Annons:
Etikettraser
Läst 832 ggr
ipopuma
2018-02-16 12:39

Hjälp med ras

Hej jag är lite vilsen om vilken ras som skulle kunna passa mig till nästa hund och undrar om någon har några förslag. varför vill jag ha hund; För att kunna träna och tävla i ipo eller mondoring/skydd. Troligtvis ipo då det är en sport jag håller på med idag. (beror väl på de nya reglerna) Vill ha en hund där jag kan lägga ned all min tid och själ för att det ska bli bra och satsa. Vad kommer du att göra?: Ja det är ju att träna lydnad, spår och skydd. Jag är en liten perfektionist och älskar att jobba med detaljer när det kommer till hundträning så är ju skönt om hunden klarar av det. Jag kommer komma ut och tävla och ta mig så långt som jag bara kan. Har jag som tränare ”potential” för att nå SM och VM vill jag inte ha en hund som stoppar mig
Jag kommer även att springa med hunden och hålla på lite med drag men bara på hobbynivå. I nuläget drar/springer jag ca 1-4 pass i veckan med min riesen så det kommer ju bli ca detsamma med nästa hund när den är redo.
Allmänt vill jag ha en hund med föremålsintresse och mycket go i. Den ska vara arbetsvillig och helst ha will to please i sig. En liten arbetsmaskin ;) som aldrig ska säga nej till arbete. enda kravet på päls är att den inte ska kräva alltför mycket pälsvård. Någon trimning eller klippning någon gång i månaden och genomborstning 2-3 gånger i veckan kan kanske ge ett perspektiv på vad jag vill ge tid på det max. Kort och gott en livskamrat med mycket driv som vill vara med på mina galenskaper.

Annons:
ipopuma
2018-02-16 12:47
#1

fråga vad händer med mitt inlägg?

parsley
2018-02-16 14:18
#2

# 1 Har du kopierat texten från något annat ställe? Ibland kan man få text som ser annorlunda ut och inte har iFokus vanliga typsnitt om man gör det.

ipopuma
2018-02-16 16:25
#3

#2 aaa, ska jag göra en ny tråd där jag skriver av allt?

[AnimeV4]
2018-02-16 17:01
#4

När det knasar sig för mig brukar jag kopiera och klistra in i WordPad eller liknande och sen kopiera och klistra in till iFokus därifrån.

ipopuma
2018-02-16 17:25
#5

#4 från mobilen?

ipopuma
2018-02-16 17:25
#6

#4 från mobilen?

Annons:
[AnimeV4]
2018-02-16 17:45
#7

Jag använder inte mobilen för iFokus, men det kanske finns något anteckningsprogram att använda? Nu löste du ju det i och för sig med en ny tråd🙂

ipopuma
2018-02-16 18:31
#8

Tack för hjälpen

Upp till toppen
Annons: