Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1147 ggr
hemul
2018-02-23 15:38

Barfare i Uppsala - köptips

ICA Väst säljer fryst fårfärs för 10:-/st den här veckan. Korvar om 400 g. 25 kr/kg alltså. Svenskt kött.

Sitter just och proväter en pannbiff. Hur gott som helst. Antar att får innebär att slaktdjuren varit för gamla för att få kallas lamm och äldre får sägs ju smaka kofta. Gör icke det här. Inte för att jyckarna lär bry sig, men ifall ni vill dela med hunden.😉

Annons:
MonicaLagerquist
2018-02-23 19:06
#1

Oj synd att jag inte visste det då vi var in till stan.Ska man åka in bara för att köpa det så blir det ju lite dyrt.Vi har tre mil in till Uppsala.

Stolt ägare till fem La permer

hemul
2018-02-24 02:07
#2

Kanske kommer igen. Aldrig sett det förut, ICAs eget märke. Kan ju vara nån slags intruduktionsgrej. Har 10 korvar i frysen iaf. Var maxköp.😃

MonicaLagerquist
2018-02-24 09:04
#3

Det grämer mig att jag missade det. Vi passerade ju butiken när vi var inne i stan.Får väl nöja mig med de grishjärtana jag hämtade på vårt lokala ica.

Stolt ägare till fem La permer

hemul
2018-02-25 12:38
#4

Just ja, jag kollade deras FB-sida för jag fick tips om att de ofta har superpriser på kött av en person som bor i närheten. Hon sa att det nästan alltid lönar sig att gå in och kolla, inte alltid de annonserar ut de riktigt bra priserna och speciellt inte i flygbladet.Men nu stog fårfärsen på fejan. Hittade även KRAV-märkt fläskkarré i skivor för 39, normalpris 130 nånting. Inte ens kort datum.

Så har du ofta vägen förbi så kan det vara värt ett besök. Jag bor inte i den delen av stan, men ska ändå hålla koll. Gillar att cykla, så när det blir varmare så är det inget problem. Har ju ingen hund för nuvarande, men jag är om mig och kring mig ändå (taskig sjukpension). Och så är det ju bra för framtiden att hitta ställen där man kan köpa billigt.😉

MonicaLagerquist
2018-02-25 15:40
#5

Vi passerar ju ICA väst varje gång vi är i stan.Bor i Örsundsbro.Det får bli en sväng in där lite oftare helt enkelt.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: