Annons:
Etikettdebatt
Läst 1140 ggr
naathalie95
4/24/18, 2:41 PM

Hundägare se hit! - Undersökning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min fråga är till er hundägare! Vill göra en undersökning vad ni anser är rätt att betala en dogwalker inkl moms? För 15 min? För 30 min? För 45 min? Detta är en undersökning för mitt framtida företag så tacksam för så många svar som möjligt, uppskattar om ni även skriver vart i landet ni bor. Tack i förhand!

Annons:
JoannaLi
4/24/18, 6:37 PM
#1

Utbildning? F-skatt? Enbart koppel runt kvarteret eller ingår annan aktivering? Är det bara in-gå-ut, eller t.ex. matar du, vilar hunden?

flocken
4/24/18, 7:40 PM
#2

Minst 1 timme hade jag betalat för. Inte mindre. När jag bara tar med en hund på promenad som ej är inskriven på dagis så tar jag 120 kr. Då är vi ute ca 1,5-2 timmar. Då hämtar & lämnar jag inom närområdet.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fisherling
4/24/18, 8:24 PM
#3

Skulle aldrig betala för mindre än 1 timme, och då ska det vara skogspromenad, inte asfalt. Jag bor i Norrort.

naathalie95
4/25/18, 2:14 PM
#4

Som det ser ut just nu kommer kunder få välja på 30 min eller 60 min rastning 🙂Promenad i natur, mys, aktivering efter önskemål, matning, ansvarsförsäkring, nyckelkvittens ingår. Och självklart faktureras kunderna inkl. moms/skatt.
Tacksam för fler svar!😃

Hiro
4/25/18, 3:15 PM
#5

Beror lite på var konkurrenterna erbjuder och vad de har för priser och dylikt så det är något du inte får glömma då du sätter pris  men lycka till :)

Maja2
4/26/18, 7:25 AM
#6

Ska du starta ett företag tror jag att du måste "börja i andra änden" , dvs räkna på hur mycket pengar du måste få in varje månad, och vad de pengarna ska täcka, hur många hundar du klarar av att rasta varje dag, och slå ut det per hund, och därifrån beräkna hur mycket du ska ta betalt.

Annons:
Changrila
4/26/18, 7:40 AM
#7

Haha, till skillnad från andra så tycker jag det är SÅ perfekt att jag nu hittat ett företag som (bland annat) erbjuder rastning på 2x15 min per dag.

Jag tycker att 30 min är onödigt länge, och det tycker mina damer också. Antingen går vi korta rastningar på 10-15 minuter eller så går vi rejäla långpromenader. Halvdana mellanting ger oss ingenting, och jag betalar inte en annan person för att den ska motionera mina hundar, det vill jag göra själv.

Men ja, jag tänker som Maja2, kolla först på vad du behöver få in i månaden, kolla även vad andra i närheten tar betalt. Jämför med både hundrastarföretag och dagis.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

KatarinaSt
4/26/18, 11:27 AM
#8

Vi har en dog-walker som hämtar och lämnar vid lunch-tid. Vi betalar 140 kr tim men det är då den effektiva rastningen på en timme/dag (promenad + lek med andra hundar som hon rastar samtidigt). I praktiken är vår hund med henne på 2-3 timmar per dag eftersom hon hämtar och lämnar andra hundar också. 

Jag tycker det är billigt med tanke på att vår hund får både sällskap och lek/promenad under större delen av tiden han annars skulle varit ensam för bara 140 kr. Moms tillkommer dock minns ej vad det är. 

Tror inte hon tjänar så mycket på verksamheten utan hon gör det nog mest för att hon älskar hundar.

Upp till toppen
Annons: