Annons:
Etiketthälsa
Läst 5781 ggr
SmileyPuma
1/17/18, 6:22 PM

”Vårta” på labben, hjälp tack!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ute med hunden, han börja halta med höger ben. När vi kom hem och kollade på labben så hade han den vårtan på labben. Han har aldrig haft nåt sånt förut. Skulle verkligen uppskatta lite hjälp. Nån som har sett det?Måste jag söka upp en vetrinär nu?

Annons:
Maria
1/17/18, 6:27 PM
#1

Haltar hunden och dessutom har denna vårta så känns det som om du borde söka veterinär ganska omgående.

Vad är labben? Är det en Labrador menar du?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Tisstassen]
1/17/18, 6:30 PM
#2

kan ju vara lite vad som helst, besök definitivt veterinär som #1 säger eftersom det både förekommer hälta och synlig förändring i huden… ser dessvärre lite ut som det som min mormors väldigt gamla hund fick på slutet, veterinären misstänkte tumör. men kan så klart vara något annat

SmileyPuma
1/17/18, 6:31 PM
#3

Menade hans tass, han är blandras mellan schäfer/rottweiler

Maria
1/17/18, 6:32 PM
#4

Aha, då fattar jag. "Vårtan" ser ju ut som om den borde undersökas snarast.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

SmileyPuma
1/17/18, 6:35 PM
#5

Tack för Maria och Tisstassen. Är det fler som vet nåt?

[AnimeV4]
1/17/18, 6:35 PM
#6

Det där ser väldigt mycket ut som en böld jag hade på ett av mina marsvin. Jag skulle ha ringt veterinären då knölar kan vara lite vad som helst.

Annons:
lizton
1/21/18, 8:53 PM
#7

Se länken nedan med 20 bilder med hudproblem hos hundar. 

Ringorm?  Till en början är ringorm  hel och lika knottrig över hela utslaget. Så småningom börjar det läkas inifrån och huden blir normal i mitten medan det är knottrigt runtomkring. 

Marsvin och katter kan ha ringorm som kan smittas till hundar och människor. Det är ganska lätt att bli av med och ofarligt. Veterinären skriver ut svampdödande salva och kanske också kortison. Det är ganska smittsamt. Har du marsvin eller katt hemma?

https://pets.webmd.com/dogs/ss/slideshow-skin-problems-in-dogs

Om det uppkommit plötsligt och din hund är ung (upp till 3 år) så kan det vara histiocytom. Det är ganska vanligt på hundar och sätter sig ofta på benen. Googla på histiocytom hund. Det är i regel ofarligt och brukar ofta försvinna av sig själv inom några veckor. Annars kan veterinären ta bort det.

[Tisstassen]
1/23/18, 8:46 AM
#8

Hur har de gått? Har du kommit till veterinär? :)

Upp till toppen
Annons: