Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 1248 ggr
RödPlasma
3/16/18, 7:56 AM

Valpfoder med lax

Letar efter ett bra , gärna spannmålsfritt valpfoder med lax/ fisk som största proteinkällan. Jag vet att Taste of the Wild har ett sådant foder, men vill ha lite mer att välja på. Har ni något tips?

Annons:
[Forest]
3/16/18, 9:46 AM
#1

Bara nyfiken varför just lax/fisk som lockar dig att välja ett foder?  Hoppas på att andra kan tipsa dig

Sattyg
3/16/18, 11:28 AM
#2

Vi använde det här till vår valp http://m.zooplus.se/shop/hund/hundmat_torrfoder/simpsons_premium_sensitive/simpsons_sensitive/365350 Nu har vi gått över till vuxenfodret i samma serie. Funkar toppen till vår hund med lite känslig mage

jenmjao
3/16/18, 1:09 PM
#3

Jag använder denna till min hund: https://prima.dog/se/hundmat/?tx_primadog_product%5Bcategory%5D=6&tx_primadog_product%5Bproduct%5D=16&tx_primadog_product%5Baction%5D=product&tx_primadog_product%5Bcontroller%5D=Product&cHash=e2a22da63d7f404a4ec6dd4d9b8f301a

Ett av de få foder som hans mage faktiskt tagit upp och inte bara skitit ut allt, Spannmål fiser han av, Har provat dyrare märken med lamm, kyckling m.m. men han har liksom.. bajsat ut mer än vad han ätit otroligt nog, Detta funkar super på honom. 😃

Sugar Mist
3/16/18, 2:53 PM
#4

Brit Care har ett med lax och potatis :)

-

Vinternos
3/16/18, 3:39 PM
#5

Canagan Scottish Salmon har jag bara bra erfarenheter av :)

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

[AnimeV4]
3/16/18, 3:43 PM
#6

Om det inte måste vara torrfoder: Vom og Hundemat och Real färskfoder.

Annons:
RödPlasma
3/20/18, 5:38 PM
#7

Tack för förslagen! Såg att en del av märkena bara hade foder för vuxna hundar, så var lite tveksam på en del. Står och väger mellan Simpson's och Taste of the Wild. 

#1 Dels för att han är lite känslig i magen, dels för att det känns en aning bättre ur djurvälfärdsperspektiv. Sedan så älskar han fisk och är lite kräsen på sitt nuvarande foder, så hoppas på att han ska få lite större aptit med ny smak. :)

Upp till toppen
Annons: