Annons:
Etikettänglahundar
Läst 1098 ggr
Majtassen
2018-05-04 18:59

Vila i frid Moa

Min kompis fina hund Moa fick nu möta ljuset och var tvungen att bli avlivad..

Världens finaste hund 😕

Polisen sa att dom var tvungna att avliva henne då hon bet en tjej i ansiktet så hon fick åka till sjukhuset (hon blödde men inga skador bara vanliga märken men hon lipade massor) 

En tjej klappade moa och så ställde sig en tjej över Moa och lutade sig över henne och Moa gillar inte att bli trängd så då högg hon ;( Och flickan började Lipa och blödde massor i fejjan även fast det inte blev mer än några små sår. Hon var verkligen världens finaste hund 😢😭😭

Du är för evigt saknad Moa 😢

Annons:
Malinolsn
2018-05-04 19:15
#1

Fy, så otroligt tråkigt att hundar ska behöva sätta livet till pga okunskap/att de inte respekteras 😭💔
Vila i frid 🌺

Majtassen
2018-05-04 19:20
#2

#1 ja kommer sakna henne, hon var världens finaste hund, hon älskade att springa med på uteritter och busade alltid och hon hatade när man blåste henne i ansiktet 😃Och älskade sitt tuggben men blev inte vaktig hon var så fantastiskt fin 😕

Honestyisdead
2018-05-04 20:16
#3

Låter ovanligt. Det lär ju ha hänt fler gånger om hunden avlivades med tvång.

Chinesecrestedlover
2018-05-04 20:41
#4

Nämen fy så sorgligt😭💔. Beklagar er sorg🌺.  Det är så orättvist att hundar får betala priset för människors okunskap och för att barn (och vuxna) inte lärt sig att man ska respektera djur och hur man ska bete sig kring djur. 

Jag hade tidigare en extremt osäker hund, Cain❤️ (han finns inte längre, avlivades p.g.a. sjukdom 2016) och vid flera tillfällen (under hans 10,5 åriga liv) så blev han skrämd osv. p.g.a. att folk inte kunde behandla honom med respekt och förståelse.  Barn som retade honom, åkte moped jättenära och fort, som tutade när de körde förbi, kastade smällare mot/nära honom (vilket faktiskt inte skrämde honom, smällar var typ det enda han inte var rädd för, men det visar helt klart på väldigt bristande respekt för djur) m.m. och vuxna som klappade honom utan att fråga först, släppte fram sina hundar så han blev trängd och i vissa fall nästan blev biten osv. När jag skriver att han var extremt osäker, så menar jag på nivån att han åt höga doser medicin (som normalt endast skrivs ut till människor) för att klara av sin vardag (under flera år)…det hjälpte inte att folk tyckte att det var kul att reta, skrämma och bara ansåg sig ha rätt att "gulla" med honom. Han var en Chinese Crested, väldigt naken och otroligt söt…och då tyckte tydligen folk att det var ok att gå fram och klappa (vilket han hatade) eller roa sig med att skrämma honom. Han var rädd för barn (de allra flesta, tolererade spädbarn och några väl valda barn med djurvett) p.g.a. att han behandlats respektlöst och blivit retad från tidig ålder. Svarta stora hundar skrämde honom för att folk släppt fram dessa utan att tänka osv. 

Om alla bara skulle tänka efter före och förstå att djur är levande varelser med känslor, så skulle vi kunna slippa såna här tragiska händelser (som med Moa). Hur svårt kan det vara att behandla djur med respekt och lära sina barn hur man ska bete sig kring djur? Fast det är väl kanske lika svårt som att få folk att förstå att det inte är ok att ex. köpa en papegoja, sköldpadda, kanin, katt eller whatever, för att sedan tröttna/barnen tröttnar efter en månad. Hur svårt är det att tänka efter före? Djur är inte slit och släng, de är levande varelser som förtjänar trygghet, kärlek och respekt!

Ursäkta att jag svävade ut en massa, sådant här upprör mig (av förklarliga skäl) väldigt mycket. 

R.I.P. Lilla Moa🌈

Mvh/Chinesecrestedlover

Majtassen
2018-05-04 20:41
#5

#3 Nej!! hon har aldrig bitit någon annan men huggit mot folk som blåst henne i ansiktet och/eller lutat sig över henne!

Majtassen
2018-05-04 20:46
#6

#4 beklagar Cains död 🌺 älskar nakenhundar ❤️håller med dig till 100% Djur är absolut inte slit och släng!

Annons:
Chinesecrestedlover
2018-05-04 20:50
#7

#3 Inte nödvändigtvis så ovanligt… Läst massor med fall där hundar avlivats/omhändertagits osv. av polisen, utan egentliga grunder…så jag är väl inte sådär jätteförvånad tyvärr. Man ser oftast till människan inte till hunden i sådana här fall (det är iallafall min uppfattning). En flicka blev biten = då får hunden betala priset (oavsett varför denna flicka blev biten, alltså oavsett om flickan provocerat fram det genom att vara respektlös osv.). Finns många anledningar till varför en hund biter, men tyvärr verkar inte det tas hänsyn till omständigheterna i sådana här fall.

Majtassen
2018-05-04 20:59
#8

#7 det är så sorgligt att hundarna alltid får betala priset :(

När jag var ca 7 år blev jag biten i armen (ganska mycket blod mycket men inte farligt mycket liksom fick någon spruta och bandage) hunden fick tyvärr avlivas även fast ingen av oss ville det (särskilt inte jag) Önskar att jag inte vart så dum när jag var liten 

jag hade gått fram till en hund i en park när ägarna stått och pratat och börjat klappa utan att fråga eller något och hunden blev rädd och överraskad och högg stackarn var bara 2 år 😭 har alltid ångrat det 😭 önskar att jag vart klokare som 7 åring 😕 tänkte liksom inte på att jag skulle fråga hade ju bara träffat hundar som var små, lydiga och 100% skadefria.. Har efter det alltid haft hög respekt för djur och deras liv.. 😐❤️

Chinesecrestedlover
2018-05-04 21:08
#9

#6 Tack. Han var totalt galen (bet mig många gånger för övrigt🤪, han var inte direkt lätt att förstå sig på, varken för mig eller x-antal olika experter…) och min stora kärlek (en av de i alla fall)😍. 

Det gör jag med😃, därför har jag i nuläget två små nakna blandisar. 

Näe de är inte slit och släng och de ska inte heller behöva utsättas för saker…som gör att de försvarar sig…bara för att sedan avlivas, när det inte ens var deras fel att det blev som det blev. Fruktansvärt tragiskt verkligen med Moa💔. 

#8 Vad sorgligt att läsa om dina erfarenheter🤗. Det är lite det jag menar med att om alla föräldrar förklarar för sina barn vad som gäller (ex. fråga alltid före du klappar) så skulle vi kunna undvika tragiska situationer; med skadade barn och avlivade hundar. Självklart går det inte att förhindra allt, i alla situationer osv.  men man kommer långt med att lära barn att visa hänsyn till andra varelser, än människor och än sig själv. Det finns ju dock en väldigt positiv grej med din historia och det är att du (visserligen den hårda vägen) lärde dig en läxa och vet hur man ska bete sig runt djur nu. 

Mvh/Chinesecrestedlover

Majtassen
2018-05-04 21:18
#10

#9 ja,älskar allt med nakehundar! Min faster har en hon är min absoluta bästa vän hon är gosig aktiv skäller inte är lugn men lekfull lättlärd i agility (dock inte i trix heheh hon är så pigg så hon hinner inte göra vacker tass hahah) Vi ska ju skaffa hund nu men tyvärr ingen nakenhund då jag råkar ha 4 bröder en mamma och en pappa som ingen av dom vill ha en nakenhund 🤪😕

Upp till toppen
Annons: