torrisar(några kulor tror jag inte är något problem) och färskis i samma skål eftersom hundens magsyra behöver vara olika sur för att smälta de olika typerna.

-

Magrat
2018-05-15 22:48
#94

#93 Missade att det stod 0% och blev lite skräckslagen =P

Men jo, Tesla är ju en sådan där typiskt kräsen hund som inte håller vikten vad man än gör. Tills vi hittade det här fodret. Jag är ju glad över att min magra jycke börjar lägga på sig lite, och hon börjar få finare päls (bonus).

Nu kör ju inte hon LC som tanken var efter en magomvridning, men hon är ju fortfarande en relativt aktiv hund efter omständigheterna.

Åh, tusan då har man lärt sig något nytt. Det blir att lägga om maten lite. Skulle tippa på att torrfoder är bäst på morgonen och MUSHen på kvällen i så fall.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Sugar Mist
2018-05-15 22:58
#95

#94 I know the struggle, inne på min andra svårt-att-hålla-vikten-vovve och ett evigt letande efter rätt produkt :p 

Ja kör på torrisar på morgonen och färskis på kvällen så blir det nog super, om hon ändå har lite knasig mage så är det ju klokt att vara extra försiktig :)

-

Magrat
2018-05-16 09:49
#96

#95 Visst blir man frustrerad ibland. Men sist vi var hos veterinären så var hon i alla fall uppe i 28 kilo, skulle vilja se henne över 30 i alla fall men det här är första gången på länge som hon faktiskt stadigt och lagom långsamt går upp i vikt.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Hornslandet
2018-05-16 10:17
#97

Min rackare verkar som han blir rätt trött av att vara ute en stund i solen, stackarn. Blivit bra varmt väldigt fort nu..

Annons:
Zadeira
2018-05-16 10:52
#98

#97 Jag förstår honom. Själv ligger både jag och daghunden och sover på dagarna för att värmen är för mycket för oss, och piggnar till lagom till kväll när temperaturen är bra igen.

Odd
2018-05-16 14:45
#99

Huvudväääääääääärrrrrrkkkkkkkkkkkkk

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Jojaton
2018-05-16 16:08
#100

Nu är första sprutan mot TBE tagen och nästa bokad.

Johanna - Instagram

Turast
2018-05-16 16:20
#101

Provjobb inbokat nästa vecka ! Skräckblandad förtjusning kan man väl beskriva min känsla inför det :o

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

peafie
2018-05-16 16:24
#102

#100 Tog min första i förra veckan också. Efter att ha dragit ut på det i ett år, haha… hatar sprutor.

Bloggen     ○    Instagram

Jojaton
2018-05-16 17:04
#103

#102 Haha då var det på tiden! Jag tycker inte det är såå hemskt, bara föredrar att slippa typ. Men hellre ett par sprutor än TBE! #101 Lycka till, det kommer gå kalas!

Johanna - Instagram

CayKantos
2018-05-16 18:29
#104

Usch.. Jag e så jäkla dum mot min valp… denna värmen stöder mig rakt i huvudet

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
CayKantos
2018-05-16 18:51
#105

E det vanligt att valpar flåser KONSTANT? Kantos flåser HELATIDEN. ÄVEN i huset vart det e ganska svalt .. r orolig han har ont ngnstans

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

peafie
2018-05-16 23:17
#106

#103 Håller med! Jag medicinerar med sprutor i magen en gång i veckan och har gjort de senaste fyra åren, men jag har ändå inte vant mig vid nålar, haha. 😁 men vaccinering går ju fort iaf…

Bloggen     ○    Instagram

Zadeira
2018-05-17 04:40
#107

Var hos lille Boss, valpen jag ska ha här 10 dagar om en månad, igår. Extremt bitig och ska gärna försöka rida på mina armar om han kommer åt. Han går lätt upp i varv och känns som om han har väldigt svårt att ta ett nej och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Jag har ju erfarenhet av tonår/vuxna hundar men absolut ingen av valpar (har ju varit med under tiden en kompis vovve växt upp, var med och hämtade henne som valp men passade henne aldrig ensam som valp). Han kommer vara 20 veckor när han ska bo hos mig så vi får väl ta det som det kommer, men just nu känner jag att jag inte alls har koll på valp överhuvudtaget.

Det blir absolut en ny erfarenhet och känns som om jag bygger på mitt konto av "träna på att ha egen hund med andras hundar" och det är inget dåligt, men ska inte ljuga om att jag inte är nervös över hur det kommer gå.

ipopuma
2018-05-17 08:52
#108

#101 håller tummarna så hårt att de går av!!!!

Hornslandet
2018-05-17 09:24
#109

#107 Ras?

Räkna med mycket bitighet helt enkelt :) De flesta valpar kan ju inte "ta ett nej".. Ryggsäcken, tuggben och tålamod..typ :)

JoannaLi
2018-05-17 09:59
#110

Skar mig i fingret igår på en brödkniv när jag skar bröd, och handen idag på en brödkniv när jag försökte dela en Kong. Borde väl bara lägg ner :P

Odd
2018-05-17 10:39
#111

#110 Du använder antagligen för slöa knivar, slipa dem!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
JoannaLi
2018-05-17 10:42
#112

#111 Upplever inte att det var problemet, snarare tvärtom 🤐 Jag var mest klumpig i hur jag placerade händerna gentemot kniven.

Zadeira
2018-05-17 11:23
#113

#109 En liten Fransk bulldog-kille. Jag tänker att med mycket tålamod kommer det gå bra.

JoannaLi
2018-05-17 12:52
#114

Vi hade en superkänsla i lydnaden idag! 😍

Hornslandet
2018-05-17 13:48
#115

#113 Åtminstone inte så stor då :) Går säkert fint!

CayKantos
2018-05-18 15:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Tjohooo!!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
2018-05-18 15:23
#117

#116 Men gud så roligt, grattis!! 🤗🥳

ipopuma
2018-05-18 17:52
#118

#116 gud så kul! Grattis!!!

Annons:
Maleficum
2018-05-18 19:49
#119

#116 Grattis!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

CayKantos
2018-05-18 19:54
#120

#117 #118 #119 Taaack😁😁😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Majken!
2018-05-19 16:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Humorn när hunden gått som en elitklasshund hela veckan blir anmäld till tävling idag, och plötsligt kan hon varken stanna på kommando eller hantera ett framåtsändande..

JoannaLi
2018-05-20 01:08
#122

Fasiken vad rolig han är att jobba med! 😍 

#121 Men attans då. När är tävlingen?

Majken!
2018-05-20 04:34
#123

#121 Om tre veckor, så jag har gott om tid på mig.

JoannaLi
2018-05-20 09:32
#124

#123 Skönt det i alla fall! Jag håller tummarna för att det är en enkel lösning.

Majken!
2018-05-20 09:47
#125

#124 Det går nog bra, det är ju tjusningen med brukset att vi har så många bedömningspunkter, så missar man ett så får man försöka få 10 på nästa! Och 50 träningstillfällen hinner jag med innan dess, bara att jobba på.

Annons:
peafie
2018-05-20 09:54
#126

#121 När jag såg bilden tänkte jag för en sekund att du hade kommit över till rätt sida hundvärlden och skaffat en labrador. 😁

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
2018-05-20 11:30
#127

Jag får bättre lön än väntat, och hundvakt för sommarens arbete har löst sig! Tjoho!

#125 Ja, det är faktiskt en attraktion med brukset i mina ögon! :D

Majken!
2018-05-20 12:14
#128

#126 Haha! Det är de få sekunderna som hon är ödmjuk, sänker öron och svans som någon här lyckades få på bild! Sekunden senare var hon förmodligen vild, vacker och väldigt schäfer-lik igen.. Ordningen är iaf återställd, idag funkade alla moment igen. Hundjävel.

CayKantos
2018-05-20 14:42
#129

Gud vad varmt livet ska va.. aja. Imorgon börjar praktiken och då får vi se hur Lilleman beter sig. Blir tyvärr en del ensamhet men med rätt leksaker brukar han ta det ganska fint. 😊 tar med hans canvasbur oxå så han har sin trygga lilla grotta att krypa in i. Ska dock försöka få fingrarna på en kyldyna.. det behövs redan hemma men skulle nog va riktigt skönt för han att ha sen oxå om vädret fortsätter såhär. Känner ni till några billiga ställen att köpa kyldynor? Helst på nätet så jag slipper åka in till stan :/ jag hinner nog inte ens om jag skulle vilja

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
2018-05-20 16:00
#130

Sam fick Excellent med CK och en andraplats bland juniorhanarna idag på Hässleholm Nordic Dogshow! 😍 Trodde det skulle gå åt helvete eftersom han dragit upp en kula de senaste veckorna, men domaren kände antagligen inte så noga som tur va. Superfin kritik, och bästisen Ellie fick ett Very Good så nu är vi nöjda men trötta 😊

Johanna - Instagram

Odd
2018-05-20 20:45
#131

Tänkte först skriva ett sarkastisk inlägg om hur underbar sommaren är, men jag kan inte ens låtsas att jag tycker om den här årstiden… Fick precis springa mig igenom kvällsrundan pga alla myggorna som hopade sig i klasar i luften och jagade en till världens ände. Jag var inte ett dugg intresserad av ett trängspass i utetofflorna ikväll. På dagen kan man inte göra något för det är för varmt, på morgon och kväll kan man inte göra något pga alla jävla insekter. Försöker man söka skydd från värmen inomhus går inte det, här är lika kvavt och svettigt, öppnar man fönstret fylls snart hela huset av flugor och getingar. Sen när kvällen äntligen kommer och man känner luftens ljuva svalka, öppnar man fönstret för att kunna andas, då kommer myggen. Så man sätter upp ett myggnät, men inte fan hjälper det, för sen kommer knotten 8) Varje dag så varknar man upp med nya bett (oftast kl 4 av en geting som har tagit sig in på rummet och tycker att sänggaveln doftar mat) bara för att genomlida samma skit en gång till. Sommartider hej hej, sommartider….

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
2018-05-20 20:47
#132

#130 Grattis igen!! =D

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
peafie
2018-05-22 11:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Vildhunden har inte velat bära kanindummyn. Jag har inte velat pressa henne till det, utan tänkt att det släpper (och hon tar ju en riktig död kanin utan problem). Igår råkade jag få med mig kanindummyn in från bilen och så lade jag ifrån mig den på soffbordet när jag packade ur mina grejer.

Och ja… det går tydligen alldeles utmärkt att bära kanindummy om man olovandes har knyckt den från soffbordet. 😂❤️

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
2018-05-22 11:22
#134

#133 Haha, det är bra Vilde! Do it on your own terms! You strong independent woman 😍😂

peafie
2018-05-22 12:12
#135

#134 Exakt. "Kan själv!" 😂

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
2018-05-22 14:51
#136

Jag vet att jag säger det ofta; men vilken känsla i lydnaden! För att distrahera hunden från jobbig situation på vägen in till lektionssalen värmde vi upp med fotgående och tog oss igenom gruppen på det sättet. Det är sjukt j*vla coolt för att vara helt ärlig! 

Sen körde vi apportering medan vi väntade på en vän efter lektionen, och vilken fart! Och vilka skiften i energi! (Springa-springa-springa-springa-bita-springa-springa-springa! Sitta…. hålla…. ögonkontakt… hålla hårt…).  Nästan "seamlessly".

Sist körde vi lite höger-fot och fjärrdirigering innan lunch. Det är en häftig känsla att våga koppla av, kasta kopplet och bara köra. Jag hade typ vilopuls 🥳

#135 Och såna gladöron också! 😍

Rias
2018-05-22 18:08
#137

#121 Haha, inte lätt att vara Ida alla gånger!

apportbocken
2018-05-22 19:41
#138

Kokt kyckling (och kanske en sommarklippning) levererar! Chestertrollet ÄGER våra träningar, så följsam och arbetsvillig har han nog aldrig varit. Bara den där apporten och sedan börjar startklassens moment falla på plats, i alla fall utan störning, hehe. Dock kan vi bara träna på tomten och inte på en perfekt grusplan 5 min promenad bort eftersom Chester har blivit en riktig gårdvar nu om sommaren, att gå på promenader går inte för sig. Först var det gulligt men nu blir jag mest irriterad. Tänk er sommar men utan långa skogspromenader med sin hund…

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Garm
2018-05-22 20:18
#139

Äntligen fick jag tag på hundsalongen och min hund ska trimmas! Önskar jag kunde göra det själv, men det tar så lång tid och både jag och hunden blir så stressad. Det blir bara kaos av det och dessutom kan jag inte trimma ansiktet så bra. Varför skaffade jag en strävhårig hund? 🤪

Nästa hund blir inte en trimras, det kan jag garantera…

Annons:
Hornslandet
2018-05-23 09:37
#140

#131 .. hmm. Knotten tar sig alltså igenom ditt myggnät, och dessutom biter dig inomhus? Aldrig varit med om det själv.. riktiga commando-knott du måste ha där :/

Lojs
2018-05-23 11:15
#141

Alltså ärligt talat. Skulle beställa ett par grejer på zooplus och deras hemsida är det långsammaste jag varit med om. Aldrig haft problem med deras sina innan, nu tar den hundra år på sig eller visar bad gateway. Vad trött jag blir!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

peafie
2018-05-23 11:33
#142

#136 Duktig Arrak! Det känns som att det går ganska stadigt uppåt för er just nu?

… och ja, hennes gladöron. 😍 Idag hittade hon en riktig kanin ute i skogen, eller delarna av den i alla fall. Hon kom glatt skuttandes med en hartass i munnen.

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
2018-05-23 12:32
#143

#142 Just nu känns det så! 

Och, haha, gulligt men liiite äckligt :P

CayKantos
2018-05-23 12:59
#144

#133 aja. Blir väl bara att ha ett bord med ut på varje träning 😉😂 Gud vad underbar hon e 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

ipopuma
2018-05-23 13:17
#145

har era hundar börjat vänja sig vid värmen än? Jag tycker att här börjar det gå framåt :D Blir nog ett spår vi 16/17 tiden idag ;) Enda positiva med torkan! Att det blir torra spårmarker :D

Odd
2018-05-23 14:09
#146

#140 Ja, jag tror att de går en specialkurs i att jävlas på maxnivå x.x

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
CayKantos
2018-05-23 15:16
#147

#146 JAG förstår dig totalt. Haft samma problem hela livet.. Och dom kom oxå ovanligt tidigt och stannade ovanligt länge hemma hos mig 🤔

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

peafie
2018-05-23 15:46
#148

#143 "Gullig men liiite äcklig" är typ lilla V i ett nötskal. 😂

#144 😍

Bloggen     ○    Instagram

apportbocken
2018-05-23 18:42
#149

Och precis den gången jag inte har något godis med mig vill han gärna vara ute och gå…

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

JoannaLi
2018-05-23 19:52
#150

#149 Är det inte så det ska vara? // Arrak 😃

Arrak gick lös idag, på "riktigt"! Dvs på avstånd från mig, och fick nosa, kissa osv och fick hålla koll på mig när jag gick iväg! Aaah! 🥳

tiger tok
2018-05-23 22:03
#151

Stolt matte här! Mitt lilla hjärta gick lös idag, när vi i en korsning av stigar får möte av människa, och jag joggar några steg därifrån, och ropar glatt, och liten följer med, och bara vänder sig för att kolla på människan. Sedan gick vi kanske 15 meter framför människan, och det gick toppen! Duktig grisunge!

Frida B
2018-05-24 12:56
#152

Skulle tävlat fredag pch lärdag, såg jättemkt fram emot det… så går dobby och drar på sig fuktexem på alla fyra tassar pch en illröd pung… jag orkar snart inte mer

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
2018-05-24 13:07
#153

Asså.. Kantos har vart så duktig på det senaste äng kontakt och jagandet även hemma. Sen idag kände han inte för att fortsätta med det och satte full fart efter kaninerna.. bra start på dagen lixom 😤

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
JoannaLi
2018-05-24 19:51
#154

#152 Men vad tråkigt! Stackars liten 💔

#153 Ugh, men Kantos då! 

..

Arrak är sjukt slö. Både idag och igår. Igår ursäktade jag det med att vi i tisdags var rätt aktiva i lydnaden och han var på en lång löprunda med en vän, men idag? Efter nästintill totalvila i onsdags? 

Enda jag kan tänka mig är för mycket mat och en försenad reaktion på värmen. Ugh. Jag var astaggad på att träna idag! 

Däremot så har jag eventuellt planerat upp tävlingssäsongen för i år! Vi ska få en tävlingssäsong! 🥳 (Även om det inte känns så just nu…)

Joyous
2018-05-24 23:38
#155

#152 Men vilken otur ni har! Förstår att det måste kännas skit när du sett fram mot tävlingarna så mycket. …….. Själv är jag jäkligt glad i Pyrre just nu! En sak som varit riktigt jobbig och som också bidragit till mycket frustration (hos oss båda) har varit hans enorma fixering vid leksaker. Han har liksom fått tunnelseende och inte kunnat fokusera på någonting annat. Väldigt trist då jag inte kunnat använda leksak i träningen särskilt mycket eftersom det skapat frustration och överslag (låsningar/blockering, hoppat, bitit och kampat med kläderna). Har jobbat enormt mycket med att han ska förstå att man måste göra för att få och att han måste kunna släppa fokus från det han vill ha samt brytsignal vid överslag. Och ikväll satt det så fint i träningen, ville grina. Han kunde runda föremål, springa till target och springa ut till skål med godis, käka godis och komma tillbaks för att ta leksak, allt med synlig leksak hos mig. Dessutom kunde han jobba med mig och ta godis trots en leksak på marken några meter bort som han sen fick springa och ta. Känns riktigt bra och är så tacksam för mina vänner som hjälpt mig bolla tankar kring det här.

JoannaLi
2018-05-25 20:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

#155 Supergrattis!! 🥳🤗

---

Jag vet inte vad jag ska säga. Det finns så mycket att säga - och samtidigt… 

Lugn matte som inte tittar på hunden. 

Hund med stolt kax-svans (inte rak-och-stel stress, och inte låg-och-mjuk lydig). 

Hund som lugnt tittar bort från matte. 

Distans mellan hund och matte. 

I högra hörnet: utekaninbur med båda kaninerna ute på marken. 

Till höger om bilden: utekaniner, utegrisar, utegetter.

Rakt fram: folk som hämtar hästar ur hagar. 

I vänstra hörnet: utegäss, kalvar och utevoljärer för exotiska fåglar.

Direkt till vänster: världens mest spännande gräsmatta, precis utanför en djurklinik, där vi har haft konstanta bråk i två år om att man inte får gå där, till att nu kunna gå förbi lös med en blick. 

Inget släpande koppel. 

Inget godis i handen.

Majken!
2018-05-25 20:32
#157

#156 Det kallas ledarskap, bra jobbat!

Jojaton
2018-05-27 00:16
#158

Ursäkta språket men jävla fittcruising!!! 🤬 Ska jobba hela dan imorgon och folk kommer köra runt i sina raggarbilar och dryga sig hela natten 😫 Tog tre kvart att komma hem till mig från mamma och pappa, brukar ta MAX 25. Bara att komma till min lägenhet efter att jag kommit in i stan tog över tjugo minuter, brukar gå på 3-4. Tur det bara är en gång om året 🤦‍♀️

Johanna - Instagram

Jojaton
2018-05-28 21:27
#159

Träffade Odd och Bobby igen innan idag! så nu har jag en skitig och trött men väldigt nöjd Sam här hemma 😊

Johanna - Instagram

Jojaton
2018-05-28 21:28
#160

Bilden kom inte med….

Johanna - Instagram

Annons:
Jojaton
2018-05-28 21:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Johanna - Instagram

Odd
2018-05-28 21:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

#160 iFokus i ett nötskal! Jag fick ingen bild på hundarna (att kontrollera en galen panda och ta bilder samtidigt går oftast inte ihop) men får se om jag kan få upp bilden på Söderåsen där vi vandrade. Tack igen för en härlig dag!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
2018-05-28 21:40
#163

#162 Haha, ja det blev ju bra!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Zadeira
2018-05-28 23:04
#164

Valpbesök idag inför när jag ska vara valpvakt 10 dagar. Bra att han fick komma och "visa" vad jag inte tänkt på att valpsäkra ännu ;)

Jojaton
2018-05-29 08:13
#165

#162 tack själv!

Johanna - Instagram

CayKantos
2018-05-29 08:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#166

Fin hund så dom 😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Turast
2018-05-29 11:12
#167

Sovit typ 2 h inatt för pojkvännen blev akut sjuk och spydde ner allt. Så har städat, städat, duschat och hjälpt pojkvän till sängen och sen inte vågat sova så kollat på serie resten av natten. Fick avboka psyk för var för utmattad för att köra. Liksom bläh

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Fisherling
2018-05-30 00:08
#168

Håll tummarna för mig och mina valpplaner ❤️

JoannaLi
2018-05-30 09:56
#169

Arrak hade ett plötsligt infall av labrador och tog min telefon ur handen på mig under rastrundan för att bära? 🤪

#168 Givetvis!! 🤗

peafie
2018-05-30 11:01
#170

#169 såklart, att transportera sig någonstans utan att bära något är ju helt meningslöst! Jag får alltid hjälp av dem att bära in allt från bilnycklar till vattenflaskor till bananer när vi går från garaget. Ger jag dem ingenting så hittar de alltid något löv eller glasspapper eller något att bära på. Retrievers❤️

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
2018-05-30 11:58
#171

#170 Arrak är extremt sällan sådan! Det har nog hänt en handfull gånger under tre år att hans favoritleksak, en liten mus från Ikea vid namn Göran, fått hänga med på promenad, men det är nog höjden av det! Så att rycka mobilen ur handen på mig var lite häftigt faktiskt 😍

peafie
2018-05-30 12:03
#172

#171 IKEA-musen Göran 😂❤️

Bloggen     ○    Instagram

Maleficum
2018-05-30 12:16
#173

#171 Gletta har aldrig varit road av att bära saker (men så har vi ju alltid trott hon snarare är bergsget än labbe).

Med övning har vi fått henne att lämna vissa saker till andra (typ tidning och sånt) och ända anledningen till att hon själv plockar upp sin kudde eller nån gammal kartong är för att få byta det mot godis när hon "bäddar" eller "städar" :P ute på promenad har hon noll anledning till att gå och bära saker.

Så hon är ingen vidare typisk labbe, gillar inte att bära saker, tycker apportering är tråkigt och meningslöst och att bada är något man eventuellt kan pyssla med om man får massa godis för det :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

JoannaLi
2018-05-30 12:54
#174

#172 Hahaha, ja, Göran och Bengan! Tyvärr är Göran bortgången idag, men Bengan gör sitt bästa för att ta över hans viktiga roll 😃

#173 Haha, bergsget! Så känns Arrak många dagar också… 🤐

Annons:
Maleficum
2018-05-30 13:13
#175

#174 Hon har alltid älskat att springa runt och hoppa som en dåre uppe i bergen på västkusten (numera får hon ju inte göra det i samma utsträckning pga hennes rygg men hon blir överlycklig bara att få komma upp på de mer platta ställena i bergen de få gånger vi går dit numera).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

peafie
2018-05-30 14:43
#176

#174 Noo, Göran 😭 Vi har de där lite större IKEA-råttorna hemma men de får inga namn för jag är redan tillräckligt blödig med dem. Jag skulle slänga Cs gamla råtta som hon fick när hon var valp och som har sett sina bästa år, men det slutade med att jag hämtade upp den ur sopkorgen, bäddade ner den och grät en skvätt över att jag ens kunde komma på tanken att göra mig av med den. Så normal är jag.

#173 Min Svart äääälskar vatten… om hon får arbeta i det. Annars går hon bara i och står där som ett fån med vatten till magen och väntar på en dummy. Helt still. Tror hon skulle kunna stå där i ett dygn om man lät henne. 🤪

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
2018-05-30 15:10
#177

#176 Stackars råttan 💔 Men I feel you! Bengan har börjat tappa ena örat, så han fick sova i skåpet en vecka så att han skulle få krya sig 🤔 Kom först efteråt på vad jag gjort😂

peafie
2018-05-30 15:12
#178

#177 Klart rimligt, tycker jag!

Bloggen     ○    Instagram

Odd
2018-05-30 16:53
#179

32 grader! Vafan! Sluta… Vi behöver vinter…

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

peafie
2018-05-30 16:57
#180

#179 I alla fall typ 22-23 grader och växlande molnighet. Och lite regn, tack!

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
2018-05-30 17:27
#181

#179 och #180 Jag säger 18 grader och strålande sol! Regn på nätterna så att man kan glänta fönstret och lyssna på det 😍

On a sidenote: första träffen för en lydnadsgrupp som jag ska vara med i. Ska i och för sig bara vara med på max 4 träffar, iom att jag flyttar, men ändå. Lite nervig!

Annons:
Fisherling
2018-05-30 17:31
#182

Själv skulle jag gilla om det låg på typ 15-18 grader och växlande molnighet eller konstanta slöjmoln. Det är så varmt att jag går under 😞☀️

Jojaton
2018-05-30 18:48
#183

#168 håller alla tummar och tassar vi har här hemma! :) Jag ääääälskar värmen!! Njuter till max av det här :D

Johanna - Instagram

[IdaSoren]
2018-05-30 20:31
#184

Jackson har varit på ultraljud för ett par veckor sedan och då tyckte man sig kunna se ett helt gäng med valpar där inne (även om det såklart inte är att lita blint på), så nu bor hon hemma hos uppfödaren under resten av sommaren. Känns tomt, men spännande! Blir kul att få följa processen från parning till valpkull på nära håll. 🙂

Odd
2018-05-30 20:58
#185

#181 Din väderbeskrivning är exakt vad jag vill ha! Kanske även lite extra tungt sommarregn mitt på dagen så man kan stå ute och bara njuta av känslan ;P Det hade vi i helgen och det var helt underbart. Har förresten helt glömt bort att säga hur härligt det är att höra att det går framåt med Arrak! #183 Jamen du är ju helt tossig!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

JoannaLi
2018-05-30 22:33
#186

Gruppträningen… Gick. Stora vinster på vissa fronter, inte skitroligt på andra. Men överlag klarade han det med bravur! Han klarade av att ligga i grupp med andra hundar medan vi pratade. Han lekte jätteintensivt och hårt när han väl lekte. Hade egentligen inga problem med någon av hundarna på plan, även om det var mer intressant att titta och tänka på dem än på matte. 

Däremot är han sjuuukt slö nu. Finns liksom ingen prestation att krama ur honom? Han är en riktig utställningslabbe just nu. Lat, slö och ointresserad. Misstänker att det är värmen, och blä vad tråkigt i så fall, jag vill inte offra hela sommarsäsongerna? 

Att göra en (!) fotingång från 2 meter gick i typ 0,6 km/h och stånk och stön. 

#185 Ibland är regniga långpromenader det bästa! Men då får det gärna vara lite varmare, så att man inte blir kall av regnet. 

Tack så mycket ❤️

Turast
2018-05-31 07:56
#187

Vi har 39 grader i solen och typ 25 i skuggan, varje dag! Underbart för odlingarna men vi får ju stödvattna från bäcken ':) Vi har bestämt att aldrig klaga på vädret här hemma, folk klagar på svensk sommar och gnäller sen att det är varm x) menar inte i den här tråden, visst får man klaga om man hellre gillar vintern liksom

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Hornslandet
2018-05-31 10:23
#188

Är det bara jag som tycker det nästan är lite skönt med att värmen gör hunden något slöare just nu? Behöver själv koppla av mer efter lite hektiskt i jobb och privatliv.. och måste ärligt säga att det inte gör mig jättemycket att min hund tar det lugnare och blir tröttare nu.. 🙂 Eller är jag ond nu? :P

Annons:
Odd
2018-05-31 10:56
#189

#188 Jag önskar att min var slöare, han vill fortfarande hitta på saker konstant, men eftersom det är för varmt kan vi inte göra något förutom att åka och bada då och då…. Så det är mest frustrerande, han klättrar inte på väggarna eller nåt, men det märks att han är uttråkad och kontakten ligger på 0 när vi väl gör något, då ska han bara dra i kopplet och springa.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Hornslandet
2018-05-31 11:10
#190

#189 Men efter ni har varit ute och aktiva, är han inte mer trött inne då? Vi går ju forfarande ut och tränar/leker även i sol/skugga..men han blir tröttare fortare och det får jag ju känna av så jag inte kör för mycket (märks tydligt ändå). Och när vi kommer in så vilar han mer sen efteråt.

Odd
2018-05-31 11:40
#191

#190 Haha nä, Bobby har aldrig haft en avknapp. Vi kan ha spenderat 4 timmar på stranden med spring, lek och träning, kommit hem och satt oss, sen 1 timme senare vill han ut och springa igen. Visst vilar han mer, men det är mest eftersom jag inte tar ut honom lika mycket på dagen, hade han fått bestämma skulle han springa tills han fick värmeslag… Han försöker helatiden initiera till lek eller bara tassar efter en konstant och hoppas att något ska hända. Ger mig ganska dåligt samvete för jag vet inte vad jag ska erbjuda, vi kan ju träna lydnad och sånt, men det har aldrig gett honom särskilt stor tillfredsställelse.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Fisherling
2018-05-31 17:21
#192

Alltså folk.. 

Var ute och gick med Tinja och hunden jag passar, Nero. Han är 74 cm i mankhöjden och väger ca 45 kilo. Väldigt snäll och enkel, men vissa hundar kan han reagera på. En bit längre fram ser jag en rottweiler (såg ung ut, kanske 1-2 år) som står på bakbenen, jättespänd och stirrar åt andra hållet, alltså inte mot oss. Vi går förbi en pappa med barnvagn och liten flicka, hon skrattar varpå den hunden vänder sig mot oss. Jag känner hur Nero spänner sig och går över på andra sidan vägen. Han gillar uppenbarligen inte rottisens attityd, så lika bra att ta ut avståndet. Rottisen står och drar mot oss med sin husse nedanför trappan vi egentligen ska upp för, men jag väljer att gå förbi och ta omvägen runt. Jag måste ha ett stadigt tag i Neros halsband och släpa med honom, för han blir ju inte direkt lugnare av att husse låter sin rottis fortsätta stå spänd på bakbenen och stirra mot oss. Jag har nästan helt passerat dem med en bred bilväg mellan oss, fullt fokus framåt och så raska steg som det går när jag måste släpa 45 kilo. 

Plötsligt hör jag ett "Höhö, ibland blir det lite mycket, med barn och allt!" 
Jag inser att han pratar med mig (antagligen så gav han mig anledningen till att hans hund var upphetsad och spänd och stod på bakbenen?) och jag hasplar ur mig ett "vi behöver inte prata", varpå jag får ett "va?". Jag upprepar att "Vi behöver inte prata".
Gubben har nog aldrig blivit så förolämpad i sitt liv, för han drar till med ett "Nähä, jag ville ju bara prata, för det är ju det människor gör med varandra!" Jag får ur mig ett bestämt "Inte när deras hundar står och spänner sig mot varandra!" 

Han muttrade högt om att jag var en sådan tjurkärring och bla bla bla. 

Jag gissar att det är samma man som haft rottis tidigare, två stycken som ställde sig på bakbenen och verkligen ville mörda alla andra hundar. Enda hundarna jag varit riktigt rädd för. Men de har varit försvunna i typ ett år.. Han har tydligen skaffat sig en ny.

ipopuma
2018-05-31 18:08
#193

#191 vad har du för ras?

Odd
2018-05-31 18:24
#194

#193 En schäferlabradorbordercolliedalmatinerdansksvenskgårdshund =P Omplacering med bagage dessutom, så att han inte har en avknapp beror på många faktorer

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Frida B
2018-06-02 22:29
#195

Första pinnen och en andraplats! Äntligen något positivt i mitt liv haha…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
ipopuma
2018-06-02 23:34
#196

#195 gratis!! Är själv ganska glad idag. Fick Gk i ipo 3 i värmen. Är stolt över mitt skägg :D

ipopuma
2018-06-02 23:34
#197

#195 gratis!! Är själv ganska glad idag. Fick Gk i ipo 3 i värmen. Är stolt över mitt skägg :D

Sugar Mist
2018-06-03 04:36
#198

Någon som har någon aning om varför min hane morrar och är allmänt mer tjurig på min ungtik som löper? Visst, hon är också tjurig och drar upp läpparna mot honom när han morrar men nu är det liksom löjligt, massa smågruff och morrningar från båda håll, dom gör liksom inte mer än så men fattar inte :p Han är ju fertil också liksom

-

Hornslandet
2018-06-03 09:17
#199

#198 Är det inte det att hon inte släpper till som gör han frustrerad då? Kanske? :P

CayKantos
2018-06-03 09:47
#200

Ngn som har en hund som slickar mckt? Kantos är helt obsessed med att slicka.. på saker, på mig etc.. han slutar lixom aldrig.. finns det inget man kan göra 🙈

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
2018-06-03 10:11
#201

#200 dobby gör ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
2018-06-03 12:01
#202

#201 E ju helt sjukt. Kan knappt röra han utan han ska börja slicka av hela armen 🙃 e vi i köket slickar han bort hela golvet 😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Sugar Mist
2018-06-03 15:45
#203

#199 Nä asså hon gör ju inget när han är och äcklar sig i rumpan på henne, dom är bara så grmyt tjuriga av sig 😂

-

Fisherling
2018-06-03 16:17
#204

Tinja gav mig världens födelsedagspresent idag; en andraplats (med över 3 sekunder till tredjeplatsen!), nollat lopp och pinne, så nu är vi helt uppe i klass 3! 😃✨🏆

Min kvicka lilla pilsvans ❤️ Vi ska minsann visa att vi kan slåss mot border collies och deras tider! 😉

Frida Renderts foto.

JoannaLi
2018-06-03 16:23
#205

#204 Grattis! 🥳

---

Lite sjuk känsla, men just nu har jag också en "äääh, jag orkar nog inte koppla honom"-hund! :O

peafie
2018-06-03 17:35
#206

#204 Yay! Grattis! Både till andraplatsen och födelsedagen!

Bloggen     ○    Instagram

Frida B
2018-06-03 19:14
#207

#202 japp know the feelinghaha! Nu har dobby dock växt upp lite, det räcker att slicka på allt en gång för att se ifall det är gott.  Men då menar jag allt, bordsben, stolar, människors ben, gatan, träd,parkbänkar, väggar…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jojaton
2018-06-03 19:33
#208

#204 Dubbelgrattis!

Johanna - Instagram

CayKantos
2018-06-04 07:13
#209

#207 Kul… Jag orkar inte konflikten så han får sitta på bordsbänken.. 😒 då slipper jag hålla koll på han och katterna oxå…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Fisherling
2018-06-04 08:32
#210

Tack för alla gratulationer! 😃

#209 Tinjas kullbror typ BOR på köksbänken.

CayKantos
2018-06-04 08:50
#211

#210 Ja ibland behövs det uppenbarligen. På köksbänken = lugn och sover eller bara chillar. På.golvet = slick slick slick KATT!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Odd
2018-06-04 20:13
#212

Jag kan inte hitta min klicker… Jag vet att den ligger någonstans… Bara inte var….

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Jojaton
2018-06-05 19:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#213

Idag är ingen vanlig sag, för idag fyller Sam 1 år 🎉🎈💖 kan inte fatta att min lilleman redan är ett år!

Johanna - Instagram

JoannaLi
2018-06-05 23:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#214

J*vla Facebook-minnen, alltså. Och vilken skithund till att vara saknad hur länge som helst efteråt. 

En av de sista gångerna Arrak och Buddy var tillsammans, för ett år sedan. 

Det känns så sjukt att han inte finns mer, och att han inte bara är hemma hos mattes familj.

Maleficum
2018-06-06 13:49
#215

#214 Förstår hur du känner! Får upp minnesbilder på Google lite då och då på Fjant :(

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Zadeira
2018-06-06 18:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#216

Ska snart ha valp här i 10 dagar, idag var han här ett par timmar på prov utan sin matte. Gick toppen och han var verkligen en liten clown.Boss heter han, 4 månader.

Annons:
Turast
2018-06-06 22:18
#217

Imorgon ska jag flyga till en plats jag aldrig varit, och jag har ingen aning om hur jag ska komma till min slutdestination efter flyget. Ångest deluxe 😐 Hittar noll info och flygbussar går inte dit jag ska och hittar inget om tåg eller någonting. Wäääh jag förstår inteeee

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[134643]
2018-06-06 22:40
#218

#217 Det finns alltid folk att fråga och skyltar att läsa, det löser sig! <3

JoannaLi
2018-06-07 23:32
#219

Skriver Sveriges tråkigaste uppsats. 28 minuter kvar innan deadline, och jag vill bara kräkas på den. Fy fasen vad tråkigt det är. 

Försöker trösta mig med att så fort den här är inlämnad så har jag inget mer att göra med den här läraren, och då är jag helt klar med skolarbete innan studenten, men det vill inte riktigt fungera.

Majken!
2018-06-09 19:32
#220

Idag debuterade jag och min härliga hund i högre sök, det gav oss ett godkänt resultat och en ny titel, SÖKH II! Mycket nöjd över vissa delar av vår lydnad idag, vi krigade och lyckades hålla oss ifrån att nolla ett enda moment i gassande sol. Check för debuten i högre klass, nu är det bara resten kvar!

Jojaton
2018-06-09 21:06
#221

#220 Grattis!

Johanna - Instagram

JoannaLi
2018-06-09 21:49
#222

#220 Vad roligt, grattis! 🥳

Majken!
2018-06-09 22:26
#223

#221 #222 Tack!

Annons:
peafie
2018-06-10 16:11
#224

#220 Grattis! Vildhunden har börjat löpa, fyra månader efter senaste löpet slutade………

Bloggen     ○    Instagram

Fisherling
2018-06-10 16:19
#225

Dubbeldisk idag i klass 3 agility. 
Tinja gjorde många bra saker, men fy saaaatan vad snabb hon är på att svara på min handling, vilket ledde till två disk. Måste lära mig att handla bättre.

CayKantos
2018-06-10 17:18
#226

Kommer hem efter en 4-dagars semester och Kantos första riktiga bortlämning (mera än ett dygn) med en valp som ser livrädd ut, morrar och har en bruten klo.. Asså vafan.. skulle morrandet och osäkerheten kunna vara på grund av smärtan? 😭

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Zadeira
2018-06-10 17:20
#227

#226 Det är väl inte alls otänkbart att smärta gör hunden rädd, osäker och känslig. Tråkigt, vad hade hänt egentligen?

CayKantos
2018-06-10 17:35
#228

#227 ingen aning. Enligt dagmatte började han halta runt 12 och hade precis busat med hennes hund innan. Känns bara konstigt om det skulle vara fallet.. dom busar ju jämt, och man ska ju se till det inte blir för våldsamt..

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

tiger tok
2018-06-10 18:31
#229

#228 förstår att det känns tråkigt, men en olycka händer så lätt, och att bryta en klo är väl ganska vanligt, även om hundarna inte lekt så våldsamt.

CayKantos
2018-06-10 18:43
#230

#229 kanske, jag tyckt er e det, men Typ nästan alltid på hundar som ur för långa klor eller fastnar i tex gallertrappor, brunnar, mm. Inte bara sådär.. Så jäkla tråkigt… Så det blir vet imorgon…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Zadeira
2018-06-10 19:03
#231

#228 Ja men olyckor händer så lätt, särskilt när man har med vilda valpar att göra. En bruten klo är ju trots allt en ganska vanlig skada och brukar inte ta lång tid att få ordning på igen.

Sugar Mist
2018-06-10 19:31
#232

Det regnar!!! Vi tog en blöt promenad och visserligen blev vi rätt myggätna men det var så skööönt att gå i regn

-

JoannaLi
2018-06-10 20:20
#233

Sista träningen på Växjö BK. Inte för att jag haft särskilt överdrivet varma känslor över stället, men blev ändå lite halverst rörd när jag åkte där ifrån. 

Fyfasen vad vi bråkade idag, men också fy rackarns vad fint han gick däremellan.

tiger tok
2018-06-10 22:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#234

Såå mysig promenad såhär på kvällen, självklart var det lurviga lilla promenad sällskapet med!

CayKantos
2018-06-11 19:16
#235

En undran.. Kantos har alltid morrar lite sådär smått när jag rört han på ett specifikt sätt under frambenen/i armhålorna. Jag tror det inte han har ont men hans kanske tycker det e lite obekvämligt eller obehagligt… finns det ngt man kan göra? Just nu sitter jag och trycker där lite tills hans lugnar sig för att visa inget händer… Han har dock även börjar morra när jag pussar på han eller han känner sig inträngd, detta har jag bara sett sen igår, så vet ej om det är pga skadan jag beskrev i #226 eller om ngt annat faktisk har hänt medan jag har vart borta…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
2018-06-11 20:00
#236

Alltså, Salt tömde sina analsäckar inatt och har legat i det ochjag DÖR hon luktar sååååå illa!!! 😩

-

Turast
2018-06-11 22:47
#237

#235 hanteringsträning är guld värt! Även att köra relationsstärkande övningar, träning och lek. 

Det där att han både skadat sig och har ändrat sig sen du var borta skulle även oroa mig. SKulle fråga hundvakten igen om det hänt något eller om hen märkt något konstigt. Har han stor integritet? Alla hundar gillar ju inte gos eller att man kladdar i deras ansikten (speciellt inte med sitt egna ansikte), men på det  du skriver verkar det som han inte varit så förr?

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
CayKantos
2018-06-12 06:37
#238

#235 lek blir svårt iom foten och att han ska ta det lugnt. Jag tycker oxå att det e skitkonstigt.. Jag vill sätta mig ner och prata med henne för att verkligen känna av. Han har aldrig vart gosig men han har inte haft hanteringsproblem annat än just där i armhålorna som alltid har vart lite äckligt. Men han gillar ju inte direkt sitta och gosa lixom. Jag pussar jättemycket på han, och han gillar det ju inte 😂 men nu har han börjat morra.. så det känns som om all beröring speciellt på inträngande eller nära håll plötsligt har blivit äckligt det med.. Men det va ju inga problem innan jag åkte iväg…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fisherling
2018-06-12 07:56
#239

#238 Eller så försöker han att få dig att sluta med något han inte tycker om. Varför pussar du på honom om du vet att han ogillar det?

CayKantos
2018-06-12 09:38
#240

#239 Han hatade hatade det inte, men han blev gärna på bushumör. Jag försöker vänja han vid allt han kanske utsätts för och det har inte vart några problem förrän jag fick hem han nu igen. Men jag hoppas det bara e smärtan att han kanske känner obehag och ej vill röras. Vi hade en ordentlig busomgång nu här på morgonen så jag kan bara hoppas att han blir bättre och göra vad jag kan, vara lugn och inte göra ngt utav beröringen.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Turast
2018-06-12 20:19
#241

#238 Skulle inte pussa på honom om du redan märkt sen innan att han inte tycker om det. Som  #239 säger så kanske han "fått nog" av dina pussar och börjat säga ifrån?

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

CayKantos
2018-06-13 10:03
#242

#241 kanske det. Men han har lugnat ner sig idag. Och det var som sagt inte bara "pussarna" vilket jeg ej fattar ni fokuserade bara på det. Det va som sagt nästan all beröring som plötsligt va jobbigt. Så jo jag tycker det är väldigt märkvärdigt. Det har ju aldrig vart att han har hatat pussar men han har helt enkelt inte fattat va tusan jag har hållt på med och har då börjat busa eller bara gått undan, och går han undan har jag ju aldrig hållt kvar honom, han är fri att gå.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Zadeira
2018-06-13 12:33
#243

#242 Jag tänker att han har ju förmodligen blivit hanterad annorlunda nu när du varit borta, och kanske har något i den hanteringen påverkat honom så att han nu måste "ställa om" igen om du förstår hur jag tänker. Hur länge var han borta och hur länge har han varit hemma hos dig igen?

Hade en kompis som hade ett helvete om hennes valp varit borta över natten, han hade liksom "glömt" hur han och ägaren brukade göra så dagen efter var han väldigt känslig för hennes sätt att vara mot honom. Försvann när han blev runt halvåret om jga minns rätt.

Fisherling
2018-06-13 13:17
#244

Förstår mig inte på folks besatthet över att deras hundar ska hälsa på främmande hundar.

Annons:
CayKantos
2018-06-13 13:45
#245

#244 inte jag heller 😑 #243 Jao, 3 dygn ca. Men vi får se, vi tar det så lugnt det går nu, han är ju skadat :/

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
2018-06-13 16:30
#246

CayKantos- Salt var/är inte heller mycket för beröring och det har hon aldrig varit, hon blir busig direkt liksom och då är det bara 🤷🏻‍♀️ Kan pussa lite på henne ibland men det är bara pga inlärt kommando, och klappa går på kvällarna när hon är riiiiktigt trött eller när man håller upp handen och hon själv får visa, oftast då mellan frambenen. Vissa hundar är väl bara så, I guess ☺️

-

CayKantos
2018-06-13 17:55
#247

#246 Ja men han ju lixom aldrig morrat. Men han verkar bättre idag så hoppas det bara va smärtan 😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Joyous
2018-06-13 18:57
#248

Pyro har lärt sig lyfta på benet så nu gör han det mot precis allting hela tiden. Nyhetens behag…

CayKantos
2018-06-13 21:50
#249

#248 och det kommer kiss?😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-06-13 21:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#250

Status: det var en björn, inte en hund jag fick med hem 🤔

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-06-13 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#251

Eller kanske ett trafikljus🤔🤔

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Joyous
2018-06-13 21:55
#252

#249 När han är kissig på riktigt sitter han alltid ner. Lyfta på benet är bara för att pressa ut nån droppe eller inte ens det… Men han stilar rejält och lyfter benet högt, högt, högt och ibland tippar han över ;)

JoannaLi
2018-06-13 22:03
#253

Den (en jädra massa svordomar) bilen har kajkat igen. I Mjölby den här gången. Hotellnatt för 1800 spänn, med hund och två kaniner som jag lovat att skjutsa genom landet - och hunden kan inte träffa kaninerna, och kaninerna kan inte träffa varann.

Joyous
2018-06-13 22:18
#254

#253 Men vilken otur du har :( Hade inte du problem med den där bilen nyligen?? Har för mig jag såg något om det på fb för nån vecka sen?

JoannaLi
2018-06-13 22:43
#255

#254 Japp, typ två timmar in på Stockholmsresan gav den upp, symptom på batteriet. Lämnade in den och fick generatorn + annat bytt. Nu, utan minsta symptom på problem under lite mindre än två veckor, två timmar in i hemresa började den ge upp igen, symptom på batteriet igen.

CayKantos
2018-06-13 22:47
#256

#252 hihi sötnos 😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-06-13 22:49
#257

Jag blir vansinnig på Kantos jagande och fixering på katterna, kaninerna, fåglar och insekter.. allt annat går faktisk framåt. Men jagandet känns bara hopplöst… 💩💩

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

tiger tok
2018-06-13 22:54
#258

Flamspelle i lydnaden idag, tur matte älskar honom.

Annons:
Jojaton
2018-06-13 23:09
#259

Ikväll gick jag och Sam på vår första agilitylektion! Såååå jäkla kul det var, men vi har en hel del att jobba på! Jag har på tok för mycket armar och ben, haha. Så roligt att äntligen komma igång med det, men nu är vi heeelt slut båda två.

Johanna - Instagram

Achillcs
2018-06-13 23:42
#260

#253 Synd att jag inte visste! Bor i Linköping så du hade kunnat sova här inatt med hunden och kaninerna. Hade till och med kunnat hämta er. Hoppas det går bra med bilen!

Achillcs
2018-06-13 23:42
#261

#253 Synd att jag inte visste! Bor i Linköping så du hade kunnat sova här inatt med hunden och kaninerna. Hade till och med kunnat hämta er. Hoppas det går bra med bilen!

JoannaLi
2018-06-13 23:53
#262

#261 Åh, vad snällt 😍 Ja, jag håller tummarna allt jag kan.

Sugar Mist
2018-06-13 23:59
#263

For till klubben ikväll med vovvarna och tänkte stanna till vid sjön bredvid på hemvägen för att låta dom doppa sig, bara det att bilen small till och däcket är kört.

Så körde genom hela Göteborg i typ 20-30 för att leta reda på en bensinmack med wifi så jag kunde få tag i mina föräldrar, typ så kul har jag haft det idag.
Jack gick i alla fall asbra och Salt var inte alls lika fixerad på annat utan det gick faktiskt att komma fram till henne, om man ska se det från den positiva sidan.

-

apportbocken
2018-06-14 10:14
#264

Om en skriver ett förslag på en aktivitet till sin lokala hundungdomsklubb och inte får något svar whatsoever, vad gör en då? Ska jag förvänta mig någon typ av svar trots att jag aldrig tränat där? Jag är medlem dock och aktiviteten är bruksrelaterad vilket jag by the way tycker att det finns för lite av på hundungdomsklubbarna. Vad tycker ni?

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Frida B
2018-06-14 10:18
#265

Tränade rutan för första gången på 3 veckor igår. Farten har ökat markant, men 3 av 4 skick vill han gärna ställa sig i ett hörn. Men sista skicket, sprang allt vad han hade till rutan och ställde sig precis i mitten :D och tassarna höll jättefint! Nu sätter vi ut salvan helt så får kroppen fixa resten, hoppas på att det snart blir bra! Sen har vi spännande planer för nästa sommar… iih

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
peafie
2018-06-14 10:22
#266

#253 Ja precis, säger samma som #260. Vi hade hämtat upp dig och du hade fått sova i gästsäng här!

Bloggen     ○    Instagram

Zadeira
2018-06-14 13:08
#267

#250 åh herregud vad sött! Ser verkligen ut som en liten björn! Hur mår han?

CayKantos
2018-06-14 13:27
#268

#267 Mycket bättre. Lite ömt bara Men inte ont :D bandaget e av Men det e strumpor o skor. Jag ska kolla upp om jag skulle kunna få ev laserbehandling för att skynda processen lite

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Zadeira
2018-06-14 13:28
#269

#268 Vad skönt att höra. Hoppas det fort blir bra!

Sugar Mist
2018-06-14 18:18
#270

#265 ååååh vad för något?

-

Frida B
2018-06-14 22:52
#271

#270 keeping it a little secret ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

JoannaLi
2018-06-14 23:51
#272

#266 Men åh, vad snälla ni är! 🤗

I ärlighetens namn så gick tankeverksamheten inte alls så långt! Den sträckte sig till att jag inte ville sova på en parkbänk - hotell 😂

Menmen, bilen skrämdes upp av en mekaniker gratis, så vi rullade vidare direkt på morgonen. Nu är vi äntligen hemma, bilen är urlastad, jag har utmattningsgrinat en skvätt och vi är äntligen nedbäddade i lägenheten.

Annons:
apportbocken
2018-06-15 11:32
#273

Chester är inlagd hos vet pga kräkningar och framför allt diarréer som inte vill gå över. Min lelle kotte, så ynklig han var imorse hos veterinären. Mattehjärtat går i kras…

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

JoannaLi
2018-06-15 11:52
#274

#273 Usch, lilla bebisen! 💔

CayKantos
2018-06-16 09:09
#275

Asså pallar inte.. kragen jag fick med för vet e för liten.. Så han kan slicka på sig sår ändå.. strumporna vi oxå köpte där som dom rekommenderade glider av efter två steg och skorna/ballongerna vi köpte där är för små så det går knappt o få på, när dom väl e på då slutar blodcirkulationen typ i tassen.. Så nu har jag en valp som har skickat på sitt sår igår och idag… Asså vafan.. ska åka o köpa ny tratt på måndag men några som har tips vad jag kan göra tills dess??

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
2018-06-16 09:44
#276

#275 skickar pm på facebook

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
2018-06-16 11:51
#277

#275 Har diverse alla möjliga trattatorlekar och skor(passade Jack och Salt med gips och glider inte, vattentätt som du kan låna om du vill :)

-

apportbocken
2018-06-16 12:52
#278

#274 Usch ja. De ringde idag och sa att han behövde stanna till imorgon. Det är tomt är hemma utan honom och jag är så illa till mods. Men jag vet att han är i goda händer och att han kommer må bra snart, så det känns tryggt.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Odd
2018-06-16 14:43
#279

Skulle göra en god gärning idag och gick fram till en förare som höll på att backa över sin egen skål, hinner knappt säga "Ursäkta…" innan hundjvlen hoppar på framdörren… Fyfan vilken ångest jag fick.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
tiger tok
2018-06-16 15:43
#280

Mysigt att bli attackerad av en ouppfostrad dvärgpudel när man går förbi, för det är tydligen för mycket begärt att slänga på ett koppel..

CayKantos
2018-06-16 18:39
#281

#277 har köpt tratt men skor är definitivt av intresse💙

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-06-17 21:24
#282

Ngn som har erfarenhet av klobrott? Hur lång tid tog det att läka? Vet det kommer ta lite längre tid för Kantos eftersom han alltid kommer åt o slicka på det på ett eller annat sätt… sen så hörde jag det kanske va bra o smörja det. Jag vet med vad men vet inte när eller hur ofta 🤔

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
2018-06-18 08:18
#283

#282 skulle inte smörja ngt. Däremot är det superviktigt att du hittar ett sätt så att han inte kommer åt o slicka, jätteviktigt. :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

JoannaLi
2018-06-18 13:12
#284

Första dragträningen på ungefär ett år. (Den singulära träningen vi gjorde med Diezel räknas inte.) 

Hade planerat trekilometersrundan på elljusspåret här precis bakom lägenheten, och var han superenergisk när vi kom tillbaka så skulle vi köra samma runda igen, och därmed få 6 km. Jag har ju åkt skidor där, så jag hittar ju. Den är ju dessutom jätteenkel - du kör rakt fram tills du kommer till en T-korsning. I den tar du vänster. Sen är det bara första höger i alla svängar, tills du kommer tillbaka till T-korsningen, då du tar vänster och kommer tillbaka till första vägen igen. Nemas problemas. 

Eeeeeeh - muchos problemas! Jag kom inte ens till T-korsningen. Men jag improviserade på. Rundan slutade på typ 8 km, och två samtal, ett till mamma som känner till rundan, och till min rumskompis som lovade att komma och hämta oss. Men det löste sig i slutändan, och vi tog oss hem!

Arrak var fortfarande tokpigg när vi kom hem, men jag vågade mig inte ut igen. 😂

tiger tok
2018-06-18 13:17
#285

Sjukt trött på allt detta scrollande nu, så jag gör babbeltråd nr 12:)

peafie
2018-06-18 13:32
#286

#285 Bra initiativ! Men det finns snabbscroll både till skrivbordsversionen och mobilversionen så du behöver inte scrolla så mycket. 😉 Innan jag kom på det så hatade jag ifokus-siterna, haha…

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
CayKantos
2018-06-18 21:05
#287

#283 nähä två av vet på din klinik sa det kanske va bra o smörja;) Ja har fått tag på en större mina så det e svårt nu.. Men ett skick här o där kommer fortfarande på 😣

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: