Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 1858 ggr
Dessi3
3/9/18, 4:23 PM

Vad gör hunden på dagarna?

Jag har så länge jag minns velat ha hund. Har äntligen flyttat till lite större boende och skulle ha plats för en. Men det finns ett stort orosmoln som håller mig tillbaka. Vad gör man med hunden på dagarna? Just nu är vi båda studenter och har möjlighet att vara hemma en del, men efter examen väntar sannolikt 8-17 jobb. Man kan gå hem på lunchen såklart, men många avråder.

Var har ni era hundar på dagarna?

Annons:
DogeLove
3/9/18, 4:25 PM
#1

Hunddagis

MonicaLagerquist
3/9/18, 4:25 PM
#2

Hemma med oss.Eller ute på äventyr med oss.

Stolt ägare till fem La permer

Jetaime
3/9/18, 4:32 PM
#3

Mina är med mig oavsett om jag är ledig eller jobbar :) Sällan dom är själv och ska jag iväg längre stunder så lämnar jag till antingen min mamma eller någon kompis.

Majken!
3/9/18, 4:32 PM
#4

Ensam hemma, rastas på lunchen.

Elsis matte
3/9/18, 4:43 PM
#5

Hos dagmatte eller min mamma, förutom de dagar jag arbetar hemifrån.

Lona
3/9/18, 6:29 PM
#6

När jag jobbade så var mina dåvarande hundar antingen hos mina morföräldrar (bingo, med tanke på att hundarna älskade att vara där och bli bortskämda, mormor och morfar fick något att pyssla med och känna sig behövda och jag slapp stressa hem från jobbet) eller så passade mina kompisar dem.
Jag hade extremt flexibla arbetstider, min ena kompis pluggade och hennes sambo jobbade natten så vi kunde oftast pussla ihop ett ok schema för våra hundar.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Velinga1984
3/9/18, 8:46 PM
#7

De få dagar som någon är iväg (jag studerar på halv-distans) så är hunden i hundgård.

Jojaton
3/9/18, 8:55 PM
#8

Jag har en dagmatte som har honom på vardagarna, jobbar jag helg är han hos mamma och pappa :)

Johanna - Instagram

Hornslandet
3/10/18, 3:59 PM
#9

Min är hos dagmatte när jag är borta heldagar, eller hemma med mig när jag jobbar hemifrån. Han får stanna kvar hemma om jag ska ut på enstaka möten, eller hänga med i bilen om det är platsbesök på byggen som jag kombinerar med rastningsrunda efteråt/före!

malinroth
3/10/18, 8:36 PM
#10

Mina hundar är hos min pappa på dagarna. Han är pensionär men jobbar ibland men är då inte borta mer än ca en till två timmar åt gången. Nu när jag har valpen fixar jag annan hundvakt om han jobbar men min vuxna hund klarar ju enkelt att vara ensam nån timme om han åker och jobbar en sväng. ☺

Soffihorse
3/10/18, 11:57 PM
#11

Vår hund är hemma på dagen. Endera från då vi går till skolan kl 9 (finsk tid) till då mamma kommer från jobbet kl 14 (fortfarande finsk tid) eller från ca 13 då mamma åker till jobbet tills min bror kommer från skolan senas 14:30. Hon klarar sig bra på det viset och huset är rätt så stort, hon har leksaker att hålla på med och katter som sällskap (fastän katterna helst håller sig på avstånd).

Frida B
3/11/18, 8:19 AM
#12

Ensam, rastas på lunchen. Har honom dock i ett hundhus precis bakom byggnaden där jag jobbar.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

iiiiissa
3/13/18, 2:48 PM
#13

Hunddagis :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: