Annons:
Etikettbeteende
Läst 1179 ggr
KatarinaSt
4/15/18, 1:31 PM

Tips på hundtränare i Stockholm

Hej - vi har ett specifikt problem där jag tror vi behöver hjälp av duktig hundtränare. Nån som har tips på nån i Stockholm? Helst med mail adress eller tel nr. Ni kan skicka meddelande till mig här med sån info om ni inte vill publicera offentligt.

För att förtydliga vad problemet består av så tror jag det handlar om nåt slags resursförsvar, fast inte till hundens egen fördel utan familjens. 

Yttrar sig i sammanhang som ex vid pick-nick filt där vi dukat upp nåt gott. Hunden får inget men han vaktar vår filt/mat mot folk som kommer för nära/går mot oss. Markerar med kroppspråk/blick och skäller. Det går bra att gå på restaurang där det myllrar av folk - då ligger han bara under bordet och bryr sig inte när folk går nära eller kommer till bordet. Däremot när det är färre folk och öppna ytor som typ pick-nick eller om man sitter vid en parkbänk och fikar. Vad jag märkt handlar det enbart om tillfällen då vi (människor) käkar nåt.

Han visar inget resursförsvar hemma i något sammanhang. Vi kan ta både leksaker, mat och köttiga ben utan protest. Även om han ser lite besviken ut. Han har heller inga problem med folk/främlingar som kommer hem till oss/ringer på dörren eller vi stöter på utomhus vid promenader även om han är petig med vem som får klappa honom.

Tacksam både för tips om tränare samt hur vi kan tolka/tackla sådana situationer

Annons:
Chinesecrestedlover
4/15/18, 2:33 PM
#1

Här kommer lite tips (har personlig erfarenhet av de som beskrivs - hade problemhund tidigare, Cain och bodde då i Stockholm…så gick en del kurser och har även genomgått problemutredning m.m.):

http://www.dogspirit.se/  - Hon har kurser och gör även så kallade problemutredningar samt så kan man boka privatträning. Trevlig tjej som kör med "mjuka metoder". Stor förståelse för hundars individuella skillnader och egenheter. Gick problemutredning hos henne och gick även diverse olika kurser. 

https://hundenshus.se/ - De erbjuder diverse kurser och även privatträning och hjälp med problemhundar. "Mjuka metoder". Finns flera olika tränare som arbetar där. Jag har gått många olika kurser som arrangerats av hundens hus (för olika tränare) och är nöjd med alla. 

Lycka till med hunden 🙂

Mvh/Chinesecrestedlover

KatarinaSt
4/15/18, 6:25 PM
#3

Tack för tips - har skickat iväg mail till en tränare så får vi se… :-)

Upp till toppen
Annons: