Annons:
Etikettavel-och-genetik
Läst 2121 ggr
sandraelisabeth
2/18/18, 1:42 PM

Sälja hund vad ska man ta för pris??

Vi ska sälja vår hund pga sjukdom. Men vad ska man ta för pris? Det är en renrasig Bearded Collie, pris för valp ligger kring 12.000-14.000, han är 1,5 år, renrasig med fin stamtavla.. jag säger 6.000, min sambi säger 8.000 ? Hjälp? Och kommentarer om rätt hem är viktigast osvosv undanbedes, det är en självklarhet och vi har hittat ett fint hem men inte satt något pris. Vill inte sälja för vinst men då jag är väldigt sjuk och får lite i ersättning räknas varenda krona såklart

Annons:
Lona
2/18/18, 2:21 PM
#1

Är han röntgad? Gjort MH/BPH?
Tränad i någon speciell gren? Har han några problembeteenden eller är han totalt okomplicerad?

Jag vet, massa frågor men de sakerna betyder rätt mycket för "hur mycket värd" en omplacering är. En stor del med att köpa just en omplacering är ju att man inte köper grisen i säcken på samma sätt som med en valp, men då vill man förstås gärna ha "kvitto" på att allt verkligen ÄR bra.
Har ni pratat med uppfödaren och rasklubben? De kanske har en hint om vad priset borde ligga på? Om ni har bra kontakt med uppfödaren så kan denne kanske dessutom hjälpa er att omplacera hunden. Uppfödare har ofta ett brett kontaktnät och förhoppningsvis också lite känsla för vilka köpare som är vettiga.
I vilket fall, om uppfödaren är det minsta seriös så lär hon/han gärna vilja veta var hunden hamnar.
Beklagar att ni måste fatta detta beslut!😕❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: