Annons:
Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1671 ggr
suur
1/8/18, 6:24 PM

Torrfoder till en hund som fäller mycket

Hej! Jag har en tik som är blandras (dalmatiner / bordercollie ) Hon fäller väldigt mycket ,och tänkte fråga er med erfarenhet om detta ..vilket torrfoder ni rekommenderar som kan hjälpa lite åt detta :) Vill hellre köpa ett ordentligt foder än att hälla i massa olika tillskott .:)

Annons:
Vinternos
1/8/18, 8:55 PM
#1

Vad äter hon nu och vilka tillskott ger du?

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

suur
1/8/18, 9:31 PM
#2

Just nu äter hon ett foder ifrån Grangården , deras egna märke. Hon får inget tillskott i dagsläget

Vinternos
1/8/18, 10:32 PM
#3

#2 Det finns relativt bra torrfoder på marknaden, Nutrima har jag själv positiv erfarenhet av och har hört mycket gott om just Nutrima Health + skin(finns att köpa på Arken zoo). Sedan finns det ju andra alternativ till foder så som råfoder och många hundar mår bättre på färskt än torrt, jag ger Mush till mina. Dock kräver råfoder frysutrymme.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

suur
1/8/18, 10:40 PM
#4

Tack! Får kolla imorgon :) Har provat färskfoder, hon vägra att äta det.. har försökt att blandar med torrfoder men det hjälpte inte

Changrila
1/9/18, 12:48 AM
#5

Försök hitta ett med så lite spannmål i som möjligt, gärna ett med kort ingredienslista :)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Kattisssen78
1/15/18, 8:00 PM
Annons:
[AnimeV4]
1/16/18, 7:33 AM
#7

Vet en dalmatineruppfödare som ger extra B-vitamin på hösten, vilket minskade fällningen.

suur
1/16/18, 7:57 PM
#8

Tack! Ni är guldvärda 😘

suur
1/16/18, 7:58 PM
#9

Ska till veterinären med henne imorgon då hon börjar få kala fläckar

Upp till toppen
Annons: