Annons:
Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1756 ggr
Malols11
5/4/18, 9:05 PM

Är detta djurplågeri?

Hej! Jag och min sambo har upptäckt en fruktansvärd händelse som angår våra grannar. Vi bor i lägenhet och grannarna bor under oss med deras hund. De har en jättefin japansk spets som kan vara runt 8-10 månader. Problemet är att vi har sett att dom har satt blöja på tiken. Det är ingen hundblöja utan en vanlig libero blöja som de har klippt hål till svansen. Jag mår fruktansvärt dåligt när jag ser detta då jag tycker det är helt sjukt att de kan göra så. Jag försökte prata med dom att detta inte är ok, men de är av utländsk härkomst och förstår inte svenska och bara lite engelska. Jag lyckades förstå att hon inte är rumsren utan de har blöja på henne så hon inte ska kissa eller bajsa inomhus. Jag försökte förklara att det löser inte problemet, utan man får gå ut och lära hunden att göra sina behov ute annars kommer den aldrig bli rumsren. Jag sa att vi har själv en ettårig yorkshireterrier och att de såg ju hur mycket vi sprang ut och in för att få honom rumsren. Men de förstår tydligen inte. De går alltså ut med henne några gånger om dagen, kanske 3 ggr resten är hon inomhus. De lämnar henne ensam och hon står och piper/skäller/gnyr i 1h om dagen. Det är flera grannar som har klagat på detta då det låter i hela huset. De har även inte lärt henne gå i koppel utan drar i henne som om det vore en trasa och deras barn är inte heller särskilt varsamma med henne. Det ligger fullt med liberoblöjor i soptunnan och jag får en klump i magen varje gång jag ser dessa. Detta borde väl gå att anmäla på något sätt? Hunden mår inte bra och de förtjänar verkligen inte att ha henne. :(

Annons:
Cosmonautens
5/4/18, 9:14 PM
#1

Det låter ju inte alls bra! Vet inte riktigt vem man ska kontakta ang detta men något måste nog göras tycker jag🙂

Herveaux
5/4/18, 9:17 PM
#2

Du kan anmäla ägarna till länsstyrelsen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Alex&company
5/4/18, 9:18 PM
#3

Du anmäler till länsstyrelsen där du bor, gå in på deras hemsida så ser du vad du behöver ta med för uppgifter (adress, beskrivning av hundens förhållanden etc.) lycka till! :(

[Jbgs]
5/4/18, 10:18 PM
#4

Ja anmäl är det ända rätta !

Upp till toppen
Annons: