Annons:
Etikettoff-topic
Läst 9934 ggr
Jojaton
4/7/18, 9:12 PM

Babbeltråd del 10

Dom fylls på snabbt nu förtiden!

Johanna - Instagram

Annons:
Fisherling
4/7/18, 9:13 PM
#1

Tinja har nu godkänd exteriör!

Jojaton
4/7/18, 9:13 PM
#2

#1 Grattis!

Johanna - Instagram

Sugar Mist
4/7/18, 9:28 PM
#3

Amerikaner och deras stackel, la ut i en ig-grupp för hundar att jag ville följa några fler hundkonton, utan e-halsband och stackel, och blev ett jävla liv. Är inte ens förvånad längre haha 🤗

-

[AnimeV4]
4/7/18, 10:40 PM
#4

Jag uppmärksammade nyligen att Knut inte vill hålla saker i munnen när han sitter ner eller är stilla. Han är så inne på att ge dem till mig och lägger föremålet på marken om jag inte tar emot det. Inga problem att bära saker om vi rör oss, om han inte har ett tonårsmoment.

Vad göra?

[AnimeV4]
4/8/18, 1:44 AM
#5

Jag undrar om lille Knuters har feber. Ska kolla den efter 30 minuters vila :/

Något är det. Han blir väldigt snabbt flåsig vid aktivitet, nästan som om det skulle vara varmt ute fast det bara är 3 grader. Han dricker även mycket vatten för att vara honom fastän han aldrig brukar dricka vatten annars. Nog för att jag minskat lite av vattnet på maten, men inte så mycket att han skulle börja dricka rent vatten såhär.

Usch, nu blir jag orolig att han ätit något olämpligt.. Men han spyr inte och är okej i magen trots att det blir lite annan kost nu när jag väntar på foderleverans. Han är inte svullen i buken och verkar inte ha ont. 

Kan dessa symtom höra tonårsperioder till bara? 

  • Blir snabbt flåsig vid aktivitet

  • Blir trött av endast 30 minuters varierad aktivitet trots att han tidigare lätt kunnat klara 1 timme utan att vilja vila

  • Svårare att hålla fokus

Jag känner att något är off, men det är svårt att sätta fingret på vad. Jag har ganska okej dagar själv just nu och blir inte arg på honom så ofta eller mycket. Vi har kul ihop och jag tvivlar på stress.

Sugar Mist
4/8/18, 2:00 AM
#6

Löptik i området?

-

Annons:
CayKantos
4/8/18, 6:58 AM
#7

#300 i förra tråden puffbuck 😂😅 Hoppas det inte är feber.. annars skulle jag gissa på åldern. Börjar bli könsmogen och känna doften av löptikar.. det kan göra många hundar extrem loja. Jag avleder för det mesta men om vi är ute eller jag bara squattar reser jag direkt på mig. Funkar inte speciellt bra för då förlorar jag hans intresse i mig på 0.1 sek och han hittar på annat. Han inte gå o strypa honom.. vi har ju gräs överallt i trädgården.. jag kör "spotta"med tex leksaker och ibland gräset när det blir för mycket. Men han e ju nere efter mera sekunden efter 🙃 jag måste nog bli bättre på att helt enkelt bara gå in när han börjar uppföra sig så.. och då kan man ju gå ut igen så snart han har lugnat sig lite. Eftersom han ju behöver kissa o bajsa.. -- Fråga. Finns det ngt man kan ge en valp om dom har svårt att bajsa? Bajset är inte hårt men lite mer på den lösa sidan. Han bajsar en portion, börjar vandra, får kanske ut lite mer, och sen sitter han där ett tag, vandrar lite, sitter lite, vandrar lite allt i "bajsposition". Han bajsar ju en del. Men han verksr ha svårt att få ut sista skvätten och han kämpar verkligen hårt för det :/

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
4/8/18, 10:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Blev med rottis för en dag… ska va näääääära

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
4/8/18, 10:27 AM
#9

#8 Aww mys😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
4/8/18, 10:31 AM
#10

Frida svar på din kommentar i babbeltråd 9; Ja jag vet. Problemet va ju mest att jag kände han blev stressad av att gå ut HELATIDEN och det funkade bättre str inte gå ut lika ofta men stanna ute lite längre. Men nu går jag back på det sättet att jag kommer gå ut oftare igen. Då får han fan äta sten och gräs och bli stressad. Det får vi jobba på sen 😅 Jag ventilerar ju mest här.😉 det e jobbigt med valp, jobbigare än jag trodde, men det är ju också roligare än jag trodde det skulle va 😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

peafie
4/8/18, 10:35 AM
#11

#7 (och nåt inlägg i andra tråden) Andas! Ett råd i all välmening: lägg undan kontaktövningarna och allt som du känner att du absolut måste börja med nu, och låt valpen vara valp. Det är klart den inte får ro att göra sina behov ute om du ständigt står och vill ha valpens uppmärksamhet. Låt den här första tiden vara enkel och okomplicerad med tydliga rutiner och regler. Äta, sova, leka (lagom!), gosa och ut och kissa/bajsa. På repeat. När ni går ut, stå på ett och samma ställe tills han gjort sitt och beröm. Ingenting kommer att gå sönder för att du inte tränar ensamhet/kontakt/vad det nu kan vara såh här direkt. Däremot kan du få en stissig hund och på köpet en dålig relation med den eftersom det bara blir konflikter. Släpp kraven. Angående magen så är det inte konstigt att den kommer lite ur balans i början. Ny miljö och ny bakterieflora.

Bloggen     ○    Instagram

Frida B
4/8/18, 10:39 AM
#12

#10haha vi får träffas snart så du får ventilera haha!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
4/8/18, 11:01 AM
#13

#11 usch på ett och samma ställe det vill Kantos inte! Han gillar att uppsöka det perfekta stället för att bajsa 😂💩 Ja jag glömmer nog det där med att andas.. kommer inte sluta med kontaktövningarna just pga hela grejem med katterna och så. Men jag behöver definitivt sätta mig och bara vara ibland. Tror det är hela.. "äntligen" känslan i mig som vill att det ska gå så bra helatiden. 😅 Skönt att jag inte bör va orolig. Han har börjat vandra så otroligt mycket nu när han ska bajsa.😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
peafie
4/8/18, 11:26 AM
#14

#13 Jag tror det är jättevanligt! Att vänta och längta efter en hund, och så när den kommer så vill man göra allt rätt från början. :)

Bloggen     ○    Instagram

peafie
4/8/18, 11:31 AM
#15

Mina hundar var så sjukt jobbiga igår i skogen. Till och med lilla Svart var en liten skithund. Det slutade med att de fick gå i fotposition halva vägen för jag inte orkade bråka med dem mer. Två skendräktiga tikar med huvudet fyllt av hormonknäck = livet.

Bloggen     ○    Instagram

CayKantos
4/8/18, 12:20 PM
#16

#12 ja men precis!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
4/8/18, 12:26 PM
#17

Well.. en kong med lite våtfoder i va det bästa sättet för att få en katten våga komma fram. hon var tom precis bredvid honom och nosade efter gotterna men gjorde inget för att ta dom samt Kantos brydde sig inte det minsta. Toppen, ska göras oftare 🙂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Odd
4/8/18, 2:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Nu jvlar är våren här

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[AnimeV4]
4/8/18, 2:28 PM
#19

#6 och #7 Tror inte att det är löptik då han har varit könsmogen ett tag nu samt varit mycket nosigare än nu, men det är inte omöjligt, så jag ska ha det i åtanke. Ingen feber iallafall! Det märks att han tycker att det är varmt också, så snart ska han klippas ner🙂

#7 Han behöver ju inte hänga i luften för att du kortar kopplet lite😛 Sen är det ju hans eget fel om du står still och han drar. Knut gjorde och gör det (helt obrydd) och det är därför han är en "curlyjävel" ibland. Var konsekvent! Du kommer att få göra många saker tusen miljarder gånger om. Klicker kan vara bra då det blir tydligare vad som är rätt🙂

Tycker att du får bra svar från andra.

#15 Jag är glad att jag har hane av den anledningen, fast jag kanske får ett helvete med löptikar istället😐

peafie
4/8/18, 2:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Det låg 4 apporter ute på söket men 6 apporter kom in. Finn två fel. 😅

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
[AnimeV4]
4/8/18, 3:10 PM
#21

#20😂Duktigt jobbat!

Joyous
4/8/18, 3:27 PM
#22

Jag och Pyret har haft det jobbigt med att han skäller på typ allt ute och särskilt hundar som han vill fram till. För några dagar sedan bytte jag till ett längre koppel på fyra meter som han kan hänga och kampa i typ konstant och vilken skillnad! Han har kampat sig igenom varenda hundmöte efter det. Älskar hans kamplust!

Odd
4/8/18, 3:36 PM
#23

#20 Haha, jag hittar inga fel! ;)

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[AnimeV4]
4/8/18, 3:44 PM
#24

#22 Vilken bra lösning!

Fisherling
4/8/18, 4:28 PM
#25

Tinja hade extremt mycket emot dagens lervälling till tävlingsbana 😂 Vi lyckades ändå skrapa ihop 68 och 77 poäng, men vi behövde 80, så det var ju lite snopet.

Men nästa helg är det på´t igen, och på den klubben är det grusplan! 👍

peafie
4/8/18, 4:33 PM
#26

#21 #23 Hon var ganska nöjd med sig själv. 😂 Idag skulle vi egentligen startat på WT men eftersom våren varit sen här så har vi inte kunnat träna som vi velat. Men tänk om vi startat… idag var en sådan dag när lilla Svart visade upp alla sina bästa sidor. Hon markerade fyra apporter under rörelse och gick spikrakt på dem. Hon gjorde ett helt perfekt sök och allt ifrån avlämningar till transporter till markeringar var helt perfekt. När hon är på det här humöret så finns det inte en bättre apportör än hon. Fokuserad, uthållig, snabb utan att vara stressad och otroligt säker på sitt jobb. Hon löser uppgifter på ett sätt som gör mig gråtfärdig av lycka och stolthet. Den andra hunden gjorde mig gråtfärdig av andra orsaker… hon kan inte hantera någonting just nu så vi får fysa henne i dragsele och så får hon jobba med spår och annars stränga ramar ett tag. Hon gjorde dock vissa bra saker. Fotgåendet var superfint och hon var helt tyst när Svart jobbade.

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
4/8/18, 4:40 PM
#27

#25 Tycker hon att det är uschligt? Knut har inget emot att rulla runt och springa järnet i pissblött gräs/lera😃

#26 Synd att det inte blev något WT och att det strular😕Det ordnar sig nog med tiden iallafall.

Annons:
peafie
4/8/18, 4:50 PM
#28

#27 Äsch, det är lite med glimten i ögat. Det är värst för henne själv eftersom hon tappat sina springa-lös-privilegier om hon inte sköter sig. Frihet under ansvar! 😋 hon kommer bli vettig igen. Snart. Hoppas jag.

Bloggen     ○    Instagram

Fisherling
4/8/18, 5:10 PM
#29

#27 Hon älskar att gräva i blöt sand, ränna genom kärr ect.. Men sitta? I lera? På Tävling? LIGGA NER? Nej usch sa Tinja.

Men vi skrapade ju ihop lite poäng trots hennes attityd mot marken 😂

[AnimeV4]
4/8/18, 5:15 PM
#30

#28 Har också det där, speciellt nu. Astråkigt när han inte får vara lös eftersom han är tölig i kopplet också😕

#29 Alltså, hundlogik är något speciellt..😃

Majken!
4/8/18, 5:16 PM
#31

#28 100% igenkänning för oss som precis landat tillbaka ”på andra sidan”, dvs friheten är åter förtjänad av den vilda svarta. Men de senaste månaderna har varit fulla av konflikter, så efter dagen är vi båda lättad över att vi äntligen pratar samma språk igen! Känpa hunden, kämpa! Och var lite smart..

[AnimeV4]
4/8/18, 5:18 PM
#32

#31 Hur gammal är hon?🙂Sitter det i åldern eller rasen? Både och kanske?

Majken!
4/8/18, 5:22 PM
#33

#32 Hon är 2,5 år. Det är en kombination av massor med saker. Hennes stressnivå stack iväg utan att jag märkte det i tid, samtidigt som jag har lagt om min träning helt och det blev konflikter kring det. Lydnad är också en färskvara och jag hade tappat mycket av att vara extremt konsekvent (som behövs med min hund), så vips har jag fått göra alla mina hemläxor! Hon är också en hund med väldigt stora reaktioner och mycket kamplust, så det kräver väldigt mycket av mig.

[AnimeV4]
4/8/18, 6:49 PM
#34

#33 Intressant! Visst mognar schäfrar sent också?

Annons:
Majken!
4/8/18, 6:53 PM
#35

#34 Det varierar väldigt, går inte att säga. Min hund mognade väldigt tidigt så det är inte problemet här.. Hon gillar bara inte att rätta in sig i ledet när hon väl fått för långa tyglar!

Fisherling
4/8/18, 7:21 PM
#36

Ingen som ska tävla rally i Bro-Håbo nästa helg? :P

[AnimeV4]
4/8/18, 7:51 PM
#37

#35 Inte konstigt med tanke på att rasen är så spretig. Jag känner att jag behöver vara konsekvent med Knut också och att han kan vara lite tjafsig om jag säger åt honom om något, så jag förstår delvis. Väldigt mjuk men samtidigt hård hund.

[IdaSoren]
4/8/18, 8:12 PM
#38

Har spenderat helgen i huvudstaden och gått på lägenhetsvisningar. La precis vårt första bud på en av dem vi tittade på, spännande att se hur det går! Jackie har varit med svärfar under tiden och gått lååångpromenad och plaskat i vattenpölar, så hon är både illaluktande och mycket nöjd med helgen hon med 🥳

peafie
4/8/18, 9:20 PM
#39

Jag satte mig och skulle anmäla till något annat WT i ren hybris efter dagens träning, men så kunde jag inte på de datum som de anordnades i närheten. 😕 Hur långt åker ni för tävling eller annat event? Vi har åkt 40 mil som längst, men då bodde sambons föräldrar i närheten så vi passade på att hälsa på dem också.

#31 Gratulerar till att ha kommit ur det! Denna unghund är ändå lätt jämfört med Svart. Med henne bråkade jag konstant i två år innan hon kom på att det var mycket roligare att arbeta med mig än mot mig, men det ledde också till att hon nu är enormt enkel och lydig och därmed kan hantera lite lösare tyglar

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
4/8/18, 10:03 PM
#40

Usch, pga ekonomi och ovisshet om datum + knasig hund vet jag inte om det blir något BPH/MH eller FB-R i år.. Ska iallafall röntga höfter..😕

[AnimeV4]
4/9/18, 12:51 AM
#41

Nu vet jag en som aldrig ska få vara lös när det är mörkt igen. Den lilla skiten fick för sig att jaga efter en hare och inte komma tillbaka. Tur att en snäll man såg vilket håll han stack och gick med och pratade med mig.

Jag är väldigt glad att han hade reflexvästen på sig nu. Det skulle ha varit reflexsele annars.

Jag blev inte så arg som jag kunde ha blivit, så det är ett ganska bra steg på vägen. Nu kan vi ju iallafall säga att Herr Knut vet vad jag tycker om sådana dumheter🥵

Annons:
[IdaSoren]
4/9/18, 1:51 PM
#42

Jackson har precis börjat löpa. Första gången hon gör det sedan hon flyttade till oss (dvs. första gången jag har en löptik hemma). Har märkt av en del beteendeförändringar: hon känns lite orolig, svårt att komma till ro, väldigt flåsig. Ute är hon lugn men går runt lite i sin egen värld liksom, även där väldigt flåsig. Normalt?

peafie
4/9/18, 2:02 PM
#43

#42 kan det inte ha att göra med värmen? Du bor väl här där jag bor och det är ju en kraftig temperaturökning på bara ett par dagar. Mina tjejer tycker det är jobbigt iaf. De brukar inte bete sig annorlunda under löpet annars.

Bloggen     ○    Instagram

[IdaSoren]
4/9/18, 2:10 PM
#44

#43 Jo, absolut kan det ju vara så, men inomhus tycker jag inte vi har varmare än vanligt. Hon hade till exempel väldigt svårt att sova igårkväll och gick runt och gnällde i vardagsrummet, sedan stängde vi in henne i sovrummet med oss och då låg hon och flåsade ordentligt ganska länge innan hon till slut somnade. Enligt uppfödaren brukar hon märka på Jack väldigt tydligt när hon löper i beteendet så får väl anta att det är detta hon menar. Hur som helst kommer hon och hämtar upp Jack för eventuell parning nästa vecka, så jag har ingen panik ännu men funderar ju ändå såklart.

Duvethon
4/9/18, 2:36 PM
#45

ÄNTLIGEN har jag fixat trädgården! Tror det kommer göra mycket att tillbringa fler timmar utomhus om dagen :) nu har vi lekt/tränat utomhus i 30 minuter och jag ser en betydligt större skillnad "nöjdhetsmässigt" jämfört med när vi leker inomhus.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

peafie
4/9/18, 2:40 PM
#46

#44 Ok, det är ju svårt att säga eftersom det är så himla individuellt. Men då skulle jag gissa på att hon blir mer påverkad av löpet än vad mina blir. Risken för pyo är ju högre efter löpet så då känns det troligare med lite hormonkaos i huvudet på tösen.

Bloggen     ○    Instagram

Frida B
4/9/18, 10:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#47

Hipp hipp hurra för Dobby fyller 2 år idag!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
4/9/18, 10:36 PM
#48

#47 Redan? Jösses, stor pojke!

-

Annons:
JoannaLi
4/10/18, 7:44 AM
#49

#47 Grattis! Hoppas det blev en rolig dag för storkillen 🥳🎁

Turast
4/10/18, 8:37 AM
#50

Igår blev Ernst kastrerad, den lilla pluttisen <3 hon fick till och med ett eget rum här hemma då Marcie älskar att busa med henne och hon måste få lugn och ro :') Första smärtisgivan gick över förväntan som grädden på moset 👌

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jojaton
4/10/18, 11:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

#47 Grattis i efterskott Dobby! Vi hade nästan 20 grader i skuggan igår och strålande sol, det var helt underbart!

Johanna - Instagram

tiger tok
4/10/18, 11:25 AM
#52

#50 Ernst?

tiger tok
4/10/18, 4:20 PM
#53

Jag är så fysiskt utpumpad att jag knappt vill ställa mig upp, allt känns skit och Holger blir den lidande parten. All press på mig gör så stressad och trött att jag inte vet vad jag ska göra. Att alla säger att dem är beroende av mig och det jag gör är inte längre en komplimang. Min älskade älskade ponny togs bort igår, och jag vet att det var rätt beslut och att jag inte ångrar det. Men alltså, den individen är grunden till vem jag är idag, och det förstår jag först nu, efteråt. Allt jag kan inom mitt intresse och jobb står på grunden av vad han tände i mig. Och jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Magrat
4/10/18, 4:42 PM
#54

Blockat mammas nummer, och känner mig så lättad. Och arg och ledsen. Men mest lättad.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

DoroteaC
4/10/18, 5:08 PM
#55

Hoppar in i tråden här 😃

Drog på unghunden långlinan och skulle  köra ett gött lydnads pass blandat med en hel del lek. Brukar ha henne lös men hon har varit lite döv det senaste… 

Kommer en liten pudel med husse och går förbi. Sett dom flera gånger då vi ofta är ute samma tid. Unghunden har aldrig brytt sig men denna gången slänger hon några blickar mot den men väljer ändå att leka med mig istället. 

Sen bestämmer hon för att hon nog vill kolla till den där hunden ändå. Tappar öronen och jag lyckas ställa ena foten på långlinan och ser hur den inte stannar. OCh poff så stod hon framför den lilla pudeln.

Jag bad om ursäkt och mannen tog det hela bra. Unghunden var himla glad och nöjd med sig själv… Matte mindre glad, men efter en stund började jag nästan skratta åt de… Jag måste lära mig hantera en långlina haha😂

Annons:
[AnimeV4]
4/10/18, 5:26 PM
#56

#53 Holger klarar sig om du behöver ladda energi i en dag eller två. Jag lovar! Mys ordentligt istället för att gå långa promenader🙂

#54 Jag vet hur det kan vara med sånt där :/

#55 Långlinor är lömska!😃

Magrat
4/10/18, 6:09 PM
#57

#56 Det är något jag tror är nyttigt. Att kapa destruktiva relationer. Men det känns ju när man vet att blod är tjockare än vatten.Det känns ju betydligt tuffare än när jag flyttade hit och bara kapade allt från mitt förra liv. Åh andra sidan var jag förälskad då, och det kanske hjälpt lite 😊

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Jojaton
4/10/18, 8:17 PM
#58

#57 ”blood of the covenant is thicker than the water of the womb” vet inte om det är ett ”riktigt” citat - men ibland stämmer det!

Johanna - Instagram

Magrat
4/10/18, 8:23 PM
#59

#58 Tack, jag behövde nog det just nu 🙂 Jag sparar nog det citatet oavsett. Kan vara behövligt att kika på ibland just nu.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[AnimeV4]
4/10/18, 9:30 PM
#60

#57 Jag håller med dig där. Usch vad dåligt vissa kan få en att må alltså, fastän man älskar dem! Du fixar det nog, i vilket fall som helst! 🤗

CayKantos
4/11/18, 8:40 AM
#61

Ngn kände för att han skulle hoppa med in i duschen idag😅 tyvärr blev det ingen bild. Men han var nu fruktansvärt söt.. tills han klämde sig bakom vattenpumpen och jag fick dra ut honom 💩

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Turast
4/11/18, 9:10 AM
#62

#52 min tama tiger ;) Idag ska Marcie vara en födelsedagspresent och gå på kalas 😁

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
peafie
4/11/18, 9:27 AM
#63

Idag har jag ansvar för tjejernas aktiviteter. 😀 hussen har tagit dem i två dagar och skickat bilder från deras härliga promenader i solen och jag har varit såå avundsjuk. Men först jobba lite…

Bloggen     ○    Instagram

ipopuma
4/11/18, 12:30 PM
#64

Nu vill jag vara klar med hela gymnasiet och få fortsätta med livet och träna hund o jobba och få en massage

JoannaLi
4/11/18, 1:49 PM
#65

#64 same

apportbocken
4/11/18, 5:08 PM
#66

Idag är det Chesters tur att fylla 2 år! Jag är så tacksam för min lilla gubbe som passar så bra in i vårt liv. <3

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

JoannaLi
4/11/18, 10:51 PM
#67

Tur och retur Jönköping idag, för att hämta 45 kg ben. Stående tradition att spendera tiden runt födelsedagen med att hämta hundmat på orimliga distanser  😊 

Första året med två resväskor och kollektivtrafik ner till Höör för första omgången Emmzo-barf. Förra året till Tingsryd för att hämta två gigantiska lådor lammben och innanmäte. Idag Jönköping för 1 stor låda nötben, en stor låda hjortben och en liten kasse lammben till grannen 😂

#66 Grattis till ytterligare en storkille! 🥳

Frida B
4/12/18, 8:37 AM
#68

#66 grattis!!!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

apportbocken
4/12/18, 10:39 AM
#69

#67 #68 Vi tackar! Grattis i efterskott till fina Dobby förresten!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Annons:
ipopuma
4/12/18, 4:00 PM
#70

"Snälla 99:or o annat fol sök inte min utbildning så jag kan få läsa det jag vill läsa. Så jag kan stanna hemma, kunna skaffa valp och fortsätta träna o tävla" - jag 24/7 just nu. Försöker mentalt manipulera människor, vet dock inte hur det går hahahaha

CayKantos
4/12/18, 4:44 PM
#71

#70 Haha förstår känslan 😅 Idag har Kantos fått leka med en massa olika hundar! Lilla Pyro som vissa nog känner igen men som Kantos tyvärr måste tuffa till sig lite för att kunna leka med 😂, Dobby - som lärde Kantos att leka med hundar idag 😍 och fluffmonstret Ralf som klickade direkt med lilla Kantos, vilket ju e toppen då jag tränar med Raffepaffen :D sov hela vägen hem i bilen och efter lite tjat på han sig härhemma oxå (glömde lixom han va trött 😉😂) Toppendag tycker vi båda. Han va så jädrans duktig och lyssnade för det mesta 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[134643]
4/12/18, 4:49 PM
#72

#70 Får jag fråga vad du vill läsa eller jinxar du det om du säger det högt? ;)

DoroteaC
4/13/18, 8:36 AM
#73

Ett mindre samanbrott efter morgonens promenad.

Skulle gå en långpromenad i skogen med alla tre vovvar såhär en vacker fredags morgon.  Stressar sonen till skolan, stressar ut, hundar uppe i varv och drar som idioter. Ont i kroppen och plopp en hare kom ut ur skogen, mer drag. Vänder hem, och hundarna sutar dra…. 

Måste lära mig sluta stressa, det förstör alltid…

CayKantos
4/13/18, 8:41 AM
#74

Anser bilder är dumt att ta med en ca 11veckors valp till en "fest" jag kommer inte dricka eller liknande men det är en födelsedag och alla andra kommer dricka där. Tänkte det ev va bra träning, men lite för tidigt kanske :/ Sen så undrade jag oxå.. innan detta 12veckors vaccin. Bör man hålla sig ifrån kossor, hästar, får och folkmängden oxå? 🤔

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
4/13/18, 10:56 AM
#75

#74 Salt hänkade på som funktionär på tävling som 9veckors, vi minglade i cafét, där hon flirtade med människor och sov som en stock, hundar skippade vi :) Vi tog oss dessutom in kollektivt, jag anser att det inte är så farligt med folkmängder etc bara man har lite vett. Men, födelsedagsfester brukar bli lite stökiga och jag hade skippat att ta med valpis på en fest, även fast man själv inte dricker så gör ju andra det.

-

CayKantos
4/13/18, 11:05 AM
#76

#75 Ja jag känner oxå lite så. Tror jag hoppar det.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
[AnimeV4]
4/13/18, 3:58 PM
#77

#73 I feel you! När jag är stressad går det ut över djuren, fastän det inte borde. Det brukar redan vara för sent innan jag inser att jag överhuvudtaget är stressad också😕

#74 Jag skulle inte ta med en valp på en fest, om det inte var en ordnad fest med folk jag kände.

Haztparken
4/13/18, 9:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#78

Märks att den lilla börjar bli stor! Nu är tonårstiden här och oj vad hon har fått bomull i öronen, tur hon är söt :) På första bilden med mamma Nyx i bakgrunden ♡

DoroteaC
4/14/18, 10:45 AM
#79

#78 Har också en tonåring här hemma som bara lyssnar när det passar henne. 😉
Känns lite som man får börja om från början fast med en mycket större hund :P

peafie
4/14/18, 8:42 PM
#80

Tagit 6 fästingar på en hund idag. Hurra. undrar hur många den andra har.

Bloggen     ○    Instagram

Sugar Mist
4/14/18, 9:07 PM
#81

En vecka till debuten och jag vill gå och gömma mig under en sten

-

[AnimeV4]
4/14/18, 10:53 PM
#82

#80 Men fy! Och du har liksom jag en svart hund 🥵Usch, vad jag inte längtar efter att ha utgrävning i Krull-Knuts päls!

ipopuma
4/15/18, 6:22 AM
#83

#72 civilingenjör ekosystemsteknik ;). Men är ganska bombsäker att jag inte kommer in, :P

Annons:
peafie
4/15/18, 9:23 AM
#84

#82 Nä, måste vara helt hopplöst med en krull-päls dessutom… det får bli måndag fort så jag kan ringa om bravecto - hatar fästingar. Ett roligare vårtecken var att Svart tog sitt första dopp igår. Egentligen får de inte simma såhär på vårkanten när vattnet fortfarande är kallt men hon hade ägnat sig åt att mycket noggrant impregnera pälsen med hästbajs, så jag lät henne doppa sig. Det var 20 grader i luften så hon torkade snabbt och som hon sken upp när hon fick simma igen. Fina hund, det känns som att hon är i sitt livs form just nu. ❤️

Bloggen     ○    Instagram

peafie
4/15/18, 12:49 PM
#85

Helvete, vad äckligt. Hittade en helt fullmatad fästing i bädden. Imorgon kl 8 ringer jag för recept.

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
4/15/18, 1:51 PM
#86

#84 Det var det verkligen förra året! Nu har jag iallafall lärt mig att en dusch öppnar upp så att man kommer ner i hårbotten lättare då krullet ställer sig rakt ut. Så ska han klippas snart också.

Knut tog ett oplanerat dopp i ett vattendrag igår. Han får gå ner och gräva i lera, döda gräs och svalka tassarna och så blev det ett litet plums😃

peafie
4/15/18, 3:36 PM
#87

#86 Haha, det gjorde C på sitt jaktprov. Eller, hon trodde det var grunt i vattnet när hon skulle hoppa ned från bryggan, så istället så försvann hela hunden under vattnet med näsan först. 😂

Nu har jag och hundarna gått dagens skogspromenad och dessutom hunnit med att apporteringsträna båda. V fick göra linjer och gjorde det ok. C fick två rejäla sök och dessutom några markeringar och var superduktig som alltid. På fästingtemat har jag redan plockat 8 st krypande på V, och då gick hon inte ens lös speciellt mycket…

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
4/15/18, 3:54 PM
#88

#87 Men nej!😃

JoannaLi
4/15/18, 6:39 PM
#89

#87 Ååååh, sluta med fästingarna. 🤮 Inte hittat någon på mig eller Arrak, och får då panik över att jag bara inte hittat dem, och de ligger och lurar någonstans 😞

[AnimeV4]
4/15/18, 9:03 PM
#90

Alltså oj, vad Knut blir trött för ingenting! Nu var det ändå svalt ute också.

Tanken på löptik har spunnit runt sen jag först fick förslaget, men den biten är ju helt ny för mig som förstahundsägare.

Skulle han inte vara mer nosig och lite mer besatt av att lukta om det var en löptik?

Han är flåsig (bara ute) och ofokuserad, samt kan ta väldigt lång tid på sig att förstå kommandon.

Annons:
Sugar Mist
4/15/18, 9:21 PM
#91

#90 Haha, ja. Nog garanterat löptik i området :) Löpisdofter är ju supärsmaskit!!

-

[AnimeV4]
4/15/18, 10:17 PM
#92

#91 Även om han inte alls är så nosig?🤔Han verkar liksom inte aktivt leta, utan är bara lite koko.

Sugar Mist
4/16/18, 2:01 AM
#93

#92 Ja alltså det är ju en speciell odör som sprids så han behöver inte nosa och slicka fläckar etc. 
Nu läste jag fel och uppfattade det som att han var besatt av att lukta men ja, jag tror fortfarande löpis.
Antingen det eller den hastiga väderomväxlingen.

-

[AnimeV4]
4/16/18, 2:23 AM
#94

#93 Jo precis, men han verkar inte direkt mer intresserad av något i luktväg, fast han kanske reagerar genom att bli lite mer off bara så det är ju inte uteslutet.

När pappas hund precis hade löpt var han väldigt på, men hade lätt att släppa det och gå därifrån med tillsägningar.

Funderar också på om det är väder, men han blev väldigt flåsig när vi hade gått kanske 200 meter bara🤔

Jag antar hur som helst att det lär dyka upp ett svar när jag lärt känna honom mer och han verkar må okej i övrigt, så jag är inte speciellt orolig🙂

CayKantos
4/16/18, 5:57 AM
#95

Den lilla skiten äter steeeeeen… han vet han inte får så han tar dom i munnen o sväljer dom på en gång 😡 även om jag kollar han som en hök e det svårt stt se sten i gräset och han vill ju nosa för att kissa 😫 blir nog munkorg ett tag 😤

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Turast
4/16/18, 6:48 AM
#96

Första dagen på sommarjobbet, sjukt skönt, det blir lön i maaaaaj *u*

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

tk1971
4/16/18, 7:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Min Fia med de kloka ögonen, som jag brukar kalla henne. Och om bara ett par månader blir bus-Fia hela 5 år ♥️

Annons:
peafie
4/16/18, 1:23 PM
#98

#89 Eller så har jag alla hos mig. 🤔

Bloggen     ○    Instagram

CayKantos
4/16/18, 4:31 PM
#99

Vilken typ av munkorg behöver man om den ska förhindra att äta ifrån marken? 🤔

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
4/16/18, 4:45 PM
#100

#99 Jag tycker Biltemas är bra!

Duvethon
4/16/18, 6:47 PM
#101

Jag och lillen var ute på gården och jag skulle precis gå in då jag tappar greppet om handtaget på kopplet, försöker få tag på honom så att han inte ska gå ut i den trafikerade vägen och allt blev så plötsligt så att jag råkade ta tag i honom istället för kopplet, och oj vad han pep högt :( har så fruktansvärt dåligt samvete nu, kändes ordentligt i hjärtat när han pep. Hoppas han förstår att det inte var med mening :(

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[IdaSoren]
4/16/18, 6:55 PM
#102

#101 Tänk inte så mycket på det, det var ju tur att du fick tag i honom innan det gick illa :) Har hänt så många gånger att man råkat trampa katten på svansen och annat som de blir "sura" för en stund, men djur är inte långsinta och glömmer fort bort såntdär!

CayKantos
4/16/18, 7:58 PM
#103

#100 vad e det för typ av munkorg då? Nät? Tyg?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Turast
4/16/18, 8:31 PM
#104

Första dagen på jobb med ny chef. Chefen säger att jag lägger pengar på fel saker för att jag har två hundar och en "hoppsankatt" :I Hen menade att jag ska lägga pengar på min hälsa (har ryggproblem men inget som stör jobbet). Undra om hen tänkte på min mentala hälsa också ':I

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
[AnimeV4]
4/16/18, 9:43 PM
#105

#101 Äsch, det är sånt som händer! Säkerheten går ju alltid först. Jag trampade katten på svansen för inte så länge sen och då lät han som ett monster ifrån helvetet. Knut trampade jag på tassen senast idag och jag brukar alltid säga "Oj!" och gå vidare utan att bli puttinuttig🙂

#103 Den finns med på deras hemsida, så kika där! Finns bara en, så den går inte att missa. Den hindrar iallafall Knut väldigt bra!

#104 För det första kan väl din chef ta och skita i vad du gör med dina pengar, tycker jag! Sedan var det ju himla dryga kommentarer som kunde ha uttryckts på ett bättre sätt, för jag förstår att en chef vill ha sina anställda så lite borta som möjligt, om det är vad det handlar om. 

---

Jag har aldrig varit så glad för en långlina som nu. Herregud vilken rolig promenad. Att han fick ett överslag som var svårt att bryta var mindre kul. Var rädd att han skulle slå ihjäl sig eftersom linan tog slut och han snubblade runt!

Och.. Nu kommer jag väl jinxa det här, men HAN ÄTER INTE SKIT! YES!!! 😭Nog för att han kan gå fram och lukta eller se lite sugen ut, men han brukar alltid strunta i det själv eller lyssna jättefint på "Knut. Nu räcker det."

Sugar Mist
4/16/18, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

Idag blev Salt tävlingsmyndig, hela 10 månader. 
Känns som att hon är äldre, och oj vilken liten vovsing. 
Så glad i henne ❤️

-

[AnimeV4]
4/16/18, 9:57 PM
#107

#106 Alltså.. Det går så fort! Minns när flera av medlemmarna just har fått hem sina små och så *poff*😃

Sugar Mist
4/16/18, 9:59 PM
#108

#107 Men samma här! Det är så roligt.

-

Jojaton
4/16/18, 10:11 PM
#109

#101 min hund blir trampad på tassarna jämt för han prompt ska gå mellan benen på en… Han låter som en stucken gris precis då men släpper det direkt så det är nog ingen fara :) hellre det än att bli påkörd ju! #106 Hon är så vacker! —- Idag är sista dagen att anmäla sig till Högskola/Universitet. Och jag har sökt in! Snälla håll tummarna för mig att jag kommer in :) är så trött på mitt jobb just nu så jag behöver verkligen göra nått annat, och det här hade varit perfekt.

Johanna - Instagram

[AnimeV4]
4/16/18, 10:14 PM
#110

#108 Och ändå kan jag inte tänka mig att Knut har varit en sån liiiten liiiten fis!

#109 Åh, det gjorde Knut ALLTID i början. Det som krävdes var tasstrampande ett par gånger, så han lärde sig den hårda vägen😛

*håller tummarna*

peafie
4/16/18, 10:21 PM
#111

#109 Vad har du sökt? :)

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
Jojaton
4/16/18, 10:27 PM
#112

#110 får hoppas Sam lär sig snart också… Tack! ☺️ #111 Webbredaktör som förstahandsval och Digital Design som andrahands. Båda på distans :)

Johanna - Instagram

Sugar Mist
4/16/18, 10:37 PM
#113

#109 Hon tackar 🌺

-

Cireea
4/16/18, 10:49 PM
#114

Det här med att ha en dubbelsäng som man delar med enbart hunden..och ändå ska hon lägga sig på min sida av sängen och sno åt sig allt täcke 😂❤️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[134643]
4/16/18, 11:05 PM
#115

#109 Jag håller tummarna för dig om du håller tummarna för mig! Så jobbigt att man inte får reda på det förren i juli… #114 Hade hand om en hund som envisades med att ligga på golvet. Har aldrig känt mig så övergiven och oälskad, så det kunde varit värre ;)

Cireea
4/16/18, 11:10 PM
#116

#115 Oja, man känner sig verkligen övergiven när dom hoppar ner från sängen och väljer att sova någon annanstans! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Jojaton
4/16/18, 11:16 PM
#117

#115 Klart jag gör! Ja det suuuuger!! Vill ju veta nuuu! #114 hahaha, igenkänningsfaktorn! Har ju en liten hund men han lyckas ta upp typ 70% av sängen vissa nätter… haha!

Johanna - Instagram

Cireea
4/16/18, 11:27 PM
#118

#117 Hahaha, det är helt galet hur dom lyckas sno åt sig all plats.  😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Sugar Mist
4/17/18, 3:25 AM
#119

Alltså, såg den där Fralla/mops-tråden precis och slog mig att för ett par månader sedan stötte jag på en människa som födde upp frallor och engelska bulldogs + någon mer ras, och medans hon raddade upp de raser hon födde upp så sa jag "Mops också?" 

"NÄ, de kan ju faktiskt inte andas, så tragiskt att man ens avlar på sådana hundar"

Bör ju nämnas att hon var helt seriös och jag bara stod där och försökte att inte fnissa åt ironin i det hela.

-

Frida B
4/17/18, 12:44 PM
#120

Fy fasiken, fick ett migränanfall nyss tydligen. Tidigare haft bekymmer med ögonnigrän, synbortfall och svårt att förstå ngt öht under tiden anfallet pågår. Men nu fick jag även så att armen, delar av ansiktet och tunga/gom.domnade bort helt :s skitläskigt. Livrädd haha

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

JoannaLi
4/17/18, 12:46 PM
#121

#115 & #117 Jag vill också vara med! Sökt, men är fortfarande inte säker på om det är det jag vill läsa :S

Jojaton
4/17/18, 1:27 PM
#122

#115 vad har du sökt in till förresten? #121 välkommen! Vad har du sökt? Asså, det går ju alltid att tacka nej/hoppa av - men förstår känslan..! Jag är ju en sån som inte vill/vågar prova på grejer ”i onödan” liksom.

Johanna - Instagram

[134643]
4/17/18, 1:50 PM
#123

#122 Djursjukskötare! Fick reda på idag att jag fått boende i alla fall haha… känns som helt helt ordning men jag tänker inte klaga. Blev dock ett korridorsrum vilket innebär att min sambo inte har möjligheten att flytta med mig. Men men, kötiden räcker kanske till en lägenhet längre fram :) #121 Jobbigt läge! Jag har också velat fram och tillbaka hur länge som helst, men jag hoppas att det blir bra. Jag är också nyfiken på vad du har sökt! :)

peafie
4/17/18, 1:52 PM
#124

#122 Jag kan relatera till det du skriver i jämförelse med hur jag kände förr, men numera tror jag inte att någonting man provar på är i onödan. Alltid får man med sig någon lärdom, om inte annat vetskapen att det inte var rätt. Och den är också värdefull. 🙂

Fast vem är jag att tala egentligen… jag är mer än halvvägs till att bli doktor och jag är fortfarande inte övertygad om att det är det jag vill bli när jag blir stor. 🤔

Bloggen     ○    Instagram

[134643]
4/17/18, 1:52 PM
#125

#120 Jag har haft den typen av migrän sen jag var typ 12 år. Jag vet att det är skitläskigt (och speciellt första gången man får det…), men försök intala dig själv att det inte är så farligt som det känns. Har du varit hos läkare? Det finns bra medicin att få.

Annons:
CayKantos
4/17/18, 2:05 PM
#126

#123 Kul hoppas att kunna/orka plugga till djursjuksköterska i framtiden oxå 😍 håller tummarna. Verkar vara svårt att få en plats!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
4/17/18, 2:17 PM
#127

#124 jag vet ju att det är så egentligen! Mitt första riktiga jobb (inte bara kvälls/sommarjobb liksom) var ett sånt ställe som jag ALDRIG vill tillbaka till, avskydde allt förutom kollegorna, men finns inget jobb som lärt mig så mycket som det stället! Tror det är lite åldersnoja. Är 25, och även om det inte är gammalt så känns det som att alla andra (i min ålder) är färdiga med sitt pluggande, och skulle jag då välja fel hamnar jag ännu mer efter liksom.

Johanna - Instagram

[134643]
4/17/18, 2:21 PM
#128

#126 Vad kul, hoppas att du får möjlighet att göra det längre fram! Ja tyvärr är det ju det, jag kom in förra året i alla fall så jag hoppas på samma tur i år.

peafie
4/17/18, 3:11 PM
#129

#127 Fast att hamna efter med några år bara, det är ingen större panik. Jag undervisar ju på universitetet och många av mina studenter är i min ålder eller äldre. 🙂 Jag är född -90.

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
4/17/18, 3:50 PM
#130

#122 & #123 Gymnasielärare, engelska (för att senare bygga vidare med svenska, är förhoppningen). Känns som att det är spridda skurar här på iFokus! 😃

Cireea
4/17/18, 5:21 PM
#131

Ni har sån tur som vet vad ni vill bli…jag har ingen aning och jag fyller snart 24😭 Jag får ren ångest bara av att tänka på utbildning, är så skoltrött men vill ju "bli" något här i livet. 

Jag vill bli författare..men det kan man ju inte leva på direkt så länge man inte skriver en ruskigt bra bok 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

JoannaLi
4/17/18, 5:48 PM
#132

#131 jag har inte heller en aning. Tror att jag kan trivas som lärare, men vet inte om det är det jag vill bli.

Annons:
[IdaSoren]
4/17/18, 6:24 PM
#133

Förlorade precis vår andra budgivning på lägenhet, usch vad irriterad jag blir över att alla andra har mer pengar än oss 😛 Till slut hittar vi nog något, men jag som är expert på att snabbt bygga förväntningar tar det rätt hårt varje gång någon budar över vårt tak.

Nåväl. Ikväll åker Jackie iväg till uppfödaren för att försöka få till en lyckad parning senare i veckan. Känns spännande men känner ju lite oro i mammahjärtat samtidigt, har inte haft henne så länge men hon känns ändå som min lilla bebis som ska ut på egna äventyr ❤️

Jojaton
4/17/18, 7:18 PM
#134

#129 tack, behöver nog höra mer sånt :) har ju en bekant till faniljen som först pluggade till lärare, när han äntligen vart färdigutbildad jobbade han ett år för att sen komma på att han ville bli polis. Han sadlade ju om till det när han var 30 typ. #130 Kul! Ja verkligen spritt, men det är ju bara roligt tycker jag! #131 om du bara visste hur många grejer jag VETAT att jag velat bli, hahah! Tröttnar rätt fort så byter inriktning titt som tätt :P

Johanna - Instagram

peafie
4/17/18, 7:54 PM
#135

#134 hehe, min pappa blev först ingenjör, sen gymnasielärare och till sist läkare. Det är aldrig för sent att bestämma sig. 😅 Jag hade väldigt svårt att bestämma mig också faktiskt. Jag öppnade katalogen och bläddrade runt och sökte till sist till det som matchade mina intressen bäst (psykologi, neurovetenskap, design, språk och dator). Sökte i första hand till kognitionsvetenskap och i andra hand till språkteknologi. Min tanke när jag kom in på kognitionsvetenskap var att jag ville jobba med flygplan, typ designa cockpits. Jag blev visserligen kognitionsvetare men doktorerar nu inom språkteknologi. Det blir ändå aldrig som man tänkt sig så man kan lika gärna göra något man tycker är roligt på vägen. 😊

Bloggen     ○    Instagram

CayKantos
4/17/18, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

Hittat fem fästingar på Kantos idag.. hittar dom först när dom e lite fetare eftersom han har så jädrans tät päls.. Ewewew.. han har även fästinghalsband.. vågar inte ens kolla på kissekatterna 😱

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
4/17/18, 8:39 PM
#137

#125 ja blev livrädd haha. Ska ringa läkare imorgon tänkte jag…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

JoannaLi
4/19/18, 9:26 AM
#138

Äntligen rakat hunden. Hittade fuktexem som gömt sig :/ 

Beställt recept för Bravecto, ska hämtas ut idag. Hittade 3 fästingar igår (två efter rakning, huuu.) 

Uteträning i shorts, där hunden överladdade och stack under paus mellan två kedjade moment. Tack gode gud för instängslad plan. Dock gjorde han det supersnyggt innan (iom att jag fick bekräftat att han inte var medveten om att planen var instängslad), där han satt plats i typ 10 min under tiden jag förberedde, sedan fick han gå runt och nosa lite, och så värmde vi upp ganska häftigt. Coolt! 

Overall - en bra dag. 

Dock så velade jag förra året mellan BK a och BK b. Valde A, pga att den ligger i en större stad och det är en större klubb. (Båda ligger lika långt bort, fast åt olika håll.) Har inte varit särskilt nöjd med A, men det har varit så trassligt att byta, så har inte gjort det. Igår tränade vi på B - och alltså, vilken spark i magen. Jag skulle ha bytt. 

Vilken jävla klubb, för det första superfin klubb, och har en inhägnad plan (!) - men också vilket välkomnande vi fick när vi rullar in. Fastnade och pratade hundar i en halvtimme med två personer som precis tränat klart, och blev visad alla finesser med klubben, uppmuntrad till att komma på medlemsfikat veckan därpå, de kom ihåg att vi var där och träningstävlade och gav tips… Allt jag vill ha typ. 😍 Ugh, vill verkligen inte flytta härifrån.

[AnimeV4]
4/19/18, 6:54 PM
#139

Fan, jag spyr på min jäkla unghund!

Jag ska ge honom mat och ber honom sitta och han sitter i 0,0003 sekunder innan han kastar sig på golvet, ålar omkring, lägger sig på sidan, rullar, springer runt, piper och töntar sig som en idiot istället för att lyssna på vad jag faktiskt säger.

Annons:
peafie
4/19/18, 7:06 PM
#140

Idag har Vildhunden tagit sina första simtag. ❤️ #139 Perfekt träningstillfälle ju! Stå still och tyst tills han är i det tillstånd du vill ha honom (sittandes och tyst antar jag) och så sätter du ner maten när han är duktig. Om han börjar igen innan matskålen har landat på golvet så går du bara tillbaka till att vara stilla och tyst. 😊 till slut fattar han väl förhoppningsvis att det inte blir någon mat förrän han är lugn.

Bloggen     ○    Instagram

Turast
4/19/18, 7:35 PM
#141

Första jobbveckan slut och har redan skadat axeln, tjoho! Jobbet får dock inte tag på anställda så får jobba mycket vilket är najs. Because money

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[AnimeV4]
4/19/18, 7:37 PM
#142

#140 Kul! Knut skulle nog bli överlycklig av att få leka i vattnet han med.

När han väl är sådär ger han sig inte heller och jag blir bara förbannad, så jag gick därifrån och prövade igen senare. Han var lugnare då och jag var snabbare på att belöna.

Hatar det där jäkla strykrädda fjäskandet ifrån honom.

Shit, unghund alltså! Heeelt koko!😃

Joyous
4/19/18, 9:51 PM
#143

Har börjat uppmuntra Pyrres skällande. Det ger mig ju dessvärre en än mer skällig hund för tillfället men det känns ändå som att det är rätt väg att gå. Har redan märkt positivt resultat både i träningen och i hundmöten och lite negativt resultat så som mer skäll i lägenheten. Ikväll åkte vi på första större konflikten. *Det är kul att ha valp*

ipopuma
4/20/18, 12:34 AM
#144

Pluggat konstant till tio över 00 idag. Tack gode gud man tränade hund i morse o klämde in ett yoga pass. Nu ska man upp om 6 h o plugga cirka 5 timmar imorgon också. Fint att läraren i de svåraste ämnena aldrig är i skolan och att man lägger allt på slutet. Känner jag förtjänar semester nu!

ipopuma
4/20/18, 12:34 AM
#145

Pluggat konstant till tio över 00 idag. Tack gode gud man tränade hund i morse o klämde in ett yoga pass. Nu ska man upp om 6 h o plugga cirka 5 timmar imorgon också. Fint att läraren i de svåraste ämnena aldrig är i skolan och att man lägger allt på slutet. Känner jag förtjänar semester nu!

Sugar Mist
4/20/18, 12:42 AM
#146

Jag försöker hålla fingrarna i styr och inte peta för mycket med Salt i lydnaden och låter henne vila upp sig, har en förmåga att överkritisera vår prestation i stressade situationer(typ som nu inför tävlingen) och vill verkligen inte förstöra någonting nu… 

One day till gameday 😞

-

Annons:
CayKantos
4/20/18, 6:10 AM
#147

#143 Vad hände då? #146 Lycka till!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
4/21/18, 4:27 PM
#148

10 km DW-runda idag inne i stan på en helt ny plats, Arrak var jätteduktig. 

Däremot den här jäkla benhinneinflammationen som vägrar ge sig och flammar upp så fort jag ens går en promenad? 😡 Några tips?

Byter skor ofta, typ dagligen. Har sulor som lyfter fotvalvet (rek från sjukgymnast).

[AnimeV4]
4/22/18, 6:50 PM
#149

Jag är superexcited, så sorry för mitt capsande nu men..

DE HAR SÄNKT FRYSAVGIFTEN MED 40 SPÄNN PÅ VETZOO OCH LAGT TILL TVÅ NYA FÄRSKFODERMÄRKEN. WOHOOOOOOO!

Edit: Går Pondus 3XP att ge till en växande unghund? Rasen blir fullvuxen vid 3 års ålder och han är nu 1 år och 2 månader snart. Jag skulle spara 10 kr per kilo!

Sugar Mist
4/22/18, 7:43 PM
#150

Taget från min fb: 
"Ja unghundar är spännande att tävla med https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/fa7/1.5/16/1f644.png🙄
Salt har det senaste tyckt människor och hundar är äckliga och bör hållas på avstånd, men idag hade jag en labbe i andra änden av snöret.
Redan efter första steget drog hon ärevarv på ärevarv och hälsade på diverse publik och hundar, domarn och TL inkluderat https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f29/1.5/16/1f602.png😂
Hon var i alla fall gladast hund på tävlingen och att vi gick av plan som ett team är den största vinsten för oss"

Vi bröt tävlingen eftersom Salt drog ifrån mig och hade lattjo, jag tror att det berodde på att vi inte hann värma upp ordentligt(vi hade startnummer 1) och att jag var så nervös att jag höll på att svimma.

Började lipa på planen när hon drog för skämdes sååå mycket men TL var så trevlig och snäll och kommenderade oss genom ett FF så att vi i alla fall fick gå av med en hyffsat bra känsla.

Nu tar vi igen och tränar om, och tränar mer tävlingsinriktat så att vi kanske kan komma någon vart, det var inte så läskigt att tävla som jag trodde, inte på den klubben i alla fall :)

-

Fisherling
4/22/18, 7:46 PM
#151

Första agilitytävlingen har gått av stapeln för oss. Tre nollade lopp, tre tredjeplatser, men bara en pinne 😂 Men det var en i agilityklassen, så det är värt ett hurrah för sig!

Nu har vi bara en pinne kvar i vardera klass innan klass 3 😃

Jojaton
4/22/18, 8:03 PM
#152

#149 det ska inte vara några problem. Största skillnaden på valpfoder och vuxen foder är att det är mer kalk i valpfodret, men det kan man ju ersätta med ben/benmjöl. Han bör väl vara rättså färdigvuxen på höjden?

Johanna - Instagram

[AnimeV4]
4/22/18, 10:58 PM
#153

#152 Jag tror höjden är nästan färdig. Han var ca 64 cm sist jag mätte och en normalstor hane blir ca 70 cm. Knut är ju en liten kille också.

Har tänkt ge en hel del kycklingvingar/kycklingben/revben som lite halvBARF för att bland annat dryga ut priset mer, så det kanske räcker?

Är lite orolig då det är en så stor ras jag har >__< Men han äter 21 kg i månaden och då sparar jag ju massor om jag byter, så det är ju jättebra om det går!

Edit: Såg nu att de har ett valpfoder för samma kilopris, så det kanske blir att köra på det istället!

Annons:
JoannaLi
4/23/18, 1:17 PM
#154

Jag hatar den här dagen. Fuktexem, pengakris, Arrak får inte vara mer i hundparken och nu sitter jag och väntar på ett möte där jag ska få skäll för något som jag säkert har gjort, men inte kommer ihåg vad. Blä.

[AnimeV4]
4/23/18, 3:03 PM
#155

#154 Usch så jäkla drygt! Tänker på er!

Fisherling
4/23/18, 3:16 PM
#156

Så, nu har jag skickat mejl till tre utländska uppfödare av aussie..
Snart byter jag fan ras 😂

tiger tok
4/23/18, 3:44 PM
#157

#156 nämen, du var väl och hälsade på en uppfödare, blev det inget därifrån?

Fisherling
4/23/18, 4:00 PM
#158

#157 Chansen är minimal att det blir en valp därifrån till mig. Skulle få besked efter helgen men har inte hört något än.. Så jag gissar att det inte blir något.

JoannaLi
4/23/18, 5:17 PM
#159

Försöker åtminstone åtgärda den ekonomiska krisen genom att rea ut alla mina grejer till skampriser (det som jag inte ska ha med mig hem när jag flyttar i juni). Alla pengar är bra just nu. Så håll tummarna för att någonting kanske blir sålt! 

#155 Tack 😍

#156 Åh, jag håller tummarna superhårt!

Fisherling
4/23/18, 5:29 PM
#160

#159 Tack! En har redan svarat och jag har fått fylla i ett formulär 😂

Annons:
[IdaSoren]
4/23/18, 5:38 PM
#161

Håller på att bli tokig på lägenhetsbudgivningar, känns hopplöst att hitta en vettig bostad som vi har råd med. Jackson är troligen dräktig nu i alla fall, hon föll pladask för hanen hon fick träffa och har parat sig två gånger med honom. Hundlös sommar alltså, om allt går som det ska 😮

Achillcs
4/23/18, 7:03 PM
#162

#160 Åh vad roligt! Skulle man kunna få snoka lite? Lovar att inte tävla med dig om valp, älskar dock rasen och blir såklart nyfiken!

Fisherling
4/23/18, 7:24 PM
#163

#162 Det är en tysk kennel. Tror dock formuläret är ganska standard för dem att skicka ut, verkar som att de får många som bara vill ha aussie för att det är en snygg hund. Rensa bort det värsta liksom. 

Jag vet inte vad för svar de ville ha, men jag körde bara på och skrev precis vad jag tycker, vad jag har för planer och vad jag söker för karaktär hos aussien. Inget att förlora liksom..

CayKantos
4/23/18, 9:07 PM
#164

Kantos fattar inte det där med att man ska/kan vila/sova när ngt händer eller om man vara rör på sig lite i rummet… skitsvårt.. sen även vissa ljud vaknar han av hela tiden.. inte rädd men mera sådär, va va det, kom ngn? Gick ngn? Försöker ju utsätta han för att jag rör på mig och så. Men måste ofta sätta mig ner ngn stans o göra ingenting/sitta på datorn/äta eller likn. För att han faktisk ska få ngn sömn på dagarna 🤔 hur har ni gjort?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Achillcs
4/23/18, 9:54 PM
#165

#163 Men det låter bra! Man kommer ju längst med att vara ärlig trots allt och jag håller tummarna stenhårt för att du får svar från fler än bara dessa inom en kort framtid! Din otur måste verkligen vara klar snart!

[AnimeV4]
4/25/18, 8:21 PM
#166

Just nu är det inte alls kul att ha hund. Och imorgon ska vi till Linköping, vilket blir drygt 10 timmar hemifrån😐

Gå i koppel funkar inte. Träning kan man så gott som glömma. Pipig av att se hundar. Jaktbeteende. Lämna ensam utan munkorg går inte då minsta lilla sak tas sönder eller hämtas in i buren.

Någon som vill ha ett krulligt monster tills 3-årsdagen?😉

CayKantos
4/25/18, 9:42 PM
#167

#166 kände samma i morse.. 😅 Hoppas det löser sig!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
hundtok
4/25/18, 10:00 PM
#168

Nu kan vi ÄNTLIGEN köra igång igen WHOP WHOP

peafie
4/25/18, 10:13 PM
#169

#166 Om du ska hit så kan du ju lämna av honom hos oss ;) Vad ska du göra i Lkpg?

Bloggen     ○    Instagram

Fisherling
4/25/18, 10:18 PM
#170

SÅ, har kontaktat ytterligare kennlar. Vi får se hur det blir..

[AnimeV4]
4/25/18, 10:49 PM
#171

#167 Thanks! Det känns som att jag fick valptiden nu, minus goset >__<

#169 Bara att hämta på station, vettu ;D Jag ska på ett möte. Kuligt nog så får Knut följa med in då jag har så svårt med hundvakt.

Frida B
4/26/18, 9:57 AM
#172

Blä.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hornslandet
4/26/18, 3:49 PM
#173

Min herre bestämde sig för att skälla på ljud i trapphuset igår kväll igen efter att länge totalt ignorerat det. Något irriterande.. han nöjde sig och la av med det ganska fort iaf som tur var.

Joyous
4/26/18, 4:19 PM
#174

Jag är valptrött.

Annons:
[IdaSoren]
4/26/18, 4:31 PM
#175

Har äntligen köpt en lägenhet!!! Känns sååå skönt. Och nu är Jackie hemma igen, pigg och glad men måste vila de närmsta veckorna. Passar även perfekt att hon blir borta under sommaren och slipper all stress med flytt, jobb och annat. Nu får vi bara hoppas att det blir några fina nallebjörnsvalpar 😍

Fisherling
4/26/18, 5:17 PM
#176

Nu så…! Nu står jag på listan till en spännande kull, får se om det går vägen..!

CayKantos
4/26/18, 5:23 PM
#177

#176 håller allt jag kan!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fisherling
4/26/18, 5:31 PM
#178

#177 Tack! Det är en spännande kull. Tyvärr inte planerad förrän i höst 😂

CayKantos
4/26/18, 5:33 PM
#179

#178 värt väntan då! Men förstår.. e fan skitjobbigt.. 💩

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fisherling
4/26/18, 5:40 PM
#180

#178 Ja, nu gäller det bara att det blir nog med tikar 🤓

Turast
4/26/18, 5:49 PM
#181

Komiken när någon tror att jag blir glad när de säger "men du skulle ju bli en sååååå bra mamma!!" Jeez låt mig göra mina livsval ifred, det påverkar inte er >:C

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Odd
4/26/18, 6:04 PM
#182

Helvete, jag har glömt att byta däck på bilen…

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[AnimeV4]
4/26/18, 7:39 PM
#183

Inte bara jag som känner SUCK över allt just nu, alltså😃Utveckla gärna! Och grattis till er som det går bra för!👍

De hade bokat in mig på möte IGÅR, så en av två personer var inte närvarande idag och den som var det hade något viktigt att göra. Sååå.. Jag har alltså varit hemifrån i 10 timmar och lagt 500 spänn för ett möte på en dryg halvtimme som lätt skulle kunna kompletteras med brev och telefonsamtal.

Jag är så jävla trött. Stressen kommer att ta kål på mig nu. En hel flyttfixdag borta.

Och Knut är så helvetes jobbig!

Kan även tillägga att jag sov 3-4 timmar inatt och kommer att sova något liknande innan jag börjar flytta på tom mage..

Zadeira
4/26/18, 8:00 PM
#184

Var hos tandläkaren hela förmiddagen. Sen hade jag grannens mops Doris under eftermiddagen, och hennes mops-kompis Knut (ägarens dotters mops). Så det blev dubbel mopskärlek.

Kommit underfund med att det inte riktigt är hundar för mig, men det är ju det som är det fantastiska när man passar så många olika raser att man får testa på och hitta sin favorit. Än är det cocker spaniel som toppar listan, men jag är rädd att de är lite för aktiva för att vara hos mig på heltid. Finns det någon hund i rasgrupp 9 som påminner om cocker spaniel i lynnet och sättet att vara, men kräver lite mindre än en cocker?

CayKantos
4/27/18, 6:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#185

Doftprov idag med herren Ralf 😁 En bild på busungarna skadar väl inte heller 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

tiger tok
4/27/18, 11:19 AM
#186

#185 har du två hundar?

Sugar Mist
4/27/18, 1:00 PM
#187

Är på pissdåligt humör, hundarna kan inte ens bete sig och allt jag vill är att sova.
Jävla skitdag.

-

[134643]
4/27/18, 1:08 PM
#188

Skrev jag precis ett meddelande till en uppfödare angående en omplacering de har? På riktigt? Vad sjukt 🤐

Annons:
CayKantos
4/27/18, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#189

Där satt den! Godkänt doftprov för Euaklyptus i NoseWorken med fantastiska lånehunden Ralf 😍 Så skitduktig!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
4/27/18, 2:53 PM
#190

Jag och Arrak jobbar på med lite "permanenta arbetsuppgifter". Har en tanke om att aktivera lite extra genom att ge honom arbetsuppgifter som han själv ansvarar för att det blir utfört när det är dags. Bland annat lägga kläder i tvättkorgen på kvällen, och lägga nycklar, plånbok och mobil i sin förvaringskorg när jag/vi kommer in. 

Skitkul att jobba med egentligen! För merförståelse så jobbar vi idag med att jag gömmer nycklarna, ger lite liggtid på dem. Sedan får han leta upp dem, och lägga tillbaka dem på sin korrekta plats. Under helgen ska jag även försöka få till att "tappa" dem utomhus och låta dem ligga en stund, om det bara är fint väder, och att han ska få ta in dem och lägga dem i korgen. 

Roligt projekt om inte annat 😍

Utöver detta så har jag äntligen alla mina ducks in a row inför gymnasiearbetet. Jag ska hålla ett kurstillfälle under en valpkurs om berikning! Tjoho! Tror inte att det finns ett roligare gymnasiearbete (för mig) 🥳

#183 Morr. 😡

#188 Åh, grattis, jag håller tummarna stenhårt! 

#189 Grattiiiiis! 🥳 Vilken snygging.

[134643]
4/27/18, 3:05 PM
#191

#190 Vad kul det låter! Tack, jag har ingen möjlighet att ta honom just nu, så det är isåfall om hon kan hålla honom ett tag åt mig… med andra ord kommer det antagligen inte hända, men det är spännande nog ändå haha!

Fisherling
4/27/18, 7:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#192

Mina vackra blåräv ❤️

Odd
4/27/18, 8:23 PM
#193

Träffade Jojaton och Sam för första gången idag, väldigt härlig dag! Fantastiskt trevlig människa och underbar hund! Är helt slut nu… Varit så mycket den här veckan, och än är det inte över… x.x

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

CayKantos
4/27/18, 9:35 PM
#194

#193 kul när man träffar folk härifrån! 😁 Skulle oxå vilja träffa fler men e så glad för alla dom jag har träffat! För det är fan mina enda riktiga hundnördiga vänner/träkingskompisar jag har 😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
4/27/18, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#195

Här kommer en bild på Odd’s Bobby och min Sam 😃 både jag och Sammis hade superkul!

Johanna - Instagram

Annons:
CayKantos
4/27/18, 9:42 PM
#196

#195 sötnosar! Trodde Bobby va större! Där ser man 😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
4/27/18, 9:58 PM
#197

#194 ja asså det är guuld att träffa andra hundnördar! Hade ju tråkat ihjäl familj och kollegor med hundsnack annars 😅 Och Sam ser mycket större ut på bilden än vad han egentligen är 🤔 han är ju ca 35 och Bobby är ju lite större än en normalstor border collie så det var ändå rätt stor skillnad på dom!

Johanna - Instagram

Odd
4/28/18, 12:37 PM
#198

#196 Haha, jag sa exakt samma sak när vi såg Sam, trodde också han var större xD Men får hålla med #197, det är nog vinkeln som gör att de ser nästan lika stora ut på bilden!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

peafie
4/28/18, 8:46 PM
#199

Idag har vi varit på en fem timmar lång apporteringskurs för en sjukt duktig tränare. Både hundarna och vi skelar typ av trötthet men ojojoj, så fina de var. Framför allt Vildhunden. Första ordentliga träningen i grupp för henne och hon imponerade såååååå stort!! Nu ska vi däcka i soffan.

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
4/28/18, 9:08 PM
#200

#199 Grattis! 😍

peafie
4/28/18, 10:09 PM
#201

#200 tack! ❤️

Bloggen     ○    Instagram

Turast
4/29/18, 9:18 AM
#202

30 kronor kvar på kontot efter räkningar. Vill dö, känner mig som en jävla parasit som behöver låna pengar för att ens ta sig till jobbet. 30 kronor som ska räcka en månad tills jag får första sommarjobbslönen. Hade 3000 innan räkningar men såklart kom bilskatten med. Orkar inte.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Turast
4/29/18, 9:18 AM
#203

30 kronor kvar på kontot efter räkningar. Vill dö, känner mig som en jävla parasit som behöver låna pengar för att ens ta sig till jobbet. 30 kronor som ska räcka en månad tills jag får första sommarjobbslönen. Hade 3000 innan räkningar men såklart kom bilskatten med. Orkar inte.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[IdaSoren]
4/29/18, 10:44 AM
#204

När vi köpte Jackie fick vi med ett retrieverkoppel som aldrig användes, eftersom hon låg på och drog så mycket att hon ströp sig själv konstant. Imorse på morgonpromenaden var jag lat och slängde på retrieverkopplet igen, och insåg under promenaden att hon har blivit sååå duktig 😍 Hon drar inte alls längre och är SÅ okomplicerad att promenera med. För mig som aldrig har tränat hund innan får man lov att vara nöjd för det lilla 😊

CayKantos
4/29/18, 12:23 PM
#205

#204 vad kul! Jag sätter på han retrieverkopplet när han får ryck och glömmer att kissa. Blir lättare för han att lugna ner sig och då kissa :p Men har samma problem.. Han drar som tusan, hoppas vi slutar som dig o Jackie😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
4/29/18, 3:44 PM
#206

Årets andra IPO-spår! Tjoho, vad lycklig han gör mig dagar som dessa 😍 

Fortfarande näring i  varje fotsteg, men typ 300 steg idag, två avhopp och tre räta vinklar. Han löste det superfint, och näsan går i ett. Väldigt analyserande, och nästan ingen stress alls! 🥳

(Och han låg knäpptyst uppbunden medan jag la spåret!)

ipopuma
4/29/18, 3:46 PM
#207

Bästa medicinen för själen är svart med skägg. Är det bara jag, men skulle såååå mycket vilja kunna förklara för mina hundar hur mycket jag älskar dem, att jag alltid kommer att finnas där och de är finaste som existerar på denna planet ❤️❤️❤️

JoannaLi
4/29/18, 3:48 PM
#208

#207 Jag måste informera Arrak varje kväll om att jag älskar honom, och varje gång andan faller på (när han är extra söt, gjort något bra eller när jag ovilligt ska lämna honom) om att han är söt, med en puss på pannan. (Han uppskattar inte pussarna lika mycket som jag, underligt…) ❤️

Fisherling
4/29/18, 6:23 PM
#209

Andra dagen i rad med lydnadsträning. Jobbar med att kedja ihop momenten. Idag körde vi fyra moment, inga problem! Vi måste dock fortsätta öva på vår akilleshäl; backa i fotgående 😂 Att backa ska vara så svårt för denna hund! Antingen så svänger hon iväg åt helskotta eller kommer på sig själv, backar rakt men ASSNABBT och hamnar typ 5 meter bakom mig 🤪

Nu drar vi ner det på bebisnivå och tränar varannan dag 👍

Annons:
ifoundnemo
4/29/18, 7:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#210

Odin ❤ isländsk fårhundsvalp på drygt 9 veckor 😊världens charmigaste och tryggaste valp jag träffat, helt underbar ❤

ipopuma
4/29/18, 8:22 PM
#211

#208 ja jag känner så också. Men önskar jag skulle kunna prata med henne så som hon förstod mig som en människa förstår mig. Skulle vilja verkligen kunna förmedla min kärlek och all tacksamhet 😂 låter supertöntig men antar man blir det som  hundägare XD

Jojaton
4/29/18, 10:40 PM
#212

#210 vilken sötnos! 😍

Johanna - Instagram

JoannaLi
4/30/18, 7:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#213

Vilken morgon! 2 timmar, 7 kilometer, fem rådjur, två harar, en hund och en rapphöna. Ingen jakt och inga utfall! 😍

tiger tok
4/30/18, 2:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#214

Min snygging!

Sugar Mist
4/30/18, 3:39 PM
#215

Fick tillökning idag, så nu består marsvinsfamiljen av hela 4 stycken❤️

-

Odd
4/30/18, 4:44 PM
#216

Stötte på en orm idag

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
CayKantos
5/1/18, 7:19 AM
#218

#217 Bra! Skrivit under 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
5/1/18, 7:28 AM
#219

Hur pass "dåligt" e det för en valp att inte få mat ca samma tid varje dag? Hade lite problemet Igår kväll o i morse så blev sen mellanmål och idag sen frukost. Är det väldigt dåligt eller gör det inte så mycket?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
5/1/18, 7:33 AM
#220

#219 jag gav dobby mat mellan 07 och 10 på morgonen ocy sen därefter, då jag jobbar så oregelbundna tider så det är omöjligt att ge vid exakta klockslag

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
5/1/18, 7:34 AM
#221

#220 ok vad bra. Jag ger han ju vanligen 6 varje morgon men han va så hypad idag att jag valde vänta tills hans lugnade sig

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Joyous
5/1/18, 4:23 PM
#222

#219 Pyrre har aldrig fått mat regelbundna tider sen han flyttade hem till mig. Han får ju inte mat i skål utan allt han äter får han genom träning/belöning och det kan variera rätt mycket tidsmässigt. Aldrig märkt något negativt.

Fisherling
5/1/18, 10:13 PM
#223

Tinja pryder hemmaklubbens hemsida 😃 Sånt gör mig glad.
Imorgon ska vi nog dra ner till klubben på eftermiddagen, köra lite lydnad.

Annons:
[AnimeV4]
5/3/18, 2:02 AM
#224

Spyr på min unghund just nu. Han kan inte ens vara hemma i ett eget rum, med sin bur med täcke, 3 leksaker och två saker att tugga på utan att ta sönder mina saker. Nu är det 100% munkorg som gäller, för han gör det trots att jag är hemma!

Majken!
5/3/18, 6:38 AM
#225

#224 Jag undrar vad ni lever för typ av liv, för jag har så väldigt svårt att förstå din problemlösning och jag har också svårt att sätta mig in i din hunds situation. Det finns ingen som helst anledning att tvinga en hund att ha munkorg annat än i korta stunder. Det spelar liksom ingen roll vad dom förstör, det är bara för dig att plocka undan sakerna alternativt fostra hunden till vad som är förbjudet och inte. Jag tycker verkligen att du ska fundera kring vad en hund är, vad det är som gör att den agerar på vissa sätt och hur du kan styra vissa av de här drifterna, för ska du jobba med fysiska hinder som bara skapar frustration så kommer det varken bli bra för dig eller för hunden i slutändan.

CayKantos
5/3/18, 7:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#226

Haha försökte Linda in frukosten i en handduk. Kantos fattar inte alls hur man får dom under/i handduken 😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

peafie
5/3/18, 1:56 PM
#227

En tyst minut för Vildhunden som slickade på en kaktus och fick massa vassa taggar fast i tungan. 

Jag skrattade lite bara.

Bloggen     ○    Instagram

Jojaton
5/3/18, 3:56 PM
#228

#227 hahah neej! Får hoppas hon lär sig iaf!!

Johanna - Instagram

Odd
5/3/18, 5:18 PM
#229

#227 Jösses, det kan inte varit gott haha

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

JoannaLi
5/3/18, 10:44 PM
#230

Mitt gymnasiearbete… Det känns som att det gick åt pipsvängen. Har nog aldrig någonsin varit så tråkig som jag var idag. Brukar ändå, om jag får säga det själv, vara rätt rolig att lyssna på, och hade ju inga större problem med spårkursen. Men idag. Gud bevare mig, så tråkig var jag.

Annons:
ipopuma
5/3/18, 11:13 PM
#231

#230 äh alla har vi sämre dagar ;) om vi alltid var på topp hade vi varit allt annat än mänskliga

JoannaLi
5/3/18, 11:21 PM
#232

#231 Tack, försöker tänka positivt 🤗 Ändock blä! Nu knallar det runt människor som har den bilden av mig, att jag är en stentorr, urtråkig gammalt troll. Supernervig att det inte är godkänt! 🤮

peafie
5/4/18, 12:19 AM
#233

#228 #229 haha, just kaktusen gör hon nog inte om men hennes approach till livet i allmänhet är att alltid gå in med tungan först i alla situationer. Tidigare har hon bland annat lyckats med att slicka på en humla och fastna i en lyktstolpe… hon råkade doppa tungan i min potatissallad också sist vi var på träning men den var hon inte lika missnöjd över. 😂

Bloggen     ○    Instagram

Odd
5/4/18, 7:36 AM
#234

#233 Det där låter exakt som Bobby, allt i tunghöjd ska slickas på haha

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

CayKantos
5/4/18, 7:56 AM
#235

#233 #243 och Kantos.. skickas på och helst stoppas i munnen

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
5/4/18, 8:00 AM
#236

Tips på inte att tappa humöret på vovven 😅 vi har haft 2 nästan helt underbara dagar. Men känner jag ibland blir lite lättirritabel och blir arg på han på löjliga saker 🤔 sen så blir jag sådär "vafan tänker jag.. e klart han inte kan det, och är det verkligen så viktigt?" Är det en vanlig grej med valptiden att göra såhär 😂😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Odd
5/4/18, 10:22 AM
#237

Bobbys gröna matboll har på något mystiskt sätt försvunnit… Har finkammat hela trädgården och huset men den finns ingenstans. Har gett Bobby kommandot att leta upp och hämta den (det kan han för det är så han får sin mat) men antingen så hämtar han något annat eller bara tittar på mig som om jag vore dum…

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
CayKantos
5/4/18, 12:52 PM
#238

Tips på vad man kan göra för att få hunden att sakta ner i ätandet??.. ger han ibland små tuggrulle/ben han biter den sönder och sen slukar stora bitar av dom. Har därför slutat ge det. Men skulle va riktigt skönt och bra att kunna ge för hans tänder mm.. Han slukar även sin mat och allt det där.. troligen pga uppfödaren har låtit alla valparna äta ur en o samma skål.. 💩 tips?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
5/4/18, 1:01 PM
#239

#238 mat på torrfoder/smeta ut färskfoder på en plåt till exempel. Med ben så skulle jag helt enkelt ge större ben, och ta när han ätit tillräckligt, om han inte får äta hela 😊 (är det t.ex. rått så kan man ge fryst)

Sugar Mist
5/4/18, 6:29 PM
#240

#238 Ge helt enkelt större ben och framförallt oftare och helst ha framme hela tiden :p 
Mina hundar slukar visserligen "godisben"(småben med kyckling runt) men andra ben gnager dom på till och från, de har alltid ett par framme och valpar har ju ett enormt tuggbehov

Slukar han maten köp en snufflemat, tar Jack i alla fall ett par minuter att käka sin mat som han vanligtvis äter upp på 5-10sek minst.

-

Frida B
5/4/18, 6:39 PM
#241

#238 slow feed skål, en kelpieägares bästa vän ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hornslandet
5/5/18, 8:08 PM
#242

#238 Mitt tips är Rauh hud-tugg. Iaf vad jag märkt så är det inte "SÅ GOTT" som typ tjurmuskel eller godisben och rullar, och är rejält segt.. Nackdelen är priset, inte gratis precis.. Men ger man inte hela tiden så, plus att det räcker längre än andra vad jag märkt. Min som annars tuggar som en galning tuggar ganska lugnt på dem och kan tom lämna dem om han blir intresserad av nått annat.. blir inte lika tokfast vid dem så att säga. Men det ger iaf en hel del tuggande..

Basunen
5/5/18, 9:08 PM
#243

Om hunden inte äter upp benet/tugget vid ett tillfälle, låter ni det ligga framme? Kastar ni det? Gör rent det? Tycker det blir så fasligt äckligt när det ska sparas…

Basunen
5/5/18, 9:08 PM
#244

Om hunden inte äter upp benet/tugget vid ett tillfälle, låter ni det ligga framme? Kastar ni det? Gör rent det? Tycker det blir så fasligt äckligt när det ska sparas…

Annons:
JoannaLi
5/5/18, 9:34 PM
#245

#243 Det beror på! Råhud eller rått? Om rått, mycket eller lite kött kvar? 

Råhud + rått med i princip enbart ben kvar: låter ligga framme. Rått med kött kvar, läggs in i frysen igen :)

Jojaton
5/5/18, 10:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#246

Såhär sur blir Sam när flugor kommer och stör hans modellande!

Johanna - Instagram

Odd
5/5/18, 10:06 PM
#247

#246 Haha klockren

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Basunen
5/5/18, 10:07 PM
#248

#245 aha! Men sköljer du typ av dem innan du stoppar in i frysen? Blir ju så äckliga av allt saliv… känns som att det frodas bakterier i dem, men den kanske bara är jag som är nojjig… köpte ett megastor älgben en gång med kött. Efter en gång i frysen så vågade jag inte ha kvar det…

Jojaton
5/5/18, 10:11 PM
#249

#248 han har en egen låda i frysen, stoppe bara in som dom är. Skulle dom vara extremt äckliga lägger jag det i en påse bara.

Johanna - Instagram

Haztparken
5/5/18, 11:43 PM
#250

Först klipper man sig själv i sitt vänstra ringfinger när man egentligen skulle klippt i hundens päls. Senare går man och trillar och tar emot med höger hand så höger ringfinger får sig en jädra smäll. Inte bruten som jag trodde först som tur är men väldigt stukad. Så nu är den tejpad. Inte min ringfinger dag idag! Om man ska dra något hundrelaterat så fick jag klippt 1 hund idag, en väns hund kom hit för en veckas passning och 2 av mina tikar löper. Full rulle med andra ord!

JoannaLi
5/6/18, 11:39 AM
#251

#248 Skölja med vatten kommer nog inte göra så mycket för bakterier :) Så nä, jag slänger antingen in i hans egna frys som det är, eller i en påse i min.

Annons:
CayKantos
5/6/18, 12:19 PM
#252

En fråga.. hur ofta, hur mycket och vad tränar ni med era valpar? Jag e rädd att gör för mycket 🤔 Men måste samtidigt börja ha lite mera koll över träningen. Vi kör bara lite roliga grejer nu.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Basunen
5/6/18, 3:51 PM
#253

#251 kanske gnugga in med lite handsprit? Nä, skoja. Nog bara jag som är bakterienojjig för han tidigare haft strul med magen. Funkar det för andra o frysa in borde vi ju kunna göra det också.

tiger tok
5/6/18, 4:15 PM
#254

#252 men Kantos är väl bara typ 3 månader? När Holger var så liten så hängde han bara med till stallet, lekte, sov, åt och myste!

peafie
5/6/18, 4:29 PM
#255

#252 med valpar tränar jag ingenting strukturerat. Jag lär dem komma på inkallning, att bli hanterade, vilka regler som gäller angående att stoppa saker i munnen och liknande, och så lär vi oss hur man går fot. Vi leker, myser, upptäcker världen och bygger en relation.

Bloggen     ○    Instagram

Fisherling
5/6/18, 5:42 PM
#256

Nu har Tinja även titeln RLD A och är klar för mästarklass i rallylydnad 😃
Dagens två starter blev två förstaplatser med 91 och 98 poäng, så vi har ett kvalificerat resultat mer än vi behöver 😂

CayKantos
5/6/18, 10:35 PM
#257

#254 Ja det är ju typ det vi gör. Lever livet o sover 😅 men alla bara träna detta och gör detta. Och nästan alla jag känner med valp i denna åldern har redan börjat på massa.. mitt fokus ligger totalt på relation och att kunna kalla in han.. vilket han inte riktigt kan.. 💩 Sen kör vi lite roliga trix på lugna dagar. Typ springa in i canvasburen, nostarget, började på snurr åt både håll idag. Mest för att ha kul.. #255 hur tränade du inkallning, tänker mest i vardagslivet.. känns som om jag har fastnat en del i tråkiga mönster.. :/ vet det inte kommer smitta direkt, men tror inte heller det blir bättre om jag fortsätter såhär 🤨

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

ipopuma
5/7/18, 8:21 AM
#258

#252 kör på magkänsla. Allt som vi ser som träning behöver inte vara press och krav från valpens sida :)

Annons:
peafie
5/7/18, 8:41 AM
#259

#257 Visselpipan blåser jag i varje gång jag ger valpen mat. Uppfödaren har gjort samma med dem ända sedan de började äta fast föda, så den är otroligt betingad med någonting positivt. Ordet "hit" eller "kom" eller vad man nu använder befäster jag först helt utan störningar, typ hemma i köket, och börjar sedan ganska omgående ta med det ut på promenaderna. Jag försöker att inte nöta ut ordet, och i början använder jag det inte i skarpa situationer. Om valpen inte tar inkallningen så får man bli lite uppfinningsrik, typ vända och springa en liten bit. Alltid massvis med beröm när valpen kommer in, jag vill att valpen ska tycka att det är tokmysigt att komma in till mig. Sedan ger jag frisignal igen, för att inkallning inte ska höra ihop med att jag tar på kopplet.

Så småningom ska valpen klara av att komma in trots distraktioner men lite då och då fortsätter jag att kalla in den när den inte är fast i något nosande, utan då den bara går och strosar. Jag försöker blanda situationerna så gott det går så man inte alltid avbryter valpen när den har som roligast - då kommer den inte tycka att jag är rolig alls. Jag har alltid lite extra gott godis (oftast mjukost) som de får vissa inkallningar när de gjort det riktigt bra, men jag ger det inte varje gång.

Mina hundar har kommit på att de kan tänja på gränserna vid typ 5 månaders ålder. Då är det extra viktigt att inte låta valpen komma på att den kommer undan med att inte komma in. Oftast märks det inomhus också, att valpen blir lite dissig, och då har jag tagit tag i vardagssituationerna och varit ännu tydligare med vad som är rätt och fel. Långlina vid denna period behöver inte vara fel alls, just för att kunna välja sina konflikter. 

Typ så tänker jag!

Om du vill ha ytterligare tips så har Memea Mohlin en bok om inkallning vet jag, läste den för länge sedan och jag har för mig att jag i alla fall då tyckte den var ok. Även Eva Bodfäldt skriver om det, har jag för mig, i Kontaktkontraktet.

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
5/7/18, 12:16 PM
#260

Känns lite bättre med gymnasiearbetet efter samtal med min ämneslärare i alla fall, tack gode gud! 

Så morgonen som skulle ägnas åt att städa ägnades åt möte och sen promenad i sommarvädret med Arrak. 25 grader och strålande sol, inte ett moln på himlen. Passade på att jobba lite på studentbrännan 😃

Sugar Mist
5/7/18, 1:43 PM
#261

Solat, Jack har legat under stolen och vilat och Salt har jagat fjärilar, grävt i trädgården, badat i poolen och vilat i skuggan av fotpallen
Vi klagar absolut inte på värmen.

Senare ikväll tänkte jag försöka fara till klubben och träna med vettetusan om jag har lust, tappat suget lite efter tävlingen.

-

CayKantos
5/7/18, 1:45 PM
#262

Jag måste bli bättre på att inte ha så stora krav på Kantos.. Hur lugnar ni er i stressade situationer och när valpis är ett litet as?💩🙃

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

peafie
5/7/18, 2:16 PM
#263

#262 Det är nog lättare att svara om du har lite mer konkreta exempel på situationer. 🙂 Jag har aldrig känt att min valp varit ett as men jag är ganska lugn som person också.

Bloggen     ○    Instagram

CayKantos
5/7/18, 2:46 PM
#264

#263 det e mera mig än han.. Jag blir lätt svept upp i momentet och låter irritationen ta över i situationer den inte ens bör vara där.. 🤔

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Odd
5/7/18, 6:42 PM
#265

#264 Min är inte en valp men har lite samma problem som dig med att ställa för stora krav, i alla fall tidigare, nu när vi tränar och jag märker att han inte lyssnar/förstår och jag börjar bli irriterad säger jag ett kommando som jag vet han kan, t.ex "Sitt" belönar och sen säger varsågod. Är vi ute och det sker klickar jag med tungan och drar med honom bort, belönar när han släpper fokus på det han låst sig vid (kräver alltså ingen ögonkontakt eller fokus på mig, bara att låsningen ska släppa) och sen fortsätter belöna när han följer med eller söker fokus. Håll det så enkelt i början så kommer ni båda två tycka att det är roligare med allt =)

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
Odd
5/7/18, 6:49 PM
#266

#264 Kan tillägga att när vi tränar är det typ enkla kommandon; sitt, ligg, rulla runt, sitt vackert, high five, goddag, gå mellan benen, sitt på höger sida, hopp, slalom mellan benen, slalom mellan pinnar eller kontaktövningar, så fort han börjar verka ointresserad slutar vi. (vi gör inte alla de övningarna samma dag) Och det är jäääääätttteeeeeeee tråkigt för mig, för jag hade gärna velat att vi tränat i minst en halvtimme, oftast varar de max 5 minuter… Men det är värt det, för han kan tycka att det är roligt längre och längre =) Men såklart har man dagar då han tröttnar efter ett kommando, det är bara att acceptera och gå därifrån

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

tiger tok
5/7/18, 8:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#267

Mys dag med grisen idag! En lugn 45 minuters promenad vid 13 för det var så sjukt varmt! Sedan sov vi ute på altanen i 2 timmar, lille Holger skulle ligga tryckt mot mig medan jag hade armen runt honom, så himla mysigt! Sedan vid 17 tränade vi lite lydnad och freestyle uppe vid en fotbollsplan i området, jäklar vad taggad han är på träning, kul kul kul! Efter gick vi en timmes promenad med massa parkour övningar, han är så duktig!

Upp till toppen
Annons: