Annons:
Etikettbeteende
Läst 1877 ggr
rakma
4/15/18, 8:31 PM

Hane gnäller och ylar

Jag har två hanar (tysk spets på 11 månader och en pomeranian på snart 6 månader) ingen av dem är kastrerade men min äldsta hane har nu den senaste veckan gnällt/ylar och vill gå ut hela tiden även när man precis vart ute. Jag har även märk att man vill para sig. 

Han går även runt mig konstant å gnäller och "gråter".  Han håller på i flera timmar om dagen.

Kan det bero på att det finns en hona i området som löper eller något annat ? 

Jag börjar bli tokig och har börjat spreja honom med vatten för att få honom att förstå att det räcker.

Jag har planer på att kastrera båda, men vad gör jag just nu ?

Annons:
MonicaLagerquist
4/15/18, 8:34 PM
#1

Det lär ju finnas en löptik i närområdet.Det är bara att härda ut tills tiken löpt över.

Stolt ägare till fem La permer

rakma
4/15/18, 8:37 PM
#2

Jag va rädd för de :/

Fisherling
4/15/18, 8:57 PM
#3

Ett tips är att berätta för uppfödaren också att det är ett problem. Nu är han ju ung, så det kan gå över när han är äldre och hormonerna lugnar ner sig, men ändå.

rakma
4/15/18, 9:30 PM
#4

Hur ska detta hjälpa med att prata med uppfödaren ?

Fisherling
4/15/18, 9:38 PM
#5

#4 Inte hjälpa, men den här sortens beteende är ärftligt och en uppfödare lär vilja veta om det är ett problem i linjerna de använder. Iallafall om de är intresserade av att föda upp hundar som inte lider av sina könsdrifter.

Lona
4/15/18, 9:39 PM
#6

#4, Det hjälper dig inte (såvida inte uppfödaren har smarta idéer), men det kan vara bra för denne att veta och ta hänsyn till i sitt avelsarbete. Överdriven sexlust/att inte kunna "släppa" att det finns en löptik i området är till viss del ärftligt - med andra ord så är det bra för uppfödaren att få reda på det.🙂


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
taxarärbäst
4/17/18, 6:19 AM
#7

min veterinär sa "det blir bättre när hunden blir 3" och hon hade rätt! min hund var en riktig piplisa…varje gång en tik löpte så åt han inget och bara grät men när han började närma sig 3år så var han helt ok! lydig och tyst.

Lona
4/17/18, 11:38 AM
#8

#5, Great minds och så vidare - du slog mig med en minut… ;-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: