Annons:
Etikettmedia
Läst 1727 ggr
MonicaLagerquist
2018-03-14 08:20

Hund dog på bagagehylla på flygplan

Annons:
Herveaux
2018-03-14 08:41
#1

Så fruktansvärt! 💔

Saxat från artikeln:
Enligt USA:s transportdepartement har 24 djur dött under transporter med amerikanska flygplan under 2017. 

Kommer nog aldrig våga flyga med djur.😢


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

MonicaLagerquist
2018-03-14 08:50
#2

Undrar hur många djur som flygs under ett år?

Stolt ägare till fem La permer

CayKantos
2018-03-14 08:55
#3

Iaf inte med United…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Duvethon
2018-03-14 09:20
#4

Jag trodde att hundarna ska placeras under sätet, inte i bagagehyllan? Hemsk händelse i vilket fall😢

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Hornslandet
2018-03-14 09:25
#5

Helt sjukt.. Alltså, jag hade för övrigt ALDRIG gått med på att ha upp min hund i bagagehyllan.

MonicaLagerquist
2018-03-14 09:32
#6

Sen undrar jag hur hunden såg ut med tanke på rasen.

Vissa har ju problem med andningen och blir  hunden stressad så kan det ju gå illa.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[IdaSoren]
2018-03-14 09:48
#7

Det känns som att det måste ha blivit något fel med tanke på att hon tvingades ha hunden i bagagehyllan?? Aldrig hört något liknande, djur som är tillåtna i kabinen får väl alltid sitta under sätet… Det står ju "United tillåter husdjur i kabinen om de transporteras i en bur som får plats under sätet" så om väskan var för stor borde hon inte ha fått boarda planet alls… Mycket konstigt alltihop.

Hemskt i vilket fall, men hade jag tvingats lämna mitt djur instängd i bagagehyllan i 3.5 timmar hade jag nog klivit av planet istället.

Lona
2018-03-14 11:08
#8

#6, Instämmer, frågan är om jag hade flugit med den rasen överhuvudtaget… När jag skickade djur på jobbet så togs de alltid väl om hand, fast de åkte ju i fraktdelen. Det märktes ändå stor skillnad mellan de olika bolagen, SAS Cargo var outstanding på att ta väl hand om dem, finna smidigast lösningar med byten etc. Det var faktiskt så att jag på fullt allvar funderade på att skicka även våra inrikes djur via Frankfurt så att SAS Cargo kunde ta dem, de flög inte inrikes ;-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

m2studio
2018-03-14 11:21
#9

#7 av: IdaSoren 

Jag har läst någonstans på nätet som försöker att hitta igen att hundar SKA placeras i bagagehyllan och inte får under stålen.

Jag själv aldrig vågat ta mina hundar med mig och alltid har dåliga känslor när jag är borta och tvingas att lämna dem hos en annan. Jag inte kan föreställa mig att mina barn ska tillbringa timmar i den trånga, kolmörka hyllan, aldrig. Jag får panik av själva tanke.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[IdaSoren]
2018-03-14 17:39
#10

#9 Har aldrig hört något sådant och vet att det inte stämmer när det gäller inrikesflyg med SAS eller Norwegian i alla fall, då ska djur placeras under sätet, detta går att läsa på deras hemsidor. Vet också att United Airlines inte har sådana riktlinjer som säger att de måste vara i någon bagagehylla, enligt uttalanden från United om detta så ska djur normalt sett placeras under sätet. Så något har som sagt gått fel i detta fall.

[Forest]
2018-03-15 10:00
#11

Jag har bekant som flyger flera gånger per år med sina 2 små hundar. Dom får sitta i transportbur i knät eller på golvet under sätet. Aldrig har jag hört något negativt från dom om flyga dom flyger dessutom långt.  Tycker det låter helt sjukt att stoppa upp en hund i bagagehyllan  😐

[Thiah]
2018-03-15 10:07
#12

Jag är fascinerad över att det ens skulle finnas plats att ha en hund i bagagehyllan. De brukar ju vara proppfulla av bagage inom 5 min av boarding. Och nä, jag hade vägrat stoppa nått levande o hyllorna hursom. Hellre gått av planet och sen bokat om.

hemul
2018-03-15 16:16
#13

Så länge sen jag flyg - visst är det nån slags lucka för bagagehyllan? I så fall kan man ju räkna ut vad han dog av. Hemskt.

Annons:
Lona
2018-03-15 18:14
#14

#13, Jo, det är luckor för bagagehyĺlan av säkerhetsskäl :-(


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

hemul
2018-03-15 18:22
#15

Man borde stoppa in den där stewarden på hyllan under en atlantflygning. 😡

LinneaWik
2018-03-15 20:24
#16

GUD vad hemskt! Ursh! Blir gråtfärdig! Tänk ifall det skulle hända ens lilla kompis…

Upp till toppen
Annons: