Annons:
Etikettövrigt
Läst 1221 ggr
Fuanteina
4/10/18, 8:59 AM

Åsikter om hunddagis

Vad har ni för inställning till hunddagis och deras metoder?

Annons:
Herveaux
4/10/18, 9:02 AM
#1

Jag har aldrig varit kund hos hunddagis men varit anställd på ett par olika. 

Ett bra hunddagis är en toppen-lösning för hundar som trivs i grupp. 
Ett dåligt hunddagis är en katastrof för hundar överlag.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

JoannaLi
4/10/18, 9:08 AM
#2

Håller med #1 

Ett bra dagis är guld. Men hur man vet att dagiset är bra även när du inte tittar, det är en annan sak :/ (Min upplevelse.)

Elsis matte
4/10/18, 10:53 AM
#3

Håller med #1, är dagiset bra fungerar det utmärkt för sociala, stabila hundar. Tyvärr har jag sett (mött på promenad) och hört (av vänner som jobbat/praktiserat) mycket oroväckande saker från hunddagis häromkring.

Changrila
4/10/18, 6:53 PM
#4

"Deras metoder" är ju helt olika från dagis till dagis. Vissa dagis är säkert bra, många är det inte.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

[134643]
4/10/18, 7:22 PM
#5

Jag har jobbat på ett bra hunddagis, och det tror jag absolut kan fungera för trygga hubdar som trivs med hundsällskap. ”Deras metoder” uppfattade jag som väldigt schyssta där man såg varje hund som en individ och anpassade sig därefter. Med det sagt har jag också hört mycket skit om andra hunddagis.

Rafflan
4/12/18, 2:47 AM
#6

Olika, gäller nog att hitta ett hunddagis som passar dig och din hund helt enkelt :)

Annons:
flocken
4/12/18, 5:42 AM
#7

Det finns så många olika. Allt från där hundarna sitter i box & får gå ut & gå 15 min/ dag. Liten uteplats uppkopplad till boxen. Stora lokaler där de rör sig relativt fritt Hemmiljö. Det har jag. Ute i alla väder & i många timmar, inga boxar. Varierande åldrar & storlekar. Mina dagishundarna har hög social kompetens & älskar detta liv. Nya får inskolning o är snart inne i det.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Rafflan
4/12/18, 3:08 PM
#8

*

Fridaaaa
4/12/18, 3:25 PM
#9

Alla hunddagis använder inte samma metoder. 
Så går efter varje hunddagis och inte hunddagis överlag

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CorneliaAndersson
4/12/18, 5:42 PM
#10

Jag kan tycka att hunddagis är jättebra.  Alltså grejen överlag. Jag tycker dock att det är lite sådär om en hund måste sitta på dagis hela dagen  fem dagar i veckan.

Jag har tittar på hunddagis och hört om hunddagis! Även då haft praktik på hunddagis. Det dagiset jag hade praktik på så var hundarna i hemmamiljö, men i grupper. I varje grupp-rum fanns det också, såklart, minst en anställd. Hundarna var även lösa i den inhägnade trädgården gruppvis. Även promenader. Varje hund fick då delas in i den promenadgrupp som passade denne bäst. 3h, 2h, 1h, 30 min. Samt då inskolning om hunden vart ny. Alla hundarna älskade stället och de ÄLSKADE de som jobbade där.

Ett hunddagis som tre i klassen praktiserade hos hade dock ett skrämmande rykte. Det är ett populärt dagis, men tyvärr sker det hemska saker bakom ägarnas syn. Hundarna blir nedtrycka i marken eller dragna i skinnet vid ljumskarna om de skäller, gnyr av ledsamhet inne i boxarna eller på promenad, och en del andra hemska saker.

Trots att jag aldrig satt min fot där så anmälde jag såklart detta till Länsstyrelsen. Dock verkar de inte göra något åt detta. Så jag fortsätter förklara för människor jag känner vad jag hört om det dagiset.

Och då är det ju inte bara en person som berättat för mig, utan tre.

Oroväckande.

Och ändå har jag fått förklarat för mig att de flesta hundarna är glada när de kommer till dagiset och ägarna verkar så nöjda!

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Upp till toppen
Annons: