Annons:
Etikettbeteende
Läst 768 ggr
frijoh
2018-04-11 13:56

Löp på G?

Min tik på snart 8 månader har börjat fastna överallt för att det luktar såååå gott överallt, hon kissar också typ sjuttioelvatusen gånger under en promenad och förut brukade hon kissa kanske max 2 ggr på en promenad. Hon är också mycket vaktigare än förut! Kan det här vara tecken på löp? Hur brukar era hundar bli före löp?

Annons:
Belzebubble
2018-04-11 14:32
#1

Min blir likadan, minus vakt. Så ja, jag skulle säga att löp är på g.

peafie
2018-04-11 14:42
#2

Mina markerar lite mer bara, inga större beteendeförändringar. Kissar de mycket så kan det ju vara uvi också. V fick uvi i samband med löp senast och det var helt hopplöst att försöka förstå vilka symptom som var vad, men det syntes på att hon tyckte det var jobbigt att kissa och att kissarna som kom var lite slumpmässiga. Markerar de så brukar de ju först nosa på en fläck och sen kissa på samma ställe.

Bloggen     ○    Instagram

frijoh
2018-04-11 15:49
#3

2# nä hon luktar alltid frenetisk innan och kissar efter/samtidigt! Sen har hon börjat rulla runt överallt också, haha. Hon ser helt galen ut. Och så har hon också börjat bädda en massor, så känns som att det borde vara hormonellt men jag kan ha fel.

Elsis matte
2018-04-11 17:07
#4

Exakt så blir mina också innan löp. Iofs inte mer vaktiga, men allmänt mer allerta och intresserade av omgivningen.

[Forest]
2018-04-11 19:53
#5

Ja det där låter som att hon inom kort kommer in i löp. Vi har en tik som larmar mer eller kanske man ska säga mer "lyhörd" på ljud. Hon är även dom som kan vråla till andra hundar är två kastrater som hon är jätte förtjust i (två bröder) varför hon fastnat för dom är att hon tycker dom är så trevliga och antar snygga ;) Sen har vi en som håller sig mindre vid löp så det kanske man kan tänka på att vissa tikar behöver ut oftare vid löp.

Rafflan
2018-04-12 02:51
#6

Kan bero på löp, åldern eller om hon kissar ofta har hon kanske urinvägsinflammation :)

Annons:
frijoh
2018-04-12 08:14
#7

6# hon kissar bara sådär ofta när vi går där det finns 3 hanhundar som brukar gå på samma väg, hemma och andra ställen kissar hon som vanligt, så tror inte det är uvi.

Upp till toppen
Annons: