Annons:
Etiketthälsa
Läst 877 ggr
JuliaK96
2/16/18, 2:17 PM

Spänd buk

Hej! Igår fick vår hund tag på några mini kexchoklad och 5-6 chokladhjärtan. På kvällen märkte vi att hon skakade och buken var spänd. Tog ut henne och hon uträttade sina behov utan problem. Imorse kräktes hon även. Förutom att hon kräkts och behövt rastas lite mer än vanligt så beter hon sig helt normalt. Hon är glad, sprallig, myser i soffan, äter, går promenader, dricker vatten osv… inget märkligt beteende förutom att buken fortfarande är lite uppblåst. Självklart googlar jag och är orolig för magomvridning, förgiftning osv… Vad är symptomens för dessa? Vad kan den uppblåsta/ spända buken bero på? Har varit i kontakt med vetrinär.

Annons:
[AnimeV4]
2/16/18, 2:23 PM
#1

Det låter ju sådär. Har veterinären bara bett er avvakta?

JuliaK96
2/16/18, 2:27 PM
#2

Ja, eftersom det mesta bajsades ut igår, och sista kräktes upp idag 😕 hon känns uppblåst

[AnimeV4]
2/16/18, 3:57 PM
#3

Jag skulle ha ringt veterinären igen för säkerhets skull. Jag har aldrig varit med om liknande själv, så jag vet inte hur lång tid det kan ta innan en uppblåst mage lägger sig. Hoppas att ni slipper åka in!

[Forest]
2/16/18, 9:30 PM
#4

Våran fd hund fick nys på dotterns godispåse och hade mumsat i sig choklad. Men ljus choklad dessa var kakaofria med hon vart lös i magen fick gå ut på natten flera gånger. Vart spänd mage o fes vidriga fisar i 2 dagar. Vet du om det var kakao i chokladen ? Bra att ni har kontaktat veterinären. Hoppas magen blir bättre men märker ni något mer ring vetten igen.

Upp till toppen
Annons: