Annons:
Etikettaktivering
Läst 1853 ggr
[Tisstassen]
2018-03-25 13:06

Bra valpkurs Sthlm?

Massa frågor nu när valpen ska hämtas 😃

Jag vill jättegärna gå en bra valpkurs med honom. men jag har typ inga kontakter inom hundvärlden 🤪

har ni några bra tips på tränare som är bra och som håller i valpkurs snart? tycker det är så svårt å veta vem som är bra när jag inte känner så många med hund…

 har för mig att valpen måste vara miiiinst 12 veckor…? nu är han väl ca 8, så det är ingen panik att kursen måste börja nu direkt. 

han är ju av en väldigt liten ras… men det är kanske ingen som inriktar sig på speciella raser? tänker att de är svårt för honom att busa med valpar av stora raser… speciellt om de hunnit växa på sig lite….

Annons:
tiger tok
2018-03-25 13:20
#1

Mary Wright som har Marys hundskola/ hundstallet i Kungsängen.

[Tisstassen]
2018-03-25 13:26
#2

Ojdå kanske lite långt bort… jag bor söder om söder 😃

men ska ändå kolla upp de!

Kan man ha med sin äldre hund på valpkurs om man ej kan fixa hundvakt? eller är de endast valpen man får ta med? säkert mer optimalt om man kan fixa hundvakt dock, för då kan man ju fokusera helt på valpen

parsley
2018-03-25 14:37
#3

Kolla SBK, dvs Svenska brukshundsklubben. De har ett antal olika klubbar. Se om det finns någon i närheten av där du bor. En kursanordnarkräver att valpen ska vara 12 veckor och att den ska ha fått sina vaccinationer. När jag gått kurs så har de som haft yngre valpar varit med på teorigenomgången, utan hund. När valpen blivit tillräckligt gammal så börjar den på kursen. Valpkurser handlar mycket om att valpen ska lära sig samexistera med andra hundar och lyssna på sin människa. Eventuella äldre hundar har inte varit med på kurstillfällena. Har de inte kunnat vara hemma, så har de fått vänta i bilen. Jag bor på en mindre ort så "alla" kör bil till hundklubben. I storstadsregionerna är det vanligare att man inte har bil. Du får nog kolla med din kursledare hur du ska göra.

[hurley]
2018-03-26 19:33
#4

Denna har jag och mina döttrar gått. Vi var supernöjda. http://kurser.evabodfaldt.com/courseApplication.php?courseID=13&coID=294

KatarinaSt
2018-03-26 19:45
#5

Vi har gått olika kurser i Stockholm med vår valp/unghund. Då har vi använt oss av  Glada Jyckar samt Hundens Hus; .

Glöm inte att de lokala rasklubbarna också anordnar olika kurser och aktiviteter som kan vara intressanta. Vi har gått några såna kurser vilket varit mycket trevligt.

KatarinaSt
2018-03-26 22:34
#6

Angående storlek på hund så spelar det ingen roll. På alla kurser vi gått i alla fall, så har hundarna inte fått leka med varandra. Faktiskt skulle hundarna helst inte ens hälsa innan lektionen startade

Annons:
Brillo
2018-03-28 08:04
#7

Vi har gått kurs hos Hundtänk i kungens kurva. De var jättebra. De har inomhusplan också om det är dåligt väder. Men boka i god tid. Valpkurserna blir fulla fort. Går att ta buss dit också

Upp till toppen
Annons: