Annons:
Etikettoff-topic
Läst 7261 ggr
CayKantos
2/27/18, 7:05 AM

Babbelttåd del 8

Gick plötsligt fort! Babbla med babblorna 😂😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
CayKantos
2/27/18, 7:07 AM
#1

Kan börja med.. Uppfödaren kontaktade mig! Så nu ska vi boka in möte o jag ska ner o se alla små yväder!💙💙 Ser såå fram emot det.. trots 4tim bil en väg och hur jävla dyrt det e.. men vad e en chans för valp inte värt lixom😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Turast
2/27/18, 7:22 AM
#2

Chocken över att hon är död har nog lagt sig. Nu är jag mest arg och fylld av ångest. På tok för ung. Och en av de roligaste aussietjejerna ❤️

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

peafie
2/27/18, 8:11 AM
#3

Om jag söker ett bra torrfoder med svensk köttråvara, är det Magnussons och Standardt jag har att välja på då? Har ni erfarenheter av dessa?

Bloggen     ○    Instagram

Fisherling
2/27/18, 8:25 AM
#4

#3 Jag har Magnussons Meat and Biscuit till mina. Eller ja, det blandas ut med diverse foder jag vinner på tävlingar, men i basen är det Magnussons för Benji och Magnussons + färskfoder för Tinja.

Jag tycker hundarna funkar väldigt bra på det. Fin päls, bra trampdynor, bra i magen ect. Sen är ju Tinja dubbelt så bra med allt jämfört med Benji, men hon får ju som sagt färskfoder, ben och andra köttiga bitar också.

JoannaLi
2/27/18, 8:56 AM
#5

Kastade desperat ut ett inlägg i vår skolgrupp för hundägare om någon var intresserad av att ta lektioner för mig (eftersom att vi har ett projekt på Hundkunskapen), utan förväntningar på att någon skulle nappa - det tog 2 min så var 3 personer intresserade 🤪

#2 Inte Marcie väl!?!?

Turast
2/27/18, 9:19 AM
#6

#5 nej men hennes syster.. :(

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
CayKantos
2/27/18, 10:25 AM
#7

#3 Pondus och magnussons kommer jag köra på :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2/27/18, 10:26 AM
#8

#6 Gud vad tråkigt! Beklagar förlusten :(

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
2/27/18, 11:00 AM
#9

#6 Åhnej 😭💔

Tokryck
2/27/18, 11:30 AM
#10

#3 Jag gav M M&B till min veteran en period och det var det sämsta jag har gett. På henne försvann allt vad muskler och fett var. Hon magrade av helt. 

Standart har jag gett och kommer att ge till nästa med. Standart extra om det behövs (kelpie). Bra i magen, bra hull och fin päls.

Tokryck
2/27/18, 11:31 AM
#11

Parning av tiken genomförd. Den gick bra och nu är det bara att vänta (igen).

Tokryck
2/27/18, 11:31 AM
#12
[AnimeV4]
2/27/18, 12:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#1 Ååååh, så roligt! Var beredd på att de kommer att vara totalt sovande eller groggy små köttfärslimpor! Vid vecka 6 var det full fart däremot!😃

Annons:
[AnimeV4]
2/27/18, 12:59 PM
#14

#3 Knut får Magnussons Grainfree som godis, men hans mage är känslig så han blir lös om han får för mycket. Annars gillar jag det! Det är torrt och inte klibbigt som andra sorter kan vara och luktar faktiskt jättegott. Lite som kex ungefär😛

Annars har Granngården också, men de tar in ifrån andra länder när de svenska råvarorna är slut. Jag vet, för jag mejlade dem. De är ungefär som Carrier (som är svenskproducerat) fast billigare.

#11 Valp på g?😃

---

Idag är det SVINKALLT för en värmlänning som haft en mild vinter upp tills nu! -10 grader och 9 m/s vilket blir ca -20. Får se hur det går med promenader med Knut idag, för vi lär frysa röven av oss båda två. För att inte tala om köldkramp.. Han skulle nog behöva ett täcke, men jag kan inte köpa något förrän efter imorgon då jag ska betala en fet veterinärräkning för kattens FORL-operation, vilken försäkringen inte täcker..

Kan ju ta en sväng till Granngården och Arken Zoo som ligger nära medan katten får bissingarna plockade!👍

[AnimeV4]
2/27/18, 1:24 PM
#15

Hihihi..😃

CayKantos
2/27/18, 1:40 PM
#16

#11 Tummar!! #13 Hihi jaaaa så gulligt

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

peafie
2/27/18, 2:05 PM
#17

Jag brukar aldrig klaga på vädret men wtf - det var den värsta jäkla isstorm jag varit ute i någonsin, nu när jag var ute en timme på lunchen. C ville bara hem och V sprang mest runt i cirklar i någon slags chock över stormvindarna och kylan. Jag tror jag förfrös mina kinder lite också så nu undervisar jag mina studenter med helt trasigt ansikte. Ingen har vågat påpeka det än men jag ser förjävlig ut… 🤐 Jag tror vi stannar inne ikväll.

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
2/27/18, 2:09 PM
#18

#17 I feel you! Tog bara en liten kiss, men ska väl på sin höjd bli en promenad upp till parken så att krulltotten får springa av sig. Fast det tar ju skitlång tid att komma någon vart med honom också, så att tänka "Vi ska bara ta en liten promenad.." går inte. Vill du prova på curly som omväxling?😃

Fisherling
2/27/18, 2:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Tänk att den här hunden är min, bara min 😍

peafie
2/27/18, 2:53 PM
#20

#18 Haha, skicka hit honom bara. Det kan vara värt lite bök med promenaderna för att få gosa lite krullig hund.😃

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
CayKantos
2/27/18, 3:07 PM
#21

Haha i feel you guys. Lånar hund i 8 timmar idag. Vi har ingenstans o gå in. Så just nu sitter vi på tåget påväg till nordstan för lite värme 😂 passa på att miljöträna lite också :p Skitkallt ute! Men jag snor också gärna lite krullig hund å gosa med ;)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Tokryck
2/27/18, 3:13 PM
#22

#14 ja förhoppningsvis. Det har jag sagt förut men denna gång gick i alla fall parningen bra :)

Jojaton
2/27/18, 3:15 PM
#23

Håller på att frysa ihjäl på jobbet. Går med dubbla koftor men det hjälper inte! Drar nått fruktansvärt men inget händer trots samtal till vaktmästare och ledning… Killarna i grannbutiken jobbar i jacka - så kallt är det!

Johanna - Instagram

[AnimeV4]
2/27/18, 3:21 PM
#24

#20 Deal! Jag behöver föräldraledigt!😃

#21 Åh, vad för vovve är du på äventyr med?🙂Ta honom bara!😮

#22 Så kul! Hoppas att du får dig en liten! Jag själv är faktiskt otroligt valpsugen på senaste tiden, men ett tillskott är det inte tal om på länge.

#23 Men oj! Har inte ni något.. ombud? Minns ej vad det heter riktigt🤔

JoannaLi
2/27/18, 4:50 PM
#25

Skitrolig första träff med min spårgrupp! Jätteduktiga hundar och förare. Eftermiddagen var den totala motsatsen av "vi hade i alla fall tur med vädret", för att fifaaan, vilket väder!

CayKantos
2/27/18, 5:07 PM
#26

Såklart att man har tappat jävla plånboken… körkort, ID, pengar, kontanter, etc etc…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
2/27/18, 5:12 PM
#27

#25 Inte kul väder här heller. Gick jättefort för Knut att börja sprätta runt av köldkramp😕

#26 Men nejjj, så jävligt! Hoppas att någon snäll person hittar och lämnar in den! Då kanske du ska spärra bankkortet?

Annons:
[134643]
2/27/18, 5:26 PM
#28

Flyttade till England för ett litet tag sedan, och idag utropades det snökaos! Tåg inställda, skolor stängda, råd att stanna inne! …det var minus 3 grader och kom ungefär 2 cm snö som redan är borta. Är inte avundsjuk på er i Sverige som faktiskt har riktgt skitväder haha.

CayKantos
2/27/18, 5:31 PM
#29

#26 e påväg tillbaka till centrum för o kolla.. men.. annars ska jag spärra allt.. bara så jobbigt.. vafan måste ju ta bilen hem.. inget körkort eller ID.. whattodo

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
2/27/18, 5:37 PM
#30

#28 Det låter som Stockholmsnivå, haha! Själva kylan är fine, men det blir riktigt isande och jävligt ända in i själen när det BLÅSER! Isch usch filibombombom.

#29 Jag förstår verkligen att det är jobbigt, isch vilken stress! Hoppas att du hittar det igen! Och well, det är väl bara att köra.. eller går det heeelt åt fanders om du skulle bli stoppad? Kan någon hämta dig eller möta dig och köra, kanske? Kolla inlämningsställen som vänthallen.

Odd
2/27/18, 5:52 PM
#31

#29 Tror inte att det är hela världen om du blir stoppad och inte har kort, de kan få alla dina uppgifter med personnummer, förklara bara vad som hänt? Jag kör ofta utan körkortet med mig efterson det ligger alltid i en annan jacka än den jag tar på mig haha.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[AnimeV4]
2/27/18, 5:56 PM
#32

#31 Tänkte också det, men nu är ju hon ny på körkortet, så det kanske är hårdare? Det känns orättvist om man skulle åka på det, men jag har inte koll.

Odd
2/27/18, 5:58 PM
#33

#32 Jag fick mitt körkort i september och har gjort såhär sen dess =P Men jag vet faktiskt inte om det gör någon skillnad, har inte blivit stoppad än

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Jojaton
2/27/18, 6:18 PM
#34

#24 Njaa asså vet inte om det hade hjälpt? Jobbar i en galleria och det är dörrarna i ingången som krånglar, vilket gör att det blåser in och blir kallt.

Johanna - Instagram

Annons:
CayKantos
2/27/18, 7:20 PM
#35

Det e stenhårt med körkort här vad jag har lärt mig iaf… Men plånboken är jittat! Hade ramlat ur väskan under sätet! Prata om panik!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Belzebubble
2/27/18, 7:33 PM
#36

#29 Gör som jag! Jag har alla mina kort på olika platser och ställen och om jag tappar plånboken så tappar jag inte allt! 😃

(Gör inte som jag. De senaste 3 månader har jag tappat 4 stycken bankkort. Jag kan inte ens köpa en trisslott då jag aldrig har ID med mig…)

[AnimeV4]
2/27/18, 7:44 PM
#37

Verkar vara olika bud vad gäller körkort..😛

#34 Jahaaa! Men då får ju någon röra på arslet och fixa dem, tycker man!😡

#35 Gött mos att du hittade den! Vilken panik!

#36 Alltså.. Hur har du lyckats?😃

[IdaSoren]
2/27/18, 9:13 PM
#38

Nu har vi gått över helt och hållet på ett nytt torrfoder och jag tycker redan att jag märker både på Jackies päls, tassar och avföring att detta funkar mycket bättre - skönt! 

Dessutom har jag fått jobb och min E-uppsats är snart redo för första opponering - skönt!

Och i helgen hämtar vi hem vår nya lilla kompis som förhoppningsvis ska bli Jackies nya brorsa - spännande!!

… Ingenting har gått min väg idag, så istället för att gnälla väljer jag att fokusera på allt positivt i livet 🥳

[AnimeV4]
2/27/18, 9:49 PM
#39

#38 Vilka roliga saker du har på g!👍Vad blir det för en liten kompis?😉

[IdaSoren]
2/27/18, 10:03 PM
#40

#39 En liiiten blandraskille på 3 år, både överviktig och olydig men jag föll tyvärr pladask för honom så vi ska testa och se om han passar in här med oss 😍

Jojaton
2/27/18, 10:08 PM
#41

#40 åh va roligt - lycka till!

Johanna - Instagram

Annons:
[AnimeV4]
2/27/18, 10:10 PM
#42

#40 Aha! Hoppas att det går bra då!👍

LinDajSon
2/27/18, 10:52 PM
#43

#2 Men oj, de är ju inte gamla. Vad hände? :(

Joyous
2/27/18, 11:10 PM
#44

Efter att ha haft turen (och ibland oturen) att ha en malle som är väldigt tyst och som har haft svårt för att skälla har jag nu fått en som mer än gärna ljudar och skäller. Han tar till ljud i alla möjliga situationer. Någon här som har erfarenhet utav hundar/valpar med lätt till skall? Hur har ni jobbat med valpen för att få det under kontroll? Hur har ni lärt in tyst? För tillfället avleder jag mest men tycker det är klurigt när han skäller för att få uppmärksamhet, känns som att det är stor risk att han blir mer benägen att skälla om jag ger honom det, men kan samtidigt inte bara ignorera. Jag ser det som positivt att han har lätt för att ta till skall men vill inte gärna ha det i tid och otid…

[AnimeV4]
2/27/18, 11:25 PM
#45

#44 Nu har ju jag en helt annan typ än dig, men när Knut piper och jag är i ett annat rum är det enda som långsiktigt hjälper att gå dit, korrigera med något tråkigt (vattenspruta, ta tag i och säga till) och sen gå därifrån. Skulle jag bara gått dit och bett honom vara tyst skulle han bli glad, men nu blir det tråkig uppmärksamhet istället för bra. Ignorera funkar inte i den situationen.

Är vi ute ignorerar jag däremot då hans pip är ett kvitto på att han är uttråkad eftersom vi inte går när kopplet är spänt och han ofokuserad.

Jag vet inte om det hjälper dig något, dock.

Joyous
2/27/18, 11:44 PM
#46

#45 Det är till stor hjälp att få läsa om hur andra gör, stort tack för ditt svar! Ja men precis, all uppmärksamhet blir ju positiv uppmärksamhet för honom och han kan inte ”nej”, ”tyst” eller liknande än så allt jag säger blir ju mest ”Blablablaha” Har du fått bra resultat med korrigering? Ta tag i är inget alternativ, det blir för mycket kamp, vatten kan däremot vara ett alternativ i såna lägen där jag inte vill ge honom positiv uppmärksamhet. Får fundera lite på det. Helst vill jag lösa det utan korrigeringar…

Turast
2/28/18, 12:22 AM
#47

#43 vet inte om jag vill skriva ut det offentligt pga olika anledningar, men skicka ett Pm så kan jag berätta. Kort och gott handlar det om en avlivning som jag anser var mycket onödig..

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[AnimeV4]
2/28/18, 1:36 AM
#48

#46 Fhew, vilken tur! Jag hatar när jag låter som "Jamen jag jag jag!"

Jag misstänkte att det kunde bli en annan effekt att ta tag eftersom vi har så olika raser. Knut blir ganska munnig när jag tar i honom (om det så bara är att ta på en sele) och då blir det en liten konflikt som lätt löser sig när jag inte ger mig😛

Jag brukar faktiskt inte använda vattnet om han inte är väldigt jobbig och inte tar åt sig ett skit av annat (läs jag behöver SKRIKA för att få annorlunda effekt än glädje), men när jag var superkonsekvent och gick dit och sprejade för minsta pip fick jag väldigt goda resultat! Det är helt ärligt det enda som har hjälpt mer än tillfälligt. Knut är väldigt hård och även om han gör något jättedumt och får en ordentlig tillsägning viftar han mest på svansen och är glad för uppmärksamheten🤦‍♂️

Numera beror det lite på hur jag känner mig, så det kan bli "du!" ifrån det andra rummet eller att jag går dit och ordentligt berättar att så gör man inte, men allt måste upprepas. Vattnet upprepades i början, men han fattar fort att "Usch, det blir ju jätteäckligt om jag piper!" och det lägger sig. Så egeeentligen borde jag fortsätta med vattnet för att få till att det är allvar, istället för att det ska bli hårdare och hårdare korrigering när jag börjar mjukt. Jag hatar att tjata på saker han kan.

På en valpkurs jag gick var det en som hade chodský och den var väldigt ljudlig. Hon som hade den brukade göra små ryck i kopplet (mer en snabb gungning, inte knäcka nacken) eller säga "Sch!" vilket funkade efter en stund.

Jag misstänker att han gillar att kampa? Då kan man ju köra med någon lättare korrigering och belöna med det om han är tyst i säg 5 sekunder for starters.

Kursledaren nämnde även att man kan ha en burk med grus eller whatever för att korrigera ordentligt. Allt detta var i samband med att Knut höll på med katten, så det är ju till för att tvärt bryta.

Jag är en väldig nej-sägare och stör mig mycket på det själv, så jag försöker smått ändra det i små steg. Jag tror att min autism bidrar till att jag vill ha kontroll över allt, så även om Knut bara nosar runt på saker blir min första reaktion ett "nej", så jag försöker tänka att "Äsch, vad gör det om han inte äter något olämpligt?"

Annons:
ipopuma
2/28/18, 10:22 AM
#49

#5 men gud så roligt!

Hornslandet
2/28/18, 11:17 AM
#50

#44 Min numera unghund skällde en hel del som liten valp, ville få uppmärksamhet, sätta igång mig mm. Jag körde med 100% ignorera honom så fort han torrskällde mot mig, hela uppväxten. Det gick över mer och mer, idag som snart 1,5åring skäller han faktiskt ganska sällan. Självklart när dörrklockan plingar eller dyl, men inte bara "för att". Han har aldrig varit en sån som skäller vid lek tex ändå iofs. Enda andra situationen han skäller i nu är när han vill gå fram till nån/nått men det tar stopp i kopplet, där kan han bli frustrerad= skäller. Då måste ha få en uppgift, tex att sitta eller ligga, det hjälper och jag upplever att han blir bättre och bättre på den punkten.

Han skällde också konstant när man gick på toa eller gick hemifrån, men det har gått över med MÅNGA repetitioner, kort tid för ensamhetsträningen om och om och om igen… Nu är han cool när jag drar 1-2 timmar utan vidare.

Joyous
2/28/18, 12:22 PM
#51

#48 Jag är ju lite tvärtom, dålig på att säga nej! :D Tycker det är så himla svårt, hur jag än gör känns det som att han får det han vill ha och jag märker hur fort han lär sig - Skälla - matte engagerar sig i mig. Svårt också att förekomma. En tanke är att man belönar tystnad med uppmärksamhet och ignorerar så länge han ljudar. Men dels bor jag i lägenhet vilket gör att jag inte kommer kunna fullfölja det i alla lägen (och då känns det som att det bara kommer leda till att jag istället tränar upp hans uthållighet) och sen tror jag att det snabbt leder till stress. En annan variant är väl att ha något att avleda med men återigen, vad förstärker jag då? Att alltid hålla honom sysselsatt när jag gör något kommer bli en omöjlighet men ska nog bli bättre på att preppa kongar med färskfoder som han kan få i vissa situationer då jag vet att jag måste fokusera helt på annat ett tag. Idag stod jag i badrummet och sminkade mig och han drog igång sitt skällande för att jag inte lekte med honom istället. Tog vattensprutan och utan ett ord sprutade jag en stråle och fortsatte sedan med mitt. Han kom av sig helt men såg inte det minsta brydd ut. Skuttade in till vardagsrummet och då gick jag efter och lekte lite med hans leksak som han hämtat. Ska testa det i såna ”omöjliga” lägen då jag inte riktigt tror på att avleda/ignorera kommer hjälpa. Han verkade som sagt inte ta åt sig alls, blev mer förvånad då han inte fick reaktionen han ville ha. Får också se till att vara snabb med att belöna när han väljer bort skall i såna lägen. Tyvärr blir det ju lite så att om jag gör någonting och han är tyst, vilket naturligtvis händer lite hela tiden, vill jag inte ”störa” lugnet om du förstår. Men måste nog bli bättre på att också förstärka honom i såna lägen, så att det inte bara blir korrigera fel utan framförallt förstärka när han redan gör rätt. Det blir kanske lättare sen när vi börjar plocka fram skallet i träningen och får signal på det där men nu har jag i alla fall en tanke om hur jag kan jobba. Tack för dina tankar. Känns lite lättare nu!

Turast
2/28/18, 12:43 PM
#52

-11 grader i huset

RIP Turast

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Joyous
2/28/18, 12:44 PM
#53

#50 Tack för ditt svar! Ignorera gör jag i vissa lägen men det funkar inte när han drar igång sitt valpskall på morgonen/kvällen (bor i lyhörd lägenhet). När jag försökt ignorera skall som blir pga uppmärksamhet upplever jag dessutom att han bara trappar upp det och tillslut hamnar jag i ett läge då jag måste tänka på grannarna - han får utdelning. Skäller han på mig ute brukar jag däremot bara gå vidare och ignorera, där brukar han tröttna väldigt mycket fortare och då belönar jag honom med att vi hittar något på marken som vi busar med. Antar att jag själv blir mycke mer stressad när han skäller inne och att han märker att det ger utdelning även om jag försöker ”spela cool”. Skäller han på något annat eller om han hör något avleder jag och det fungerar helt okej, det är under kontroll i alla fall! Skälla under lek får han gärna göra., det ska vi ändå plocka fram mer sen när vi ska få det under signal . Men just det här när han skäller för uppmärksamhet, det är svårt! Jag kommer ihåg att du har haft det lite kämpigt med ensamhetsträningen. Hur har du jobbat med det? Vi har inte kommit så långt än med att vara själv, lämnar honom då jag hämtar posten och slänger skräp. Men är helt klart lite oroad för att han ska ta med sig ljudandet i ensamhetsträningen om jag går för fort fram.

[AnimeV4]
2/28/18, 3:47 PM
#54

#51 Det känns jättekul att höra att det var till någon hjälp!👍

Och kul att du fick en sådan reaktion på vattensprutan! Jag kan tillägga att det såklart är svårt att vara tillräckligt snabb med den om man är upptagen med något och de gångerna har jag sagt ett tydligt "nej!" och sedan sprutat vatten, i förhoppning att bara ett nej ska räcka tillslut, för att han vet att det inte bara stannar vid ett nej, utan att det blir äckligt med vatten också.

Jag märker att ett nej är skitsamma och det blir svansvift, men när jag är påväg med vattensprutan får jag en tydlig reaktion. Men jag är riktigt dålig på att vara konsekvent, tyvärr😛

Jag bor också i lägenhet och ska snart flytta till ett nytt ställe. Då vill jag definitivt inte ha något piphärj ifrån honom. Sedan så blir jag oerhört stressad av ljud såsom pip/gnäll eller kattens jamande/brölande. 

Att inte vilja störa lugnet förstår jag precis. I början hade jag till och med svårt att lämna honom för att duscha eller göra något i köket!

Lägga kommando på skall/tyst är något jag också tänkt göra, men eftersom han har så långt till skall blir det en sådan process.

---

Vi lämnade Leo (katten) hos veterinären i Karlstad idag. Är beredd på en groggy katt med ont i munnen senare och hoppas på en gladare och mer framåt katt när det är läkt!

Knut var jätteduktig! Mycket duktigare än vanligt. Jag är så glad över att min koppelträning lönat sig! Vissa situationer drar han fortfarande sjukt mycket i, men idag hade jag ett bra tålamod och vi hade riktigt kul ihop.

Jag önskar att han inte drog så oerhört mycket när vi skulle på/av buss/tåg eller gå över gatan och även när dörrar öppnas.. Det är svårt att träna också eftersom folk ska på/av och eftersom vi måste över vägen. Kommer det att lägga sig, tro?

Sedan så undrar jag om han egentligen är stressad när vi är i Karlstad där det är mycket trafik, folk, cyklister, barnvagnar, resväskor, barn, hundar osv. Han får så mycket mjäll att det ser ut som ett lager damm på vissa delar av kroppen.

Och nu blev det lite stressigt till tåget, men wow vilken gullig värd som var på tågstationen. Ni vet sådana som står i reflexvästar och ser sura ut, ungefär. Denna var jättegullig och berättade tydligt om tågen samt frågade Knut om han ville ha vatten❤️

Undrar om han gillade mitt icke genomtänkta svar.. "Nej tack, det är bra. Han äter snö!" x__x Tack autism som får mig att spontansvara.

JoannaLi
2/28/18, 3:56 PM
#55

#54 Jag vill tipsa om att jag lärt in "ut och sitt"/"in och sitt" (han gör ingen skillnad på dem, men känns bättre för mig att säga ut/in när det är lämpligt 🤪). T.ex. när han ska ut ur bilen på BK, in genom dörren på hundstallet, på bussen etc. 

Smidigt, för då får han ta sig in/ut själv, och sedan sätter sig automatiskt, vilket ger mig tid att ta mig på/av lugnt och självständigt. Mycket mindre frustration, i alla fall för min del!

Annons:
[AnimeV4]
2/28/18, 4:03 PM
#56

#55 Det skulle ju kunna vara något! Han brukar alltid få sitta innan vi går ut genom en dörr. Det blir nog lätt att lära. Det jag mest stör mig på (rentav hatar) är att han har så BRÅTTOM. Det är -15 på koppelträningen, ungefär. Han hänger i kopplet om och om igen så att han kvävs utan att han bryr sig (jävla curly) och drar, stressar, skyndar. Blir så oerhört frustrerad. Detta fortsätter genom hela tåget/bussen också. Inte alls kul..

Jag tror att det är väldigt mycket i hans huvud helt enkelt. Jag tror jag ska pröva med skinkost för att få fokus på annat istället för att själv stressa över Knut!☝️

Ska pröva med av + sitt for starters!

Jojaton
2/28/18, 5:29 PM
#57

Precis kommit hem från Granngården, 287kr fattigare, men fick med mig 10st leksaker, en bädd och en hopfällbar mat/vattenskål - väldigt nöjd! :D

Johanna - Instagram

Turast
2/28/18, 6:59 PM
#58

fått upp värmen lite tjohoo! 🥳

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Hornslandet
2/28/18, 7:03 PM
#59

Jävla unghundsfasonhelvete. Ibland orkar man bara inte, idag på kvällspromenaden bestämde han sig för att vara HELT JÄVLA SKITJOBBIG direkt utanför porten och mer eller mindre hela promenaden ute. Kopplet fanns plötsligt inte längre, bara jogga på åt alla håll fortare än mig KONSTANT till kopplet sträcks, vilja gå fram till allt och alla, hunden på andra sidan gatan, människan med rocken, rycka mot alla jävla kissfläckar - ALLT. Jag fanns ÖVERHUVUDTAGET inte. Ibland blir jag bara så jävla TRÖTT.  Efter 30min och en hyffsad bit från hemmet fick jag nog och gick i rask jävla takt raka vägen hem och lagade en fet tallrik pasta jag ska äta nu så jag kan tänka på annat.

[IdaSoren]
2/28/18, 7:57 PM
#60

#59 Haha, jag känner igen mig och jag har inte ens en ung hund… Vet inte om det är snöovädret eller något annat som gör det men Jackie har haft bomull i huvudet i flera dagar nu, ALLT måste sägas MINST två gånger innan hon överhuvudtaget hör något. Idag blev jag trött när hon för typ tionde gången kastade sig ner i något dike efter en lukt och jag gjorde en liten piruett och nästan ramlade omkull på isen, då röt jag till och sa "MEN KAN DU LYSSNA ELLER?" och efter det gick hon hyfsat snällt resten av vägen… Är så tråkigt när man behöver bli irriterad, blir ju inte direkt roligare att vara ute och vandra då när det redan piskar is-flingor från himlen 🤪 Bara att kämpa på!

Odd
2/28/18, 8:01 PM
#61

#56 Har du lärt Knut att gå mellan dina fötter? Det gör jag med Bobby när vi ska gå genom bussar eller andra trånga utrymmen med mycket folk, dels så tar man mindre plats själv, sen är det lättare att motverka drag eller impulssniffande/slick, tycker att det känns säkrare för hunden också. Du kan ju använda det när ni ska ut genom dörrar, in mellan benen, gå ut tillsammans, sitt och kontakt när du stannar, sen frikommando. Du kan lära honom olika startpositioner också: stå stilla så att du kan gå in över honom, backa in mellan fötterna eller gå runt och gå in bakifrån. Har hjälpt oss i många situationer.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Honestyisdead
2/28/18, 9:05 PM
#62

En vän dog oväntat igår.

Annons:
[AnimeV4]
2/28/18, 9:11 PM
#63

#57 Åh! Jag var där förra veckan. Vad för saker hittade du om du kom undan med det priset? :O Har de rea där också?

#59 Du har 15 gånger bättre tålamod, men I feel you! Extra påfrestande blir det ju när man har en stor hund, för det känns!

#60 Samma här! Nu funkar knappt ens sitt utan påminnelser. Och de där RYCKEN. Blir galen! Tar honom ordentligt när han gör dem, för han väger 25 kg och när det helt plötsligt blir ett ryck kan det ju gå riktigt illa när det är såhär isigt ute! 

#61 Åh, men vad smart! Det har jag faktiskt inte. Knut är "Usch, du rööör mig! D:" eller gör en snabb sväng när man rör honom för att krossa en i fjäskgos, men jag tror nog att det skulle funka med träning. Näsan brukar vara snabb till allt och alla och deras saker, så det skulle ju underlätta mycket.

Jojaton
2/28/18, 9:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

#62 Kram! #63 Ja de har leksaksrea, sen var bädden på halva priset och skålen kostade bara 60kr. Men de har massa leksaker (även Kong-look a likes) för 10kr/st så köpte som sagt en hel hög! I vissa butiker har de maxgräns på 5 leksaker/hushåll men min butik ville nog bara bli av med allt.

Johanna - Instagram

[AnimeV4]
2/28/18, 9:35 PM
#65

#62 Men oj. Jag beklagar😕

#63 Vilket kalas! Jag kände på de där, men de var för mjuka + de med rep i sig skulle han bara pilla upp. Det blev en stor hårdare boll på snöre. Den är det bästa som finns för honom nu😃

---

Nu är lilla Leo hemma! Han är som vanligt, vilket är skönt. 4900 spänn gick kalaset på, så det var väldigt skönt..🥵Hoppas verkligen på en mer framåt och gladare katt när det läkt i munnen. Imorrn blir det att hämta Metacam.

Jojaton
2/28/18, 9:40 PM
#66

#65 Hoppas kisen kryar på sig! Nej förstår om det inte funkar med större och starkare hund - men för en liten sheltie duger dom fint, speciellt för det priset!

Johanna - Instagram

[AnimeV4]
2/28/18, 9:49 PM
#67

#66 Tacktack! Han verkar må bra nu, men är nog lite trött. Han gick raka vägen till matskålen, i princip, så han fick en litenliten bit mat😃

Ja precis! Knut är duktig på att döda leksaker. Särskilt duktig är han på att göra pipisar till stummisar🤐

tiger tok
3/1/18, 9:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Ni vet filmen om en vit herdehund (?), Bolt? Det var en av mina favoritfilmer som barn, och jag minns att Bolt hade en pipande leksaks morot, såååå.. när jag hittade en sådan på Ica kunde jag bara inte låta bli att köpa den till Holger..

Fisherling
3/1/18, 9:14 AM
#69

#68 Bolt är dock alldeles för liten för en vit herdehund 😂 Jag har aldrig fattat var han ska föreställa.

Annons:
tiger tok
3/1/18, 9:38 AM
#70

#69 jo, han är ju det. Men satans söt är han;)

peafie
3/1/18, 9:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

#4 #7 #10 #14 Tack för era svar angående Magnussons. Jag provar med det och hoppas på att det funkar för mina och att jag slipper effekten #10 fick. I så fall får jag byta tillbaka.

Annars på hundfronten är det lite trögt. Igår tyckte jag att C var lite diffust halt i framvagnen så hon fick bara gå bredvid i skogen med sitt älskade back on track-täcke på sig. Sessan C var oerhört nöjd med den lösningen. 😊 Vildhunden sprang som en galning, som vanligt. Det vore skönt att få komma igång med hennes träning ordentligt så hon fick ur sig lite energi. Det riktigt pyser ur öronen på henne varenda dag…

Igår bokade jag tid även tid för HD/AD-röntgen för Vildhunden. Alltid lika läskigt men skönt att få det gjort.

Annars jobbar jag hemifrån idag på förmiddagen i morgonrock och mjukisbyxor med gosiga hundar bredvid mig. Ibland är mitt jobb rätt bra. 😍(Förresten, om ni vill vill bidra till min forskning kan ni få svara på en enkät här. Det handlar om att bedöma 30 meningspar efter hur lika de är). Hundarna får en vilodag idag - både för lilla Halta Lottas skull och för att det är så sjukt kallt fortfarande…

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
3/1/18, 12:15 PM
#72

#68 Hihiiii, så söt!😃Knut älskar pipisar, men mina öron älskar inte skrikpipisar och Knut är duktig på att göra de vi köpt till stummisar.. Pappa hade dock någon liten mus som pep väldigt behagligt och den lekte Knut mycket med. There's hope!

#71 Jag ska försöka hjälpa🤓Boka röntgen borde jag också göra. Hur trötta är hundarna efteråt med tanke på att de sövs? Klarar de en promenad hem efteråt?

---

På tal om HD-röntgen (AD behövs inte för Knut). BPH och MH är något jag är väldigt sugen på och ska göra. Dock så tror jag inte att Knut är riktigt mogen för det än, med tanke på att han är i knasåldern.. WTR (Working Test Retriever) skulle kanske uppfödaren organisera något i samband med en valpträff, så jag hoppas på det! Åh, äntligen händer alla roliga saker nu när Knut jättesnart blir 1 år gammal!😍

Jag är valpsugen..

Idag ska jag ta en sväng till Apoteket för att fixa Metacam till lilla mjaui som blev opererad också. Han verkade pigg och smärtfri idag, men det lär smyga på snart igen.

Nu ska jag ut med Knut en sväng och försöka börja med träningen vad gäller att ha honom mellan fötterna.

JoannaLi
3/1/18, 12:46 PM
#73

#71 Min gjorde det! Vi promenerade 1,5 km till första bussen, 500 till andra, och så 2 km hem från busshållplatsen. Tips från coachen: stadig sele så att man kan stötta vingelpelle AB. 

Arrak var dock väldigt låg, så en t.ex. miljökänslig hund kanske reagerar på promenad+buss efteråt (Arrak hatade alla män, oavsett hur mycket de inte ens visste att han existerade eller att han älskat dem sen innan. Arraks favoritmänniska i världen fick sig en rejäl utskällning på väg hem på röntgen för att han råkade vara en man.)

ipopuma
3/1/18, 1:47 PM
#74

Remiss och intyg fixat. Hunden är överallt och ingenstans och tycker inte alls hon är skadad (det hon försöker intala mig). Hon puttade ned ett par galgar idag. Stackars hund och stackars matte, två helt skilda åsikter här

peafie
3/1/18, 1:55 PM
#75

#72 Tack för hjälpen! 😍

C var väldigt, väldigt trött efter sin sedering. Hon satt i soffan och blundade och var helt groggy. Hon vågade inte lägga sig ner utan somnade sittande flera gånger och rasade ihop i en liten förvirrad hög. 💔 Men jag vet flera som gått hem utan problem, så det borde vara lugnt. Var beredd på att det kanske tar lite längre tid än vanligt (eller så går det fortare i ditt fall kanske, om Knut inte orkar nosa på allt😂). 

Kul med WT också. För det var inte FB-R du menade? Har aldrig sett förkortningen WTR förr. Hursom, kul!

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
3/1/18, 2:39 PM
#76

Tack för svar och tips! Vi har nämligen en dryg halvtimme dit, i normalt tempo.. Herregud. Hur ska detta gå?😐Kollar om det finns buss.. Har aldrig åkt stadsbuss i denna staden någonsin.

#75 Får se när min ADD-hjärna är chill nog för att hjälpa, men jag ska försöka!😃

Åh jo, det är nog samma! WTR är Working Test Retriever, men FB-R är ju funktionsbeskrivning retriever. Vet inte vart jag har snappat upp det, hm! Det ska bli jätteintressant!

När jag fick reda på att det överhuvudtaget existerade sa personen som gjort det att hunden varit rädd för fågeln!😂

Annons:
peafie
3/1/18, 3:20 PM
#77

#76 Det är inte ovanligt att de är skeptiska till fåglar till en början om de inte fått testa på att bära vilt innan. 🙂 Långt ifrån alla är spontana på vilt och sedan är en del viltsorter svårare än andra. En del tycker att vitfågel är äckelpäckel, jag har fått träna jättemycket på att C ska vilja bära kråka, och mammas hane lärde sig aldrig ta kanin.  

Men då är det säkert FB-R de ska ha för på WT brukar det bara vara dummys. 🙂

Bloggen     ○    Instagram

CayKantos
3/1/18, 3:38 PM
#78

Preliminär träff med uppfödare på fredag nästa vecka! Så kuiuuuuususjwjsksksl!!!! HoppasPoppas!😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Maleficum
3/1/18, 3:55 PM
#79

#71 Lite sent kanske men vår labbe har ätit magnusson sedan hon var valp/unghund (lite olika sorter under åren, vi började när de fortfarande hade samarbete med änglamark och tillverka ett KRAV godkänt foder).

Gillar det just för att det inte är geggigt att hålla på med, enkelt att ha med i fickorna när man går ut.

Hon har alltid funkat bra på det (hade problemmage som liten men fick i princip "plåtmage" när hon börja äta magnusson), fått positiva kommentarer på hennes päls (hon är kastrerad dessutom). Aldrig haft tandsten medan hon ätit magnusson (men fått på början till tandsten när hon ätit annat foder). Hon är nu 13,5 år :D

Senaste tiden har dock dock fått magnussonen utblandad med diverse andra hundfoder (då min svägerska fick hem massa säckar från jobbet de inte kunde sälja).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[AnimeV4]
3/1/18, 4:14 PM
#80

#77 Åh, så intressant! Knut har provat på spår en gång och rådjursklöven försökte han äta upp. Fåglar är skitspännande, så antagligen skulle han plocka upp den för att få ha den ifred (och äta den)..😃

#78 Det närmar sig!

peafie
3/1/18, 4:29 PM
#81

#79 Åh, det låter ju toppen. Mina är väldigt fina på Acanan de äter nu så jag är lite rädd för att byta ner mig till någonting som funkar sämre. Men det låter ju väldigt positivt!

#80 Haha, det är ju lite synd att ha en apportör som äter upp sina apporter. 😃 Har sett det på jaktprov också: hunden sticker ut, hämtar fågeln, springer i full fart mot sin förare och… stannar halvvägs och börjar plocka fjädrarna av den. 😭

Bloggen     ○    Instagram

CayKantos
3/1/18, 7:08 PM
#82

#80 Ja verkligen! Hoppas vädret håller för det är det det beror på!😁 men hoppas verkligen! På valp.. känns som det e dags nu efter typ 3 år av intensivt letande av Kelpie alltså :p #81 får man fråga varför du ska byta foder? Om nu acana funkar såpass bra?☺

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Hornslandet
3/1/18, 7:25 PM
#83

Jävlar,  efter gårdagens negativa unghunds-inlägg ville jag bara skriva idag igen. Idag var en mycket roligare dag, vi drog kvällspromenaden inne i stan istället, och det var ovanligt tjockt med folk också. Jag tänkte happ, nu kommer han väl vara smått galen efter att ha varit hela dagen med dagmatte också där han tar det väldigt lugnt.. men icke! Han lyssnade mycket bättre på mig mitt i smeten med allt folk, cyklar, bilar, andra störningar.. Tog kontakt självmant också. Visst, han vill väldigt gärna gå framför och drar lite av och till, men han lyssnade alltid på brytkommandot och tog kontakt, och höll sig från att göra några särskilda försök att springa fram och nosa sönder nån främling (ja, han är rätt "social" på det sättet..). Körde lite korta fotgåenden av och till, vilket gick över förväntan faktiskt!

Det var skönt med en liten revansch efter igår.

Annons:
peafie
3/1/18, 7:28 PM
#84

#82 Självklart får du fråga det. :) det är främst för att det är svenskproducerat med svenska råvaror. Alltså miljöskäl, eller etiska skäl kanske är mer riktigt. Sedan finns en del andra plusfaktorer, bland annat att det blir mycket billigare (annars äter de för ca 2000 i mån = helt sjukt dyrt) och för att det finns där vi brukar storhandla, vilket sparar på både pengar, tid och miljö. :) Sedan, om det inte funkar för dem så får jag byta tillbaka. Min prio är deras välmående men om jag kan få alla delar att stämma skulle det vara perfekt.

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
3/1/18, 7:30 PM
#85

#81 Jag tror nog att jag kan få ordning på honom. Jag kan få honom att släppa köttiga revben och rådjursklövar i nuläget även om jag behöver bli lite arg ibland, men jag är beredd på äta upp-försök..😛

Uppfödaren sa att vissa som spårar behöver ha med kattmat och godis för att hunden inte ser klöven som belöning! Jättetråkigt, tycker jag.

#83 Så skönt! Knut var lite dryg idag han.

CayKantos
3/1/18, 8:46 PM
#86

#84 bra tänk! Jag har samma syn ang etiken och miljöen. Jag ska blanda Pondus och Magnussons, båda svenska :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

peafie
3/1/18, 9:11 PM
#87

#86 Ja, hade gärna velat ge Pondus! Men det finns ingen återförsäljare här än och jag har verkligen ingen frysplats alls, så det får bli om vi flyttar…

Bloggen     ○    Instagram

CayKantos
3/1/18, 10:03 PM
#88

#87 Tråkigt.. finns inte här hellee. Men ska antingen köpa på mig väl i gbg eller köpa ihop med folk i borås, beställa ett läss. Det kommer såklart bara blk av om vi löser frysproblemet ja. Vi kollar på fryser på blocket.. hoppas vi hittar ngt vettigt!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Hornslandet
3/2/18, 10:13 AM
#89

#87 

Jag tänkte börja testa Pondus själv.. Finns ingen återförsäljare här, men Foderboxen levererar. Funkar inte dom hos er?

peafie
3/2/18, 10:35 AM
#90

#89 Nej, de levererar inte hit.😕 Jag verkar bo i ett svart hål… och frysplatsproblemet återstår. För en hund hade det kanske funkat men inte för båda, dessvärre… har en sådan där liten frys med tre lådor där två av lådorna är fullproppade med apporteringsvilt. 😊 Och extrafrys får inte riktigt plats.

Men hoppas det funkar bra för dig! 🙂

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
CayKantos
3/2/18, 10:42 AM
#91

#89 sen är dom ganska dyra tycker jag :(

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Magrat
3/2/18, 1:15 PM
#92

Var hos veterinären med Tesla för vaccination och blodprov i veckan. Hon har ju varit lite slö iom skendräktigheten. Men vi ville kolla upp så att det inte var något värre, hon är ju ändå sex(!) år nu.

provsvaren kom tillbaka och var bra, så vi har en hund som är frisk som en nötkärna! Jösses vad lättad jag blev. man målar ju gärna upp katastrofscenarion innan.
Dock är hon mager, men det har hon alltid varit. Veterinären sa att det inte var någon fara, då hon ändå är välmusklad. Och hon hade gått upp två kilo, så foderbytet verkar fungera. Yay!

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Hornslandet
3/2/18, 3:51 PM
#93

#91 Foderboxen eller pondus?

Venne, billigare än Mush, VoH, Sund Hundmat iaf… Tycker Pondus verkar ha riktigt bra priser överlag.

Magrat
3/2/18, 3:57 PM
#94

Är det någon som har erfarenhet av Nutrimas hundmat? Vi blandar just nu Magnussons working dog (?) Mush och
https://www.arkenzoo.se/nutrima-sport-intense-kyckling-kalkon-vildsvin-109666

Fick rekommenderat och billigt i djuraffären. Men har annars ett ganska rejält kilopris, jämfört med de andra fodren.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

CayKantos
3/2/18, 4:19 PM
#95

#94 om kilopriset är högre blir det ju rejält mycket dyrare på lång sikt, du får alltså mindre för pengara, än att köpa lite dyrare per gång men billigare i kilopris :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
3/2/18, 4:21 PM
#96

#94 Men innehållsmässigt såg det ju fint ut

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Magrat
3/2/18, 4:58 PM
#97

#96 Jo men det är det jag är lite kluven till. Gillar absolut innehållet, men det är ju inte gratis som sagt. Å andra sidan har vi testat deras torrfoder också och det slank ner utan problem. Får väl pröva med torrfodret, eftersom vi blandar tre foder borde det inte vara jättedyrt.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Annons:
tiger tok
3/2/18, 6:46 PM
#98

Blir så stolt över min lille skit! 6 timmar i bil, inga problem. Kommer upp till vår gård i Härjedalen, Holger får vara lös och sköter sig utmärkt. Vi åker till våra bekanta och deras katt kommer fram, min stjärna fortsätter att briljera! Vi åker hem och går till sängs (Holger brukar bara få sova i halva rummet), han går och lägger sig, om än vanka lite av och an. Vi vaknar och han får gå ut, lös. Tar en lugn frukost och sedan plockar vi fram skotrarna, första gången för Holger! Han sitter still och kollar, trots att vi möter hundspann och stannar å pratar med människor. Åker upp till en av våra stugor, Holger är lös och det går utmärkt. Vi kommer hem och lägger oss i soffan, vovve liten somnar gott. Sedan åker vi ned med skotrarna genom byn till Ica, jag smiter in och går på toaletten, Holger får vara kvar vid skotrarna med min yngre syster, och det gick jättebra! Fan vilken toppenhund han är alltså!❤️

JoannaLi
3/2/18, 7:53 PM
#99

Leker runt med högerfoten för att försöka hitta en metod som vi trivs med, eftersom att jag inte är nöjd med vår vanliga fot och inte riktigt kan skaka lös låsningarna. 

Det är lite roligt ändå! 

Just nu jobbar vi med fooddrive/stolpning (?) á la malle/holländare på fb. Riktigt lika flashigt blir det ju inte, men måste säga att det ser rätt snyggt ut när det klickar ihop 😃

[AnimeV4]
3/2/18, 8:33 PM
#100

Idag gick allt fel och jag kan inte återhämta mig. Det känns som att den enda lösningen är att omplacera, för att jag är problemet och Knut förtjänar bättre.

Turast
3/2/18, 8:39 PM
#101

Ska åka och hämta pojkvännen vid båten snart, längtar tills i maj när han kommer tillbaka till Gotland på heltid 😍 Är fortfarande förvånad över hur hans relation med hundarna utvecklats på bara några månader. Här är liksom en man som aldrig hängt med hundar på riktigt, är allergisk (men visar inget mot mina) och inte ens velat klappa andra hundar. Han sitter med aussien i knät, leker med dem och sover med aussien (hon är den som älskar närhet) under täcket ❤️ liksom vart kom det ifrån??

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Magrat
3/2/18, 9:29 PM
#102

#100
Alla har vi dåliga dagar då det känns som att hundarna kan få det bättre någon annastans. Men det behöver inte vara sant. Vad jag läst mig till så får Knut göra saker, och det är inte alltid det går som man vill. Mitt tips är att hålla ut. Plötsligt blir hunden vuxen och allt faller på plats.

Vi har "omplacerat" en hund, hon fick flytta hem till uppfödaren igen för att vi inte fixade hennes separationsångest. Hon är en underbar hund och jag saknar henne som tusan. Men det fungerade inte iom att maken jobbar fyra timmar och jag hamnar ständigt på sjukhus. Men tänk för guds skull både tre och fyra, fem gånger innan du får för dig att omplacera. Skitdagar kommer, men det går över. Jag tror Knut trivs jättebra hos dig, men han är i den där åldern. Tänk på att många hundar blir inte färdiga i knoppen förrän de är ca tre år gamla.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[AnimeV4]
3/2/18, 10:09 PM
#103

#102 Grejen är att Knut för första gången fick nog på riktigt idag. Och sprang iväg till två barn som lekte ute.. Lyssnade INTE på mig.. Klart han gjorde det när jag var riktigt trött och arg på honom, tog i honom ordentligt och bara riktigt less. För första gången visade han verkligen att han inte vill vara med mig längre.

Han verkar aldrig glad med mig, förutom när vi är ute, när han får mat eller när vi leker. JAG är inte kul. Han gillar inte MIG. Han gillar saker som händer. Det är inte bundet till mig. Han ser mest nervös eller fjäskig ut om han ens visar någon reaktion när jag tittar på honom eller pratar med honom, för han vet att jag är elak och tråkig.

Jag är bara en tickande jävla bomb. Jag är inte rolig. Vi är ute 1-2 timmar om dagen och mycket tid går åt att överhuvudtaget komma 100 meter för att han drar. Vi har ingen rolig träning fastän det finns tusen miljarder saker att göra. Vi går inga ordentliga promenader förutom ta oss 100 meter och sen lösspring och kasta repboll eller leta godis, för jag vet att jag är en tickande jävla bomb och kommer bli arg/frustrerad/less vilket gör saken värre.

Det känns kört. Fast ändå är jag för självisk för att omplacera än. När inte ens en hund vill vara med en så är det illa. Knut har fått nog av mitt pissiga humör, min brist på motivation, att jag är tråkig och att han inte är trygg med mig.

Jag borde skriva till uppfödaren om hjälp med att omplacera nu direkt, men jag har ett minimalt hopp om att saker blir bättre, men varför ska Knut behöva lida mer nu?

Och när jag inte har Knut och Leo längre kan jag äntligen slippa att vara vid liv. Äntligen.

Maleficum
3/2/18, 10:30 PM
#104

#103 Kan ju ha missat något tidigare så ursäkta om frågan varit uppe tidigare, men har du inte någon som kan hjälpa dig med lite avlastning någon eller några dagar? Som kan ta hand om Knut någon eller några dagar eller bara gå ut på promenad/motionera honom?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
[AnimeV4]
3/2/18, 11:04 PM
#105

#104 Jag har noll och ingen möjlighet till det.

tiger tok
3/3/18, 7:18 AM
#106

#105 att du inte tränar "roliga" saker är inget problem. Det enda jag tränar med Holger just nu är koppelgående, och inte lider han för det. Andas, du har skrivit att du övervägt att omplacera Knut tidigare, men kommit över det, sedan har det ju kommit dagar då knut är en stjärna och du älskar honom. Vart bor du någonstans?

Odd
3/3/18, 11:01 AM
#107

#103 Du är inte ensam, Bobby tittar också bara osäkert på mig och vill inte vara nära när vi är ute på promenad, jag bara skriker på honom och klampar iväg så han har inget annat val än att följa efter… Inte orkar jag göra något heller, vi går ut på korta rundor som alltid slutar med bråk och dåligt humör, annars ligger han bara i sängen och ser uttråkad ut medans jag sitter och tycker synd om mig själv. Det värsta är att den enda anledningen till att jag tappar humöret på promenaderna är för att han är så osäker och rädd för allt, vilket han självklart inte kan hjälpa, och då blir jag förbannad på mig själv för att jag inte har ork eller tiden att hjälpa och träna med honom, så jag blir irriterad och han blir räddare, tills det inte går att få kontakt med honom alls och jag brister. Så jag förstår dig helt när du tycker att det är ditt fel. Men jag försöker se det som en fas, jag går också till läkare och psykologer och jobbar på att må bättre, så det här är inget som kommer vara för evigt även om det känns som skit just nu. Hemma sätter jag noll krav på Bobby, jag ger honom aldrig några kommandon och belönar allting han gör frivilligt med glad röst eller kel. Sen sitter jag mycket med honom i knäet i en fåtölj (han är stor som en liten labrador, men det går) och kelar bara för att slappna av och träna närhet eftersom han har svårt för fysisk kontakt. Såna småsaker kommer man långt med, han söker självmant kontakt nu och vill hoppa upp i knäet. Men var beredd på att det kommer vara en brottningsmatch i början, jag nästan tvingade kvar Bobby och han fick inte hoppa ner förrän han låg tillrätta, något så när avslappnad och jag kunde klappa honom en stund. Vi tränar också på att han ska självmant komma fram med huvudet så att jag kan klappa när han har varit duktig. Sen vet jag själv att det är fruktansvärt svårt att kontrollera när man är arg, men försök att ha en nolltolerans på dig själv när det gäller att ta tag i honom, blir du förbannad gör en total tvärvändning och galoppera ifrån situationen med hunden i koppel och gå rakt hem istället, dra honom bara med dig utan att stanna. Det kanske känns hemskt eller som att hunden då inte fattar varför du är arg, men det hjälper er relation på lång sikt. Jag märker direkt vilket avstånd det skapas mellan Bobby och mig när han inte lyssnar och jag knuffar till eller tar tag i honom, han är dessutom en väldigt vek hund och tar till sig otroligt mycket. Se er relation som ett sätt att må bättre och jobba på sånt som du tycker är svårt med dig själv, det kommer alltid vara svåra jävla situationer som just nu, men fokusera på allt bra som kommer från dig och Knut tillsammans så kommer de svåra situationerna bli lättare och gå över fortare. Jag är fullkomligt medveten om hur lätt detta är att säga, satt senast för en timme sen och funderade på att dränka mig i havet men bestämde mig för att jag orkade inte cykla ner, men tänker fortfarande på att allting är skit och inget kommer att lösas inom en rimlig tid och istället för att ta mig i kragen och plocka undan alla mögliga tallrikar och glas som står och ruttnar på rummet kommer jag sätta mig i fåtöljen och spela spel, till ingen nytta. Men jag vet i bakhuvudet att det kommer komma en dag när jag mår bättre och orkar städa och gå ut med Bobby ordentligt.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[AnimeV4]
3/3/18, 12:31 PM
#108

#106 och #107 Alltså, tack hörni!😭

Jag bor i Värmland. Det stämmer bra att jag har kommit över de här perioderna, men nu syns det liksom inte.. Skönt att höra att du inte tränar något speciellt med Holger.

Från och med igår har jag tysta dagar. Jag pratar väldigt lite med honom istället för att spy ut "nej, sluta, skärp dig någon gång, gå ner" osv osv, säger att hans tuggsaker är fina, knäpper i fingrarna eller visar med handen/armen om jag vill att han ska gå någonstans. Går som en känslolös zombie istället för att bli arg och flyter mest med. Har minimala krav. Det ger mig mycket tid att tänka innan jag öppnar käften eller använder händerna.

Han har fått en kompostgallerhage igen och där slänger jag in flera leksaker så att han kan härja runt själv utan att repa sönder golvet med rivstarter eller springa iväg för att hitta på dumheter. Han går och pysslar för sig själv och fick en jättegod Kong med mjukost och torrfoder som legat i frysen i ett dygn. Jag reagerar inte på några dumheter han gör eftersom han faktiskt sköter sig bra trots allt. Är han för härjig knäpper jag i fingrarna ett par gånger, vilket han förstår. Piper han ignorerar jag totalt.

Det känns skönt med lite semester och han har ju roligare i sin hage än att ligga och ha skittråkigt bredvid mig timme efter timme. 

Jag oroar mig dock för promenaderna.. Hur mycket kommer jag stå ut med koppeldrag, tråkighetsgnäll, hoppande och stirrande på allt och alla? Jag vill inte explodera. Det får bli att pröva iallafall, men jag kommer inte att ha honom lös idag efter gårdagens incident.

Odd
3/3/18, 12:50 PM
#109

#108 Låter som en bra taktik! =D Ta bara så långa promenader du orkar och ställ inga krav på varken dig själv eller Knut, ut och kissa och så fort du känner humöret tryta, vänd och gå hem.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Duvethon
3/3/18, 1:32 PM
#110

PuffBuck, har du tillgång till en inhägnad eller hage utomhus? jag förstår dina känslor helt, min valp kan bli helt galen på promenaderna och bokstavligen drar av mig skorna… jag har märkt att det fungerar betydligt bättre att gå ut i skogen med långlina, eller att släppa honom lös i en inhägnad då det gör honom trött vilket gör att han blir väldigt lugn i kopplet resten av dagen.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[AnimeV4]
3/3/18, 1:59 PM
#111

#109 Det svåra är ju att när han är riktigt jävlig tar det 50 minuter att gå 100 meter.. så jag kan inte ta en 10-minutare heller..😕De enda kraven jag inte tänker släppa på är: inte dra, inte pipa, inte hoppa. Sedan blir det en ond cirkel eftersom han behöver springa av sig och använda hjärnan i uppletande av godis. Leta kan han ju göra inne iallafall.. Han verkar ganska nöjd nu när han har en hage att leka i inne.

#110 Dessvärre ingenting sådant överhuvudtaget. Bara en park eller en enorm gräsmatta, men efter att han stack igår vågar jag inte lita på honom. Långlina är inte alls kul att ha för att han trasslar in sig eller gör ryck som kan bli farliga. Vi har 10-15 minuter till skogen, dvs över 1 h i Knuttakt.. och i skogen är han mer benägen att äta skit, vilket gör mig förbannad.

Annons:
JoannaLi
3/3/18, 2:23 PM
#112

Arrak trivs så himla superbra i bilen 😍

#111 Är det aktuellt att t.ex. ge honom en dragsele och springa/cykla med honom?

Basunen
3/3/18, 2:57 PM
#113

#111 kan du något om nosework? Perfekt inomhusgrej tycker jag. När vår unghund och jag inte funkar och det blir en ond cirkel så blir det rastningar för min del o sånt nosarbete inne. Eftersom vi inte ska tävla eller så blir det för vår del helt kravlöst. Bara en rolig grej som förhoppningsvis stärker bandet någonstans. Har du något som han får dra i? En del har ju sele eller bakåtkopplat som hunden får dra i och framåtknäpp/halsband när kopplingträning görs? Eller flexikoppel kanske?

Basunen
3/3/18, 2:57 PM
#114

#111 kan du något om nosework? Perfekt inomhusgrej tycker jag. När vår unghund och jag inte funkar och det blir en ond cirkel så blir det rastningar för min del o sånt nosarbete inne. Eftersom vi inte ska tävla eller så blir det för vår del helt kravlöst. Bara en rolig grej som förhoppningsvis stärker bandet någonstans. Har du något som han får dra i? En del har ju sele eller bakåtkopplat som hunden får dra i och framåtknäpp/halsband när kopplingträning görs? Eller flexikoppel kanske?

[AnimeV4]
3/3/18, 3:16 PM
#115

#112 Han älskar att dra, så det skulle ju vara något! Jag är lite orolig för att hans höfter inte är kollade än, dock. Han fyller 1 år om två dagar, så jag ska boka tid till veckan samtidigt som jag bokar vaccinering, tänkte jag🙂

#113 Ja, vi prövade på nosework på valpträffen. Det känns som att jag skulle sätta för höga krav och bli frustrerad där eftersom han har SÅ BRÅTTOM, men gömma godis i lägenheten funkar alltid. Har en bra Rukkasele med möjlighet att knäppa både på ryggen och fram. Han har dragit smått i den förut.

Majken!
3/3/18, 3:48 PM
#116

#111 Jag skulle vilja råda dig att släppa din kravlista i en vecka eller två. Låt hunden dra och härja, av det som går att utläsa är det precis vad den behöver. Ingenting kommer förstöras av det, hunden behöver (förmodligen) röra sig mycket mer än nu så strunta i hur den går i koppel. På med handskar, något trevligt i hörlurarna och gå i två timmar. Då får du en lugn kväll.

Duvethon
3/3/18, 4:23 PM
#117

Min snart 6 månaders valp biter fortfarande… så jobbigt… han har förvisso slutat "vardagsbita" men när han blir uppjagad och vill leka så hoppar han på en och använder tänderna mycket. har lärt in kommandot "hämta leksaken" och relativt ofta slutar han bitas och så leker vi med leksaken istället, men vad mer kan jag göra? är inte så kul att bli attackerad av ett litet monster haha :P

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[AnimeV4]
3/3/18, 4:38 PM
#118

#116 Tack, men det skulle backa oss extremt i koppelträningen eftersom han tar för sig av minsta slapphet med det + det skulle driva mig till totalt vansinne.

Drag som faktisk träning är inte samma sak då jag hjälps av det eftersom vi drar i uppförsbackar. Kanske en grusgrop i skogen skulle vara något..

Edit: Han ska få dra, men jag kommer inte att släppa på kravet om ryck, pip och hoppande. När vi tråktränar koppelgående brukar det gå fint när han minns att man ska vara tyst och lugn :)

#117 Jag har haft otrolig tur där. Knut har nästan aldrig valpbitit sen han kom hit. Han är däremot hårdhänt vid lek. Har du prövat att låta honom hålla i något när ni ska göra något som brukar få honom att bita?

Annons:
[AnimeV4]
3/3/18, 5:41 PM
#119

Nu har vi tagit en sväng i parken. Det var snabbt gående, joggande och springande. Skitkul faktiskt!

Majken!
3/3/18, 6:00 PM
#120

#118 En veckas dragande fördärvar inte all träning hos en hund som är frustrerad över att inte fått röra sig tillräckligt fysiskt. Man behöver se till att de får bli rejält trötta, sedan tränar man.

[AnimeV4]
3/3/18, 6:53 PM
#121

#120 Det kan jag inte uttala mig om, men jag har mina aningar. I och för sig så anpassar han sig lätt. Grejen är ju att jag inte vill ha något pip/hopp/ryck. Dra får han göra nu, även om han är lite överallt, så det är ju lugnt.

Sedan så får han ändå oftast vara ute 1-2 h/dag förutom i perioder som dessa. Det ligger inte bara i för lite promenadtid eftersom han är lika crazy även om vi har bra dagar aktiveringsmässigt flera dagar i rad.

Kommer verkligen dragandet att kompensera om jag ändå inte orkar vara ute så länge?

peafie
3/3/18, 10:21 PM
#122

Man vet man hittat rätt människa att dela tillvaron med när lördagsdejten innebär löparspåret med hundarna i dragselar. :) Vildhunden älskar att dra! Förra helgen köpte vi en dragsele till henne och nu har vi börjat introducera drag korta sträckor och lärt in start och stopp. Så skoj! Hon har allmänt blivit mycket mer mogen nu efter löpet och kan ta mer ansvar när hon är lös. Tidigare idag när vi gick i skogen gjorde hon absolut ingenting hon inte fick, höll sig hela tiden i närheten och kom direkt på inkallning. Annars har man alltid fått ha tummen i ögat på henne…

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
3/3/18, 10:59 PM
#123

#122 Låter underbart!😍

Jojaton
3/4/18, 9:05 PM
#124

För en och en halv månad sen hade jag fyra klickers här hemma, igår lyckades jag göra av med den sista. I vardagsrummet! Den är puts väck kan inte hitta den. Så imorrn får vi ta en sväng till djuraffären och köpa ett gäng. Igen.

Johanna - Instagram

Hornslandet
3/4/18, 9:32 PM
#125

#117 Hehe, 6-månaders om biter när han är upphetsad?  Min snart 1,5-år "tar tag" när han är upphetsad. Kan inte säga att han "biter" just, men han tar gärna tag i närmaste klädesplagg eller håller runt armen (löst tag), eller försöker sno en mössa, handskar… Venne om han kommer sluta  nånsin med det :)

Annons:
Duvethon
3/4/18, 9:50 PM
#126

#125 När jag skriver biter menar jag aktivt hugga, i samband med det morrar han men det är enligt mig tydligt att det är lek. Han leker på samma sätt med föremål. När han är uppspelt på detta sätt morrar han även när jag tar i honom. När han är i sin normala sinnesstämning kan jag ta i honom hur mycket som helst utan att han reagerar, det är bara när han blir lekfull som han morrar/bits :P har nämligen inte stött på någon som haft en hund med liknande beteende.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Hornslandet
3/4/18, 10:00 PM
#127

#126 Aha, då är det annorlunda mot vad jag är med om..  Min är mest såhär… flamsig och bara ÄÄÄHÄÄÄHÄÄÄÄH med munnen i såna lägen.

[AnimeV4]
3/4/18, 11:01 PM
#128

#124 Jag har bättre koll på vart min klicker är än min mobil eller plånbok!😂Den har i och för sig bott i min vante nu i vinter.

---

Aaagh! Mina ben! Kommer ju vara som en jäkla travhäst efter en tids jogg/spring med Knut.

Joyous
3/4/18, 11:45 PM
#129

Min bebisvalp har blivit ett monster, biter fruktansvärt hårt nu och vägrar släppa. Tar mig inte många meter innan valp hänger i benen. Kan inte avleda, han ser bara mina ben, armar och händer. Slänger ut godis, viftar med leksaker men Pyro skiter fullständigt i allt sånt när han väl siktat in sig på mig. Det var ju därför jag skulle ha en vuxen omplacering. Varför är mitt minne så kort?

[AnimeV4]
3/5/18, 2:30 AM
#130

#129 I feel you, fast snarare "Det här är varför jag skulle ha skaffat en sällskapsras istället"..

Hornslandet
3/5/18, 9:33 AM
#131

#129 Hehehehe. Jag brukade ibland stå vid spisen och laga mat med ena handen, ha valpen halvt hängande från min andra som jag satt en tjock arbetshandske på:P

Zadeira
3/5/18, 12:02 PM
#132

Nu har min hundpassning utökats. Är ju dagmatte/helgmatte till en cocker spaniel sedan 3 år tillbaka. Nu frågade en av våra hund-lekkompisars matte om jag har lust att några timmar i veckan passa även hennes mops-tik när hon jobbar långa dagar.

Sedan har en kompis kompis hört av sig och frågat om jag vill ha deras labbe-blandras när de åker på semester om några veckor. Så jag behöver inte egen hund just nu, har massa olika hundkompisar. Det roliga är ju att de är så olika så det finns alltid en hund i min närhet som är sugen på det jag vill göra.

Annons:
[AnimeV4]
3/5/18, 2:21 PM
#133

#132 Men så roligt! Och fördelen är ju att du slipper en massa matkostnader eller kostnader för veterinär!🙂

Zadeira
3/5/18, 3:46 PM
#134

#133 Ja men det är ju lite så, jag får allt det roliga med att ha hund men slipper det tråkiga. Nackdelen är väl lite att jag måste anpassa mig till en annan ägare, hur hunden ska tränas, när jag kan ha den osv men jag passar ju bara hundar vars ägare jag trivs med så det har hittils aldrig varit problem.

KatarinaSt
3/5/18, 4:59 PM
#135

Såg en sån kul grej nyss. Framför mig på den snömoddiga trottoaren går en tjej med sin trebenta terrier. Vänster bakben är amputerat men hunden trippar fram utan problem. Sen stannar hunden och ska pinka vid en stolpe och lyfter höger bakben! 😂 Hundar är fantastiska!!!

[AnimeV4]
3/5/18, 5:41 PM
#136

#134 Förstår att det är lite knepigt det där med anpassningen, men det är ju jätteskönt att det löser sig med bra ägare!

#135 Men nej! Vilken rolig!😃

Zadeira
3/5/18, 7:41 PM
#137

#135 Men haha, ja tänk vad djur kan anpassa sig med ett ben mindre.

#136 Ja, jag tror ju att om det inte klickat med ägaren hade det varit svårt oavsett hur fin hunden är. Det är ju ändå någon annans största och värdefullast ägodel man ansvarar för.

CayKantos
3/5/18, 7:53 PM
#138

Orkar inte att Ronja, min katts, kastrationssår ska krångla hela jävla tiden….. så trött på det.. hon hatar mig och nu blir det säkert in till VET igen med henne…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
3/5/18, 9:03 PM
#139

#137 Jag håller med dig där!

#138 Nejj så töligt!😕

---

Mitt självförtroende ligger på många minus. Vill bara lämna bort Knut till någon han vill vara hos, för han vill inte vara med mig, utan någon. Då borde han ju få vara med någon han är glad för också.

Annons:
Majken!
3/5/18, 10:43 PM
#140

Har efter 2,5 år börjat knäcka koppelgående-nöten här hemma. Det var exakt så lång tid det tog för den här ägaren att lyfta blicken och känna in sin hund, istället för att vilja ha det som jag alltid haft det.

CayKantos
3/6/18, 7:34 AM
#141

#140 Du e bäst! Så coolt av dig att dela med dig :D och vad skönt ni hittade ett sätt just för er två :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Hornslandet
3/6/18, 10:29 AM
#142

#140 Väl sagt! Jag har börjat tänka om här jag också. Jag tror i allmänhet så är vi alldeles för "läsa en taktik på internet, alla verkar säga att man ska göra såhär, så nu bestämmer jag mig, jag ska ju vara konsekvent!"

Men sen när det inte funkar.. så blir det bara mer irritation och stress = inget funkar. 

Jag har börjat inse att jag måste tänka om med koppelgåendet. Närapå ett år med "stanna/backa så fort han drar i kopplet-metoden" - funkar sjutton inte. Eller tja, till en punkt har det funkat, en del..men inte så bra. Och man måste ta sig ställen också, det får inte bli så begränsande att man står still eller inte kommer nånvart.

Har börjat känna av mer och ge honom mer fria tyglar nu, ändra riktning mer, belöna när han faktiskt går vid sidan. Får se hur det funkar. Men ärligt, om "stanna"-metoden absolut INTE funkar, så blir den ganska förödande för humöret och nöjet att ha hund. Då har jag nog fan hellre en hund som drar i kopplet än den konstanta stressen, anser jag själv.

Majken!
3/6/18, 10:58 AM
#143

#142 Jag är nog inte så bekymrad över tips och idéer på internet som många andra är, men jag är däremot väldigt fast i hur jag alltid gjort och hur jag vill att mina hundar ska vara. Oavsett om man är mer det ena eller det andra så kan det vara värt att lyfta det, det finns alltid saker att förändra och alla hundar har saker att lära oss. Men man måste tydligen lyssna också…

[134643]
3/6/18, 3:13 PM
#144

Jag har fått jobb, i djuraffär! 🥳 Efter 3 veckor av jobbsökande och halvångest över ifall det var rätt att flytta utomlands har jag nu alltså fått det jobbet jag sökte första dagen jag kom hit. Så taggad! 😃

Fisherling
3/6/18, 3:20 PM
#145

Jag har anmält intresse till en valpkull som ska födas rätt snart 😮

Sugar Mist
3/6/18, 4:27 PM
#146

Spännande nyheter inför 2019…

-

Annons:
Magrat
3/6/18, 4:46 PM
#147

Woho! Vi fick Nutrima till billigare pris. Kort datum på säckarna så vi fick två för en.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Zadeira
3/6/18, 7:04 PM
#148

Nu har grannens mops varit på besök, och jag ska börja vara dagmatte åt henne vid behov. Verkar vara en rolig hund, himla uttrycksfull och pratig. Jag är själv inte glad i mopsar pga hälsan, men känner att jag som hundmänniska som ändå går hemma kan ställa upp för min granne eftersom hennes livssituation drastiskt förändrats akut. Hade ju uppskattat om någon gjorde detsamma för mig och tycker liksom inte att hunden ska bli lidande i en oplanerad akut situation.

Dessutom innebär det ju att jag får ännu en hund att mysa med och roa mig med de dagar jag inte arbetstränar, vilket är otroligt nyttigt så att jag tvingas komma ut ändå. Sinus är ju mest hos mig på helgerna numera, och Doris behöver mest vara hos mig i veckorna, så det blir ju nästan hund på heltid.

CayKantos
3/6/18, 7:11 PM
#149

#145 uhh tell me more! Vartifrån?! #146 vad händer nurå?😁 #144 Grattis!!! Ville önska jag oxå kunde få ngt job jag gillar snart 🙃

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
3/6/18, 7:12 PM
#150

Uuugh, tappade kontrollen över mina känslor igen för att Knut vägrade sluta skälla på att någon gick i trappen. "Tack det räcker" funkar inte. Tog honom i örat och ledde in honom i hagen, men även efter det var han inte tyst så det blev ett par omgångar vattenspruta när käften glappade.

Det känns jävligt att det blev så här igen, men det är första gången sen i fredags, vilket är ett stort framsteg för mig, så jag tar inte åt mig för mycket för detta misslyckandet.

Zadeira
3/6/18, 7:24 PM
#151

#150 Hur gammal är Knut nu?

[134643]
3/6/18, 7:24 PM
#152

#149 Tack så mycket! Det kommer till dig också så småningom 😍

CayKantos
3/6/18, 7:25 PM
#153

#152 jaa du. Nästan tre år har gått.. så vi får la se 🙄😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Fisherling
3/6/18, 7:31 PM
#154

#149 Första steget är att uppfödaren ens svara på mitt mejl 😂 Sen kanske jag kan prata om det!

CayKantos
3/6/18, 7:55 PM
#155

#154 haha jaha! Håller tummar 😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Magrat
3/6/18, 8:11 PM
#156

Ångestdämpande införskaffat på apoteket. Ämtligen lite LUGN!

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

CayKantos
3/6/18, 8:23 PM
#157

Då är möte med uppfödare bestämd! Så snart jag är hemma ska jag beställa biljetter. Blir kollektivt ner denna omgången.. billigare, och då kan jag smita till Danmark sen och hälsa på familj där! Så taggad💙💙 första gången jag ska träffa valpar yngre än 9veckor!💙💙

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
3/6/18, 8:51 PM
#158

#151 Han är ett år gammal. 

---

Saker och ting gick ännu mer skit efter det inlägget, så nu kommer han inte få vara med i köket när jag fixar mat..

Det känns verkligen som att jag borde omplacera, men då kommer jag fan dö. Jag är så jävla självisk.. Kan det bli bättre ens? Vad är det för fel på mig..

Magrat
3/6/18, 10:02 PM
#159

Känner mig fan som en riktig person igen!

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Joyous
3/6/18, 10:58 PM
#160

Vägde Pyro idag, 6,1 kg… Ska kontrollväga något annat imorgon för att se om vågen visar rätt, 6 kg låter väääldigt lite för en malle på 11 veckor D:

Annons:
[AnimeV4]
3/7/18, 12:19 AM
#161

Okej! Saker och ting lugnade ner sig och vi hade en skitrolig promenad som verkligen höjde mitt mående. Det känns inte så hopplöst trots allt🥵Jag kan ta så lång tid att återhämta mig.

#159 Great! ;D

#160 Herregud. Jag läste 61 först😂Knut vägde nästan 7 kg när jag hämtade honom och han var lika stor som sina systrar.

Joyous
3/7/18, 12:32 AM
#162

#161 Härligt att ni haft en rolig promenad! Något jag har lärt mig under tiden med Humla är att verkligen tillåta mig själv att njuta och ta åt mig när någonting gått bra. Tycker det är så lätt att bara hasta vidare och lägga de bra stunderna bakom mig (annat är det när något har gått dåligt…). Den där känslan du har nu, ta med dig den och gotta ner dig i den. :) 7 kg? Rejäl valpis! Vet du vad Knut väger nu? Jag hoppas ju på att Pyro ska väga 30-33 kg som vuxen men då får han nog börja växa lite fortare…

[AnimeV4]
3/7/18, 12:49 AM
#163

#162 Jag förstår vad du menar och har svårt att komma ihåg de bra stunderna när saker går så snett. Jag önskar att jag kunde gå fler kurser, men utbudet är dåligt just nu.

Är det mycket? Hans bröder vägde minst 1 kg mer, skulle jag tro! Han var och är ju en liten kille😃Han ligger runt 25,5 kg vad jag vet. Vuxenvikt för hane är ca 40 kg, men jag förväntar mig absolut inte den siffran. Fast mycket kan ju hända på 2 år. Hur som helst är han inom det normala spannet för en hane, om än i det lägre🙂

Lojs
3/7/18, 9:33 AM
#164

Snabb fråga, någon som vet om man får ta med hund in på Hornbach i Göteborg? Vi tänkte åka dit idag, men vår vanliga valpvakt kunde inte passa idag.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
3/7/18, 9:37 AM
#165

Never mind #164, fick svar på facebook att hundar får följa med. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Maleficum
3/7/18, 10:43 AM
#166

3164 Skönt du redan fått svar :) Vet bara att Hornbach i Sundbyberg tar emot hundar så kan tänka mig alla Hornbach gör det?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Zadeira
3/7/18, 1:06 PM
#167

#158 Så fort tiden går. Tyckte det precis var du presenterade honom för oss här. Det är så svårt när det går dåligt i allt man gör med hunden, men man får försöka tänka på de bra grejerna också även om det är svårare.

Annons:
[AnimeV4]
3/7/18, 4:59 PM
#168

#167 Ja, jag kommer ihåg exakt när vi hälsade på dem när de var 4 och 6 veckor samt när vi hämtade. Hihi, min stora klump!😃

Det känns som att vi har mycket bättre ordning på promenaderna nu iallafall! Vi brukar alltid börja med att dra, vilket han tycker är skitkul och sen orkar han inte dra mer😂Han får vara lös om ingen är inom synhåll också, så han får springa av sig ordentligt. Det är jätteskönt.

Katten idag däremot.. Köpte mat till honom (Mjau) och det fanns bara kalkon. Han brukar äta oxkött, kalkon och kyckling. Men nu helt plötsligt duger inte kalkonen. Så trött <.< Men jag är mer envis än vad han är.

CayKantos
3/7/18, 5:09 PM
#169

Dag tre med föreläsning från David Sellin. Så j*vla kul, spännande och lärorikt :D tyvärr bara fem dagar kvar! Hela klassen vill ha han längre. Hoppas på ett återbesök ;) Men det är jobbigt. Föreläsning i ca 6 timmar får huvudet att verka och då blir det träna hund, hem, äta och sova 😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Duvethon
3/7/18, 5:10 PM
#170

#168 Vad härligt att höra att det går bättre med promenaderna! Det är verkligen krävande med valp/unghund, jag blir väldigt frustrerad emellanåt och ifrågasätter mig själv trots att jag gör så gott jag kan..

--

Har strosat ca 1h med valpis i långlina i skogen idag. Mycket uppskattat, dock fungerar inte inkallningen så bra som jag önskar. Jag ska minska antalet gånger jag ropar på honom för att säkerställa att han kommer, har gjort misstaget att ropa in honom för mycket :P

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[AnimeV4]
3/7/18, 6:53 PM
#171

#170 Tack! Ja, jag trodde aldrig att det skulle bli såhär jobbigt. Dock så är han seriöst den mest oproblematiska hunden, så det beror på mig..😛

Har du prövat att vara konsekvent och säga åt honom direkt om han inte kommer på första gången? En bra övning är att springa ifrån hunden och gömma sig, så att den håller koll på dig istället för tvärtom! Har varit guld värt för vår inkallning.

JoannaLi
3/7/18, 7:25 PM
#172

Är så himla nöjd med högerfoten (fotgående på höger sida), och ganska säker på att jag kommer att ta det till vänsterfoten också. 

Minimalt med bråk, supersnyggt, väldigt motiverad hund. Så himla enkelt också!

Duvethon
3/7/18, 7:42 PM
#173

#171 Vi brukar göra den inomhus, kallar den kurragömma hehe. Jag gömmer mig och kallar på honom, när han hittar mig får han massa beröm och det uppskattas 😂 Ska testa det utomhus men tycker det är lite knepigt med långlina (vill inte ha honom lös förrän jag känner mig bekväm med att inkallningen fungerar)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[AnimeV4]
3/7/18, 7:51 PM
#174

#173 Åh, det älskar Knut! Titt-ut och gömma sig under täcke är också en superhit, haha!😃 Har ni någon rasthage eller jättestor gräsmatta kanske? Långlinan kan ju förövrigt släpa i backen, för då kan man ju ändå trampa på den.

Annons:
Duvethon
3/7/18, 7:57 PM
#175

#174 Vi har trädgård som fortfarande är under ombyggnad :( men rastgård har vi tillgång till! får ta och leka kurragömma nästa gång vi åker dit 😂

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[AnimeV4]
3/7/18, 8:51 PM
#176

#175 Ja, gör det! Och det blir ju kul när trädgården är klar!👍

Sugar Mist
3/8/18, 9:47 AM
#177

#149 En väldigt speciell tysklandsresa 😊

-

[IdaSoren]
3/8/18, 10:25 AM
#178

Tyvärr fungerade det inte som vi ville med vår tilltänkta nya familjemedlem, så vi kommer lämna tillbaka honom. Tråkigt, speciellt för Jackie som var eld och lågor över att få ha en lekkamrat, men vi känner verkligen att allt måste klaffa perfekt och det gjorde det inte.

Däremot har jag verkligen kommit underfund med hur härligt det är att ha två hundar i huset!! Sååå roligt och mysigt, så det blir definitivt en till hund. Tror dock vi lägger det på is i några månader så jag hinner börja på mitt nya jobb, ta examen och eventuellt flytta innan vi börjar söka igen. Men är taggad!

tiger tok
3/8/18, 2:41 PM
#179

#178 nej vad trist, men starkt av er att kunna ta det beslutet! Om du vill säga, vad var det som inte kändes bra?

[IdaSoren]
3/8/18, 2:48 PM
#180

#179 Lite olika anledningar, men framför allt handlar det om individens mentalitet och temperament. Föll väldigt hårt för honom när vi var och hälsade på, men när vi haft honom här under en lite längre tid så har andra sidor kommit fram som skvallrar om bristande uppfostran, hantering och gränser, vilket gör att han visade sig vara ett lite större projekt än vad vi sökte. Hoppas nu bara att han får komma till en träningsintresserad person som verkligen vill lägga ner mycket tid och tålamod på honom.

Duvethon
3/8/18, 2:51 PM
#181

Var ute med lillen i skogen idag! på hemvägen visade han tydligt att han ville bli buren, han hade hoppat mycket i den höga snön så antar att han blev väldigt trött :P visar era valpar när de är trötta och inte orkar gå? känns ändå skönt att han visar för mig när han fått nog 😂

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
Turast
3/8/18, 2:59 PM
#182

…och där kom det första "grattis på internationella kvinnodagen"……. NEJ NEJ NEJ. Sluta bara. " Grattis till våldtäkter, förtryck och lägre lön" tack tack. Var dessutom en kvinna som sa det, liksom nej. Blir onödigt upprörd över sånt tror jag. Men ja, bläh.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[IdaSoren]
3/8/18, 3:03 PM
#183

#182 Håller med, haha. Blir dessutom galen på butiker som "firar" genom att erbjuda rabatt på typ skor och underkläder, what the f liksom. Rimligt att uppmärksamma kvinnodagen genom att hetsa kvinnor till konsumtion av saker som bara ytterligare förstärker vilken roll kvinnor förväntas ha i samhället. 🤪

Turast
3/8/18, 3:17 PM
#184

#183 men jaaaa, såg en reklam från ett blombud "gratta DIN KVINNA på internationella kvinnodagen med 204600850295 miljoner rosor", blev sjukt upprörd…

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[AnimeV4]
3/8/18, 3:31 PM
#185

#178 Åh nej så tråkigt! :( Men det ska ju kännas rätt, såklart!

---

Flikar bara in eftersom jag tycker att pratet om diskriminering är väldigt överdrivet.

"Förutom yrke och befattning kan skillnaderna mellan kvinnor och mäns löner förklaras av att kvinnor och män har olika utbildningar och arbetstid samt arbetar inom olika sektorer. Exempelvis blir skillnaden mellan kvinnor och mäns löner större när hänsyn tas till utbildning vilket är ett resultat av att kvinor i genomsnitt har högre utbildning än män men arbetar inom yrken med lägre lön. När hänsyn tas till ålder, utbildning, sektor, yrkesamt arbetstid minskar lönegapet mellan kvinnor och män från 13 till 6 procentenheter. Det lönegap som kvarstår kallas för oförklarat lönegap. Storleken på det oförklarade lönegapet skiljer sig mellan olika sektorer och är som störst inom privat sektor (7 procent) och som minst inom kommunal sektor (1 procent).

Det oförklarade lönegapet kan bero på diskriminering mellan kvinnor och män. Det kan också bero på skillnader i faktorer som inte beror på kön, som individuella egenskaper eller skillnader i arbetsuppgifter, det vill säga information som inte finns tillgängliga att inkludera i analysen."

Ifrån: http://www.regeringen.se/regeringens-politik/halva-makten-hela-lonen/kvinnor-arbetar-i-yrken-och-sektorer-med-lagre-loner/

Därmed inte sagt att jag tycker att faktisk diskriminering är OK😉Och jag håller med om de andra sakerna såsom fruktansvärt ökande våldtäkter. Det värsta är ju att vissa påstår att färre anmäler, när det är FLER som anmäler men siffrorna ändå är så ökade!

Men är det seriöst folk som grattar kvinnor på kvinnodagen?🤔

---

Och tillbaka till hund: Vi hade en jättebra promenad idag! Mötte en med en spets som är väldigt ljudlig och sen frågade hon om det var Knut. Jag funderade på om det var någon från iFokus, men det var någon jag gått kurs med vilket jag kände igen efter en liten stund. Fick beröm för att Knut var duktig och även "Skaffa aldrig en spets!"😂

Duvethon
3/8/18, 3:36 PM
#186

#185 Haha!! Kan förstå vad hon menar, har själv en spets… han drar sig inte för att varna kan jag säga… men de blir vad man gör de till! :P

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

JoannaLi
3/8/18, 4:01 PM
#187

Tycker så synd om Arrak. Jag är sjuk (igen…) och orkar inte promenera. Allt han skulle önska just nu är nog en heldag ute, med promenader, lek och bus. Jag orkar typ exakt 100 meter. 

Igår fick han komma ut på lite lydnadsträning på parkeringen, och det blev han ju trött av, men det som saknas är det här att kravlöst få komma ut och bara vara upptäckande. Blö.

[AnimeV4]
3/8/18, 4:10 PM
#188

#187 Går det inte att släppa iväg honom på långlina? Nu vet jag inte hur ditt område ser ut, men.

---

Är det någon av er som fick inbjudan till att delta i en undersökning om pälsdjursallergi? Jag gjorde den nyss🙂

Imorgon blir det vaccinering av krullhunden! Tyvärr kunde de inte göra HD-röntgen på deras klinik i min stad, så då behöver jag ta en sväng till en annan stad. Så drygt då buss/tåg är dyrt så det får bli lite längre fram..😕

Annons:
[AnimeV4]
3/8/18, 4:10 PM
#189

#187 Går det inte att släppa iväg honom på långlina? Nu vet jag inte hur ditt område ser ut, men.

---

Är det någon av er som fick inbjudan till att delta i en undersökning om pälsdjursallergi? Jag gjorde den nyss🙂

Imorgon blir det vaccinering av krullhunden! Tyvärr kunde de inte göra HD-röntgen på deras klinik i min stad, så då behöver jag ta en sväng till en annan stad. Så drygt då buss/tåg är dyrt så det får bli lite längre fram..😕

JoannaLi
3/8/18, 4:45 PM
#190

#188 Nja, han går ju alltid i långlina/flexi, men det blir ändå inte särskilt långt tyvärr :/ Hade önskat att det varit varmare så att man kunnat ta med en filt så att jag kunnat pausa en stund på filten när det behövs, och så fortsätta gå. Men här är det blask ab just nu. Försöker klura. 

Annars ska jag försöka skramla fram en god vän som kan tänkas ta honom med på en promenad, men de flesta jag känner är lika sjuka som jag 😓

[AnimeV4]
3/8/18, 4:50 PM
#191

#190 Åh fy vad töligt! Hoppas att det ordnar sig oavsett! 

#186 Sorry, missade ditt inlägg lite! Vilken spets är det?🙂

Duvethon
3/8/18, 5:00 PM
#192

#191 Japansk spets! :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[134643]
3/8/18, 10:49 PM
#193

Har precis mailat ett rescue shelter i närheten som tar in både hundar, katter, smådjur och farm animals och frågat ifall de behöver volontärer. Ska jag ändå jobba deltid kan jag lika gärna göra någon nytta på min lediga tid. Älskar alla möjligheter som finns här borta som vi i princip inte har hemma! Att jag kommer bli fattig på vägen är en mindre viktig detalj haha.

CayKantos
3/9/18, 6:14 AM
#194

Då går turen till valpgos!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
3/9/18, 6:16 AM
#195

#193 gud vad kul! Heja dig! Vill så gärna ta in omplacerings lantbruksdjur när jag får en gård :) vartifrån är det.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
[134643]
3/9/18, 9:57 AM
#196

#194 Åh så mysigt! #195 Ja, jag hade själv mer än gärna tagit in några av djuren men jag har inte riktigt möjligheten så det blir att volontärarbeta istället. Det är en underbar privat liten organisation i utkanten av London som i princip enbart går runt på donationer. Hoppas att du får möjligheten att ta in några lantdjur i framtiden!

CayKantos
3/9/18, 10:17 AM
#197

Tack! Och lycka till😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
3/9/18, 2:30 PM
#198

Alltså vilken sjukt rolig spårgrupp jag har! 

Vilka ekipage idag 😍 Vill bara stoppa dem under armen och springa 😇

tiger tok
3/9/18, 3:43 PM
#199

Jävla skitdag rent utsagt! Visste redan att det mesta skulle ske, men fan va ont det gör. Började stor böla på jobbet så att en av mina kollegor (som är en av mina bästa vänner) var tvungen att trösta, och tårarna rinner fortfarande. Jag har slitit så himla hårt, bara för att bli spottad på efter 8 år.

Jojaton
3/9/18, 4:05 PM
#200

#199 kram!

Johanna - Instagram

[AnimeV4]
3/9/18, 5:04 PM
#201

Idag är ingen bra dag. Massa jobbiga kids försökte trigga Knut genom att skälla och hålla på med något som lät som hundleksaker. Gick en annan väg och hade sån panikångest och var arg. Han är vaccinerad nu iallafall.

Sen när jag kom hem hade jag fått ett meddelande ifrån ett ex vänner, för han tog tydligen livet av sig inatt. Nu bär det av till pappa med Knut och Leo en sväng.

CayKantos
3/9/18, 5:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#202

Nu är det gosat valpar! Jag bara hoppas! Hoppas! Hoooopppppaaaaaasss en blir till mig! Hoppas ännu mer på denna lilla räkan 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
[AnimeV4]
3/9/18, 5:31 PM
#203

#202 Men åh. De var 4 veckor nu va?

CayKantos
3/9/18, 5:33 PM
#204

#203 ja och två dagar. S0 dom har riktigt goa vassa tänder 😁😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
3/9/18, 5:36 PM
#205

#204 Det förstår jag verkligen. Det minns jag själv hur det var när vi hälsade på.

CayKantos
3/9/18, 5:37 PM
#206

#205 haha visst är det underbart! Tills dom får tag i tåen 😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
3/9/18, 5:49 PM
#207

#206 Eller allt annat. Ouch!

CayKantos
3/9/18, 6:04 PM
#208

#207 Hihi lite så😂 tummen va ok dock.. till viss gräns 😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Hornslandet
3/10/18, 3:31 PM
#209

Vi har haft en nästan konstig utveckling relativt plötsligt. Jag har släppt på tyglarna en hel del på promenaderna och börjat prata betydligt mer med min hund. Upplever direkt en stor förbättring, även i att det blir mycket roligare och mer avslappnat att promenera för mig med. Han får gå framför, bakom, korsa sida, gå runt mig, whatever. Börjar han smådra pratar jag med honom lugnt och lockar med honom, men sen får han gå hur han vill. Och plötsligt har han börjar ta en massa spontankontakt med mig också ute! Till den grad att jag får skicka iväg honom att nosa ibland! När vi går runt hörn på hus eller möter folk får han gå fot, eller ja, bredvid. Och han e med på det! Hundmötena sköter jag nu med sund hundmats oxmedaljonger. De är 30g styck, han får en vid varje möte (frysta, går bra att ha med sig). Och då följer han mig förbi hundarna vi möter! Perfekt när det är riktig mat, blir inget onödigt dåligt godis! Känns nästan konstigt att han har börjat bli såhär pass "följsam"!

Annons:
Turast
3/10/18, 3:58 PM
#210

Inte ens ett svar får man. Men som vanligt betyder inte mina känslor något.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

CayKantos
3/11/18, 3:45 PM
#211

Då går turen hem 😁 kvarstår bara en olidlig väntan på besked om det blir valp eller ej! Tur att dagarna är fyllda med roliga hundstudier 😄

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
3/11/18, 6:59 PM
#212

Jäkligt lätt att hitta sökgrupper när ingen svarar och alla sökrupper är "stängda"/privat…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Hornslandet
3/11/18, 7:08 PM
#213

#323 Det verkar inte vara särskilt lätt nej! Känns ju även som att tillgången till bra lokaler att träna i inte är det lättaste att fixa..

CayKantos
3/11/18, 8:01 PM
#214

#213 måste fråga.. e det mitt du dvarar på?😅 JAG HITTADE ÄNTLIGEN ENNN. Ska få följa med på lördag och agera figge. Ska bli riktigt kul!😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Hornslandet
3/11/18, 9:08 PM
#215

#214 Ja alltså, menade att jag håller med, det är inte så lätt att komma med i en (särskilt en bra) sökgrupp. Jag tränar med en grupp som liksom drivs av en instruktör som brukar hålla kurser annars, och vi kör sök och annat skoj när vi har möjlighet.. Det är ju riktigt skoj iaf, men min unghund har bara varit med nu en enda gång! Tror han kan komma att tycka det är riktigt skoj, jag tyckte iaf det var skitroligt att figga och att söka:D

CayKantos
3/11/18, 9:13 PM
#216

#215 åhh vad avis! Jag bara hoppas gruppen e bra. Den ena jag pratat med verkar trevlig iaf. Olika raser. Olika klasser (appell hela vägen till elit) och olika åldrar :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Hornslandet
3/11/18, 9:24 PM
#217

#216 Men det är ju super!! Alltså min grupp är då inte en ren sökgrupp, vi tränar mest lydnad, men eftersom instruktören har kört mycket sök (och typ all annan bruks) så fixar han så vi kan träna sånt också ibland!

En annan sak jag tänkte skriva här.. HUNDMÖTEN. Fan vad det går bra just nu på den fronten, jag tar med mig såna här på promenaderna:
http://www.sundhundmat.se/produkter/helfoder/not/oxmedaljonger.html
min hund får en varje gång vi få ett hundmöte. Går så jäkla bra. Ikväll träffade vi typ 6 hundar, varje gång fokuserar han på mig och när vi kommit förbi hunden får han en medaljong :D Gick förbi en inhägnad tomt med en hund som alltid går bananas och skäller från trädgården på oss när vi går förbi (även fast vi går förbi på andra sidan gatan en bra bit ifrån) - min hund kollade bara på mig och sket totalt i den lilla skällande (han har iofs aldrig varit en hund som går igång på just hundskall så mycket). Så jäkla duktig. Och skitbra "godis" eftersom han ändå äter färskfoder.

JoannaLi
3/11/18, 11:00 PM
#218

Är så sugen på att åka på FMBB. Har sån galen resfeber! 

En veckas semester i Slovenien, fullpackad med en massa världsklass-mallar… 🤤

Joyous
3/12/18, 12:07 AM
#219

#218 Jag och Pyro hänger med!

CayKantos
3/12/18, 9:10 AM
#220

#217 åh det va ju lite synd! Men kul att testa på lite olika! Var bor du? Vi kanske kan starta en ;) ;)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
3/12/18, 10:09 AM
#221

#219 Du får inte frestas sådär 🤤

Var faktiskt jättesugen (och på att få ta med Arrak på semester), men tror inte att man hinner få fram pass, rabiesvaccinering och allt det där på bara lite över en månad :/ Får kanske bli nästa år?

CayKantos
3/12/18, 4:04 PM
#222

Vad gör folket idag? (Uttråkad i väntan på min tur hos tandläkaren)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Turast
3/12/18, 4:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#223

#222 ligger och skriver upp saker jag ska köpa för att börja med bullet journal 😂tränar på att skriva snyggt också, är rätt kul haha!

har inget vettigt att skriva dock så får bli lite namn  på hundarna här och sen katt-tjejen Ernsts namn ;)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
CayKantos
3/12/18, 4:19 PM
#224

#223 åh vad fint det blir! Kommer sldrig kunna va bra på bulletjournal😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Turast
3/12/18, 4:21 PM
#225

#224 taack :D hahah jag har aldrig varit bra på att skriva fint, teckna är jag väl helt ok på men skriva… fick underkänt i skrivstil i grundskolan haha, hatade det! Men nu har jag börjat tycka det är kul och kikar på youtube för att få inspiration :D

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Tokryck
3/12/18, 4:23 PM
#226

#223 det finns en grupp på facebook som heter handstilsutmaningen. Tips Tips. Kul att träna där även om du redan har tränat. Ser bra ut tycker jag.

tiger tok
3/12/18, 4:23 PM
#227

#222 slö dag för mig och Holger, han tuggar på ett revben och jag kollar film. Blir kanske skogspromenad sen. Han har fått en ny aktiverings leksak och vi har tagit stå bilder för uppfödaren ville se hur han ser ut, han fyller trots allt år om 22 dagar.

Zadeira
3/12/18, 4:24 PM
#228

Jag har haft Doris, grannens mops här på prov idag. Det var inga problem att hämta henne, men promenera ville hon då rakt inte göra med mig. Så vi gick upp till mig och mös i soffan ett par timmar.

CayKantos
3/12/18, 4:32 PM
#229

#227 åh du måste dela med dig!😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
3/12/18, 4:38 PM
#230

#228 vad kul det gick bra. Kom ni ut på promenad efter lite mys?😄

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
[AnimeV4]
3/12/18, 5:30 PM
#231

Jag har sovit länge idag, då jag inte fått sova ut på ett par nätter.

Vi hade en kanon promenad idag och Knut lyssnade på allt jag sa klockrent, förutom småsaker. Skvallrade jättefint.

Nu kollar jag anime väldigt ihärdigt.

Jag är väldigt tankspridd efter självmordet och många av tankarna går dit, vilket distraherar mig en hel del här och där.

tiger tok
3/12/18, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#232

Jätteklurigt!

Maleficum
3/12/18, 6:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#233

#222 Har (som varje måndag) varit och målat porslin hos min mormor och ska snart iväg till stallet och rida.

Håller just nu på med två nya tallrikar till min kompis barn.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[AnimeV4]
3/12/18, 6:24 PM
#234

#232 Åh, hur funkar den? Knut älskade aktiveringsbollarna pappas hundar hade och fick en egen, men den var ju plättlätt för honom. Det var en vanligt liten gummiboll med någon liten labyrint och ett hål i.

tiger tok
3/12/18, 7:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#235

#232 skitbra är den! Man kan ju ändra svårigheten också, ju större godisbilar desto svårare! Lägger in bättre bilder så ser du nog hur den funkar:) det är som ribbor som hunden måste trycka ihop för att öka utrymmet mellan dem så godiset kan trilla ut, lite halvmjuk gummi är den av, så ingen fara för tänderna👍🏻 Kostade dessutom bara typ 95 spänn, märket Dogman.

[AnimeV4]
3/12/18, 8:02 PM
#236

#235 Ah, nu ser jag! Jag tror Knut skulle döda järnet ur den, så den kanske är för lätt..🤔

KatarinaSt
3/12/18, 10:02 PM
#237

Funderar du på att skaffa råttor? Ta en ny funderare. Är du förälder och ditt barn vill ha råttor? Säg nej! 

De må se söta ut men de STINKER! Dessutom väsnas de på nätterna när de härjar i buren!

Jag ångrar mig så att jag lät mig övertalas.

Annons:
[AnimeV4]
3/12/18, 10:15 PM
#238

#237 Det där tycker jag låter väldigt upp och ner. Hanar kan säkert lukta lite om de är okastrerade eller om buren inte städas tillräckligt.

Turast
3/12/18, 10:33 PM
#239

Funderar du på att skaffa barn? Ta en ny funderare. Skoja, kunde inte fortsätta och skriva att de må vara söta men de stinker för bara det senare är sanning B) På tal om barn..! När jag var och bytte spiral i december så tänkte jag passa på att fråga lite om sterilisering (har läst på på nätet och pratat med likasinnade som steriliserat sig men tänkte att det är najs att fråga läkare om det). Svaret på alla frågor jag fick var: det får man inte ens FRÅGA om innan man är 25! " Jag hade till och med sagt innan jag började fråga frågor att "jag vet ju att man inte får sterilisera sig innan 25 års ålder, men har lite frågor om sterilisering". Liksom va? Den undvek hon att svara fast jag upprepade några frågor. Skitskum människa.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

KatarinaSt
3/12/18, 10:41 PM
#240

#238 Kastrerar man råttor? Det här är tre hanar i en gigantisk bur. Urinet stänks på mattor, filtar, leksaker och all annan inredning utom i toaletterna. Stanken kommer inom ett dygn efter tvätt och städning. Suck

KatarinaSt
3/12/18, 10:41 PM
#241

#238 Kastrerar man råttor? Det här är tre hanar i en gigantisk bur. Urinet stänks på mattor, filtar, leksaker och all annan inredning utom i toaletterna. Stanken kommer inom ett dygn efter tvätt och städning. Suck

[AnimeV4]
3/12/18, 11:34 PM
#242

#240 Ja, det kan man göra. Jag vet dock inte hur vanligt det är. Förstår att det är jobbigt att hålla på med städning i den utsträckningen!

Maleficum
3/12/18, 11:39 PM
#243

#240 Man kan kastrera råttor :) Men oftast får man nog vända sig till kliniker som har extra kunskap av exotiska djur (alltså annat än "vanliga" hund och katt veterinärer).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[134643]
3/13/18, 12:03 AM
#244

#241 Absolut! Kastrera har såklart sina risker, och det brukar främst göras när hanarna visar på aggression eller liknande av just den anledningen, men det är klart att du kan kastrera. Det kan ta lite tid innan du hittar en klinik för det, men de finns. Tyvärr med hanar så behövs det ofta bytas filtar och torkas hyllplan varje dag för att det inte ska lukta. Vilket underlag ni har kan också påverka lite. Fint av er att skaffa tre ändå haha! #239 Alltså barnmorskor och läkare kan verkligen vara galet dömande och skumma ibland. Har en bekant som när hon vid 30-års åldern ville förnya sitt recept på p-piller och barnmorskan tvärvägrade, för nu är det ju snart dags för barn!

Annons:
Turast
3/13/18, 12:14 AM
#245

#244 fyfan… som om alla vill ha barn bara för att man kan?

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Odd
3/13/18, 12:18 AM
#246

#239 Får man inte sterilisera sig innan 25? Det trodde jag var ett frivilligt val…

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[AnimeV4]
3/13/18, 1:04 AM
#247

Nej jag spyr! Från en köp- och säljgrupp för allt möjligt:

"Söker lämplig hane till min amstaff tik för parning då min tilltänkta hanes matte drog sig ur i samband med att det blev tätt inpå med båda tikarna så vi är i akut behov av en hane då hon saknar att få en kull nu…

Vi söker en mjuk o snäll hane korsning gärna eller renrasig tex en pincher amstaff labbe golden eller en engelsk staffordshire (vore favorit rasen) liten nätt rottis hade funkat oxå men helst inte en ren amstaff utan lite mjukare ras.

Vår tik närmar sig höglöp. Hon är aktiv men otroligt liten 20-22 kg o verkligen snäll hon har haft 2 kullar tidigare och HON ÄLSKAR HA KULL vi har hoppat över 3 löp o hon har nu diat kattungen över ett halvår så hon VILL VERKLIGEN HA EGNA BEBISAR

Skriv o berätta om din via pm.

Inte för långt bort bor i --- o kör mopedbil så --- tex.

Vill gärna att det får bli 2 språng iaf.

Berätta vad du har o hur du vill göra men framförallt hur din hund är i sitt sätt för vill bygga på med milda snälla avkommor!

Mvh ---"

hemul
3/13/18, 1:36 AM
#248

#233 Men vad sött! 😛

Har du möjligen hämtat inspiration från en bok? Hade en bilderbok med kaniner som såg ut så där när jag var liten, men jag minns inte vad den hette.

Jojaton
3/13/18, 8:33 AM
#249

#247 jag såg också den :( ”diat kattungen i över ett halvår så nu vill hon ha egna bebisar” alltså VA?!!!

Johanna - Instagram

Fisherling
3/13/18, 8:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#250

Idag fyller Tinja hela 3 år! Tänk vad tiden går. Ska köpa något extra smarrigt till henne 😍

CayKantos
3/13/18, 9:40 AM
#251

Ville bara dela med ngt en föreläsare; David Sellin så häromdagen på våran kurs som jag tror många härinne skulle ha behov av att höra ibland :) "En lycklig hund är en hund som vågar att vara olydig ibland" 💙😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Hornslandet
3/13/18, 10:35 AM
#252

Alltså, hundmöten. Min galning som alltid förr skulle hetsa och vilja springa fram till alla hundar verkar nu ha fattat detta med skvaller skitbra ! 3 senaste mötena blev ganska plötsliga och nära inpå, och han hade "fria tyglar" (dvs jag höll inget kort koppel så inget sånt som begränsade). Han tog kontakt med mig och hängde med fint förbi! Slängde bara en blick tillbaka mot hunden efteråt innan vi fortsatte. Så jävla härlig!

Turast
3/13/18, 10:52 AM
#253

#246 nope man måste fyllt 25 och det är inte ens säkert man får då! Är tydligen ganska svårt att få igenom det som kvinna om man inte har barn innan :/

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

peafie
3/13/18, 11:49 AM
#254

#253 Det kanske varierar beroende på landsting, men häromkring räcker det med ett kuratorsbesök när du är äldre än 25. Jag känner flera som genomgått det och det har varit lätt som en plätt och utan ifrågasättande och fördomar. 🙂

Bloggen     ○    Instagram

Zadeira
3/13/18, 11:51 AM
#255

#254 Detta står på 1177:

Sterilisering regleras i en särskild steriliseringslag. Där står det bland annat att du måste ha fyllt 25 år och bo i Sverige för att få sterilisera dig. Är du mellan 18 och 25 år måste du ansöka om tillstånd hos Socialstyrelsen för att få sterilisera dig. Det tillåts oftast om:

  • det finns risk att barnet ärver svåra sjukdomar
  • en graviditet skulle innebära allvarliga risker för kvinnan
  • du vill korrigera ditt kön.
peafie
3/13/18, 11:52 AM
#256

#255 Var det till mig eller till Turast? 🙂

Bloggen     ○    Instagram

Zadeira
3/13/18, 11:53 AM
#257

#256 Sorry, det var till Turast!

[134643]
3/13/18, 1:22 PM
#258

Har två råttpojkar i vår adoptionsdel på jobbet som varit där i flera månader. Mitt hjärta brister, ingen ska behöva tillbringa så lång tid här. Försöker intala mig själv att det inte är läge att ta in dem, samtidigt som jag kollar efter burar, råttpassare och hur jag kan få med mig dem till Sverige när jag flyttar tillbaks. Åh, och vi fick in världens sötaste chow chow valp igår. Alltså verkligen en liten teddybjörn bara. Helt kär. Jag älskar den delen av mitt jobb haha.

Annons:
Maleficum
3/13/18, 1:37 PM
#259

#248 Har tjuvkikat på Beatrix Potters Pelle Kanin (Peter Rabbit) böcker :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Turast
3/13/18, 4:39 PM
#260

Har nu beställt bullet journal notebook och massvis med pennor och sånt för sammanlagt 501 kr😐 Fixade en "sponsor"/investerare 😎 Eller mutade min mamma att hon skulle få ett handtecknat vykort/månad om hon vill investera i ett mer strukturerat liv för mig, det fungerade 😂

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[AnimeV4]
3/13/18, 4:43 PM
#261

#249 Snarare "Nu vill vi tvinga på henne bebisar för vår skull men vi vränger det till att HON LÄNGTAR". Usch, alltså!😡 För att inte tala om blandningarna..

#251 Det där är så bra!

---

Även om tålamodet tryter ibland så har hela situationen med Knut blivit mycket bättre!

CayKantos
3/13/18, 7:27 PM
#262

#261 Visst är det! Planerar ha det på väggen ngnstans så jag minns. För omhandlar nog mina katter oxå som jag lätt släpper min frustration på :(

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
3/13/18, 7:49 PM
#263

#261 eller hur, blir så ledsen :( Jag har varit duktig och torkat kycklinghjärtan till Sam idag! Han vart lite sur för att han inte fick smaka innan det åkte in i ugnen men dom var klart värda väntan!

Johanna - Instagram

CayKantos
3/13/18, 8:23 PM
#264

Guuud.. så jobbigt att vänta men ej veta ngt alls! Besked denna veckan om jag får valp… så vilken dag, vilken timme, vilken minut, vilken sekund?😰😰

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
3/13/18, 8:31 PM
#265

#264 Åh, så jäkla kul alltså! Håller verkligen tummarna för dig!

Annons:
CayKantos
3/13/18, 8:37 PM
#266

#265 tack! Men så svårt att väntaaa

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Hornslandet
3/13/18, 9:44 PM
#267

#264 Vi håller tummarna :D

CayKantos
3/14/18, 7:34 AM
#268

#267 Tack!😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Hornslandet
3/14/18, 9:26 AM
#269

Herre.. Igår körde vi lite ringträning. Nu kan han springa bakom en annan hund utan att balla ur också.

peafie
3/14/18, 11:16 AM
#270

Visst var det någon som undrade hur snurrig en hund är efter sedering? Var det PuffBuck kanske? Minns inte. 🙂 Jag laddade upp ett par videoklipp på instagram  idag efter Vildhundens röntgen. Filmen utomhus är när vi går mellan veterinären och bilen och filmen inomhus är när vi kommit in i vår hall igen. Det går bra att gå så länge man håller igång men det blir snurrigt när man stannar och ska försöka stå still, hälsar Vildhunden.

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
3/14/18, 12:43 PM
#271

#270 Jajjemän, det var det! Tack så mycket! Ska kika efter promenaden!👍

Jag tror att jag gör så att jag och djuren tar en sväng till pappa när han ska få höfterna kollade, så tar vi röntgen och besök i en smäll! Då blir det skjuts😉

Hornslandet
3/14/18, 12:56 PM
#272

#270 #271 Min var ganska vinglig också efter sederingen vid röntgen.. :P Upplevde också att det gick rätt bra att gå..men att bara STÅ, det var lite svårare.. Han säckade ihop när vi kom hem och sov av sig ruset min herre, typ :) Definitivt bra att ha bil, hade nog inte velat åka buss och jox efteråt där.

Annons:
peafie
3/14/18, 1:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#273

Väckte henne nu på lunchen för att gå ut och kissa lite. Hon är typ vaken. 😂❤️

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
3/14/18, 1:41 PM
#274

#272 Tveksam till om min huligan kommer att bli så trött, fast du har väl i och för sig också lite av en huligan..😃

#273 Men nej!😍😂

Turast
3/14/18, 2:35 PM
#275

#273 alltså åh <3 älskar när tungan liksom inte vaknat än 😂<3

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Hornslandet
3/14/18, 3:32 PM
#276

#274 Hehe, alla hundar blir nog dästa av sedering dock :) Men dagen efter ska du se att det är liv igen!

CayKantos
3/14/18, 4:05 PM
#277

#273 Fan.. få man va så söt asså?😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
3/14/18, 4:31 PM
#278

#276 Man får väl hoppas!😂

Shit vad drygt det är att fixa inför flytt

Turast
3/14/18, 4:41 PM
#279

50 kr kvar på kontot. Blir spännande med mat framöver..

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Turast
3/14/18, 5:41 PM
#280

Idag dog Stephen Hawking (RIP) Idag är det Einstein födelsedag Idag är det pi-dagen (3,14 = 14/3) Sammanträffande?

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Duvethon
3/15/18, 3:59 PM
#281

Lite jobbig skogspromenad idag måste jag erkänna… han var väldigt stissig idag och drog med mig i långlinan så jag halkade ordentligt och slog i armbågen 😕 han hade generellt dåligt fokus på mig idag så jag avslutade skogsutflykten med skattjakt och kurragömma…😂

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[AnimeV4]
3/15/18, 4:01 PM
#282

#281 Imponerande att du ändå ser det positiva i saker och ting! Hur gick det med armbågen?😮

Duvethon
3/15/18, 4:56 PM
#283

#282 Haha det vet jag inte om jag gör.. men tack! vissa dagar är han väldigt jobbig, idag var ändå en helt okej dag. jag måste bli mer konsekvent med träningen helt enkelt🙂 det gick bra! sådan tur, hade kunnat gå riktigt illa. det är väldigt halt där jag bor.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[AnimeV4]
3/15/18, 5:12 PM
#284

#283 Well, unghundar är unghundar..😃Vilken tur att det gick bra!

JoannaLi
3/15/18, 7:37 PM
#285

Elitklasspår lagt, fast med fel apporter i 7/8 fall. Lär bli längre liggtid dock, ca 3h. Ska bli roligt att se hur det går!

Jojaton
3/15/18, 8:44 PM
#286

Hoppas jag inte jinxar nått nu, men Sam har blivit såååå mycket enklare med maten! Han sluuukade sin Mush på tre röda fram tills han började tappa tänder vid 4-5mån ålder. Fick truga och truga och många dagar åt han bara godis… Men nu slinker nästan allt ner! Kyckling går alltid bra, men inga stora problem med nått annat heller. Han slukar inte det, men äter bra!! Så skööönt :D

Johanna - Instagram

Annons:
Frida B
3/15/18, 9:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#287

Hoppsan sa.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

tiger tok
3/15/18, 9:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#288

Det känns som att jag försummar min finaste Holger..

Jojaton
3/15/18, 9:45 PM
#289

#287 Så snygg!

Johanna - Instagram

Frida B
3/15/18, 9:53 PM
#290

#289 tnx!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[AnimeV4]
3/15/18, 10:06 PM
#291

#286 Vilken lättnad det måste vara!

#287 Riktigt fin! Wow!😍

#288 Du är säkert alldeles lagom för Holger!

Frida B
3/15/18, 10:42 PM
#292

#291 tack!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

hemul
3/16/18, 7:59 AM
#293

#259 Ja! Så klart! Den kaninen är det! Nu minns jag böckerna. Älskade dem.

Annons:
Turast
3/16/18, 8:43 AM
#294

Igår var typ all snö smält, inatt har det snöat så allt är vitt igen. Grannen har gödslat så det ser ut som vinter men luktar vår …? Eh

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Maleficum
3/16/18, 10:48 AM
#295

#259 Dem böckerna är supergulliga :D Så när min kompis gav förslag att göra kaniner på denna omgång av tallrikar (gjorde Buffa från Mulle Meck förra gången) så tänkte jag direkt på Pelle kanin!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Hornslandet
3/16/18, 11:56 AM
#296

Vad gör ni när ni lessnar på de lokala kvarteren? Våra rastningsrundor går väldigt smärtfritt ändå på sistone och jag har nu slutat oroa mig alls eller gå på spänn för att hantera hundmöten (då det går så jäkla bra nu!! 3 möten i morse, gick fot med mig förbi i utbyte mot favoritgodiset :D).. Men jag är så less på lokalgatorna. Samma gator vi gått runt tretusen gånger känns det som.. Jag försöker alltd hitta på saker, att hunden får hoppa upp på saker, runda saker, plocka upp och leverera glömda handskar och mössor till mig.. lägga in lite smålydnadsträning osv.. Men har nån fler idéer? På morronen/efter jobb brukar vi ta bilen ut till skogen ganska ofta,om vi inte har träning då…Men jag har inte alltid tid att fara iväg långturer på dagarna när jag jobbar hemifrån.

JoannaLi
3/16/18, 12:24 PM
#297

#296 Tröstar mig med att patrullera revir och markera över andra hundars markeringar är viktiga och berikningsvärda beteenden… 😅 Tar mig inte heller ifrån de gamla vanliga rastrundorna, och blir tidvis jättefrustrerad.

Hornslandet
3/16/18, 1:08 PM
#298

#297 HAHA, får se det som så att vi bibehåller vårt revir då :D Jag brukar faktiskt göra så..peka ut kissfläckar för grabben, och ba "hallå? Ska du inte kissa över den här? Du missade!" Såpass uttråkad kan jag bli av miljön i längden.. man får göra det man kan :D

Hornslandet
3/16/18, 1:12 PM
#299

För övrigt världens bästa promenad nyss. Träffade en tant med hund som var nyfiken på min något ovanliga ras, så hon hejjade tvärs över den lilla gatan vi möttes på (varsin sida av förstås). Hon hade en rätt stor, vuxen hanhund som hängde lätt i kopplet och gnydde/stirrade på oss (men inte mer än så iofs). OCH MIN GRABB SATT FOT OCH FICK GODIS AV MIG :) Medans vi pratade! Helt lugn, försökte inte en enda gång hetsa och dra fram mot dem!

Maleficum
3/16/18, 2:07 PM
#300

#296 Har turen att bo såpass att jag har massor av olika valmöjligheter för olika turer (och kan gå till skogen och andra ställen utan att behöva gå i närheten av en bilväg då vi har extremt mycket gångvägar här omkring). I annat fall har jag bussen nästan utanför dörren så kan hoppa på den om man vill komma en bit hemifrån för promenad eller ta bilen en bit bort.

Är rätt nära till flera olika skogar där man kan gå massa varianter av turer.

Värre är det på landet där det är betydligt mindre valmöjligheter (speciellt nu när Gletta inte får följa med upp i bergen som hon älskar), och där är det faktiskt Gletta som tröttnar först och vägrar gå med ut på promenad så då blir det helt enkelt att ta bilen och åka på utflykt om hon inte bara ska gå och skrutta runt på tomten hela dagen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Upp till toppen
Annons: