Annons:
Etikettbeteende
Läst 772 ggr
freyya_
2/23/18, 11:30 PM

Hur får vi till bättre promenader?

Det är så att jag och min pojkvän håller på att flytta ihop. Jag har en 6-årig terrier och han en 11-årig dvärgschnauzer. De är båda hanar. De kommer bra överens både inne och ute egentligen, bortsett från att min terrier kan vara lite bossig och dominant. Problemet blir när vi möter andra hundar och båda går igång som tusan… Min hund kan vara lite avig gentemot andra hundar ibland (inte jämt) men sedan den äldre hunden kom in i bilden blir min hund aggressiv på en gång vid hundmöten och blir dessutom arg mot den äldre, som för att visa att det är han som "sköter" situationen? Den äldre hunden å andra sidan är en omplacering som är väldigt nervös och rädd inför det mesta. Den äldre har inga problem med hundmöten (om inte den yngre är med), men passerande människor istället. Vi vet inte riktigt vad den äldre omplaceringen varit med om, men det är av rädsla. De här dåliga beteendena smittar tyvärr av sig på bägge hundarna och nu kan vi knappt möta människor eller hundar utan att det ska bli ett jäkla liv… De har bott med varandra i tre veckor och ifall jag och sambon går tillsammans med dem kan vi undvika att de triggar varandra rätt bra. Men som nu till veckan ska jag vara ensam med hundarna och alltså ta dem tillsammans på alla promenader. Tyvärr kan omplaceringen inte alls lämnas ensam själv så att ta dem var för sig är inte ett alternativ :/ Någon som kan hjälpa mig/oss i det här nya hundlivet? Min hund är alltså inte alls lika aggressiv mot mötande hundar när den äldre inte är med. Skvallerträning brukar fungera. Och den äldre skäller inte alls på hundar om inte min terrier är med… Den äldres reaktioner på människor är vi tveksamma på om vi kommer kunna få bukt med. Min sambo har försökt sedan han tog över honom, men verkar vara svårt. Tack på förhand ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: