Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 1194 ggr
Nellynalle
2/19/18, 4:34 PM

Öka min hunds vikt

Hejsan, måste ha lite hjälp att få upp min hund i vikt. Har ni något bra tips? En American Bully tjej på 9 månader.

Annons:
Fridaaaa
2/19/18, 5:00 PM
#1

Vad äter hunden nu?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lona
2/19/18, 5:24 PM
#2

Har du någon bild? (Inte för att man säkert kan bedöma en hunds vikt av ett foto men man får ju ett hum i alla fall.)
Många unghundar är ju smala tills de blir 2-3 år, vilket bara är positivt med tanke på leder och kroppens övriga utveckling.
Nu vet jag ju inte hur din hund ser ut, men med tanke på rasen så är det extra viktigt att hon hålls slank. Jämför inte med de bullybilder på muskelberg som florerar på Internet…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

mmey
2/20/18, 6:40 AM
#3

Tänkte bara påpeka att det är viktigt att skilja på om hon inte vill äta tillräckliga mängder mat för att gå upp, eller om hon har problem att hålla vikten trots att hon äter tillräckligt.

hemul
2/20/18, 10:11 AM
#4

Eller om hon är dåligt musklad.

Nellynalle
2/25/18, 5:02 PM
#5

Hon äter så mycket mat som hon ska,(över rekomenderat) men endå lägger hon inte på sig något utan går ner eller håller samma vikt. tänkte om någon hade nått tips på bra foder för detta ”problem” eller för rasen. Hon ser ju absolut inte sjuk ut, och hon mår absolut inte dåligt på nått sätt.

hemul
2/25/18, 11:19 PM
#6

Nio månader, då brukar de väl se gängliga ut. Annars, mer mat, kanske bättre mat. Mera träning (bygga muskler). Å andra sidan är hon ju så ung, så mera träning kanske inte är ett bra förslag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: