Annons:
Etiketthälsa
Läst 1813 ggr
Mojma
2018-02-12 14:01

Kliar hakan?

Hej! Jag har varit hos veterinären med min hund som har kliat sin haka. Det är inte skabb svamp eller kvalster eller något sådant. Det märkliga är att min katt har samma. Det har nu visat sig att min katt har så kallad svart-haka (hon fick klådan innan min hund dvs katten var källan). Svart haka ger små svarta prickar i huden under hakan på katten o tappar där hår eftersom de kliar. Hunden bara haft klåda. Nu till frågan. Någon här som även har kunskap om katter, kan svarthaka smitta i bakterierna till hund eftersom de delar vattenskål? Hunden har som sagt inte svarta prickarna , men det kan ju inte vara en slump att även hon är irriterad på samma ställe o kliar!

Annons:
Herveaux
2018-02-12 14:37
#1

I inlägget inne på Katter skriver du ju "Jag har varit hos veterinär 2 gånger o dom hittar inget svar! De har tagit svamp prover, bakterie prover och kvalster. Skabb är det inte heller. Ingen har nämnt "svarthaka"! Nu undrar jag om inte detta ser ut som det??? "…?

Vart svarthaka konstaterad diagnos under dom 10min som gick innan du postade här?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Mojma
2018-02-12 16:45
#2

Ja jag googlade bilder o det ser precis ut så, och rimligt i tid på katten också när det bröt ut i ålder som det oftast debuterar på svarthaka. Tack för din input dock, ska gå in o skriva på katter nu att jag hittat så mkt nu att det nog inte går att peka mer åt det hållet.

Mojma
2018-02-12 16:47
#3

#1 - jag har varit hos veterinär separata besök med hunden och katten.

lizton
2018-02-12 21:37
#4

Om din katt äter/dricker ur plastskålar så kan det ge svarthaka. Byt till keramikskål, porslinsskål eller rostfritt stål i så fall. Veterinärsvar om det här:

http://veterinaren.nu/fragelada/besvarad/katt/svarthaka

Upp till toppen
Annons: