Annons:
Etikettköpes-säljes-hundprylar
Läst 1640 ggr
Sunflower_
2018-01-31 15:46

Hur stor bädd?!

Någon som vet (på ett ungefär) hur stor bädd en hund med mankhöjd på 67 cm, lång i kroppen och troligen schäferblandning behöver? Samt om någon har en hyfsat billig bädd att rekommendera, eftersom jag endast ska vara jourhem till hunden vill jag inte investera i en jättedyr bädd.  Någon som kanske till och med har en bädd till salu?

Och har någon en uppfattning på hur stor plats i bagageutrymmet (ungefär) en sån hund i dess storlek behöver, för att åka långa sträckor.

Annons:
Hornslandet
2018-01-31 16:02
#1

Biltema har bra BIA-bäddskopior. Har ett par såna.  Min hund är den storleken och tja, största är bäst men han kan ligga i den näst största också. 

Men alltså, köp ingen dyr bädd. Förutom biltemas har Jula, ÖB mm också hundbäddar som funkar fint. Eller så tar du bara ett gäng filtar och lägger dem på lämpligt ställe, det funkar mer än väl det också. Är hunden som min så kommer den ändå ligga 80% av tiden på golvet istället för i bädden…

Itchy
2018-01-31 19:19
#2

köp en bädd som är stor nog så att hunden kan ligga utsträckt

You can't spell Bitchy without Itchy

Sunflower_
2018-01-31 19:33
#3

# Okej, tack för tipset om Biltemas hundbädd.

#2 Ja det låter ju rimligt! Men är ganska dålig på att avgöra längder osv. Därför jag undrade, ifall någon har en hund i ungefär samma storlek som vet hur stor bädd som behövs. Vill gärna köpa innan hunden kommer.

JoannaLi
2018-01-31 19:57
#4

Jag samlade ihop gamla täcken, lakan, filtar, kuddar, handdukar etc, och så gör jag olika bäddar. De flesta hundar njuter av förändring, det är väldigt billigt, gör ingenting om den blir nerspydd/söndertuggad/täckt i lera, och man kan få den att passa vilket rum och plats som helst :) (Jag staplade alla material, och så valde jag ett yttermaterial, ofta ett påslakan eller en filt, som jag bäddade runt om allt ihop så att det blev snyggt.)

Sunflower_
2018-02-01 00:36
#5

#4 Supersmart! Det kanske man ska testa.

flocken
2018-02-01 05:34
#6

I sovrummet har min kille en ihop vikt 90 cm bäddmadrass på en bia. I resten av huset har vi bäddar från det minsta till det största o alla trängs om de små

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
isblixt
2018-02-01 09:31
#7

Våra cockrar har biabäddar, två i strl 60x70 och en 80x100. Den största är till stora hundraser men den är populärast av våra :) De gillar dock de mindre när det är lite kallare och ska ligga trångt. I övrigt är både säng och soffa populärare :P

Rebeckason
2018-02-08 14:31
#8

Jag har hund i den mankhöjden och har en biabädd med storlek 80x100 cm.

Fungerar utmärkt! Dock typ 800-900 kr på Arken Zoo

Lona
2018-02-08 20:11
#9

I hundgården kör vi på budgetvarianten vanlig madrass i skumgummi. Du kanske kan hitta en på loppis, Blocket eller liknande? Klipp av i lämplig storlek, kanske på mitten så får du två stora bäddar. Stoppa ner i ett gammalt påslakan eller annat lättvättat och vips, så har du en helt ok hundsäng.👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

hemul
2018-02-08 21:39
#10

Barnmadrass. Gammalt påslakan över.

60x120 cm, 5 cm tjock, 99:-.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00314581/

Herveaux
2018-02-09 11:12
#11

#10 Min varghund har en sån DIY-bädd. 2 st madrasser bredvid varandra i ett påslakan - han hälsar att den är mycket bekväm. 😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: