Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 9647 ggr
CayKantos
2018-04-04 16:04

Amirace Doongara

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Äntligen min tur för en bildtråd på min lilla! Fick hem han idag (den 4/4-2018) exakt 8veckor! Så här kan ni följa mig och min Kelpiehane genom uppväxt, träning och tävling i framtiden ,😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
CayKantos
2018-04-04 16:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lite stressad såhär nu på hemresan.. svårt att slappna av mef alla ljud, syn och ovanliga saker.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Lojs
2018-04-04 16:07
#2

Gulle! Som vanligt hittar man släktingar i stamtavlan, min ena tant är kullsyskon till din valps farmor. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[AnimeV4]
2018-04-04 16:25
#3

JAAAAAA! Äntligen!😃

[134643]
2018-04-04 16:50
#4

KärKärKärKär!!!

Matilda.y
2018-04-04 16:55
#5

Men guuud då gullig!😍

apportbocken
2018-04-04 16:56
#6

WOHO!!!!! Så glad för din skull! Hoppas ni får många, härliga år tillsammans! Lycka till med gullet!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Annons:
Ambrose
2018-04-04 16:56
#7

Lilla pluttis!
Vad kommer tilltalsnamnet bli? ^^

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Jetaime
2018-04-04 17:20
#8

Så söt, Lycka till!

Dom som har Amirace är klubbkamrater till mig, det är sällan jag träffar deras hundar dock. :)

CayKantos
2018-04-04 19:13
#9

#2 haha ja världen är liten,😄 #3 I know riiiiight! Atartar bra.. klämmer hans fot i dörren. Men tror ej det va ngt allvarligt, klamde lite senare på den och han haltar inte. #4 😍😍😍😍 #5 tack 😍 Tycker jag med😉 #6 jaaa! Tack! Hoppaa jag verkligen med😄

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-04 19:14
#10

#7 vet inte än, tänkte be om tips i en annan tråd 😃 #8 kul! Finna många amirace i skåne, dom gillar att hålla dom.nära 🤣

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
2018-04-04 19:21
#11

Men så söt han är! Så kul för sig att det ÄNTLIGEN är din tur :D

Johanna - Instagram

CayKantos
2018-04-04 19:26
#12

#11 Tack! Tycker jag med 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Majken!
2018-04-04 19:39
#13

Stort grattis och lycka till!

Annons:
CayKantos
2018-04-04 19:41
#14

#13 tack! Lär behövas 😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-04 20:17
#15

Hemma typ två timmar nu. Första timmen var fullt ös. Nu senaste timmen har han sovit med lite pauser av att jag eller katterna tex råkade larma. Men han sover så gott nu. 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-04 22:34
#16

Stormen efter lugnet.. sov typ 2 timmar och nu är det fullt ös medvetslös! Ut o kissa, in o äta, ut o kissa o bajsa, nu busar och leker vi 🙈😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
2018-04-04 23:00
#17

Så skoj!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

hemul
2018-04-04 23:53
#18

Men så söt! 😍

CayKantos
2018-04-05 06:43
#19

Tack! #18 Haha ja det e faktisk skoj! Tur att jag evan av att inte sova mycket 😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-05 06:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Det där när valpen tar en leksak eller tuggben in i sitt "lilla" canvasbur. 😍 definitivt hans lugna plats😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
[Forest]
2018-04-05 09:16
#21

Stort grattis jätte söt liten kille, ska bli roligt o följa tråden :) 😍😉

CayKantos
2018-04-05 09:22
#22

#21 tack! Kanske kan passa på att fråga folket härinne. Är är ganska fokuserad på att bita i sin fot.. är det vanligt eller bör jag vara orolig?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-05 09:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#23

Att lära sig o vila medan jag tex äter är inte lätt😅😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Lojs
2018-04-05 11:56
#24

#22 Jag gissar på att det är en stressgrej som reaktion på flytten, men det är såklart bra att hålla ett öga på!

Hoppas han blir en lika stor gosegris som sin gammelmoster! <3 Hon är verkligen hjärtat i vår familj, så himla mycket kärlek i den lilla hunden!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CayKantos
2018-04-05 13:04
#25

#24 han e inte supergosig av sig. Han ligger gärna vid fötter och knä. Börjar bita och så när han klappar han :p alltså han blir på.bushumör. ligger han o sover kan vi gosa. Men bara andra dagen här, inte ens 24 timmar

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

panini
2018-04-05 13:14
#26

Men vad roligt, grattis! 😍 Jag visste inte ens att amirace födde upp kelpies, trodde dom bara sysslade med dobermanns, haha! Men det är jättetrevligt folk 😉

CayKantos
2018-04-05 13:16
#27

#26 har dom inte gjort på 6 tror jag :) Dom har bara en liten uppfödning!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
CayKantos
2018-04-05 17:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#28

Tur han e söt när han har lyckats bajsa på golvet två gånger redan 😅 tror vi håller oss till valphagen lite mer nu i början 😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-05 17:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Tack allihoppa för fantastiska förslag och eran tid! Hade nog bestämd länge innan men hade svårt att veta om det var ett namn jag bara gillade eller tyckte passade honom! Så jag presenterar .. Amirace Doongara D'Kantos! Kommer gå under "Kantos" 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
2018-04-05 18:26
#30

Kantos blir ju superbra :)

Johanna - Instagram

Frida B
2018-04-05 19:00
#31

Kul att det blev det tillslut :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
2018-04-05 19:37
#32

#30 ja han är verkligen en Kantos😊 #31 Haha ja, inte alltid så lätt😂 men tror vi båda e nöjda 😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fransu
2018-04-05 20:20
#33

Vilken fin liten Kantos! ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

CayKantos
2018-04-05 21:33
#34

#33 Tac😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
CayKantos
2018-04-06 13:14
#35

Riktigt jobbigt att separeras… Kan inte ens gå ut en sekund utan han skäller. Kan inte ge han godis VARJE gång jag ska på toa 🤔 Han kommer bli smällfet, även om jag ger han hans egna mat, blir ju en del.. Skär ju av liite från hans dagliga mängd när jag gör så men e jag bara en sekund för länge borta då börjar gnället och hoppandet och krafsande på gallret… rädd att han ska skada sig. och då måste jag ju stå där o vänta på han e tyst bara 1 sekund och så rakt in o låtsas som ingenting.. Ja det var lite klurigare än jag hade förväntat. visste det inte skulle vara lätt detta med ensamheten. Men trodde iaf jag kunde smita iväg när han sov, vilket funkar ibland och ibland inte.. vill ju inte väcka han :/

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

peafie
2018-04-06 14:10
#36

#35 Tycker inte du ska hypa toalettbesök genom att ge godis varje gång. Gå som vanligt bara så kommer hunden lära sig att det inte är världens grej att du försvinner några minuter.

Bloggen     ○    Instagram

CayKantos
2018-04-06 14:22
#37

#36 det gjorde jag i början.. men han går i totalt panik. har oxå alltid tyckt man inte ska göra en grej av sakerna.. men vad gör man när han går helt rabiat och typ klättrar över kompostgallerna 🤔

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Majken!
2018-04-06 14:58
#38

#37 låt den skrika, alternativt låt den följa med in på toaletten.

Zadeira
2018-04-06 15:17
#39

Du har väl bara haft honom i typ två-tre dagar? Jag hade låtit honom vara med även på toaletten nu i början för att bygga trygghet mellan er.

[AnimeV4]
2018-04-06 15:22
#40

Jag totalignorerade och väntade med att överhuvudtaget visa mig tills det hade varit tyst i 5 sekunder, sen 10. Han överlever, jag lovar.

CayKantos
2018-04-06 16:11
#41

#38 #39 hade gärna tagit med han. Men det finns inte ens plats för katterna därinne.. pyttetoa.. så just på toa kan han inte följa med. Allt annat får han följa med på. #40 ja men ändå.. som #39 skriver. Känns som om jag förstör mellan oss. Han e redan inte speciellt tygen till mig och föredrar min huskompis han har träffat två gånger… vet sånt här tar tid. Men känns som om jag motarbetar mig själv när jag låter han känna sådär :/

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
CayKantos
2018-04-06 16:15
#42

Sen undrar jag. Han gillar ju inte att gosa.. men det är ju ett superbra sätt att bygga relation, att kunna o lata o mysa tillsammans.. men det är verkligen inte hans grej.. ngt man kan göra? Andra lugna bonding aktiviteter?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[134643]
2018-04-06 16:25
#43

Kan du lämna toadörren öppen bara? Eller sätta ett galler för? Kanske inte så kul om du bor med andra, men annars så ;) Jag hade hand om en hund ett tag som ALLTID skulle sitta i knät på en när man gick på toa, så det alternativet finns ju också.

Frida B
2018-04-06 16:48
#44

Jag skulle säga, andas. Att bygga relation tar tid, man kan inte tvinga fram en relation. Sen toaproblemet. Låt honom tjuta om han inte kan följa med in. Du måste gå på toa, duscha osv, en valp ska inte stoppa livet.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
2018-04-06 16:48
#45

#43 han är ingen närgående gosig hund av sig direkt. Har tyvärr en kattlåda i det rummet 😅 men jag får testa ta med han med koppel och se hur pass intresserad av den han är.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Majken!
2018-04-06 17:24
#46

Slappna av, ta det lugnt, andas, det kommer att gå bra. Krångla inte till saker, skapa inte problem som inte finns, ge inte valpen egenskaper redan nu som kanske inte alls är sanna. Umgås med din valp ett tag nu, lär känna varandra i långsam takt och stoppa undan godiset. När valpen somnat kan du också ta dig tid att läsa igenom trådar här från när engagerade och förväntansfulla hundägare hämtat hem sin första valp. Det är alltid samma sak, först eufori, sedan en miljon ”problem” som man vill ha strategier inför. Det är normalt, men mitt goda råd är bara att slappna av, allt kommer lösa sig!

Fisherling
2018-04-06 17:43
#47

Tinja var inte alls gosig som valp, finns inga bilder alls av henne i någons knä, för hon ville helt enkelt inte. Idag är hon världens gosigaste som alltid vill ligga nääära nära och sover alltid i sängen, gärna PÅ mig. Så ta det lugnt, ha lite is i magen :)

[AnimeV4]
2018-04-06 18:06
#48

Knut var inte heller speciellt gosig. Det var tvångsmys och beröring som gällde.

Annons:
CayKantos
2018-04-06 19:05
#49

#46 haha tack! Ja jag tror jag gör små saker till ett problem. Saker jag redan visste men när man väl sitter i dom tror man själv man e hela problemet. Jag har dock blivit bättre på att slappna av sen han kom hit.. rolig nog.. menar alltså.. släppa saker som kanske vanligen skulle irritera mig. Så det e skönt 😊 tavk för fina texten. Jag e ju bara den där nya hundägaren som ska oroa sig över ALLT.. 😅 #47 Haha ja jag ska försöka. E väl mest för hanteringen. Vill han ska vara van med den. Men han ligger alltid vid fötterna så 😂 #48 haha ja kommer göra lite liknande :) Har bestämd att köra lite smått hantering med godis. Lite varje dag bara. Inte så det blir för mycket. Men lite klapp. Han har ju noll problem med att man petar vid tassar och öron. Men att kolla tänder e mindre kul. Så vill ha han fortsätter inte bry sig och bli bättre runt munnen. Men vi tar det i små lugna steg. 😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-07 06:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Då hittade man första fästingen igår.. så på med fästinghalsbandet! Kantos va mindre fan.. Dom e ju så jävla små som man ser dom ju fan inte.. svårt att få tag på dom också… Bågra tips på fästingmedel för människor? 😅😅 jag e väldigt populär för sådanna kryp 😱

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-07 15:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Efter lite över en timmes ryggsäck lugnade lilla Kantos sig äntligen. Det är ett bra sätt för honom OCH mig att kunna varva ner och för mig även samla tankerna.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

tiger tok
2018-04-07 15:40
#52

#51 MAGEN!!!!

CayKantos
2018-04-07 15:46
#53

#51 Valpmage ja 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
2018-04-07 15:50
#54

#51 dör va söt han är! Pussa valpmagen en massa!!! Saknar den såå mycket, haha!!

Johanna - Instagram

Joyous
2018-04-07 16:33
#55

Han är verkligen jättesöt! Och du kommer klara det här galant. Helt normalt att man oroar sig och nojar över saker och ting men det sitter för det mesta bara i våra egna huvuden. Och i oron glömmer man ibland bort det viktigaste - Att ni just nu bara ska ha kul och lära känna varandra, allt det andra kommer med tiden.

Annons:
CayKantos
2018-04-07 16:48
#56

#54 Hihi pussar jag den får jag nya piercingar i hela ansiktet 😂 men gosa med den gör jag definitivt 😉😏 #55 Haha ja. Jag behöver bara ta det lugnt. Känns som han har vart här jättelänge när det bara har gått några få dagar… Ngt skönt e väl att han sover hela natten (gjort två ut av tre nätter iaf) men olyckor på dagarna händer definitivt fortfarande :p En fråga. Tycker han gnagar o biter en del på sig själv o sina tassar.. bör jag vara orolig för ev. Allergi?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-09 18:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Fina herren kissade på golvet inne igen, men han visade faktisk riktigt fint han behövde gå ut men det va jag som inte fattade detta. Men jag har speciellt efter denna gången börjat förstå hans tecken för bus och för när han är kissenödig mycket mera. Så hoppas olyckorna minskar så småningen 😊 Vi vistas mycket mera i hela rummet nu men jag kan fortfarande inte lite på han med katterna.. så det är koppel på så snart vi går runt i huset..

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-09 19:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Trying to see how I'll look with my ears standing 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Majken!
2018-04-09 20:07
#59

#57 Nu får du förklara för mig så jag förstår, varför har du valpen i koppel inomhus?

CayKantos
2018-04-09 21:08
#60

#59 därför att han jagar katterna och jag försöker bara att han ligga och inte ska bry sig om dom. Han får stirra allt han vill så länge han inte sätter igång

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Majken!
2018-04-09 21:16
#61

#60 okej. Ett råd i all välmening är att ta bort kopplet inomhus, fundera kring hur mycket du själv laddar situationen för hunden när du kopplar den kring katterna och om det kanske finns bättre sätt att fostra hunden kring kattjakt.

CayKantos
2018-04-10 05:11
#62

#61 jag hade inte koppel på i början, så då jagade han dom hela tiden… Men flera sa till mig att jag skulle ta på koppel så han aldrig fick chansen att jaga. Tar mera än gärna andra råd för det är rätt jobbigt att gå runt med han kopplad.. 😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Majken!
2018-04-10 11:05
#63

#62 Nu känner ju inte jag dig eller din hund, men min bestämda åsikt kring hundfostran (som skiljer sig från inlärning hos mig) är att jag behöver lära hunden när den gör fel. Det kan jag aldrig göra om jag bara hindrar den rent fysiskt, vad lär sig hunden av det? Den dagen kopplet är borta har du kvar samma beteende som tidigare. Den måste alltså göra fel för att jag ska kunna korrigera den.

Jag lär mina valpar från det att dom är små att man inte jagar efter katter, höns eller andra spännande djur. Det lär jag dom genom att utsätta dom för katter, hundar, höns eller vad de nu ska klara av att låta bli - när valpen sätter iväg och jagar så springer jag ifatt den och förklarar tydligt att "det där gör du aldrig mer om". Med röst, kropp, genom att lugga hunden, vad det är kräver för att min valp ska ta åt sig av budskapet.

Hur:et är något som alla hundägare själva behöver fundera på, men jag blir lite mörkrädd av råden att ha koppel och tro att det släcker ner beteenden - för det gör det inte.

Du har världens chans nu att lära känna din hund och sätta gränser för den, utnyttja det. Lägg undan godiset (som jag skrivit förut), kommunicera med din hund med din röst och din kropp, visa vad du uppskattar och vad som är förbjudet - resten hinner ni träna på hela valpens liv.

CayKantos
2018-04-11 08:37
#64

#63 jag har uu inte bara koppel och vups! Men har det så han aldrig får chansen att sätta igång och så att jag hinner säga till honom innan han ens sticker. Vi körde på koppel i tre dagar och idag samt lite igår har vi utan koppel. Problemet är att han bara lyssnar ibland och då tappar jag lätt humöret om han far iväg sådär. Det har blivit bättre (ibland) inomhus men utomhus har jag honom inte lös än, bara när katterna är inlåsta (när det e mörkt) han bryr sig lixom inte speciellt mycket om mig.. jag kan gå iväg och ropa allt jag vill och han ger mig mittenfingret för att gräset är mycket roligare än jag😅.. samma händer om han ser katterna. Om du har tips på att lära in nej tar jag gärna emot dom. Kan tyvärr inte springa ikapp honom och känns som om jag kommer förstöra det lilla bandet vi har.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-11 08:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#65

Jag vet att jag "klagar" mycket och bara pratar om problem.. men jag ångrar verkligen inte att jag fick honom💙 Det bästa med honom är nog hans vilja att leka! Kamplusten finns där och det är ett fantastisk sätt att få ut lite energi när han inte får springa lös 😊👌 Sen är han ju något av det gulligaste och snyggaste jag har sett!😉 lite partisk bara 😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-11 18:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#66

Idag körde Kantos bil "ensam" för första gånf i baksätet.. han fick tyvärr ngn form för brännsår av (vad jag tror) bältet :( tur vi ändå ska in till vet imorgon.. bifogar en bild, men det är inte alls lika rött och svullet längre. Men han va så duktig! Lite stressad med försökte sova och på vägen hem som han nästan hela vägen 😍 Kompisen hjälpte mig ta lite ståbilder.. han står tyvärr lite konstigt med ryggen så den ser lite kort ut 😂 annars stod han konstigt mdd benen😂 (tycker han ser ut som en pointer när han sträcker sig så😂)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Zadie
2018-04-11 20:35
#67

❤️❤️❤️ Så fin han är, längtar efter att få se honom 😍

CayKantos
2018-04-11 20:55
#68

#67 Va? 🤐 vem där?🤔🤪

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Zadie
2018-04-11 21:52
#69

#68 Haha, nytt konto i två år ju, vi ses imorgon 😉

Annons:
Ambrose
2018-04-11 22:40
#70

Hur har han lyckats få brännsår av bältet i ljumsken? O.o

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

CayKantos
2018-04-12 08:33
#71

#70 ingen aning. Men upptäckte det efter vi gick ur bilen. Tror inte det är ifrån trädgården.. kan vara kopplet också eller ngt han lyckades veckla in sig i.. vilket han va bra på 😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
2018-04-12 08:36
#72

#70 kelpies lyckas med ALLT, har vi inte kommit fram till det med min? ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
2018-04-12 08:50
#73

#72 där har du ju svaret 😂👌

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

SSK
2018-04-13 14:50
#74

Ett tips om du har funderingar kring uppfostran, lämna hunden ensam och en massa praktiska saker så rekommenderar jag Hundpodden-vår bästa vän. Finns på sveriges radios app och är helt suverän! Har superbra lösningar då det är en hundpsykolog som är med, hjälpte mig med vissa frågor jag hade när jag skaffade hund☝️

CayKantos
2018-04-13 16:03
#75

#74 Ja jag lyssnar där ibland. E bara inte så bra att ta in info via hörsel. Men tack för tipset!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-14 10:15
#76

Killen lyfte på benet en del igår. Även ett fåtal gånger idag 😂 verkar som han gör det utan han vet det för han ser extrem awkward ut 😂😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
CayKantos
2018-04-14 12:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Ngn tyckte det va en bra idé att lägga baken i en vatten-/lerpöl 😂 jag e bara glad att han verkar neutral mot vatten då jag själv älskar att bada :D Kantos o jag har haft några fantastiska dagar, jag har lugnat ner mig och han har gjort det motsatta 😂 men han e så bra runt katterna nu! Så jäkla skönt 😍 och för att han inte är på dom så mycket är katterna oxå mycket lugnare 😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-15 15:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#78

Idag fick Kantos testa att sitta i väska 😂 lite konstigt. Men lugn väl i väskan :) Fick även hem "Från valp till stjärna" idag! Så det ska jag så smått börja läsa 😁 Killen är dessutom blivit lite lugnare runt bilar som han inte alls tycker om. Lättare att sitta/ligga när dom kör förbi än när man rör på sig :/ menmen. Det jobbar vi på, han e ju inte iväg så ofta än men det börjar så smått denna veckan 😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-19 19:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Killen är inte skotträdd! Än så länge iaf 😃👌 Han e så härlig. Måste jobba på kontakten, lite bakslag menmen. Vi har massor med tid :) samma med att han e sååååå fixerad på alla hundar o människor samt har börjat hoppa, och hitta på bus mera. Men som sagt, det tar vi i lugn o ro. Känner äntligen jag har lugnat ner mig lite. Jag kan fortfarande blir arg och frustrerad. Men inte lika ofta och han e superbra på "Nej" även om det kan gå "Nej" "Nej!" "Neeeeeej!" "NEJ!". Men han lyssnar tillslut 😂😅 Note till mig själv; umgås mera med Kantos, mysa, peta, hantera och sätta mig på hans nivå och bara njuta att va tsm 😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
2018-04-19 19:34
#80

#79 Det bästa är om du kan undvika tjat så att det blir konsekvent, in my opinion🙂

CayKantos
2018-04-19 19:43
#81

#80 han lyssnar på nej. Men vissa situationer kräver en höjning av rösten förrän han kopplar på huvudet 🤪

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
2018-04-19 20:51
#82

#81 Jag uppfattade det som att du säger nej flera gånger. Jag brukar köra ett vanligt nej och sen direkt ett NEJ! eller ex. ett pet om det inte lyssnas på det första.

CayKantos
2018-04-20 06:12
#83

#81 För det mesta blir det "neeeEEEEEE!!!!EEJJJJ!!!" I SVÅRA situationer för att även märka lite vart han reagerar 😂 Men det händer när jag säger Nej och han inte alls lyssnar. Då får jag göra "Nej!" "NEJ!!!!!!" 😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
[AnimeV4]
2018-04-20 19:17
#84

#83 Jag vet hur det är😃

CayKantos
2018-04-20 21:33
#85

#84 sad but true! -- För min och Kantos skull har jag idag så smått börjat på Bulelt journal! Tror det skulle hjälpa riktigt mycket för att inte planera in för mycket, få ett mönster vad och varför jag tappar humöret och vad vi bör fokusera på :) Är än så länge bara en lite skiss men ska börja fylla in på riktigt imorgon 😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-20 22:12
#86

Riktig för mig morgon idag.. hade lust kasta Kantos ur fönstret 🙃 Vi kommer hem efter skolan och vi får båda sovit en bra del. Efter det blir dagen jättebra. Han har vart superduktig idag och såklart hittar han på hyss men kunde like skämta bort det. Men så nu här för 5jävla minuter sen skulle jag sätta upp kompostgallret, han hittar ngt på golvet, jag ber han spotta ut det, han spottar inte ut det, jag försöker ta tag i honom för att ta ur det hans munn, han springer iväg och jag bara tappar humöret fullständigt.. får jaga honom och vräkta upp hans mun för att få tag på den jäkla plastbiten. Och jag bara sitter där med han i famnen superirriterad och ser hur han e åh så osäker/rädd.. jag bara inte orkar så jag lämnar han där o går o lägger mig.. fan oxå.. va tvungen att avsluta såhär på en annars härlig dag.. urk. 😩

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Lojs
2018-04-21 20:33
#87

Jag träffade ett kullsyskon till Kantos idag, sicket litet pyre, min valp på 5 mån är ju gigantisk i jämförelse. :)
Om du kan, ta det lugnt, när min valp var i samma ålder som din så hade hon inte ens flyttat hem till mig ännu och hade inte börjat lära sig mycket mer än grundtrygghet och hundspråk. Det är en lång valpresa kvar, valpar är hopplösa, bara en massa impulser och de går fram som ångvältar med målet att ha så kul som möjligt. Det är först nu, när min valp blivit 5 månader och börjat tappa nålarna i munnen (aka valptänderna) som hon börjat bli lite mer chill och tänker efter lite mer. 
Valptiden är en så otroligt kort tid av hundens liv, det viktigaste är att ta massa söta bilder, leka en massa och förebygga beteenden som kan bli jobbiga i framtiden tycker jag. Min valp kan typ 3 kommandon och det är helt ok, vi har all tid i världen! =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CayKantos
2018-04-22 10:27
#88

#87 Haha Kantos kan inga kommandon 😂 Vem träffade du? Samt när fick du en liten en?😁😍 vem har du fått hem?😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-22 15:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Vi njuter vädret med dörren öppen 😍 flyttat kompostgallret (som förr stod i dörren) till precis innan trappan ☺ lyxigt säger Kantos 💙

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-23 11:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#90

Nu bbörjar det hända grejer! Tyvärr inte så genomtänkt när jag färgade in vissa saker 😅 ska nog hålla mig borta från för mycket färg. Menmen. Ska nog bli riktigt bra för oss båda att ha en lite mer strukturerad vardag/en vardag jag kan kontrollera mera baserad på tidigare dagarna :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Lojs
2018-04-23 13:57
#91

Han kan väl sitt namn och nej. Det är ju kommandon. ;)
Jag uppfattade det som att det var valpen som stannade hos uppfödaren, vi hälsade bara snabbt nere på agilitytävling i Trelleborg. 
Jag har ju bytt ras och har en liten welsh-dam. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CayKantos
2018-04-26 17:13
#92

#91 sant 😂 sitt namn kan han dock inte. 🤦‍♂️ Mysigt! Liten värld! Ja just det.. redan glömd 🤪

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-26 17:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#93

Ojoj vilken dag. Först va han så himla duktig, sen blev han ett as och kastade sig mot ALLA människor 5min jag lämnade han till dagmatte 🤯 Sen va det till hundhall och träna med Ralf 😍 dom fick inte lov att hälsa/leka med varann idag utan ville att Kantos skulle få köra lite mera.. människor och hundar är inte alltid så roliga och man ska inte alltid leka med dom.. Gick toppen! Men att va fastbunden va hemskt hälsar Kantos.. skrek, pep, yla, skällde, mm.. menmen det va några bra stunder emellan vart han satt fint o va tyst. Men sista 30min försökte jag ha han lös på filten.. ojoj! Så duktig. Bara låg där o kollade/spanade. Fick säga Nej då o då när han kanske ville följa med och han lyssnade super snyggt och backade in på filten igen 😍 En riktig lång dag för killen, som tur händer det inte så ofta, än 😊 Sen somnade han i väskan jag bär han i just nu då Ralf fick följa med hem då vi ska göra doftprov imorgon 😁😁😁 så taggad!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-27 07:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Haha dom öronen! Sakta men säkert reser dom sig😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-29 15:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#95

Mina älsklingar. Näe man har en bild man ler bara vid att kolla på den 💙 Igår var Kantos med på kosläpp på min gamla skola. Korna och fårna va definitivt intressanta 😁 blev burit en del pga folkmängden men matte tackar att bästisen ville hjälpa till, Kantos klagade inte 😉 Han passade även på att sova lite medan vi fikade 👌

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-04-30 21:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#96

Tycker min lilla herre börjar bli så fin! Han är väldigt hög vilket jag verkligen inte klagar på! Ska försöka ta några ståbilder snart 😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-05-02 20:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#97

Gud. Vilken guldstjärna han har vart idag😍 Först till dagmatte på morgonen medan jag pluggar hårt. Sedan kom jag dit o vi bara myste alla fyra, Dagmatte, Dagmattes (enligt Kantos) extreeemtsnyggaochluktarriktigtgott Malle, Kantos o jag 💙 Sen blev det en snabbis hem till Malin o Nita efterföljd av turen till vet för hans 12veckors spruta! Älskar hur han e så jäkla cool med allt. Va även riktigt duktig med Nita idag och han behövdes nog sättas på plats lite vilket Nita skötte så fint😍 Min lilla apa asså!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
CayKantos
2018-05-04 17:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#98

Finns många sätt att sova på När man blir placerad på framsätets golv 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Emouse
2018-05-07 18:01
#99

Vad är det ni tränar?🙂

Riktig sötnos!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

CayKantos
2018-05-26 08:52
#100

#99 planen är sök och spår! 😊 Tack😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-05-26 10:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#101

Nu var det ett litet tag sen. Killen har tappat sin första hand! Och växlar mellan jobbig och löjligt enkel 🤪 Och öronen står på riktigt nu!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Lojs
2018-05-26 11:12
#102

#101 Åh, det är så underbart när de små nålarna börjar försvinna! Vår valp (nu 6 månader) busbits fortfarande lite, men inte alls med samma kraft och intensitet som med valptänderna.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CayKantos
2018-05-26 11:52
#103

#102 verkligen. Samtidigt suger det dör jag vågar ej kämpa med han under denna tiden.. och e rädd det ska ta flera månader 🤪

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
2018-05-26 13:34
#104

#103 sålänge han inte tycker det gör ont eller är obehagligt hade jag fortsatt kampa (men kanske lite försiktigare!) Sam bjöd ofta in till kamplek även när han tappade tänder, så vi kampade!

Johanna - Instagram

Annons:
Joyous
2018-05-26 13:44
#105

Jag har kampat med Pyrre under hela den här perioden men använt väldigt mjuka leksaker. I perioder har jag fått tänka på att jag själv inte belastar för mycket utan att han har fått dra så mycket som känts lagom för honom. Men egentligen var det bara nu vid sista ”spurten” när hörntänderna i överkäken och några längre in i munnen började lossna som han fick en paus från kampandet. I övrigt har han ju hängt i allting hela tiden…

CayKantos
2018-05-26 17:09
#106

#104 just det jag fruktar.. han har vart lite försiktig och vek i leken. Så vill ej förstöra leken lixom. Var inte superbra på att bygga upp leken innan 💩 #105 ja men pyrre skulle vilja dö för sina leksaker 😂 jag kan inte låta han dra. För står jag still eller har för låg aktivitet släpper han 💩

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-05-27 22:28
#107

.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-05-27 23:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 11
Förhandsgranskning av bild 2 av 11
Förhandsgranskning av bild 3 av 11
Förhandsgranskning av bild 4 av 11
Förhandsgranskning av bild 5 av 11
Förhandsgranskning av bild 6 av 11
Förhandsgranskning av bild 7 av 11
Förhandsgranskning av bild 8 av 11
Förhandsgranskning av bild 9 av 11
Förhandsgranskning av bild 10 av 11
Förhandsgranskning av bild 11 av 11
#108

Idag har vi haft sällskap av galna Pyro och hans ännu galnare matte 💙 fått många tips angående leken så nu är det bara att leka på i hopp om att det utvecklas positivt! Lekte jättefint med Sofia så det är tydligt mig som måste skärpa mig lite och läsa av Kantos bättre. Annars har det vart en väldigt lugn och fin dag, perfekt väder att fota i, mulet😍 Fotobok från idag 💙

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-07-01 17:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#109

Det händer mycket i våra liv men han verkar även ha slutat växa 😂 nu e Kantos 5 månader och vi har tyvärr inte lyckats få några bilder ihop än. Men hoppas det snart blir av… Här e lite bilder från vår första utflykt iväg på Rottweiler rasspecial😍😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
2018-07-01 20:10
#110

Huuuur kan han redan va 5 månader?? 😳😳😳 tiden går så fort! Men söt är han fortfarande 😍

Johanna - Instagram

CayKantos
2018-07-04 21:08
#111

#110 haha ja, men samtisigt känns det hela tiden som om han e mycket äldreeee

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
CayKantos
2018-07-04 21:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Kantos numera 49,5cm hög samt ca 12kg (trorjag). Blivit lite av ett as men fortfarande en väldigt enkel valp. Bara jag som måste lära fokusera på det positiva.. men måste bli bättre på ryggsäcken.. glömmer bort det helatidennn… skulle va toppen för han när han har svårt att varva ner och för att vänja han lite vid hantering. Tyvärr tycker vi båda livet e ALLT FÖR VARMT just nu..

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-07-04 21:15
#113

Dessutom har vi vart på rottis-rasspecial och intresset för IPO har blossat ännu mera. Vi satsar på att få upp oss i BSL i hopp om att få chans i en IPO-grupp, inte lätt med en Kelpie 🙃 vi har börjat spåra och vi har massor toppentips på hur vi ska göra från nu :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-08-02 12:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Kantos väger numera nästan 14kg och fyller 6mån den 7 august 😁 Värken han eller jag gillar denna värmen. Som tur är han en riktig badanka 😊 För tillfället gör vi inte mycket mera än att bada, belöna att kontakt på vänstersida samt ingångar och kroppskontroll. Vi ska ta tag i grunderna på spåret igen då han har lite svårt att ta det lugnt i spåret och vill helst rusa fram till slutet :p Markeringar på föremål med människodoft, kontakt, roliga trix samt impulskontroll. Men allt händer på kvällen eller tidig morgon för annars går allt skit då han e helt loj pga värmen 😞

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-08-04 11:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#115

ÄNTLIGEN! Första sökträningen 🤩 superkul och han fick massor beröm, matte har mycket att jobba på😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-08-05 17:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Kantos fick en ny bästis idag. Gud vad fint dom leker ihop, perfekt storlek sinne och leklust som passar perfekt med Kantos. Sen passar deras färger rätt bra ihop om man frågar mig 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-08-27 12:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#117

Fan vilken hund jag har. La ett riktigt jävla långt spår igår (jmf med vad vi brukar göra) och han va såååå duktig! Höll sig i kärnan till 98% och tuffade på 😍

Utroligt vad det hjälper med lite mentalt stöd till matte från en kompis! Tack Malin❤️

Valpis numera 6mån ca 53cm och 15,5kg

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2018-11-29 08:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#118

Vart tog lillskiten vägen?😱 9veckor - 9mån Numera ca 54cm och ca 19kg 🧡

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
tiger tok
2018-11-29 08:29
#119

Vad fin han är!

CayKantos
2018-11-29 08:53
#120

#119 kqn bara hålla med. En Kelpie i min smak 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2019-01-16 17:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#121

Tusan vad tiden går fort!.. Kantos är numera 11månader och växer FORTFARANDE! Vi har hunnit ställa i december på en Inoff vilket var en fantastisk upplevelse🧡 Apan fick fantastisk kritik och även ett hederspris! Sökträningen går som en lek bara matte som måste börja skärpa sig, lydnaden går sådär men det är inte riktigt vår favorritgren 😂, spåret börjar utveckla sig iom matte har börjat våga testa sig lite mer fram, NW börjadd vi på förra veckan och fytusan vad äckligt snabblärd han är. Vår relation blir allt bättre med viss bakslag, ibland små ibland stora. Men bara jag som måste kämpa på och kommer över mina dumma ideer och känslor 💪 Heja oss! 🧡🧡

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2019-07-20 10:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

Tänka sig vad bra det kan gå när man invaderar rottweiler lägret med en förklädd Kelpie. Vår första tävling, både för mig och honom, slutade på en 2:a placering utav 8 tävlande i startklass en. Stekhett väder som tyvärr påverkade oss båda enormt och hade en hund som bara var med 50%. Sen den lilla detaljen att jag lärde in apporten kvällen innan… 🤭 men vi hade kul och jag har MINST en sak om varje moment som jag är jättenöjd med😍 Svårare för min del då jag inte hade koll på reglerna och trodde vi redan hade nollat iom Kantos inte hängde med två gånger, så dum som jag är ger jag han ett litet klapp vilket drog rätt hårt på momenten😂 Så nu har vi testat på med en inofficiel, den 14aug gäller det på riktigt då vi ska köra en officiel startklass i lydnad i Alingsås 🤩

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2020-02-22 21:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Vi började träna IGP med ett härligt litet gäng för ca ett år sedan. Målet är en GK IGP1a för oss och bara försöka ta allt i en sakta men säker takt. Börjar bli riktigt fint, sorterar bättre, lägger energien på nyttigare saker. Nu ska vi kämpa på med spåret o lydnaden också för att möjligen ta en BSL1 september🤩 En käck liten IGP Kelpie kan ses - - > https://www.instagram.com/p/B83woijnkQI/?igshid=5tfk4pu4six2

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2020-02-25 21:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Favoriterna 🥰 så fint fotoväder, svårt då det dnöar mckt men asså tiita 😍🤩👏

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: