Annons:
Etikettvalpar
Läst 1090 ggr
frijoh
2/6/18, 6:36 PM

Ålder bitande valp?

Vid vilken ålder brukar valpar sluta bita? Förstår att det är väldigt individuellt men borde ju finnas någon "cirka" ålder?

Annons:
Gahich
2/6/18, 6:52 PM
#1

Säger rent spontant att det sker efter att dom tappat sina mjölktänder? De är ju mjölktänderna som kliar och gör att dom biter ☺️


Jojaton
2/6/18, 7:06 PM
#2

Sam slutade med valpbitandet när alla valptänderna var bytta, vid ca 6 mån ålder.

Johanna - Instagram

Hornslandet
2/6/18, 10:51 PM
#3

Ca 5-6 mån var det för min, men nu som unghund biter han gärna tag i saker när han är upphetsad ☺🙃

frijoh
2/7/18, 6:36 AM
#4

Min tjej är 5,5 månader och har slutat liksom bara ligga och bita, men nafsandet är kvar när hon är övertrött/överexalterad, försvinner det sistnämnda någonsin eller är hundar så? Haha!

Hornslandet
2/7/18, 7:20 AM
#5

Det kommer förändras. Fast vissa gillar att greppa med munnen även som vuxna😅

Duvethon
2/7/18, 4:00 PM
#6

Min är 5 månader och biter extra mycket nu, antar att det beror på att han är mitt i tandbytet. Har testat det mesta och det som fungerar på honom är att spela lite ledsen när han biter för hårt, då avbryter han och slickar istället❤️ annars tar jag fram ett extra gott ben.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
Upp till toppen
Annons: