Annons:
Etikettdebatt
Läst 1539 ggr
MonicaLagerquist
2018-03-13 09:17

Vad hette din första hund?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tillhörde dem som hela min uppväxt önskade mig en egen hund.Mem det döjde tills jag var över 30 innan jag fick min första hund.En jakt labbe som vi namngav till Jimbo.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Herveaux
2018-03-13 09:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min första egna hund hette Rufus och var en skotsk hjorthund.
Jag tog över honom när han var ca 15mån och han flyttade hem till mig på min 20-årsdag. Ingen dålig present (från mig själv.😛)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

CayKantos
2018-03-13 09:42
#2

#1 Åh fan va söt!💙

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JMW
2018-03-13 09:52
#3

Min första egna hund hette Bengtson och var en Airedaleterrier. Har dessvärre ingen bild som går att lägga in. Det var långt innan digitalfotograferingen.

m2studio
2018-03-13 09:54
#4

Min första är Jack Russell och Heter Toby är kille i 4 år.

Min andra hund är Schweizisk schäfer vit, Tik, 2,5 år som heter Bella.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

MonicaLagerquist
2018-03-13 09:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jimbo hette Guns Choice Pepperpot född 1994 06 04 död 2008 10 02

Vi väntade drygt ett år på honom. Ville ha en valp efter en viss tik och då var det bara att vänta

Stolt ägare till fem La permer

[HundochKatt]
2018-03-13 09:58
#6

Önskade mig länge en egen hund. 

Så 1988 var det äntligen dags, en schäfer som fick namnet Kaiser. ❤️

Sedan dess har jag inte varit utan hund.

Annons:
JMW
2018-03-13 10:00
#7

#5 De kan få skojiga namn på pappret. Min Bengtson hette Sandales Mad Marksman. Han blev nio år.

MonicaLagerquist
2018-03-13 10:02
#8

#6 Vi var utan hund i nio långa år efter att vi tagit bort våra två hundar samtidigt.Min man "orkade" inte mista en hund till så han ville inte ha någon ny.

Men i augusti 2017 flyttade det in en omplaceringshund hos oss.

Stolt ägare till fem La permer

[HundochKatt]
2018-03-13 10:14
#9

#9 Det är jobbigt att missta sina pälsklingar. Jag förlorade 2 stycken inom en månad för 5 år sedan. Varav den ena gjorde mig extra ont och jag sörjer henne ännu. En sådan där "ones-in-a-lifetime hund".  Hade fött upp henne själv (liksom den andra) och valde att behålla henne på en gång. (Sheltie) Vad det var som fick mig att välja just henne vet jag inte, men sedan var vi så himla tajta, tills hennes liv fick ta slut (tappade muskler och föll ihop med bakdelen bara några dagar innan hon fick somna in). 

Nu har jag 3 hundar och det är mina sista har jag bestämt, men lär nog kanske om de får vara friska ha hund i 8 år till ca.

Hur det ska gå att vara utan hund vet jag inte, men det får visa sig.

Agda
2018-03-13 10:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Tara heter hon, en gråhund som snart fyller 10 år.

Namiko
2018-03-13 10:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Min första egna hund heter Teffex. Vi firade 10 år tillsammans 1a december. Han blir 12 i år.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

idamadelenemoren
2018-03-13 10:56
#12

Jag längtade länge efter en hund, genom hela uppväxten, men vart aldrig någon. Flyttade hemifrån och planerna låg alltid i bakhuvudet att jag skulle skaffa mig en egen hund. Tiden va aldrig rätt, och va tiden rätt så funkade det inte med ekonomin :/ Men så, i april förra året, fick jag min första hund av sambon i födelsedagspresent. Blandras, Schäfer och Rottweiler (jag ville ha schäfer, han ville ha rottweiler, så han kompromissade). Kila heter hon och är strax över 1 år gammal :) Kan ju inflika att jag aldrig blivit så förvånad i hela mitt liv, än när han kom hem och ”kastade” en valp på mig när jag låg i sängen helt nyvaken. Bland dem bästa dagarna i mitt liv <3

idamadelenemoren
2018-03-13 10:57
#13
Annons:
idamadelenemoren
2018-03-13 10:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14
IngaTrnqvist
2018-03-13 12:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Brownie är min första egna hund, en schipperkeblandras född 2008 :)

Första hunden i familjen var dock en dvärgpinscher som hette Dino. Han omplacerades när jag bara var några år, så har inga minnen av honom.

Grace2009
2018-03-13 13:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Familjen hade en rottweiler som hette Kodde från '90 till '99. En alldeles egen hund har jag inte skaffat än men den dagen kommer nog 🙂

tiger tok
2018-03-13 13:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#17

Min delägar hund heter Vivan och är en labbe på snart tio år. Min egna heter Holger och är en Västgötaspets, han fyller alldeles snart ett år!

Zadeira
2018-03-13 14:01
#18

Jag har aldrig ägt en egen hund, men första hunden jag började gå ut med på promenader när jag var liten bodde i grannhuset och hette Tuss, en rödbrun cocker spaniel. Då var jag väl runt 10-11 år.

Sedan dess har jag passat diverse olika hundar åt kompisar och bekanta, men inte haft möjlighet att ha egen.

[IdaSoren]
2018-03-13 14:36
#19

Är uppväxt med ett gäng cairnterriers (Smulan, Sickan, Selma) och en sheltie (Cissi) i familjen, men blev aldrig någon hundmänniska under den tiden. Nu, när vindarna har vänt, är Jackie min första egna hund. Golden retriever på 3 år 🙂

iiiiissa
2018-03-13 14:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Kira, 7 månader, är min första hund. Jag hämtade henne för knappt en månad sedan :)

Annons:
Jetaime
2018-03-13 14:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Min första egna hund heter Zuki och är en Australian shepherd på som blir 6 år i sommar. Jag var 20 år och hade väntat hela livet på henne <3

tk1971
2018-03-13 15:01
#22

Hon hette Cilla och jag hämtade henne som ett litet 9-veckors knyte 2001 och hade henne tills hon dog 2013. Hon var en riktigt bra kompis, men vi hade våra duster.

Fisherling
2018-03-13 15:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Min första egna hund är Tinja och hon fyller 3 år idag 😃

MonicaLagerquist
2018-03-13 15:42
#24

Grattis Tinja.

Stolt ägare till fem La permer

Fisherling
2018-03-13 15:45
#25

#24 Hon tackar! 😉

Fransu
2018-03-13 16:34
#26

Min första alldeles egna hund hette Simson och var en newfoundlandshund.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Itchy
2018-03-13 16:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#27

min första egna hund är min underbara (för det mesta) 3åriga hund Vincent, en liten gatuhund från Bosnien

You can't spell Bitchy without Itchy

Annons:
Haztparken
2018-03-13 16:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Min första hund är min i dagsläget äldsta Storpudel tik Dafne. Oj vilken resa vi har gått igenom! Mycket problem, svett och tårar och många stunder man har velat ge upp! Hon har tyvärr problem med stress (som blivit så mycket bättre!) Och en ond rygg som aldrig kommer bli bättre utan tvärtom sämre. I år fyller hon 8 år, tänk vad tiden går! 15 år var jag när jag hämtade hem henne som en liten 3 månaders valp. Skulle aldrig byta ut henne mot någon annan, trots allt vi gått igenom så har det gjort oss båda starkare och hon visade mig vägen in i det fantastiska hundlivet! Hon har en så speciell personlighet och roligare hund får man leta länge efter! Nu känner jag att det blev en liten novell här men jag tar gärna alla tillfällen jag får till att visa min kärlek för den här damen, hon är hunden med stort H ❤

Turast
2018-03-13 17:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Första familjehunden var en liten blandras vid namn Tuff, han dog förra året 13,5 år gammal <3

Min första egna hund heter Jamie och blir 5 år i år <3 

<----Jamie      Tuff----->

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

BlacksilveR
2018-03-13 18:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Min första egna hund, Kazper, "fick" jag som 10-åring och han hänger fortfarande med efter åtta år trots sitt medfödda hjärtfel. Enligt veterinären skulle han knappast klara sig ens 2 år, men han är en riktig kämpe!❤️

(Milou är min andra hund som syns i bakgrunden på bilden)

[kinjelooo]
2018-03-13 18:06
#31

Första hunden jag minns hette Kajtek, morfars blandras som jag förälskade mig i när jag knappt kunde gå :) 

Min första egna hund var en dvärgpinscher som hette Batman :)

Jojaton
2018-03-13 18:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Sam är min första hund, just nu 9mån :) Jag var 24 när jag hämtade honom, efter 12 års längtan efter en sheltie och en livslång längtan efter hund! Han är döpt efter Samwise Gamgi i Sagan om Ringen :)

Johanna - Instagram

Changrila
2018-03-13 20:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Min första saluki hette Al-Dabaran Zala, till vardags kallades hon Zala eller Tanten :) En helt fantastisk och tokigt bestämd dam som även är mormor till min nu yngsta.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Itchy
2018-03-13 22:35
#34

#33 alltså finns få raser så graciösa som en Saluki

You can't spell Bitchy without Itchy

Annons:
Maleficum
2018-03-13 23:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Vår första hund är labben Gletta (blir 14 år i augusti). Kallas för Glettisen, Glettiplett, Puppis, Puppisen, Korven (mest då hon var valp).

En bild på henne utanför Arlanda när jag och mamma hämtade henne (kom med flyget från hundskolan i Sollefteå). Självständig från dag ett och brydde sig inte det minsta om att hon lämnat mamma, åkt flyg (med två av sina bröder) och hamna i ett helt nytt hem!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

hemul
2018-03-13 23:21
#36

Gay. ☺️

Både kallades så och hette i stamtavlan. Man fick själv bestämma namn, men uppfödaren hade engelska avelshundar gubevars och det skulle vara ett engelskt namn och börja på G.

Mamma satt med ett engelskt Lexikon och lästa högt. Så kom hon till Gay. "Glad och munter! Det var väl ett trevligt namn på en hund?". Det tyckte ju vi också.🤔

Ett par år senare var det inte lika kul att gå och och skrika "Gaaay! efter en liten tjock cavalier som dessutom hade samma färg och teckning som ryssmössan i kaninpäls jag tvingades bära… 😂

Lord Vulcan
2018-03-14 07:37
#37

En Jack Russell terrier som hette Melker

Magrat
2018-03-14 08:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Första familjehunden var en New Foundland som fanns när jag födde, hon hettee Larina. Min första egna hund hämtade jag en vecka efter min 18:de födelsedag. Hon hette Ivanna i stamtavlan, eller Ivana som vi kallade henne. Tyvärr fick hon cancer i lymfkörtlarna och dog ett par veckor innan sin sexårsdag. Det gör precis lika ont nu, snart två år senare.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

mmey
2018-03-15 17:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Min första hund hette Midas, han skulle ha fyllt tre nästa månad.

Chinesecrestedlover
2018-03-15 18:06
#40

Min första hund hette Dogs of Dark Hurricane "Cain". Han avlivades tyvärr 2016 p.g.a. sjukdom.  Köpte honom då han var 6 månader direkt av uppfödaren. Han blev 10,5 år (född: 2005-12-13). Problemhund utan dess like, massa sjukdomar och besvär och ofattbart osäker, aggressionsproblem m.m. men tots allt min lilla darling (djävul ibland dock). Han lärde mig otroligt mycket, tålamod bland annat, haha. Var inte precis så som jag drömt att min första hund skulle vara…jag fick kämpa väldigt mycket och var på vippen att ge upp (och avliva) många gånger (när han högg mig ordentligt t.ex.), men kämpade vidare i alla år… för trots allt var han ju min fina lilla kille. Saknar honom otroligt mycket. Finns ingen hund som han och kommer aldrig finnas heller. Totalt galen 😈❤️

/Chinesecrestedlover

Upp till toppen
Annons: