Annons:
Etikettlydnad
Läst 1721 ggr
workingleo
2018-03-14 13:19

Hur får man en tuffare hund?

Hej! har en leonberger på 1 och 1/2 år gammal.

Min hund kan möta hundar och människor på stan, men om vi är på typ liknande kurser, hos veterinären, hundaffären så vill han hälsa på exakt alla. Han gnyr och svansen går i 180, jag tror detta har med att göra när han va liten att alla kom fram och ville hälsa ( han är en leonberger och de finns inte så jättemånga där jag bor ) så alla sprang fram och klappa utan tillåtelse. Jag vill att han bara ska ignorera alla hundar och människor och kunna gå lugnt bredvid mig, de gör han när vi promenerar hemma men aldrig på de ställena som jag nämnde. Har någon haft samma problem eller bara allmänt duktiga på träning så får ni gärna ge tips! 😃

Annons:
JoannaLi
2018-03-14 13:29
#1

Träna såsom ni gjorde hemma fast på de andra platserna? :) 

T.ex. träna att ge en uppgift, såsom platsliggning/sitta fint/stå mellan benen, eller vad som helst, där fokus är stadga och att han får belöning för att hålla fokus på dig och vara stilla.

[AnimeV4]
2018-03-14 13:42
#2

Skvaller med något supergott?

workingleo
2018-03-14 13:42
#3

#1 åh tack så mycket! Det ska jag göra! 🙂

Hornslandet
2018-03-14 15:46
#4

Träna skvaller och all sorts kontaktövningar. Brytkommando är bra, inkallning, allt sånt. Min hund har varit väldigt likadan… men även insett att han har börjat mogna till sig verkar det som, vilket antagligen i kombination med all träning börjat göra att han faktiskt lyssnar och tar mer kontakt med mig.

workingleo
2018-03-14 15:56
#5

#2 ska prova de! tack så mycket! 

#4 tack! ska absolut börja träna mer kontakt och skvallerövningar! kul att de gick så bra för din hund! 🙂

Basunen
2018-03-14 18:00
#6

Vi har en tvåårig Leonberger, han är likadan i situationer som är roliga/han har en förväntan på något (och allt han fick göra/hände som valp verkar sitta hårt som.berget). Skitsvår att träna i dessa situationer. Han blir så glad/osäker (osäker på negativa saker som hänt) att det känns som omöjlighet att få kontakt/dämpa honom. Men jag hoppas det går bra för er träning! Hejja! Vi fortsätter träna vi också! De mognar ju sent de stora rackarna, så de har ju lite tid på sig och landa också.

Annons:
workingleo
2018-03-14 22:48
#7

#6 åh fy då! önskar er all lycka också så  håller vi både tummar och tassar för er! vi får försöka ta hand om dessa små byrackare😂Ja de verkar komma ihåg allt roligt och positivt som hände när de va små men kommer inte ihåg att matte vill ha deras fokus😉Ninos bror är värsta motsatsen, han morrar och är lite surare av sig, skiter helt i andra varelser, han är verkligen inte aggressiv eller något men vill att Nino ska bli lite mer som honom 🤪

Upp till toppen
Annons: