Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1435 ggr
Lona
2018-03-10 18:34

Halm i bilen?

Jag funderar lite på hur jag bäst skall "bädda" i hundarnas bur i bilen. När vi är i stallet händer det att de får sitta där en stund, givetvis inte när det är snorkallt men ändå.
I nuläget har de underst ett vanligt liggunderlag, sen ett tjockt täcke och ovanpå det två fårfällar.
Är det någon här som testat halm, hur har det funkat?
Hur har ni bäddat, jag tänkte att man kunde ta ett gammalt påslakan eller något och stoppa i en del halm och sedan lägga fårfällarna ovanpå?
Att ha halmen lös är nog ingen hit med tanke på att det egentligen är min mammas bil…😇

Eller har ni andra bra tips? Hundarna biter inte sönder men jag är tveksam till sånt som har elektricitet i sig, känns dumt att chansa.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Siggebus
2018-03-10 18:50
#1

Frigolit i botten kanske och sen täcke etc ovanpå. Frigolit är ju väldigt isolerande och relativt lätt att skära till

Hornslandet
2018-03-10 19:02
#2

Vanliga hederliga liggunderlag annars med filtar på? Du kan ju även köpa beggade sovsäckar och använda såna ist för filtar.. Annars cellplast som sagt! Lär isolera bra mycket bättre än halm :). Frågan är ju hur mycket som behövs.. golvet i bakluckan ligger ju inte mot kall mark iaf.

Pyttelite
2018-03-10 19:24
#3

Förmodligen har dina hundar det bra som det är redan nu. Har de påverkad allmänkondition när du kommer tillbaka till bilen eller varför tror du inte att det räcker för dom?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


JoannaLi
2018-03-10 23:08
#4

Jag har precis som du skriver! Halm i påslakan, fårskinn ovanpå. Arrak trivs som rackarns, och tycker att det är supermysigt att ligga och bädda i. Jag upplever också att han håller värmen mycket bättre, och får upp värme i kallt skåp fortare 😊 Sen, till nästa vinter, kommer det bli cellplast/frigolit under och över burgolvet också, även slaget om buren, men så är det ju rätt kallt hos oss också 😏

hemul
2018-03-11 00:32
#5

Jag tror halm kan vara mysigt för hunden. Luktar nog himla mycket godare än cellplast och gummimattor!

Lord Vulcan
2018-03-11 08:07
#6

Jag har lös halm i buren. Mina tjejer tycker om att bädda ner sej i varsin håla. Har provat filtar, fällar och underlag, men antingen ligger det ihopknölat i ett hörn, eller så har den lilla tuggat sönder det. Halmen bara jämnar man till och fyller på vid behov. Inget som går sönder:)

Annons:
Odd
2018-03-11 09:52
#7

Var köper ni halm att bädda med?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

JoannaLi
2018-03-11 10:01
#8

#7 Jag köper just nu av skolans djurhus/stall, men senare kommer jag köpa av mitt gamla stalls grovfoderförsäljare 😊

Lord Vulcan
2018-03-12 23:28
#9

#7 tar halm på mitt jobb. En ridskola. Har du ett stall i närheten, fråga där.

Upp till toppen
Annons: