Annons:
Etikettövrigt
Läst 9463 ggr
JoannaLi
3/16/18, 2:00 PM

Babbeltråd del 9

Snart får vi ju sluta numrera de här…

Annons:
JoannaLi
3/16/18, 2:03 PM
#1

Arrak och jag tog precis en riktigt lugn afternoon walk i solen. I vanligt koppel! 

Jag hade Håkan Hellström i hörlurar för att behålla lugnet och inte reagera på det han reagerade på, och så hade jag proppat hela fickan full med godis. Mål med promenaden var att alla kontaktförsök från hans sida skulle belönas. Varenda. En. Och jag var faktiskt rätt duktig på det, tills godisarna tog slut vid sista 500 meterna kvar! 

Så himla mysig promenad, utöver när rackarungen lutade sig mot ett vildsvinsstängsel :/

[IdaSoren]
3/16/18, 2:09 PM
#2

Jackie har blivit ögonlyst idag. Till att börja med ville hennes pupiller inte dilateras tillräckligt mycket, så hon fick några extra doser ögondroppar tills det gick att se ordentligt. Sedan råkar det vara en ovanligt solig dag idag, så nu har stackaren fått utegångsförbud i några timmar eftersom matte är så orolig att hon ska halka ute på isen när hon måste kisa med ögonen så mycket 💔 Det får bli en ordentlig långpromenad när solen har gått ner.

Allt såg i alla fall bra ut och som vanligt får hon såå mycket beröm av alla för att hon är så lugn och cool med allt, bästa tjejen!

Odd
3/16/18, 3:15 PM
#3

Varit godissugen nu i snart två veckor, men har bara 70kr på kontot… Vet inte om jag kan hålla ut mycket längre Dx

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Fisherling
3/16/18, 3:23 PM
#4

Jag har haft huvudvärk/tryck bakom ögonen i 4 dar nu. Himla kul.

peafie
3/16/18, 3:23 PM
#5

Här firar vi HD A och ED ua för Vildhundens del. :) alla i kullen som röntgats hittills har samma resultat.

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
3/16/18, 3:46 PM
#6

#5 Så kul med så bra resultat! Är det standard att kolla ED på labbe? Jag frågade min uppfödare om jag skulle kolla både HD och ED, men det är bara HD som behövs för curly enligt henne🙂

---

Vi har skitkonstigt väder idag. Solen lyste, himlen var blå och fin. Vi var ute ett tag och pang så var himlen helt täckt av moln och det blåste svinkallt och snöade. En stund efter vi kommit in var det fint igen😐

Annons:
Jojaton
3/16/18, 5:09 PM
#7

#5 Wohoo grattis! #6 Även om man inte måste tänker jag att när hunden ändå är sövd kan man ju lika gärna kolla ED också! :) Sheltie har ju inget krav på varken HD, ED eller rygg men jag tänker ta allting så fort han har åldern inne.

Johanna - Instagram

[AnimeV4]
3/16/18, 5:13 PM
#8

#7 Jo precis! Dock så är min budget väldigt svajig nu pga viktiga köp och jag litar på uppfödaren, så jag tar det nödvändigaste🙂

VampireGirlElvira
3/16/18, 6:47 PM
#9

Kollar just nu på Sveriges Fetaste Hundar på SVT 2, och jag blir så förskräckt och arg på kvinnan som har Yorkshireterriern. 😡😡😡😡 Varför har man en hund om man inte orkar att gå ut med hunden och inte gå ut själv. 😡😡😡😡😡😡😡😡

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

hemul
3/16/18, 6:52 PM
#10

#296 av Jazzyjeff i gamla tråden.

Gillar du spel? Håller periodvis på med ett GPS spel som går ut på att ta "zoner". Inga pinnar att leta efter, helt virtuellt. Man kliver bara in i zonen för att ta den. Det är ett avancerat poängsystem och att man ser de andra som är ute och hur de rör sig gör det ganska strategiskt om man vill tävla mot andra. Annars kan man sätta upp egna mål. Finns massor med statistik som gör att man kan ha koll på det mesta och man kan även ta och samla Medaljer. Mest har jag cyklat, men när jag hade daghund körde jag det också på promenaderna.

Det är ett kul sätt att se andra delar av stan än man brukar vara i. Man upptäcker platser och lär sig hitta jättebra. För hunden blir det ju också nya platser och upplevelser. Och man går alltid längre än man tänkt sig. Bara en till-effekten.

Gratis. Prova! Du kan skrolla kartan här och se hur det ser ut där du bor.
https://turfgame.com/map

peafie
3/16/18, 7:10 PM
#11

#6 #7 tack! En lättnad faktiskt. Jag har tittat på plåtarna och var helt säker på att hennes armbågar inte var fria… haft ångest för det sen jag fick bilderna. Det är standard med ED på labbe! :)

Bloggen     ○    Instagram

Sugar Mist
3/16/18, 8:13 PM
#12

Jag skrattar så jag kiknar, kollade på Talang nyss för att se hon med freestylevovven, och Salt som aldrig brytt sig om tv eller dylikt blev jättearg för det var ju en HUND I RUMMET helt plötsligt.. 😂

-

Duvethon
3/16/18, 9:01 PM
#13

Har inte ätit på drygt 30 timmar men har fått i mig ett halvt glas vätska. Jädra magsjuka, orkar inte :(

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
Zadeira
3/17/18, 8:44 AM
#14

Helt random, men igår kväll skedde ett mord i grannhuset! Den döda låg nedanför balkongen, kastad/ramlat från tredje våningen. En man greps kort därefter, men hela kvällen var här fullt av poliser, tekniker osv. Jag må vara lite morbid, men tyckte det var fruktansvärt spännande.

tiger tok
3/17/18, 9:22 AM
#15

#14 åh fy vad läskigt! Vart bor du?

Zadeira
3/17/18, 9:28 AM
#16

#15 Jag bor i Lund, står på alla större nyhetssajter. En knarkare som dödat sin bror sägs det häromkring nu. Har varit bråk i lägenheten förut, en gång när jag gick förbi på andra sidan  kastades det ut en kruka genom fönstret. Så troligtvis knarkare som slått slint i huvudet på.

[134643]
3/17/18, 12:35 PM
#17

#14 Skönt att du inte blev rädd/illa till mods i alla fall! Vi hade en knivhuggning precis utanför dörren till vårt trapphus för ett par veckor sedan, och även om jag vet att oddsen är väldigt små att det ska hända utan anledning kan jag ändå tycka att det är lite småäckligt att gå hem ensam sent. Men så bor jag inte i det bästa området heller haha… Träffade en 12 veckors rottweiler idag, världens sötaste lilla sak. Valpsuget är enormt haha. Med våra arbetstider hade vi lätt kunna ha hund just nu, men det är absolut inte rätt tid. Någon dag..

Turast
3/17/18, 2:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Idag hade jag tandläkardag för hundarna. Just nu äter de torrfoder istället för färskfoder/barf och får råa ben mycket mer sällan så nu får de tyvärr lite tandsten. Har en för och efterbild men är på mobilen så vet inte om den kommer upp, men försöker haha..

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Turast
3/17/18, 2:46 PM
#19

Nu kanske?

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Turast
3/17/18, 2:47 PM
#20
Annons:
Hornslandet
3/17/18, 2:54 PM
#21

#10 tack för tipset, ska kolla på det!

[AnimeV4]
3/17/18, 4:47 PM
#22

#16 Flashback har nog en massa info, skulle jag tro!

---

Sitter med en ny dator och är helt superförvirrad x__x

Zadeira
3/17/18, 5:04 PM
#23

#22 Där har inte framkommit något jag inte visste (hänger på flashback) . Var på plats nämligen där det hände så vi grannar pratade lite om vad vi visste och vad poliserna sa.

CayKantos
3/17/18, 6:10 PM
#24

JAG SKA HA VALP! Kan inte tro det. Så sjukt! Äntligen 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
3/17/18, 6:11 PM
#25

#24 GRATTIS!! 🥳🤗🎂

JoannaLi
3/17/18, 6:12 PM
#26

Vågar kanske hoppas och drömma om att vi kanske har hittat en metod för att kunna gå lös??? 

Det ska få ta lååång tid, men kanske till hösten? Möjligtvis?

CayKantos
3/17/18, 6:22 PM
#27

#25 tack! Så sjukt! Första hund någonsin! Och det lyckades äntligen!😃😃 #26 Gud vad kul! :D lycka till! Det kommer bli så bra så! Ta det i er lugna takt 😃

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Zadeira
3/17/18, 6:49 PM
#28

#27 Vad blir det för någon?

[IdaSoren]
3/17/18, 6:57 PM
#29

Sambon tog med sig Jackie och drog iväg till några kompisar över helgen. Jag trodde att jag skulle tycka det var skönt att kunna ligga i sängen hela helgen och slippa gå på promenader i kylan osv… Men jag är redan SÅ uttråkad. Har aldrig varit en person som gillar att promenera, men man kommer visst fort in i rutinerna och nu kan jag inte tänka mig att vara utan hund några längre perioder. Så kan det visst bli!

CayKantos
3/17/18, 7:00 PM
#30

#28 En smart hund med fart - Australian Kelpie såklart! 

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
3/17/18, 8:08 PM
#31

#24 Wohoo grattis! Äntligen är det din tur :D lova uppdatera med massa bilder!

Johanna - Instagram

[134643]
3/17/18, 8:22 PM
#32

#24 Men åhhh, stort grattis!

[AnimeV4]
3/17/18, 8:22 PM
#33

#23 Här? https://www.flashback.org/t2926237

#24 Omg äntligen! YAY!😃

CayKantos
3/18/18, 8:24 AM
#34

#31 Jaaa äntligen, tack! 😍😍 lovar! Kul att kunna kolla tillbaka på oxå😃 #32 Stort tack! :D💙 #33 IKR, känns som föralltid! Tack! 😃

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
peafie
3/18/18, 10:40 AM
#35

#24 Wohooo! När kommer den?

Bloggen     ○    Instagram

peafie
3/18/18, 10:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Det kan vara så att vi också har utökat familjen litegranna… inte en hund kanske men inte så långt ifrån. 😛

Bloggen     ○    Instagram

CayKantos
3/18/18, 11:18 AM
#37

#35 den 4/4 😁😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
3/18/18, 11:18 AM
#38

#36 Grattis! Höll sambon sitt löfte? 😃

swapp
3/18/18, 11:40 AM
#39

#36 Ååh vilken fin bild!
Är det en isis?
Jag red mycket islandshäst förut, dom är så himla härliga ❤️

peafie
3/18/18, 1:01 PM
#40

#38 tack! Hahah, nej, jag fick köpa honom själv. :D #39 Jajjemen! :) jag har bara ridit islandshäst i ett halvår, men det räckte tydligen för att bli såld på dem.

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
3/18/18, 1:10 PM
#41

Åh, islandshäst har jag också ridit en del. Riktigt kul, fast jag är dålig på att rida!

Annons:
peafie
3/18/18, 1:11 PM
#42

Jag och tjejerna har precis varit ute på en helt ljuvlig skogstur. Snön ligger fortfarande djup och det är några minusgrader men solen värmer! Vi var helt ensamma i skogen och hundarna var så duktiga. Vi övade mycket på växlingar mellan fotgående och kommandot ”håll er här”. Det senare är mitt nya favoritkommando och det innebär att de ska hålla sig i närheten av mig, på max en koppellängds avstånd (fast de går lösa då). Vilken sida de går på eller om de nosar spelar ingen roll, men de ska hålla sig i närheten. Perfekt såhär i koppeltvångstider och hundarna verkar uppskatta det. :) mysig tur!

Bloggen     ○    Instagram

Jojaton
3/18/18, 6:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Jag var på IKEA idag, och eftersom Sam inte fick följa med så fick han ju i alla fall ha en (två…) presenter! Jag trooor han gillar dom ;)

Johanna - Instagram

tiger tok
3/18/18, 6:59 PM
#44

#43 han måste ju få något i gengäld liksom;) Svårt och låta bli att köpa!

[AnimeV4]
3/18/18, 7:03 PM
#45

#43 Nej så söt!😃De är ju större än han själv!

Jojaton
3/18/18, 7:03 PM
#46

#44 Jamen precis! Det är helt omöjligt att låta bli att köpa ju! Han älskar ju gosedjur också, så då är det ännu svårare :)

Johanna - Instagram

tiger tok
3/18/18, 7:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

#46 tycker de håller bra också, de från Ikea, Holger älskar sin Golden retriever. Och ligger på den och trampar med framtassarna flera ggr/dag:)

Jojaton
3/18/18, 7:24 PM
#48

#45 Ja, till och med det lilla lejonet har större tassar än Sam, hahahah! #47 Jag har också hört det! Han är ju inte så stark i munnen heller så förhoppningsvis håller de ett tag! Vad gulligt <3 nästa Ikeadjur till Sam blir nog en elefant :)

Johanna - Instagram

Annons:
Haztparken
3/18/18, 7:34 PM
#49

#43 och #47 Vi har också ikea gosedjur här hemma! Stora som små hehe. Panda, Gris och Kanin som mindre och Husky, Elefant och Isbjörn som stora! Dom går åt flitigt här hemma till pudlarna! Helst min äldsta dam ska alltid snutta med en av dom stora när hon ätit, sååå gulligt!

Jojaton
3/18/18, 7:44 PM
#50

#49 Isbjörnen var så himla söt! Men kände att den skulle bli så himla äcklig eftersom den är vit :/ hoppas Sam älskar sina lika mycket som era vovvar verkar göra :D

Johanna - Instagram

Maleficum
3/18/18, 7:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Gletta älskade sin Hermelin (från IKEA) när hon var liten =D

Numera är hon inte så förtjust i gosedjur utan har en kudde som hon kommer springande med när hon är godissugen (för då vet hon att hon ska gå och "bädda" den, lägga i sin bädd, för att få en godis).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[AnimeV4]
3/18/18, 8:09 PM
#52

Jag är för snäll för att köpa gosedjur till Knut. Jag tycker jättesynd om dem! Vi fick två möss från uppfödaren, men de är i säkert förvar högst upp i en hänggrej.. En mjuk fotboll har han dock fått, men den blev ju mördad😃

Maleficum
3/18/18, 8:13 PM
#53

#52 Låter som moster hund (och Fjants son)! Han har (tyvärr) mördat flera av Fjants gosedjur (speciellt på landet när han smygit sig in och snott dem när man inte sett). Men mosters hund tuggar sönder de mesta i leksaksväg :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[AnimeV4]
3/18/18, 8:18 PM
#54

#53 Som tur är får mina gosedjur vara ifred, men pipisar blir stummisar och bollar med vadd ska dödas😃Bollen på snöre från Granngården är kanon och hållbar hittills!

Misterfox
3/18/18, 9:25 PM
#55

#42 Supernyfiken på hur du börjat med att lära in kommandot "håll er här"? Låter verkligen som ett superkommando om hunden bara förstår.

Annons:
ipopuma
3/18/18, 9:33 PM
#56

Hon har blivit bättre! I värsta fall 2 månader till, men hon är bättre! Stackars min lilla vovve men hon är en riktig kämpe <3

JoannaLi
3/18/18, 9:48 PM
#57

#56 Nu har jag levt under en sten tror jag! Vad har hänt? 😮

peafie
3/18/18, 10:48 PM
#58

#55 hmm, jag har nog inget jättepedagogiskt svar på det. Jag har gett kommandot och sedan berömt när de gått på rätt avstånd och korrigerat med typ ett ”appapp” när de stannat eller gått för långt fram. När de fattat grejen så behöver jag inte berömma längre utan då blir belöningen att vi bara fortsätter röra oss framåt. Kan lägga upp en film jag filmade idag på instagram förresten. Där har V fått någonting gott (antagligen bajs) i näsan och börjar tänja på gränserna lite, så jag får säga till henne ett par gånger. Vet inte om det gör någonting så mycket klarare. 😅

Bloggen     ○    Instagram

Maleficum
3/18/18, 11:39 PM
#59

#55 Vår labbe kan också det kommandot men kan väl inte säga att jag direkt tränat in det utan det har bara tillkommit helt naturligt för oss.

Precis som att "så" har blivit ett "varsågod"/"släppa" kommando bara för att jag helt enkelt sagt det av bara farten när vi är färdiga med något (tex torkat tassar eller liknande), han kan dock även varsågod då vi träna in det när hon var liten.

Men hon förstår väldigt mycket av vad man säger så mycket har hon snappat upp av sig självt :P (hon har väldigt bra koll på personnamn tex så man kan säga vem man ska gå till och hon tar snabbaste vägen dit, glöm att försöka ta en annan väg om man råkat säga att man ska besöka någon hon känner! precis som om man råkar säga att en viss person ska komma på besök (om man tex pratar i telefon), är hon hemma vägrar hon gå ut och är man redan ute på promenad blir det tvärstopp och hon ska gå hem direkt)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[AnimeV4]
3/19/18, 12:43 AM
#60

Hjälp vad trött Knut är! Han gick in i buren för att sova helt själv och har sovit ett tag nu. Vi sov inte så länge igår, men det känns inte som att det bidrar speciellt mycket. Nosande i skogen känns inte heller som att det gör så mycket, då han kunnat vara i skogen i 3 timmar i sträck utan att bli såhär trött. Det är nog ett släng av varje som bidrar, skulle jag tro.

Det enda vi gjort idag är ca 1 h skogspromenad. Den gick sådär och jag har svårt att komma över det. Sedan en runda med lek/godisletande/drag plant och uppför en backe i drygt 40-50 minuter. 

En sak jag känner att vi har problem med är *trumvirvel* kiss! Visst att han nosar, men han ska alltid SLICKA i sig det också, vilket gör att jag måste stå och stirra på honom så fort han får frikommando och får nosa. Jag blir så arg och frustrerad. What to do?😭

hemul
3/19/18, 1:01 AM
#61

#43 Kommer du ihåg vad lejonet heter? Hittar det inte bland mjukisdjuren .

Jojaton
3/19/18, 8:09 AM
#62

#61 Djungelskog hette de, stora och lilla varianten :)

Johanna - Instagram

Annons:
Jojaton
3/19/18, 8:12 AM
#63

#61 Hmm, kunde inte heller hitta dom på hemsidan? De hade en massa andra mjukdjur på mitt IKEA som inte heller är med - bl.a. en stor panda och en haj.

Johanna - Instagram

hemul
3/19/18, 8:43 AM
#64

Nä, finns inte på sajten. Vad skumt. Trodde det vara samma sortiment överallt.

hemul
3/19/18, 8:46 AM
#65

Aha! De håller nog på att rulla ut serien.

New sustainable kids range coming soon to IKEA

Jag ser en tiger också. Men lejonet var häftigast.

Hornslandet
3/19/18, 9:01 AM
#66

Jäkla harar överallt…

Jojaton
3/19/18, 9:15 AM
#67

#65 Aha! Ja då kommer de ju upp snart, april är ju inte så långt iväg :) ”mitt” IKEA är ju det i Älmhult så de får kanske grejer lite tidigare eftersom det var den första butiken?

Johanna - Instagram

hemul
3/19/18, 9:35 AM
#68

Så är det säkert. De testkör nog där.

#766 I IKEAS nya serie?😛

Maleficum
3/19/18, 9:44 AM
#69

#64 Av någon anledning har de faktiskt inte samma sortiment i butikerna. Däremot brukar det ju hela sortimentet finnas att se på hemsidan.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
ViktoriaL
3/19/18, 1:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Är såå stolt över Bonny!! Vi har gjort årets tävlingsdebut i rally och Bonny känns mer taggad än någonsin! Dessutom lyckades vi klara årets mål i rallyn, att ta championatet! Så nu blir det till att sätta upp nya mål!😊

Zadeira
3/19/18, 3:50 PM
#71

Har haft mopsen idag hos mig, andra gången hon var själv hos mig utan ägare. Värre knähund har jag INTE varit med om. Visst, Sinus älskar att pussas och ligga tätt intill bredvid, men när jag satte på en film kröp mopsen Doris upp i famnen på mig och låg så i två timmar till jag tvingade ner henne för att min arm hade somnat.

Fisherling
3/19/18, 4:22 PM
#72

Klippte Tinjas klor idag, igen. De växer som ogräs!
Har även bokat fysio för Tinja, dags för en ny genomgång innan tävlingssäsongen sätter igång.

In other news ska jag boka tåg ner till Växjö för att träffa en halvsyster till Tinja i slutet på Mars. Det ska bli så spännande! Jag står i kö på en valp efter henne :D

JoannaLi
3/19/18, 4:43 PM
#73

#72 åh, välkommen till Växjö! 😍

Misterfox
3/19/18, 5:06 PM
#74

#58 Jo men absolut, förstår hur du tänker och låter som en bra idé! Min pojke tycker antingen att man ska vara 50 meter bort eller gå lydnadsfot, inget mellanting så skulle gärna vilja sätta kommando på en "zon" han ska hålla sig inom 😅 #59 Kul med en hund med sådan bred ordförståelse! Forskningen säger ju ibland att hundarna faktiskt förstår vad vi säger i mycket större utsträckning än vad vi tror, men kan inte påstå att jag märker av det vidare på min herre faktiskt 😂

Fisherling
3/19/18, 5:12 PM
#75

#73 Tackar! Aldrig varit där förut :P

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[AnimeV4]
3/19/18, 6:43 PM
#77

Så jäkla slut efter att inte ha sovit en hel natt på drygt en vecka. Promenader och kloklippning blir lidande😕

Hornslandet
3/19/18, 8:23 PM
#78

#76 Men du.. du har gått ner 30kg, fan vad bra jobbat!!

Jojaton
3/19/18, 9:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Äntligen lite vårsol!

Johanna - Instagram

Odd
3/20/18, 8:54 AM
#80

Vår igår, vinter idag

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

swapp
3/20/18, 11:21 AM
#81

#71
Hehe, vad roligt att höra om andras erfarenheter av mopsar. Min mops är också en extrem knähund. Om jag sitter i soffan och lyfter upp honom bredvid mig så går han alltid upp i mitt knä och parkerar sig där, istället för att ligga bredvid mig. Är han sömnig och det finns en bädd i närheten vill han ändå alltid i första hand ligga i knät osv. Han ska också ha huvudstöd på ens arm, för att bli riktigt nöjd. En riktig liten knävärmare ;)

tiger tok
3/20/18, 12:18 PM
#82

Vet någon hur smittsamt noskvalster är?

[AnimeV4]
3/20/18, 12:19 PM
#83

#80 Vi har också en årstidscirkus! Vi har någorlunda vårväder på dagarna nu iallafall. Fruktansvärt skönt! Och att det är ljust till en bit efter 18..😍

Annons:
JoannaLi
3/20/18, 1:07 PM
#84

#82 Väldigt smittsamt! Tyvärr. 

Men jag har hört det sägas att ca 80% (?) av alla hundar har noskvalster redan, men symptomfritt. Däremot tycker jag att noskvalster går i vågor över skolan, så det kanske är någon speciell variant av noskvalster som ger symptom?

Turast
3/20/18, 1:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

#78 tack ❤️

min bok till bullet journaling har kommit och jag pysslar för fullt med den, det är så kul! Senaste sidan jag gjort är en "promenadtracker" typ, fyller i med olika färger varje dag beroende på hur långt jag gått med hundarna :D 

liten bild på verket

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

CayKantos
3/20/18, 1:13 PM
#86

#85 fattar seriöst inte vart man får tag på bullet jpurnals..

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Turast
3/20/18, 2:38 PM
#87

#86 Adlibris, Akademibokhandeln, penstore 😁 massa olika stället! Brukar söka på "dotted notebook"

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[AnimeV4]
3/20/18, 2:40 PM
#88

Vad har ni för tips på hundbäddar när man har en tight budget? Knut gör så himla fula märken i sin canvasbur och snart går botten sönder. Filtar/handdukar hjälper inte för de flyttar bara på sig. Han sover med täcke på natten.

DYI-tips går också bra! Jag ska kika på skumgummit jag har hemma.

  • Ska fylla ut 122 x 79 cm så gott det går

  • Ska ha jämn stoppning så att det är bra fördelat och inte ex. vadd

  • Enkel att tvätta i tvättmaskin

  • Tjock och mjuk även direkt på golvet

Hornslandet
3/20/18, 3:37 PM
#89

#88 Jag har köpt billiga på Jula/ÖB/Biltema. Biltemas BIA-bäddskopia är riktigt bra tex (osäker på storlekarna). Annars finns det massvis online..

Hornslandet
3/20/18, 3:41 PM
#90

Abropå hundsängar är jag så jävla sugen på att ha en sån här till min bil, så jäkla snygga och sån lyx det vore för jycken 😃

https://www.padsforall.de/hund/auto-hund/travelmat-marke-modell/

Annons:
Zadeira
3/20/18, 5:05 PM
#91

#85 Jag provade på bullet journal en del förra året, men jag orkade aldrig sitta och fylla i så det blev inte mycket av den. Till slut gav jag upp och insåg att det inte var något för mig, inte just då i livet. Men börjar kanske igen för det känns alltid så inspirerande att titta på andras och hade verkligen behövt motivationen!

#85 Ex här: http://www.mattonbutiken.se/index/product/id/679180/LEUCHTTURM_BULLET_JOURNAL_A5.html?prdc=LEUBUJO

Jag använde en sån här, som egentligen bara är en vanlig dotted notebook: http://www.mattonbutiken.se/index/product/id/679054/LEUCHTTURM_MEDIUM_SOFT_A5_.html?prdc=LEUSMP

Nu använder jag deras kalender istället: https://www.kalenderkungen.se/product.html/kalender-2018-leuchtturm1917-a5-v/notes-soft?category_id=296

Odd
3/20/18, 5:21 PM
#92

#88 Jag har en BiA bädd hemma, men till bilen sydde jag ihop två fleece filtar (kan hitta billiga överallt) så att de blev som ett påslakan, sydde fast en blixtlås i öppningen (secondhand affärer brukar ha, eller så kan du köpa en tröja eller jacka med blixtlås) och sen fyllde jag det med täcken som jag bara hade liggandes. Blir som en stor kudde. Har du skumgummi kan du ju fylla med det, eller kuddar, kläder, vadsomhelst =) Billigt och smidigt, enkelt att tvätta och kan göras i vilken storlek du vill.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[AnimeV4]
3/20/18, 6:17 PM
#93

#89 Åh, fick för mig att den fanns i en större storlek som kostade 500! Men då var det ju rätt lugnt. Dock så har jag närmsta Biltema 1 h och +100 spänn bort :(

#92 Jag ska se om jag kan fixa ihop något sådant! Jag har minst ett lakan med resår som kan offras :P

---

Åååh, är hemma efter 3 timmar i skogen med Knuters. Underbar dag😍

Frida B
3/21/18, 7:40 AM
#94

Köpt lydnadsruta och saltkar. Nu blir det lydnad och nosework! Planerar debut i lydnadsklass 1 25 maj. Spännande

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Doodlemom
3/21/18, 3:09 PM
#95

Idag träffade jag en schäfervalp som inte kunde springa pga missformad rygg och bakben. När den "sprang" och svängde ramlade den för att bakbenen inte hängde med. Tydligen skulle hon ha hunden som familje -och utställningshund. 😕 Visste inte att det fanns så usla gener i Sverige.

Hornslandet
3/21/18, 3:13 PM
#96

#95 låter helt sjukt.

Fisherling
3/21/18, 3:29 PM
#97

Debuten i lydnad klass 2 känns mycket närmare efter dagens träning. Vi körde rutan mer klass 2-likt, vi har börjat öva metallapport med hopp, vi börjar få ordning på skiftena och för första gången körde vi vittringsapporter med någon annan som la ut dem, och hon var helt klockren båda gångerna! 😍

Tror absolut att vi kan våga oss på debut i sommar 😃

I övrigt måste jag få någon ordning på alla mina medlemsskap. Tävlandet sätter snart igång och jag har ingen klubb jag kan tävla för på alla mina medlemsbevis har gått ut!

Annons:
Turast
3/22/18, 1:12 PM
#98

Alltså, en bra sak med att inte ha några pengar är att jag inte kan köpa massa mat eller godis = kanske går ner de sista kilona? *Håller tummarna* Speciellt nu när jag börjat träna igen så kommer jag ligga på rätt mycket kaloriunderskott B)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Fisherling
3/22/18, 2:52 PM
#99

#98 Ugh jag vet känslan, Ligger just nu och envist pendlar mellan 65 och 69.. Vill komma förbi den här himla platån och komma ner och pendla mellan 60-65 istället 😂

Turast
3/22/18, 3:22 PM
#100

#99 ah men saaaame! Ligger på 69-73~ nu och ska ner till 60-65 😭Var nere på 66 i somras…. men sen kom vintern och med den kom vinterdepressionen 😐

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Fisherling
3/22/18, 3:45 PM
#101

#100 Jag började på närmare 90 kilo för över 3 år sedan.. Kom ner till 65, sen upp närmare 80 igen, och nu har jag kommit ner till under 70.. Men det är bara att hålla ut. Det går ju tillslut!

Turast
3/22/18, 8:21 PM
#102

#101 men same :o fast gick från typ 93 till 67 från november 2016 till sommaren 2017 (och innan det var jag upp och ner hela tiden typ) men har jag gått upp till typ 74 :c jaa gäller ju att hålla uppe både det mentala måendet och det fysiska liksom

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[AnimeV4]
3/23/18, 5:10 AM
#103

Nej isch vad jag mår dåligt.. Tvivlar på att sjukan är på g, för att vara sjuk är inte min grej, men det skulle ju vara gött att få en omgång och sen får det vara bra😕

peafie
3/23/18, 7:46 AM
#104

#103 Hah! Så tänkte jag också. Det slutade med att jag var sjuk fem dagar, frisk tre dagar och så sjuk igen i fem dagar…. väntar på rond 3 nu. 😅 Ska ni göra något kul i helgen? Jag tänkte ta fram dummyväskan för första gången denna säsong… ska bli kul att se var de befinner sig efter vinteruppehållet.

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
CayKantos
3/23/18, 7:59 AM
#105

#104 äscj du får inte tänka så! Frisk frisk frisk! Jag ska ut med sökgänget kul! .. och jobba, mindre kul😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
3/23/18, 8:51 AM
#106

Jag har ledig helg!!! (Har bara en helt ledig helg i månaden, samt en söndag så dom är ordentligt värdefulla!) har bara planerat in en låååång sovmorgon imorgon - annars får vi se vad vi hittar på :) ett rejält träningspass hade varit kul, får hoppas vädret tillåter det!

Johanna - Instagram

peafie
3/23/18, 9:10 AM
#107

#105 Haha, ja… men jag har mitt hittills viktigaste jobbmöte på tisdag så antagligen blir jag väl sjuk tills dess. Det brukar vara min grej, att bli sjuk till viktiga grejer så jag knappt minns dem efteråt. 😃

#106 Härligt! Jag brukar också boka in sovmorgnar men sen vaknar jag ändå 7.30, helt klarvaken. Och så fort hundarna märker att jag är vaken så är det dags för gosattack, så då är det svårt att somna om….

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
3/23/18, 10:39 AM
#108

#104 Mitt påsklov börjar i eftermiddag, så vi ska spendera så mycket tid utomhus som vi bara kan. Måste tyvärr plugga en del dock :/

[IdaSoren]
3/23/18, 1:09 PM
#109

Vår promenadvy idag ☀️ Hoppas att solen bestämmer sig för att stanna över helgen också så att vi kan ta oss ut på en ordentlig långrunda, det blir så mycket härligare när vädret är på ens sida.

Dagens promenad slutade med att Jackie, som hon brukar, hittade någon pinne under snön som hon grävde upp och började tugga på. Det var bara det att det inte var någon pinne idag, utan en död fågel. Note to self: låt inte Jackie slickas i ansiktet mer idag.

[AnimeV4]
3/23/18, 3:10 PM
#110

#104 Men fy! Hoppas att sjukan skärper sig så att du får bli frisk! Se till att vila flitigt så att det inte fortsätter vara segt, något man lätt glömmer när man "bara" är förkyld😃

Jag ska försöka komma ut i skogen idag. Om inte blir det apportering på stora gräsmattan. Jag ska försöka flyttpacka också.

#109 Åh, har ni också vårväder? Idag är det so-so här, mest molnigt, men fortfarande behagligt.

Jag minns när Knut som liten bebis var lös och hittade en död fågel och vägrade komma tillbaka.. Gud vad arg jag blev!

[AnimeV4]
3/23/18, 4:26 PM
#111

Självklart förstörde Knut promenaden med att springa iväg och äta saker. Jag blir så jävla trött på den här skithunden.

Annons:
Jojaton
3/23/18, 6:29 PM
#112

#107 haha Sam går aldrig upp tidigare än 9-9.30 om han får välja - så jag har tur! Men ja, idag blev jag väckt av fågelkvitter. Klockan fyra på morgonen…… hahaha

Johanna - Instagram

Maleficum
3/23/18, 9:13 PM
#113

Idag har det varit fullt hus här hemma! Är ju kaninvakt åt min kompis kanin så har just nu två kaniner lösspringande hemma. Varit vakt åt en japansk spets jag passar ibland men fick ha henne kvar längre än vad jag brukar då husse och matte fastna borta så då han helgens "inackorderingar" komma som är min kompis mammas två hundar (och när dem lämnades kom även syrran med med sina två hundar) så då vart det fem hundar och två kaniner som sprang runt här hemma :P Som tur är så hade fåglarna redan somnat för natten så på den fronten var det lugnt iaf :P

Nu är det bara två kaniner och två hundar kvar :P Hundarna ska hem på söndag kväll och kaninen kommer åka hem på måndag kväll så då är det äntligen normalläge här igen (passade ju mosters hund innan vilket överlappade med när jag fick hem kompisens kanin, och då fick jag ju även hem fem misskötta kanariefåglar lite oväntat, så tror Kenzie kommer bli glad när han få ha sin lägenhet för sig själv igen och bara dela den med fåglarna igen (eftersom fåglarna bor i rummet där Kenzie aldrig vistas så tycker han nog han får allt helt för sig själv).

Full rulle hela dagen så nu är det skönt att bara sitta med en kopp te och ta det lugnt!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Duvethon
3/23/18, 11:17 PM
#114

Haft en väldigt bra promenad idag! Vi passerade 5 hundar och han var helt obrydd - tills vi klev in i bilen! då började han tokskälla mot hundarna. funderar på ifall det kan bero på att vi gick in i vårt revir eller liknande? hundarna skällde mycket när vi gick förbi och då verkade han obrydd, inte ett enda skall från honom. knepigt :P

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[AnimeV4]
3/23/18, 11:33 PM
#115

Nu är det lite action på g där jag bor. 3 polisbilar. Jag hörde obehöriga i källaren och skickade ner två poliser där eftersom de lägligt nog kom körandes😃

Jag kan inte vara lyckligare över att ha en till synes farlig hund..🥵

[IdaSoren]
3/24/18, 8:40 AM
#116

#110 Vi har aprilväder, tydligen. Självklart snöar det idag 😭 Men det är inte så kallt åtminstone så en långrunda får det bli ändå.

peafie
3/24/18, 9:31 AM
#117

Vi ska ut och träääänaaaaaa, vi ska ut och träääänaaaa!! Vinteruppehållet är över och jag är så orimligt peppad. Det kan gå åt helvete idag och jag kommer ändå vara lika nöjd och glad, tror jag. 😊 wiiiiie

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
3/24/18, 2:05 PM
#118

VARFÖR måste Knut bajsa på trottoaren 99% av gångerna?! När han sätter sig släpar jag med honom till gräsmattan, men neeeej, det går ju inte där! Jag blir helt jävla galen på detta. What to do?

Annons:
Doodlemom
3/24/18, 2:11 PM
#119

#118 Varför är det ett problem?

Hornslandet
3/24/18, 2:12 PM
#120

#118 Haha.. förstår att det är drygt :/ Min herre bajsar inte på trottoaren annat än i nödfall.. men det blir ju lite pinigt när han sätter sig mitt i stan på en gågata.. :S 

Du kanske kan testa gå mer "offroad", särskilt när du anar att han börjar bli nödig… så han liksom måste gå på gräset?

[AnimeV4]
3/24/18, 2:41 PM
#121

#119 Dels för att jag måste gå tillbaka flera gånger (avbryter honom, släpar till gräsmattan, inget händer), dels för att vi PRECIS har lämnat gräsmattan och dels för att det oftast är mitt på bilvägen eftersom trottoarerna är borta i snön/isen nu.

#120 Det töligaste är ju att han aktivt väljer att sätta sig på vägen/trottoaren trots att vi precis varit på gräsmattan i 30 - 60 minuter och att vi går tillbaka dit. Han får liksom alla chanser i världen att sätta sig, men tittar på mig som ett jävla fån och luktar runt istället.

Det skulle inte vara ett lika stort problem om det inte var minst 130 meter till närmsta gräsmatta som inte är vid bostäderna. Man får inte rasta hundarna där. Tror ingen bryr sig egentligen, men jag tycker att det är fruktansvärt otrevligt att folk låter hundarna pissa och skita där eller på folks villatomter (utanför häcken, men ändå). 

Han kissmarkerar ändå så jag tror inte att det handlar om för många andra hundars dofter heller.

Duvethon
3/24/18, 4:07 PM
#122

Äntligen! Har haft lite problem med att han gärna biter hårt vid lek, har försökt lära honom kommandot "hämta leksaken" (i samma stund han biter för hårt blir jag jättetråkig) och han hämtar istället leksaken och det fortsätter. Han har varit jätteduktig med det idag!! Han initierade lek och började hugga men då sade jag kommandot och han hämtade leksaken direkt, gud vad bra det känns!! ❤️

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[AnimeV4]
3/24/18, 4:33 PM
#123

#122 Vad kul! Grattis!👍

peafie
3/24/18, 5:44 PM
#124

Allt har gått bajs idag. Träna hund gick bajs och rida häst gick bajs. Jag ska nog helt enkelt inte träna djur idag. :)

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
3/24/18, 5:45 PM
#125

#124 Har också sådana dagar, när jag inte borde göra någonting då det ändå bara blir pannkaka.. Bättre dagar kommer! 🤗

Annons:
peafie
3/24/18, 5:49 PM
#126

#125 japp…. får bli chipshäng i soffan i väntan på bättre tider.

Bloggen     ○    Instagram

Frida B
3/24/18, 10:15 PM
#127

Anmäld till ungdomsläger i september, skoj!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
3/24/18, 11:44 PM
#128

#127 joinar så snart jag har fått svar på mitt mejl ;) vad va dina val?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
3/25/18, 10:56 AM
#129

#128 lydnad som första, spår som andra och nosework som tredje :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

DogeLove
3/25/18, 3:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Äntligen vår! ^^

Odd
3/25/18, 3:55 PM
#131

Fick precis reda på att jag bara kommer få 800kr i bidrag att leva på nästa månad, eftersom jag var sjuk 4 dagar. Har iaf råd med mat till Bobby, men inte hans försäkring och jag kan inte köra in och köpa hans mat eftersom jag har ingen bensin. =)

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Zadeira
3/25/18, 4:36 PM
#132

Misslyckad helg. Vi har ju en kompis arbetskamrats hund (Franco) boende hos oss denna veckan. Denna helgen skulle vi även passa Sinus, min daghund. Vi möttes upp ute och hundarna brydde sig inte om varandra. Inne gick det typ en timme, sen rök Franco på Sinus när han skulle gå förbi. Vi höll dem isär, men sedan kom båda hundarnas ut i köket samtidigt när jag stod där och då gav sig Franco på Sinus igen.

Jag fick ta Sinus och åka hem till mig medan pojkvännen fick ha Franco hos sig. Kändes inte värt att riskera att de rykte ihop mer. Trist när det inte funkar. Sinus funkar ju med i princip alla hundar, och Francos ägare trodde inte det skulle vara ett problem för Franco brukar också gå ihop med alla. Men nej, Franco gillade inte Sinus alls.

Å andra sidan fick jag en natt ensam med Sinus, som faktiskt är min favorit ;)

Annons:
[AnimeV4]
3/25/18, 5:53 PM
#133

#131 Men what?! Hur?! Vad brukar du få?😮Och har du någon som kan hjälpa dig, tror du?

#132 Åh, tråkigt😕Men bra att du kan se det positiva!👍

---

Äntligen riktig mat. Jag tror det var en vecka sist *__* 

Idag lärde jag Knut "rulla" som är som rulla runt. Gick väldigt snabbt och smidigt och det var roligt!

Fisherling
3/25/18, 6:14 PM
#134

Känslan när man inser att exteriörprotokollet för aussie anger rastypiska exteriöra detaljer som avvikelser 🤔

tiger tok
3/25/18, 6:49 PM
#135

#134 va?

Fisherling
3/25/18, 7:01 PM
#136

#135 Exteriörbedömningsprotokollet jag fått inför Tinjas exteriörbedöming gör mig lite förvirrad 😂De har liksom med färgdetaljer som inte behandlas i rasstandarden, öronen ska vara "högt ansatta" i rasstandarden men på protokollet räknas "högt" som en avvikelse 🤔 Plus lite annat.

Sugar Mist
3/25/18, 7:44 PM
#137

Tror Salt ska börja löpa, jefla bajs

-

Odd
3/25/18, 8:37 PM
#138

#133 Runt 3000kr, ska ha möte med Soc i veckan så får se vad de säger

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Haztparken
3/25/18, 8:50 PM
#139

#138 vet inte alls som situation men finns något man kan söka via sin kommun som heter kompletterande försörjningsstöd om du inte redan sett det. Kanske kan hjälpa något :)

Annons:
peafie
3/25/18, 9:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

Ni vet när man springer så fort så man får sin egen tunga i ögat? Inte? 😂

Bloggen     ○    Instagram

Majken!
3/25/18, 9:13 PM
#141

Åh, är sådär helt uppfylld och inspirerad som man bara kan bli efter en riktigt bra hundhelg. Upplever mer och mer att jag får det jag saknat inom hundträningen och där har jag rejäla kunskapsluckor, vilket är krav och korrigeringar. Älskar dessutom att min hund varvar igång på alla cylindrar och ballar ur litegrann, det ger mig också chansen att få prova mig fram och kunna testa det jag får lära mig i praktiken. Mot nya utmaningar och mål!

[AnimeV4]
3/25/18, 9:34 PM
#142

#138 Hoppas hoppas att det blir något bra av det då!

#141 Vad kul, Majken! Jag brukar ha samma känsla efter kurstillfällen och det är verkligen helt underbart😍

tiger tok
3/25/18, 10:03 PM
#143

#140 haha jodå, händer mig hela tiden, sjukt störande!

[IdaSoren]
3/25/18, 10:23 PM
#144

#140 Haha jaa hatar när det händer 😂

Är era hundar också livliga drömmare? Jackie både morrar, skäller, ylar och springer när hon drömmer, väldigt gulligt. Hon är mer högljudd när hon sover än när hon är vaken 😃

[AnimeV4]
3/25/18, 10:45 PM
#145

#144 Han sover oftast tyst och rycker bara, men ibland snuttas det, "skälls" (skitfarlig), morras, pips och så gör han något knepigt ljud som påminner om sirener😃

JoannaLi
3/25/18, 10:59 PM
#146

#144 Arrak lever också om när han sover :D Skall, morr, ibland ylningar, ofta tuggande och alltid springande och hoppande 😂

Annons:
Jojaton
3/25/18, 11:08 PM
#147

#144 va sött! Sam är oftast tyst men ibland ligger han och skäller, piper, rycker, låter och har sig. Eller smaskar!

Johanna - Instagram

peafie
3/25/18, 11:23 PM
#148

#144 Vildhunden drömmer sällan men lilla Svart drömmer nog ofta att hon är en varg eller något. Morrar, visar tänderna och springer som en galning. ❤️

Bloggen     ○    Instagram

Odd
3/25/18, 11:35 PM
#149

#139 Det har jag redan, men tack för tipset =)

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Frida B
3/26/18, 6:44 AM
#150

Försöker hitta ngn som vill träna i em. Går ej så bra, ingen vill träna på leriga planer… förstår ej bekymret dock ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
3/26/18, 6:56 AM
#151

Då var det bara 9 dagar kvar tills jag ska häm/a hem pralinen! Tyvärr får jag nog först besked dagen innan vem som blir min… men jaja, det blir nog så bra så😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Duvethon
3/26/18, 11:19 AM
#152

Han skulle hoppa upp i soffan men landade med magen mot kanten, därefter började han spy??!! Nu har han slutat och är i övrigt pigg så antar att han spydde pga trycket mot magen men vad ska jag göra? Hade givetvis ringt veterinär om han betett sig underligt men vet inte om det är normalt att hundar spyr av tryck mot magen??!!

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Jojaton
3/26/18, 12:34 PM
#153

#151 är dom redan så gamla? :D känns som det bara var ett par veckor sen dom föddes, tiden går för foooort…!!!!

Johanna - Instagram

Annons:
CayKantos
3/26/18, 12:44 PM
#154

#153 Jag veeeet😍 så spänt :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
3/26/18, 1:12 PM
#155

#154 förstår det! Bästa och värsta längtan nånsin!

Johanna - Instagram

CayKantos
3/26/18, 1:20 PM
#156

#155 verkligen.. som tur har jag ganska fullpackade dagar. Så finns andra saker att tänka på 😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fisherling
3/26/18, 1:37 PM
#157

Imorgon blir en väldigt spännande dag. Håll tummarna för mig!

CayKantos
3/26/18, 1:57 PM
#158

#157 händee imorgon då?😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fisherling
3/26/18, 2:25 PM
#159

#158 Ska kanske träffa en uppfödare som jag ser upp till väldigt mycket..! 😃 Får se om jag lyckas sälja in mig själv som valpköpare 😂

CayKantos
3/26/18, 3:33 PM
#160

#159 kul! När blir det valp isf? 😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Jojaton
3/26/18, 3:39 PM
#161

#157 Klart vi håller tummarna! Det blir nog inga problem att sälja in dig :)

Johanna - Instagram

Fisherling
3/26/18, 3:47 PM
#162

#160 Om allt går vägen (vilket det inte ALLS är säkert att det gör, men man kan ju drömma) så blir det i mitten av Maj 😮😃

#161 Tack! Jag ska försöka 😃

JoannaLi
3/26/18, 7:12 PM
#163

Idag fick Arrak: 

8:00 Åka med en runda i bilen när vi lämnade av en kompis. 

12:00 Gå en rastrunda. 

14:00 Åka med i bilen igen. 

14:20 Gå en 20-minutersrastning vid Rusta i stan. 

14:40 Åka tillbaka i bilen. 

19:00 Foderberika en stund. 

Och det här är typ det mesta han fått göra på ett tag. Ugh. Sämsta matte-award goes to me just nu. 

I morgon ska det bara vara han och jag. Då ska vi leka runt hela dagen. Iaf försöka :/

Jojaton
3/26/18, 8:55 PM
#164

Gick en sväng till farmor och farfar (går jag själv tar det ca 20min, med Sam… Ja ni vet…) nu på kvällen för att lämna av en grej. På väg dit regnar det och fåglarna kvittrade, på väg hem SNÖADE det? var hos dom max 5 minuter, snöar när vi börjar gå och 10min senare är marken vit. Ska väl tilläggas att jag bor i Skåne.

Johanna - Instagram

Turast
3/26/18, 10:21 PM
#165

Jag tror jag gett upp på livet nu.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[AnimeV4]
3/26/18, 10:40 PM
#166

#164 Hade regn igår och snö under natten. VÄRMland my ass🤓

Magrat
3/27/18, 12:20 AM
#167

#165 Men nej! Varför känner du så?

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Annons:
Turast
3/27/18, 1:01 AM
#168

#167 jag går runt i ett hamsterhjul hela tiden. Har har ingen motivation till att leva och på två veckors tid har jag förlorat mina 3 sista vänner. Och känner mig lurad som trott att personer tyckt om mig men i verkligheten så har jag varit ett problem i deras liv. Jag vet inte om jag orkar mycket mer. Allt dåligt som kunde hända har hänt de senaste 2 veckorna och jag känner mig bara utmattad och klar typ. Det enda som stoppar mig från att göra något riktigt dumt är hundarna. Jag kan inte överge dem för det skulle vara så vidrigt och äckligt gjort av mig. #walloftext

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Sugar Mist
3/27/18, 1:13 AM
#169

25 dagar till gameday 😞

-------------------------------------------------

#168 Snälla fina fantastiska du, tänk ALDRIG något dumt om dig själv.
Du är så fruktansvärt cool och bra, och vill du ha en vän så finns jag bara ett fbmeddelande iväg vet du ❤️
Har dina s.k. "vänner" lämnat dig så är det deras förlust, inte din, för om de väljer att lämna dig så är de inga vänner att ha ändå, livet har sina finurliga sätt att visa sådant.
Men, som sagt, vill du ha en vän så hit me up på fb :)

-

Turast
3/27/18, 3:11 PM
#170

#169 <3

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[AnimeV4]
3/27/18, 7:55 PM
#171

Åh, senaste promenaden var helt underbar!😍

Odd
3/28/18, 2:30 PM
#172

Woho, telefonkö!…

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

JoannaLi
3/28/18, 2:37 PM
#173

#172 Åh, I feel ya. Fick plats 378 (bokstavligen!) hos Skatteverket förra veckan. Samtalet var helt meningslöst när jag väl kom fram, efter 50 min…

Odd
3/28/18, 3:02 PM
#174

#173 Jösses, då hade jag tur, fick plats 114 🤐 

Men samma resultat, det enda svar jag fick var "Du får prata med arbetsförmedlingen" och arbetsförmedlingen var de som sa åt mig att prata med försäkringskassan…

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
JoannaLi
3/28/18, 3:06 PM
#175

#174 Nä, men ugh. Hatar sånt. 😡

[IdaSoren]
3/28/18, 6:57 PM
#176

Vi träffade typ 6 andra goldens på vår eftermiddagspromenad idag, det dök upp en runt varje hörn kändes det som 😮 Hade bara koll på att det bor två andra i det närmaste området, men trevligt! 

Har tänkt på att jag, sedan jag skaffade egen hund, lägger mycket mer märke till olika hundar och raser. Förut var det mer "ooh söt hund", nu är det typ "ooh en sådan ras, ser ut som en hane, troligtvis utställningslinjer, undrar var den bor??" 😂

Turast
3/28/18, 7:00 PM
#177

Hos läkaren idag Samtalet: 5% prata om livmodersmärta 80% prata om "hur jag egentligen mår" 15% jag gråter och snyftar fram svar pga tycker det är jobbigt att berätta för läkare/psykologer vad jag varit med om och hur jag mår Konsekvenser: Behövde göra ett ångest/depressionstest Behövde ta blodprov Fick 2 olika möten bokade inom 3 veckor Fick ett papper där det stod att jag skulle äta Fick ingen hjälp med min smärta Say what now?

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[AnimeV4]
3/28/18, 8:25 PM
#178

Imorgon ska Knut ha playdate med en annan krullis! Känner både "Åh vad kul!" och "Herreminhjälp hur ska detta gå.."

CayKantos
3/28/18, 8:59 PM
#179

Om en exakt vecka slutar lugna natter för mig! För då får jag vakna av att bli kissad på eller (förhoppningsvis) gnäll om att komma ut och kissa 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
3/28/18, 10:00 PM
#180

#179 Knut har aldrig sagt till en enda gång att han behöver gå ut..😃

Frida B
3/28/18, 10:03 PM
#181

Fruktansvärt trevlig dag med spår och lydnad. Imorgon blir det inomhusagility, och råkat lova att jag ska åka med till skåne om några veckor för agilitytävling… och helgen därefter tävla i hemområdet… så var det med den agilitypausen :p

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
[AnimeV4]
3/28/18, 11:09 PM
#182

Alltså woooow. En syster till Knut är 2 cm högre och väger 10(!!!) kg mer än honom! HUR ens?😂

[134643]
3/29/18, 1:15 AM
#183

Fick precis min lön. Jobbade visserligen bara två veckor den här månaden då jag precis flyttat och börjat på nytt jobb. Men efter att hyran är betald har jag 400 kronor kvar att leva på. Har en känsla att lite sparpengar kommer gå åt den här månaden ;)

[AnimeV4]
3/29/18, 2:15 AM
#184

#183 Är det matpengar du främst har nu? Buffert är jättesmart att ha inför situationer som dessa!

---

Åååh, jag är så stolt över Knut. När vi kommit kanske 100 meter på promenaden var det en hund som var väldigt ljudlig. Knut sa inte ett pip och hade fin ögonkontakt fastän han givetvis var intresserad av hunden. Så duktig😍

Skvaller har verkligen gjort mycket för oss.

Och koppelsituationen är så mycket bättre. Det är inte längre så mycket "BRÅTTOM BRÅTTOM!" förutom de 130 meterna ner till gräsmattan då han verkligen behöver kissa/bajsa😃

CayKantos
3/29/18, 6:38 AM
#185

#180 vad gjorde han då? Bara sov? 😊 #184 kul! Skönt att det lönar sig☺

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

KatarinaSt
3/29/18, 12:34 PM
#186

Nån mer än jag som har en hund som inte gillar att bli stirrad i ögonen av främlingar? Alltså - som reagerar och blir vaksam och kanske skäller?

Jag vet att min hund inte gillar det och brukar säga åt folk om det är läge. Framför allt säger jag åt föräldrar om de har små barn som ofta kan stirra intensivt. Det triggar ofta min hund om jag inte avleder i tid.

Han har inga problem med människor i övrigt. De kan passera nära, stå och prata med mig eller sätta sig bredvid i bussen. 

Jag förstår mycket väl varför han reagerar - han är lite osäker kring främlingar som tar kontakt, och jag säger åt folk att inte försöka klappa förrän han självmant kommer fram och vill hälsa. Men ibland är man inte beredd på vad folk hittar på. 

Hände senast idag då en allmänt lite skum typ fick sig en utskällning. Jag kan faktiskt inte klandra hunden för killen betedde sig märkligt och i en hunds ögon direkt oförskämt, men samtidigt känns det som om omgivningen förväntar sig att man som hundägare ska "straffa" hunden för att den skäller mot en människa.

Blir så trött - vi hade haft en superskön tre-timmars promenad och så slutar det med en konflikt där jag måste ge min egen hund en tillsägelse för att han reagerar på en idiot!

[134643]
3/29/18, 12:40 PM
#187

#184 Jodå, jag har en hel del sparpengar/buffert så det är ingen fara! Har räknat med att få använda det nu i början när jag flyttat, det tar lite tid att ordna allt och få jobb. Nästa månad borde det bli 3000 över efter hyran och det går ju finfint att leva på. Lite tråkigt att se lönen komma och gå bara haha. Men tack! Vad kul att det går så framåt för er, hoppas du kan komma ihåg det de dagar där det går lite sämre! :)

peafie
3/29/18, 1:03 PM
#188

#186 Jag brukar inte korrigera sånt för jag tycker inte att det är ett stort problem att de berättar när de är obekväma. 🙂

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
[AnimeV4]
3/29/18, 1:59 PM
#189

#185 Nä, kissade och bajsade inne..😛Oavsett om fodret vad dåligt eller bra.

Jätteskönt! Det känns inte lika hopplöst längre.

#186 Knut hatar när folk böjer sig över honom, sträcker sig för att klappa eller stirra i ögonen på honom! Jag brukar säga åt de som gör det och behöver bli arg ibland. Jag sa bara "nejnej" och berömde faktiskt Knut när en snorunge sprang alldeles för nära gång på gång och till slut fick ett stort VOFF rätt i ansiktet. Mamman brydde sig inte trots att Knut såg farlig ut med munkorg på.

#187 Så skönt! Förstår att det är skitdrygt att ta sparpengar dock. Fick själv betala totalt 7000 kr för att få kattens tänder fixade, men det är ju det sparpengar är till för🙂

Tack! Jag har dessvärre lite svårt att tänka på de bra sakerna i de värsta stunderna, men det bidrar till att jag inte får lika dåliga dagar. Oftast är det numera 1-2 dåliga dagar i rad eller en här och där istället för en massa i rad.

---

Åååååh, nu har Knut lekt med curlyn Totte! Och Knut var ganska ful i leken.. Väldigt dominant, trots att Totte är mycket större än honom. Det skulle ridas och skällas och hoppas. Snorunge..😕Men jag blev riktigt stolt över hur duktig han var på inkallning och passivitet. Riktigt glatt överraskad, faktiskt!😍

Och en sak som gör mig lite fundersam. Knut lyfter fortfarande inte på benet, 1 år gammal! Är inte det ganska sent, även om rasen är helt mogen i kropp och knopp vid 3 års ålder? Det är definitivt inte för att han är undergiven.

tiger tok
3/29/18, 2:27 PM
#190

#189 Holger började inte heller lyfta benet förrän vid ca 10 månader, och han gör det inte heller varje gång. Känner att jag kommer närmre mitt mål att alltid kunna ha Holger lös, igår kom han direkt på inkallning två gånger med störning av främmande människor!

[AnimeV4]
3/29/18, 2:40 PM
#191

#190 När blir en västgötaspets helt färdig i kropp och knopp? Knut hade iallafall ena tassen ett par centimeter ovanför backen (under magen) idag, för han tittade nog på Totte!😂

Åh, du kommer att stornjuta när du kan ha honom lös!

KatarinaSt
3/29/18, 3:02 PM
#192

#188 Precis vad jag tänkte men jag var för mesig och gjorde vad jag trodde folk runt omkring tyckte jag skulle göra. Ska vara tuffare nästa gång. #189 När min hund väl fattat grejen med att lyfta benet så överdrev han så pass att han tippade över flera gånger. En gång ramlade an över på rygg och fick piss på hela magen. Svårt att hålla sig för skratt då

KatarinaSt
3/29/18, 3:02 PM
#193

#188 Precis vad jag tänkte men jag var för mesig och gjorde vad jag trodde folk runt omkring tyckte jag skulle göra. Ska vara tuffare nästa gång. #189 När min hund väl fattat grejen med att lyfta benet så överdrev han så pass att han tippade över flera gånger. En gång ramlade an över på rygg och fick piss på hela magen. Svårt att hålla sig för skratt då

Hornslandet
3/29/18, 3:13 PM
#194

Min hund är snart 1,5 år och kissar ibland "som en tjej". Det händer när det inte finns en buske, stolpe eller nått att sikta på.. och han är tillräckligt nödig. Annars lyfter han friskt på benet…

Om nån är dum nog att stå och stirra på en främmande hund så förtjänar de lite skäll om den hunden vill det.

Sugar Mist
3/29/18, 3:35 PM
#195

#189 Jag hade en aussiehane som vid nästan två års ålder aldrig hade lyft på benet, så det händer det också :)

-

Annons:
[AnimeV4]
3/29/18, 4:16 PM
#196

#192 Oj!😃

#194 När började han lyfta?🙂

#195 Intressant! Tror du att det finns någon speciell anledning till det?

Turast
3/29/18, 4:54 PM
#197

Min kh collie lyfter på benet typ hälften av gångerna men resten så står han "utsträckt" och kissar allt på samma gång ;) asskönt typ på kvällen om man inte vill gå skitlångt i mörkret B)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

peafie
3/29/18, 5:13 PM
#198

Min mammas hund ställde sig på framtassarna med båda bakbenen i luften när han skulle bajsa. Synnerligen opraktiskt…

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
3/29/18, 5:15 PM
#199

#198 Arrak måste lyfta ett bakben när han bajsar. Hela vägen upp, tryckt mot magen. Vad är fördelen? 😃

peafie
3/29/18, 6:03 PM
#200

#199 Jaduuuuuu…. haha. Därom tvista de lärde!

Bloggen     ○    Instagram

KatarinaSt
3/29/18, 6:07 PM
#201

#197 Vad lyxigt!! Ibland undrar man ju hur viktigt nåt kan va för att man måste sniffa fem minuter och sen stänka två droppar kiss över. Var tredje meter!!

[AnimeV4]
3/29/18, 6:10 PM
#202

#197 Knut står alltid utsträckt som du beskriver. Ibland undrar man om han försöker bli yogamaster, för han blir så lång! Markering sker sällan.

#198 Att de ens får för sig att göra så!😃

#199 Balansövningar?🤪

Annons:
JoannaLi
3/29/18, 6:50 PM
#203

Köpte vad som visade sig vara en surpriselåda av min benleverantör. Ska vara ben + olika inälvor i lådan, packade på lite olika sätt i lådan. 

Idag plockade jag upp en 4-literspåse proppfylld med något klarrött, och verkar vara en sammanhängande grej. Ser nästan lite flytande ut. Skulle nästan gissat någon typ av lever, men min benleverantör säljer bara lamm, och 4 liter på en lammlever… Lite nyfiken på vad det kommer visa sig vara när den tinat färdigt. 

Någon som vill gissa?

Sugar Mist
3/29/18, 6:51 PM
#204

#203 Lunga skulle jag tippa på :) 
Lever brukar vara väldigt mörkrött

-

JoannaLi
3/29/18, 7:25 PM
#205

#204 Fel av mig, den är inte klarröd-klarröd, utan en färsk rå lever-röd (inte brun), som i jämförelse med mycket annat i den kartongen är väldigt rött :D 

Typ såhär röd. 

Är lungor så stora? Har aldrig köpt lunga förut, men det kan nog absolut vara med lunga i paketet.

peafie
3/29/18, 7:58 PM
#206

Vi har varit och tränat! ❤️ Jag och hussen körde varsin hund och både C och V var superduktiga. Tänk att min lilla unghund kan hämta dummies som ett litet proffs hon också! Så kul att äntligen få börja träna henne på riktigt.

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
3/30/18, 4:32 PM
#207

Det verkar som att ohyran är brödbaggar, så det blir ju lagom eftersom jag ändå måste flyttstäda!😃

Man kan städa bort dem och få sanerat som slutkläm.

---

Alltså, mitt hjärta. Knut och Leo är så jäkla gulliga. Ibland leker de ihop för att Leo ställer sig på bakbenen och står mot dörrkarmen för att mucka. Då smyger Knut dit och får skäll/luftsmäll av Leo. Knut är hur försiktig som helst med Leo och brukar lägga sig ner, hämta leksaker och hoppar iväg/flyr till mig när Leo slåss i luften eller springer fram för att "anfalla".

Knut är en 25 kilos unghund. Leo är en 4 kilos katt.

Mucka med en vuxen hund som väger det dubbla går bra, men Leo är oj så farlig!😂

peafie
3/31/18, 8:48 AM
#208

Jag älskar att det är ljust på kvällarna numera, man hinner med så mycket! Igår tränade vi igen. C sköter sig som en stjärna och verkar bara ha gått framåt under vintervilan. Hennes linjetag är så mycket bättre än de var förra året och hon är så mogen i hur hon tar sig an varje uppgift. Snabb som blixten, men samtidigt supereffektiv. Det blir kul att starta henne nu under våren och sommaren. V är också superduktig, för att vara så orutinerad. Hon är en naturligt väldigt duktig markör, och har också en otrolig uthållighet i söket. Däremot kan hon göra lite missar, som att söka med dummy i mun, men det är för att hon ännu inte vet vad som är rätt. Jag har känslan av att hon bara behöver guidning till vad som är rätt beteende ett par gånger så kommer hon naila det sen för hon är så besvärad över att göra fel. Hon är faktiskt rätt tyst också, vilket känns som ett framsteg eftersom hon varit väldigt verbal hela uppväxten… Idag blir det påsklunch och stallhäng så då får hundarna en vilodag men imorgon ska vi nöta lite linjer, tänkte jag. Så kul att vara igång igen!!

Bloggen     ○    Instagram

Odd
3/31/18, 1:04 PM
#209

#208 Så roligt det låter! Är riktigt avundsjuk på dig! Själv går hundlivet (eller livet i allmänhet för den delen) inte särskilt bra för oss, vi gör nästan ingenting =( Tar promenader som inte är roliga och oftast bara slutar med dålig stämning eftersom jag är för trött och tappar humöret, åker i bilen fram och tillbaka för läkarbesök eller möten och tränar tråkiga tricks inomhus… Bobby är ju min första egna hund, jag är fortfarande ny på nästan allt, så jag kan inte komma på hur eller vad vi ska träna tillsammans själva. Jag vill så jättegärna gå på kurser för att få hjälp och inspiration, men det har vi inte råd med. Försöker mig på lite agility här på tomten, men de enda hinder jag kan bygga är hopp och slalom, sen även om han förstår hindren behöver jag hjälp med att lära honom att fokusera… Han ska alltid fram framför mig, oavsett vad vi gör, och börjar titta på annat, förstår inte att jag försöker få kontakt utan börjar skälla på bilar istället… Tränar kontaktövningar också, men han har för mycket energi för att kunna lära sig sånt, han behöver springa och arbeta, men det har blivit en sån ond cirkel nu att jag inte vet var vi ska börja. Inomhus är han inte lika lättdistraherad, men bara vi är på tomten blir allting för mycket för honom. Kan inte ens låta honom ligga ute med dörren öppen när det är fint väder utan att han blir helstissig och ska skälla på allt, springa ut och in och inte få någon ro. Har försökt börja cykla med honom nu igen, men vädret har ju gått från vår till vinter, till vår till vinter varje dag, så det går inte att komma in i en rutin. Sen mår ju jag så dåligt så jag orkar inte med en cykeltur varje dag, vilket jag så gärna vill =/ Är så frustrerande, det är så mycket som jag vill att vi ska göra tillsammans, men som vi inte kan… Vill bara att han ska vara glad och ha det roligt, men istället slutar allting upp med att jag bara skäller på honom eftersom han blir uppjagad och jag inte orkar och blir arg på mig själv för att jag inte har något att erbjuda.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
Jojaton
3/31/18, 1:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#210

Vi mötte upp en tjej som bor i grannstan igår. Hon har en sheltietik som är en månad äldre än Sam, så vi möttes upp för att träna och gå en promenad ihop så hundarna fick leka. Hundarna funkade hur bra som helst ihop, och det kändes som vi känt varandra i evigheter trots att vi bara snackat i ett par veckor. Så himla kul att få nya vänner med samma intressen, och som verkligen brinner för samma saker som man själv gör! Här är sötnosarna, prinsessan Ellie och min drummel Sam :)

Johanna - Instagram

Odd
3/31/18, 2:36 PM
#211

Hur fn skriver man ett personligt brev… 🤐

Ska söka in på en utbildning men det enda jag lyckats skriva hitintills är "Hej, mitt namn är Odd Hegelund, jag är 24 år." Ger nog inte ett så bra första intryck när de bad en beskriva sig själv och motivera varför man vill gå utbildningen… 🤓

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Belzebubble
3/31/18, 3:11 PM
#212

#211 Jag skriver alltid med en viss disposition. Något i stil med: 

Inledning: vem är du, var kommer du ifrån, vad är det du söker? Kort, bara några rader. 

Presentation: där beskriver du alla de fina egenskaper som de söker och som du självklart råkar ha. ;)  Och lite vad du tycker om att göra om du kan koppla det till utbildningen - exempelvis när jag sökte jobbet så skrev jag att jag tycker om att umgås med människor och därför är det ju kul med att jobba i kassan (en klar överdrift men jag fick jobbet :P ). 

Varför söka just till den utbildningen och vad gör dig så bra för den. 

Något man kanske kan ha med är ju alla tidigare erfarenheter. Vad har man gjort hittills, vad har man lärt sig?

CayKantos
3/31/18, 3:20 PM
#213

Då åkte traguskulan in i öronkanalen.. blir bara att åka in till vårdcentralen imorgon.. 😟

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

peafie
3/31/18, 8:37 PM
#214

#209 Spåra kanske vore någonting? Det kräver lite tid men inte så mycket ansträngning och hundarna blir tvärtrötta och nöjda. :)

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
3/31/18, 9:13 PM
#215

#209 Det är synd att vi inte bor närmre varandra! Skulle gärna hitta på något med er!

#211 Det borde ju finnas mallar om man googlar. Det har jag hittat iallafall, vill jag minnas. Annars kan nog AF hjälpa.

#213 Oj! Hoppas att det går smidigt!

---

Nu kan Knut både "snurra" och "rulla" med enbart kommando eller handtecken. Han är så himla lättlärd och det är verkligen skitkul! Tror jag ska lära honom "under" saker och mitt ben, samt finslipa "hopp" över mitt ben. Skulle gärna lära honom "sitta fint" också.. och en massa annat kul!

Tänk att trick är så roligt!

Edit:

Sjukt grym service när Anticimex svarar på mejl även på en lördag!😮

Jojaton
3/31/18, 9:47 PM
#216

#209 Visst bor du i Skåne? Jag gör också det, så vill du träffas nån gång så bara hör av dig. Annars tycker jag spår låter som en toppenaktivering för er!

Johanna - Instagram

Annons:
[AnimeV4]
4/1/18, 2:54 PM
#217

Skönt väder idag, så nu ska vi till skogen!👍

Jag hoppas att vi hittar några huggormar, för jag försöker lära Knut att stampa på dem såsom han gör med sina leksaker. Pappa har så himla mycket huggorm på sin gård, så han behöver hjälp med att rensa, särskilt på ungar nu när det börjar bli varmt..🥵Hans egen hund fattar inte riktigt, men Knut är ju lättlärd och har redan knepet inne med sina leksaker😃

Jag har kortisontabletter i väskan, så ni behöver inte oroa er för om han blir biten🙂

Odd
4/1/18, 3:48 PM
#218

#212, #215 Tror att det svåra jag har med det är mer "vad" jag ska skriva om mig själv haha, är precis som om jag inte kan komma på någonting alls om vem jag är… Jag vet att jag vill gå utbildningen för att förbättra min teknik, bli mer avslappnad med att skapa och inte fokusera så mycket på perfektion för att kunna njuta och hitta glädjen i processen igen. Även för att förhoppningsvis kunna hitta en möjlighet med att jobba som konstnär i framtiden, eller åtminstone inom ett liknande yrka. Men även när jag läser det här låter det dåligt formulerat och vagt =X #214 Spåra vill jag jättegärna bli bättre på! Vi gör det ibland, men jag vet inte riktigt hur vi ska gå vidare med det. Jag brukar ta hans kong, fylla den med mat, sen släpa den efter mig ett varv runt trädgården och sedan gömma den, gå tillbaka i samma spår, koppla Bobby i sele och långlina, sen får han söka. Han brukar sätta av i full fart, så man måste hålla honom stilla innan han får vittring på spåret, har försökt få honom lugnare i starten men har inte gjort några framsteg. Sen genar han gärna och kan tappa spåret, vet inte hur jag borde bete mig då, men brukar stanna så att han bara kan gå kors och tvärs på plats tills han hittar det igen, då följer jag efter. Han är duktig, men som vanlig ofokuserad, känns mest som om han bara chansar. Han gör likadant när jag gömmer mat inomhus, då går han och sniffar överallt men följer ingen särskild vittring, kan springa förbi maten ett tjugotal gånger innan han märker det. Utanför tomten går det inte att lägga spår alls, han tappar vittringen efter bara någon meter och börjar följa något annat tills han glömt bort vad vi håller på med och ska börja kissa istället. Har även testat att ha olika burkar där en har en doft (har testat med kantarell och godis) så ska han hitta rätt, men det slutar bara upp med att han verkar stressad och bara sitter och flåsar =/ Jag pressar honom inte, skäller inte utan sitter bara lugnt framför honom med burkarna och belönar när han nosar. Han har lärt sig hur det fungerar nu, men verkar ändå inte intresserad eller road, bara gör som han ska och flåsar… Glömde lägga till att han blir inte ett dugg trött av någon av dessa övningar, tror att det är för att han inte fokuserar. #216 Hade varit roligt om vi kunde få det att gå ihop på något sätt! Men jag bor i Höganäs, har för mig att du bor på andra sidan eller?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[AnimeV4]
4/1/18, 6:33 PM
#219

Hade världens bästa promenad idag😍

Jojaton
4/1/18, 8:08 PM
#220

#218 bor i Hässleholm :)

Johanna - Instagram

Odd
4/1/18, 11:12 PM
#221

#220 Det var ju inte så fasligt långt! Hade varit väldigt trevligt om vi kunde försöka få ihop en träff =)

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
4/1/18, 11:13 PM
#222

#219 Så roligt att höra att det sker förbättringar!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[AnimeV4]
4/1/18, 11:26 PM
#223

#222 Ja, det är helt underbart! Jag är väldigt strikt med saker och ting, men märker att jag snarare vinner på att släppa på koppelgåendet och wow alltså! Han får fortfarande inte dra, men det går så otroligt bra när jag inte är under stress.

Så närmare 2,5 h timme i skogen med bara ett par argstunder som snabbt släppte och inte ledde till någon konflikt!😮

Annons:
Sugar Mist
4/2/18, 7:23 PM
#224

Människor är äckliga.

-

DogeLove
4/2/18, 7:28 PM
#225

#224 Vad har hänt?

Sugar Mist
4/2/18, 7:30 PM
#226

#225 Massor av saker, bland annat så har lillebror folk som är elaka, såpass att dom sprängt brevlådan, äggat huset och min(?!) bil

-

Sugar Mist
4/2/18, 7:30 PM
#227

dubbel

-

DogeLove
4/2/18, 7:39 PM
#228

#226 Det lät inget vidare! :O

Jojaton
4/2/18, 8:46 PM
#229

#221 nej det är ska väl inte va för svårt att få ihop :D hade varit väldigt roligt!

Johanna - Instagram

Odd
4/2/18, 9:15 PM
#230

#229 Jag ska iväg en massa nu i veckan, men kan skicka ett PM framåt helgen så kan vi planera vidare =)

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
tiger tok
4/2/18, 9:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#231

Nu är det bestämd, min käraste lilla plutt ponny ska tas bort.

[AnimeV4]
4/2/18, 10:59 PM
#232

#231 Åh fy så tråkigt. Vad är anledningen, om du vill dela med dig? :(

tiger tok
4/3/18, 6:53 AM
#233

#232 ja det känns fruktansvärt, han har varit en så stor del av mitt liv i 8 år. Men han är sjuk, fång. Vi har varit så väldigt försiktiga, men under hela sommaren var han sjuk och var tvungen att stå själv inne på boxvila. Detta gjorde att vi var tvungna att åka in till klinik 5 gånger på undersökningar, återbesök osv osv under hösten. Och nu är han sjuk igen, precis när han nästan blivit helt igångsatt. Och det är ju vinter med snö, och om han är så känslig att han blir sjuk på fjolårsgräs så kan vi inte göra så mycket mer. Han måste få leva ett värdigt liv.

Turast
4/3/18, 9:14 AM
#234

Havrepuffar är fan noatalgi.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Frida B
4/3/18, 10:46 AM
#235

6, välbehövliga dagar ledig. Spår och lydnad står på schemat idag! Imorgon agility och torsdag-fredag stockholm med bästa vännen, sen bär det av till halmstad då en vän tävlar i FH-spår. Spännande vecka!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jojaton
4/3/18, 11:45 AM
#236

Har en sminkning om en kvart, och sen ska jag vittna på rättegång kl 14.30. Är såååå nervös så kommer säkert sabba make upen…. :/

Johanna - Instagram

[IdaSoren]
4/3/18, 12:27 PM
#237

#236 Lycka till!

Nästan alla vi möter på promenad som kommenterar något om Jackie frågar om hon är en valp eller "den är inte så gammal va?". Visst är hon ju rätt liten och har ett ganska gulligt uttryck med stora ögon, men en valp tycker jag väl inte hon ser ut som. Brukar svara "nej, men hon beter sig som en" 🤪

Annons:
JoannaLi
4/3/18, 1:01 PM
#238

#237 Får alltid frågan om Arrak också 🤪 

"Den där är inte så gammal va?"

"Njaaa, han är fyra…" 

"Jaha! 🤔"

😂

Fisherling
4/3/18, 1:06 PM
#239

Gjorde en beställning idag och kunden blev så himla nöjd! Sånt gör mig bara så sjukt glad 😃

peafie
4/3/18, 1:47 PM
#240

#237 #238 Så säger de om lilla Svart också. Däremot aldrig om Vildhunden. När V var liten så var det "åh, det är ni med de där två valparna va?". 🤪

#236 Lycka till!

Bloggen     ○    Instagram

Jojaton
4/3/18, 2:49 PM
#241

#237 och #240 Tack! Hade tur då den åklagade erkände brottet så jag slapp vittna, och kunden som skulle makeas dök inte upp (tur man får lön ändå, annars hade jag varit otroligt irriterad!) Så nu ska jag trycka i mig lite mat och fortsätta jobba..!

Johanna - Instagram

[AnimeV4]
4/3/18, 3:59 PM
#242

#233 Astrist, men ni gör ett bra val som är för hans bästa!

#235 Du har ju massa på g! Vad är FH-spår?

#237 Tvärtom här. Mötte en kvinna som frågade om vad det var för ras och så. Jag sa att han precis fyllt 1 och hon utbrast något i stil med "Och så stor?!"😃

#241 Så skönt att det gick bra!

---

Alltså jag vet inte vad det är.. men vi var ute i sisådär 2 timmar idag. Tränade apportering, fotgående, tricks, letade godis, massa skvaller, lekte.. Allt gick helt klockrent. Helt underbart och det är skitkul att ha hund!😍

Han åt inte skit heller! Visst att han var där och luktade, men han lyssnade när jag sa åt honom. AAAAH!❤️

Kom förresten fram till att "Knut! Nu räcker det!" funkar som kommando för att låta bli saker.

Åh, min klicker är guld❤️Och hur tusan kan en huligan göra ALLT för TORRFODER?! Vart kom vår motivation ifrån?

Haztparken
4/3/18, 5:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#243

#242 Vad roligt att det går så bra för er! :) Var på utställning hela helgen med den lilla. Hon fick excellent med ck och blev fjärde bästa tik på lördagen och ett excellent på söndagen. Lilla skruttan gör så bra ifrån sig ❤

[AnimeV4]
4/3/18, 5:24 PM
#244

#243 Ja, det är verkligen heeelt underbart. Jag tror att en del är att det ligger minnen i när Knut var en liten liten skit också. Han hämtades den 30 april (på Leos födelsedag) förra året. För att inte tala om vilken energi man får av vårvärme och sol😍

Annons:
[134643]
4/3/18, 6:25 PM
#245

#243 Men vad snygg! 😍

CayKantos
4/3/18, 9:15 PM
#246

14 tim och 45min.. då har jag min valp i famnen.. min helt egna hund som ska bli min livskompanjon och träningskamrat.. fan va kul.. känns overkligt 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
4/3/18, 9:20 PM
#247

#242 ipo spår, fast man tävlar i bara själva spåret och inte lydnaden eller skyddet! Ja massa skoj på g :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

peafie
4/3/18, 10:21 PM
#248

Tränade linjer med båda tjejerna ikväll. Båda duktiga! Lilla Svart fick sin en riktigt klurig markering i ett vattenfyllt dike med sin favoritapport (dokken-and) som belöning mellan linjerna (lättbelönad, hehe) och nu luktar hon så jäkla sunkigt… synd att hon är en gosig hund.

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
4/3/18, 10:27 PM
#249

#246 Omg, det är snart ju! Var beredd på "Jahopp, vad gör jag med den här nu?" när du kommer hem😃 Vad får du betala?

#247Jaha, okej!🙂

Sugar Mist
4/3/18, 11:06 PM
#250

Börjar köra igång Jack inför barmarksdraget nu i vår, det är sååå kul att dra med honom, för han älskar det verkligen. 
En helt annan glädje när han kör drag än när han kör lydnad etc. 

Imorgon ska jag lägga ett spår åt Salt också :)

-

Frida B
4/3/18, 11:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#251

Även fast du är jobbig som ett as just nu, så betyder du så obeskrivligt mycket för mig lilla vovve ❤️

(sry för bildbomb)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
CayKantos
4/4/18, 6:09 AM
#252

#249 jaa ioch typ "vad har jag gjort" 😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
4/4/18, 6:56 AM
#253

#243 Grattis till fina resultat! Hon är väldigt läcker :D

Johanna - Instagram

Turast
4/4/18, 9:26 AM
#254

"jag tror du är deprimerad" Bara för att vara extra depp så tog jag mig upp ur sängen och gick en skogspromenad kl8 i spöregn. Regn är depp va? Mvh inte gått upp ur sängen förän 12 i en vecka :))

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[134643]
4/4/18, 11:07 AM
#255

#246 Verkligen sååå kul för dig! — Eftersom jag nu nästan bestämt att jag ska hem och plugga i höst har jag nu tagit fram valptankarna igen som har fått vila i ett år. Känns som att det fortfarande står mellan schapendoes, sheltie och storpudel, även om det fortfarande lutar mot en schappe. Om någon har erfarenhet av uppfödare av schapendoes får ni jättegärna Pma mig!

[IdaSoren]
4/4/18, 12:12 PM
#256

Såg att regnet öste ner utanför fönstret och fick en snilleblixt. Grisen behöver ju tvättas!!!
Så på med regnkläderna, naken hund och ut på promenad. Stackarn gillar inte att bli blöt (om det inte är frivilligt i sjön) men jag är så less på att ha sand i hela sängen och bli smutsig om händerna efter att ha kliat henne - och eftersom hon är livrädd för hårtorken orkar jag inte riktigt med att tvätta henne i duschen. Näst bästa alternativet fick bli det naturliga sättet 😃

[AnimeV4]
4/4/18, 2:52 PM
#257

#256 Spöregnade här också, men lugnade sig innan vi gick ut. Knut fick duscha ändå efteråt eftersom vi hade en massa tricks och spring i leran😃

tiger tok
4/4/18, 10:05 PM
#258

Skulle på fotografering idag, en ponny, en kanin, två getter och två får. En halvtimmes promenad bara för att regnet sedan ska ösa ned, precis när det är dags.

Annons:
Sugar Mist
4/4/18, 10:47 PM
#259

2 veckor tills tävling, jag är jättejättejättenervös

-

CayKantos
4/4/18, 10:52 PM
#260

En fundering.. hur gör alma med sina valpar när man ska lägga sig? Min lilla kille fick såklart energiboost nu här på kvällen och är bara i lek och bushumör.. 😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
4/4/18, 11:41 PM
#261

#260 Kong med fruset förskfoder, ut å kissa lilleman efter sen sova. Eller helt enkelt bara kissa lilleman och sova, de lär sig fort de små :)

-

Turast
4/4/18, 11:56 PM
#262

#260 min somnade om jag hade henne på rygg i famnen och klappade henne på magen haha! X) nä men när hon var ett energiknippe på kvällen så körde vi antingen Kong, eller annat kul att tugga och pilla med, eller helt enkelt tränade lite lätta övningar så hon fick tänka lite :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

CayKantos
4/5/18, 6:51 AM
#263

#262 han gillar ibte ligga på rygg, det e ngt vi ska jobba på😅 #261 ja vi kissade och så la jag in han i canvasburen. (Ska egentligen ligga bredvid canvasburen men det blev ngt krångel så det ska jag fixa idag) han gick ut två gpnger o det var bara att bära in han igen. Till slut somnade han ganska fort efter att ha tuggat lite på en leksak. Upp i natten, kissa och då sov han resten av natten med mig i soffan 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
4/5/18, 6:53 AM
#264

När man gör allt för valpen, ur o kissa på morgonen, sen leker vi medan maten blöts upp. Ut o kissa. Han får sin mat, ut o kissa. In och då la vi oss o vila lite.. nu till problemet.. han ligger så gott o sover i mina armar.. men jag har värken kissat eller ätit ngt idag😂😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

peafie
4/5/18, 11:32 AM
#265

När man helst av allt vill ligga i soffan och gosa med två labradorer men måste sitta på jobbet och räkna statistik hela dagen.😴

Vad ska ni göra med hundarna idag?

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
JoannaLi
4/5/18, 1:55 PM
#266

Alltså, jag vet att det inte ser så mycket ut för världen. Men: 

  1. Han var okopplad! 
  2. Han var på en helt ny plats
  3. Han var på en öppen appellplan. 
  4. Det satt 7-8 hundar precis på plankanten. 
  5. Det var helt okända domare + TL + sekreterare. 
  6. Han har inte tränat med domare + TL + sekreterare på typ 1,5 år. 
  7. Vi hade inte tränat  lydnad på typ 3 veckor innan. 
  8. Jag lyckades inte värma upp honom korrekt. 

Han var så lugn och snäll under momenten, och även om han försökte sticka mellan momenten så stannade han snällt när jag höll honom i halsbandet! Och svansen…. 😍

Jag nollade medvetet inkallningen och hopp över hinder, där jag valde att möta honom med en godis för att inte riskera att han skulle sticka. Jag ångrar inte att jag nollade inkallningen, där indikerade han att han ville sticka. Däremot hopp över hinder… Jag tror att han hade klarat det om jag hade låtit det gå. Jag tror verkligen det. Rackarns osäkerhet. 

Och jag lyckades stanna i bubblan med honom! Jag såg inte ens hundarna förrän efter vi gått av plan, jag tittade inte ens efter betygen, och tänkte inte alls på domaren. Tjoho!

[AnimeV4]
4/5/18, 3:18 PM
#267

Idag har Knut en off-dag. Inte alls lika fokuserad och träningssugen som igår. Är ouppmärksam och gör många fel. Det är inte lätt att vara tonåring jämt heller🙂

I skrivande stund sitter jag fast, för katten Leo ligger på mig. Mysigt är det iallafall.

peafie
4/5/18, 4:09 PM
#268

#266 jag ska titta när jag kommer hem från jobbet men av vad du skriver så låter det ju som att ni var jätteduktiga! ❤️ Vad kul att ert kämpande ger resultat!

Bloggen     ○    Instagram

CayKantos
4/5/18, 4:36 PM
#269

Tips på bra lekar och annat likn man kan göra med valpis för att bygga våran relation? :) inte ens varit här 24 timmar men det e ju bra att redan köra lite leker redan från början :)

Han följer mig riktigt fint ute till största delen. Problemet är när kisserna börjar springa.. då e jag såååååå ointressant, inte ovanligt att gräset e roligare än mig heller 🤪 Han e sååååååå hype på gräs, blad, och ALLT utomhus, sen så är han såklart en av dom valparna som måste äta alllltttt, mossa, kaninbajs, stenar, mm. Allt e supergott, fick jag med mig hem en labbe istället tro?🤔

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Duvethon
4/5/18, 4:57 PM
#270

#269 Min valp gillade (och gillar) jage, jag petar honom lätt i sidan och springer i väg och han jagar mig… sen busar vi hehe :)
Jag har förstått att unghundar ofta blir nyfikna på omgivningen. Min 6+ månaders har blivit det, vet inte hur jag ska förklara men när två av mina familjemedlemmar kommer hem (är sällan hemma) blir han såååå exalterad och är på de något fruktansvärt. Springer efter de, jag känner inte riktigt att han är lika fokuserad på mig. Beror det på att han blir glad då de kommer hem då de sällan är hemma? eller att jag helt enkelt är tråkig? :(

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[AnimeV4]
4/5/18, 5:27 PM
#271

#269 Hundpodden Vår Bästa Vän har avsnitt om både lek och valptiden! Kika in dem, tycker jag!

CayKantos
4/5/18, 5:33 PM
#272

#271 har lyssnat :) men tänkte höra lite om era erfarenheter också😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Lojs
4/5/18, 6:38 PM
#273

Coolt, en kompis här en bc som håller på att valpa, helt oväntat har det kommit 3 blå valpar (de visste att hanen bär på blått, men trodde inte tiken gjorde det), ska bli så kul att följa dem! Blå bc är så fina!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
4/5/18, 7:24 PM
#274

Nu har det blivit 4 blå!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

JoannaLi
4/5/18, 7:28 PM
#275

#268 Tack! Det har varit en ungodly amount of glädjetårar 😂😊

#273 😍

Zadeira
4/5/18, 7:35 PM
#276

På lördag ska jag vara valpvakt. En vän och hennes familj har skaffat en liten fralle-kille som nu är 11 veckor. Var och hälsade på första gången igår och herregud vilken liten envis piraya han var. Fruktansvärt bestämd kille som helst ville tugga sönder mina händer, fötter och byxor och protesterade ljudligt när han inte fick. Kommer inte bli lätt på lördag, även om det bara är 6 timmar. Det blir första gången jag är helt ensam med en så liten valp, men jag har ju erfarenhet av många olika hundar så nån gång måste man ju lära sig hantera valpar också och det kan ju vara bra innan man skaffar en egen 😉

[AnimeV4]
4/5/18, 7:44 PM
#277

#276 Lycka till!😃

Jojaton
4/5/18, 8:28 PM
#278

#266 Wohoo! Ni är så grymma!! :D #273 åhhhh!!! <3 #276 Lycka till! Dom är små vargar i fårakläder i den åldern, söta tills man tillbringar tillräckligt med tid med dom ;)

Johanna - Instagram

tiger tok
4/5/18, 8:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#279

Han är ju ganska söt, det får man ju ge honom!

Annons:
Turast
4/5/18, 9:22 PM
#280

Jag har gått 26 400 steg idag och sammanlagt 19,78km med hundarna 😐 Vart kom motivationen ifrån?

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

ipopuma
4/5/18, 10:13 PM
#281

#280 11000 steg mer änig din lilla skit ;) <3 Puma är inte halt efter en längre promenad o kan även nämna att jag har andats för första gången på 3 månader eller aka kört yoga. Nu satsar vi på en hälsosam kropp och hund!

ipopuma
4/5/18, 10:13 PM
#282

#280 11000 steg mer änig din lilla skit ;) <3 Puma är inte halt efter en längre promenad o kan även nämna att jag har andats för första gången på 3 månader eller aka kört yoga. Nu satsar vi på en hälsosam kropp och hund!

Turast
4/5/18, 10:19 PM
#283

#281 typ första gången på ett år 😂 Jag vill också ha råd att ha hälsosam kropp…tur att le böjfränd fick skatteåterbäring 😎

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

peafie
4/6/18, 8:21 AM
#284

#266 Nu har jag tittat och det såg ju hur säkert ut som helst! :) så duktiga!

Bloggen     ○    Instagram

Sugar Mist
4/6/18, 8:32 AM
#285

Brevlådan tagen igen, jävla snorungar.

-

peafie
4/6/18, 2:13 PM
#286

Alltså  hur söt är inte min hund? Jag brukar alltid ge dem ett par lite godare godisar när jag går till jobbet. Nu tog jag fram dem, lade dem på byrån i hallen men innan jag skulle gå så dök det upp en grej så jag inte kunde komma iväg till jobbet. Några timmar senare kommer lilla Svart och ser väldigt skamsen och nöjd ut. Då har hon varit uppe på byrån och stulit godisarna (hon som aaaaldrig stjäl någonting!) men istället för att äta upp dem så bär hon dem i munnen och kommer till mig. Så tar jag dem, säger varsågod och hundarna äter varsin.

😍

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
JoannaLi
4/6/18, 2:45 PM
#287

#285 Vem tar en brevlåda? 🤔

#286 Åh, sötnos! 😍

Basunen
4/6/18, 3:15 PM
#288

Hunden har röntgat höfter och armbågar idag. Han är mysko efter sederingen. Kommer inte till ro. Bara gnyr och gnäller. Står o stirrar och ser väck ut. Är det vanligt beteende efter sedering?

peafie
4/6/18, 3:16 PM
#289

#288 Väldigt vanligt!

Bloggen     ○    Instagram

Basunen
4/6/18, 3:21 PM
#290

#289 tack! Det var ett lugnande svar! Känns som han inte förstår vad som händer i kroppen liksom, stackarn.

[AnimeV4]
4/6/18, 3:26 PM
#291

#286 Åh, jättesöt ju!😂

---

Idag är Knut ännu virrigare än igår! Lyssnar inte så bra på inkallning och är omotiverad, samt alldeles för fokuserad på annat. Tråkigt😕Trista koppelpromenader väntar.

JoannaLi
4/6/18, 8:25 PM
#292

Idag köpt en ställning för vattenskål som faktiskt funkar på min bur. Tjoho! 

Däremot så hittar jag inga skålar. Ugh. Köpt en i desparation, på 750 ml. Skulle behövt typ minst 1,5 till 2 liter, eftersom att Arrak är kinkig och enbart gillar djupa vattenskålar. 

Så om någon hittar en vattenskål på 1,5-2 liter med en omkrets på cirka 18 cm i överkant - hojta snälla! 

Tror att jag kanske hittat en, men tror att den kan bli för stor, ska mäta.

[AnimeV4]
4/6/18, 8:43 PM
#293

#292 Jag tänker att du borde kika IKEA!

Annons:
JoannaLi
4/6/18, 9:08 PM
#294

#293 Aldrig ens tänkt tanken! Tack för tipset! Är det bakskålar jag tittar efter?

Sugar Mist
4/6/18, 10:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#295

Salt har fått kika på havet, och hon bara rusade rätt ut helt överlycklig. 
Det är så kul att se så mycket likheter mellan henne och Opsis, det värmer så i mattehjärtat ❤️

-

[AnimeV4]
4/6/18, 10:24 PM
#296

#294 Jag vet att de har jättestora bakskålar med glansig metallyta, men de blir nog svåra att få ner i en ställning. Du bör kika på allt! Knut hade två bra glasskålar därifrån, men de är jättesönder nu..🤐Han får ofta mat i turkisk yoghurt-hinkar😛På tal om det. En stor hink kanske skulle vara något? De har ju en kant som går ut också.

JoannaLi
4/7/18, 6:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#297

Älska vädret idag 😍 15 grader och strålande sol! Lite lerigt på plan, men vilken dag att göra lösträningsdebut på! Vi bygger förhoppningsvis rutiner som ska göra det säkrare att ha honom lös, but time will tell. Absolut inga antydelser till att vilja sticka idag 👌😍 #294 jag tittade runt lite, och hittade bla en glasskål som såg bra ut! Dock glömde jag att mäta när jag var i bilen idag :/ Nackdelen med ställningen är att 18 cm i diameter är deceptively litet!

[AnimeV4]
4/7/18, 8:23 PM
#298

#297 Hoppas på lycka i skål-letandet! Krångligt när man måste anpassa sig efter mått!

---

Knut är värre idag och sååååå trött. Jag har börjat sätta timer på 30 minuter så att vi inte är ute för länge och när vi kom in sov han som en gris i flera timmar och snarkade!

Någon som vet vad som kan göra honom så himla trött? Han var lite varm idag, men innan idag var det pissblöt ute och inte speciellt varmt. Han verkar må bra.

CayKantos
4/7/18, 8:37 PM
#299

#298 hur gammal va han nu? --- Fan.. råkade bli skitarg o ta tag i min inte ens 9månaderns valp… good job me.. tips på att få han att sluta bita en i ansiktet.. gör förbannad ont och vill inte ha fler piercingar.. 🙄 Rumsrenheten gick ett stort back idag.. måste nog göra lite som du #298 och sätta en timer. Vill inte vara ute o hålla på för länge för det orkar han faktisk inte. Med alla kontaktövningar mm. Han e heeelt obsessed med snö och gräs så det e skitsvårt att få han göra det han behöver göra… måste vänta jättelänge och därav blir det mycket godis för att kunna köra kontaktövningar = han blir törstig = sekunden vi kommer in dricker han jättemycket vatten för att han har hållt på så mycket med gräset (han drar sönder gräset för marken.. han blir helt rabiat kan inte släppa det) och fått så mycket godis = han behöver kissa igen = vi går ut för o kissa/bajsa = samma onda cirkel och då får han aldrig sovit. Stannar vi inne efter han dricker vatten kissar han på golvet istället 🙃🙃 tjoho! Detta jag sett så mycket fram emot med valp😅😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
4/7/18, 9:09 PM
#300

#299 1 år. Det märks att han är i en tonåringsperiod, men jag är osäker på om han varit såhär trött innan.

Hur gör du när han biter? Avled med leksak eller tuggben eller ställ dig upp/gå därifrån/vänd ryggen till och ignorera tills han håller käft i ett par sekunder. Det ska inte vara kul att bita.

Korta kopplet och håll det så att han inte kan äta gräs och snö. Du kan med fördel lära honom att spotta ut i utbyte mot godis eller leksak. Var ute tills något händer och beröm när det gör det.

Annons:
Frida B
4/8/18, 10:02 AM
#301

#299 alltså du… du har inte ens haft honom i en vecka. Dobby blev rumsren vid ca 5 månaders ålder, det kommer hända olyckor. Och sen är det ok att bli arg, inte mer än mänskligt. Det är en bruksras du skaffat, dom är generellt små as när dom är små. Du vet ju hur jobbigt jag hade det med dobby. Visst är det jättebra med kontaktövningar osv men ett gott råd, chilla med det. Få valpen att funka i vardagen först innan ni kämpar med sånt som just nu bara blir tvunget. Låt honom bo in sig, miljöträna osv istället och ta det lugnt.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: