Annons:
Etikettaktivering
Läst 1330 ggr
Brillo
2/6/18, 8:43 AM

Bra ställen att gömma godis på?

Jag brukar sätta min hund i köket och sen gömma två el tre godisar i lgh. Problemet är att han hittar dem så lätt 😣 var gömmer ni erat godis? Har testat hyllor, fönsterbläcken, i lekkorgen, i skor och sen enklare ställen på golvet. Han är rätt fladdrig så vill inte heller att han ska riva ner ngt när han far fram 😁 så, bra förslag på svåra gömställen 👍

Annons:
Lojs
2/6/18, 8:50 AM
#1

En riktig Kluring är att ta ett rep eller koppel, fästa godis på det och se till att godiset hamnar längst under soffan medan kopplet/repet sticker ut, så hunden måste dra i repet för att få sitt godis. 
För en annan variant på hjärngympa kan man ju lägga godiset i något han måste öppna, så först lägga i godiset och sedan gömma saken som innehåller godiset. Typ en låda, eller vik ihop en tom toarulle, eller helt enkelt en tom petflaska (godiset flyger då ut om hunden "spelar fotboll" med den. =)

Jag brukar oftast gömma godis utomhus, lugnare så. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Elsis matte
2/6/18, 9:18 AM
#2

Testa nosework kanske? Använder man doft på möbeltassar går det att sätta nästan överallt…

StellaAG
2/6/18, 10:50 AM
#3

Skulle också tipsa om nosework på möbeltassar! Världens enklaste aktivering men som kräver en hel del av hunden :)

Hornslandet
2/6/18, 11:12 AM
#4

Kan även köra uppletande av små föremål inomhus, blir lite svårare än godiset! Jag gör som så att jag sätter min hund i ett rum, visar honom föremålet, spelar lite "intresserad" av det, ungefär "ojojoj denna ska vi hitta, den är viktig!!". Sen går jag och gömmer det nånstans, så måste han leta rätt på det, och hämta det till mig. Då får han godisbelöning.

[Nalle-]
2/6/18, 11:13 AM
#5

Skulle tipsa om att gömma i skåp eller lådor 😃 Och använda väldigt små bitar godis, helst så luktfria som möjligt om nu hunden inte är kräsen 😉 Vi kör mycket Nose Work inomhus, mina hundar tycker det blir klurigt när de inte kan nå själva doftkällan, så de tex måste markera högt upp men utan att de kan nå den själv.

Ambrose
2/6/18, 12:25 PM
#6

Om inte hunden måste kunna komma åt godiset på egen hand så finns det ju massor av möjligheter! Långt inne i skåp. Försvåra med störningsdofter och gömma i skafferiet. Hämga dem från ett tunnt snöre på en höjt där hundem inte når mitt i rummet. På andra höga ställen där den inte når. Etc :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: