Annons:
Etiketthälsa
Läst 692 ggr
Rush
2018-02-04 14:33

Böld efter tandborttagning

Min hund var tvungen att operera bort några dåliga tänder förra veckan. Var tillbaka på läkningskoll den här veckan och allt såg fint ut. Men igårkväll märkte jag att hon hade fått en vätske(/var?) fylld böld vid ett av ställena där hon hade tagit bort en tand. Antar att såret har blivit infekterat? åh blir så trött, har rengjort som en galning sedan hon blev opererad för att jag har varit rädd att något sånt här ska hända :/ Nu idag ser det ut som att den har växt lite dessutom. Jag ska självklart ringa till veterinären, men min fråga är tror ni att jag måste ringa idag på jourtid eller tror ni att man kan vänta tills i morgon bitti när de öppnar? Hon verkar inte störas utav bölden och hon äter/dricker som normalt, ingen feber o.s.v. 
Mvh supernojig matte😐

Annons:
unbreakable8
2018-02-04 14:44
#1

Har din hund feber? Om inte så tror jag du kan vänta till imorgon.

Hur ser bölden ut? Väldigt röd och svullen?  Har den en vit utbucknad som en finne?

Verkar hon ha ont? Det kanske har blivit kvar bakterier i såret som orsakat infektion.

Rush
2018-02-04 14:55
#2

Ingen feber. Den ser lite svagt röd/gul ut typ? Och ca 1 cm stor. Ingen vit utbucknad. Hon tycker ju inte att det är superkul när jag håller på och kollar i munnen, men det gör hon aldrig i normala fall heller. Men kan tänka mig att det måste ömma lite iaf :(

unbreakable8
2018-02-04 15:05
#3

Ja vänta till imorgon.  Det kan säkert bli lite rött och svullet efter tandborttagning några dagar efteråt, men går det inte över så kanske hon behöver antibiotika.  Lycka till!

Upp till toppen
Annons: