Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 1248 ggr
URS
2018-01-06 17:31

Doggy borde vara ärliga med sin hundmat

Hej, nyss hemkommen från My Dog med allt möjligt kul.  Fick bland annat en påse med Doggy Grain free . På framsidan fanns bara en svensk flagga och tänkte kanske att de förbättrat sitt foder men  inte. 15% är svensk kyckling resten är från Kina. Var är flaggan och informationen på framsidan. Det kunde de inte redogöra för inte heller vad resterande kött förutom kycklingen var för något.  Hoppas att så få som möjligt köper detta foder när det finns alternativ och framför allt ärliga tillverkare som inte medvetet försöker vilseleda. Detta år fanns det ju så många bra alternativ att jag hoppas genom att sprida kunskap om hur vissa företag luras att de som anstränger sig för att göra någonting bra kan få bli fler och fler!

Annons:
[Tisstassen]
2018-01-06 22:29
#1

Fy va dåligt!!! Hatar när märken försöker luras på de där viset…

CayKantos
2018-01-06 22:33
#2

Doggy är helt enkelt ej bra…. Deras ben är sjukt skumma också…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

tiger tok
2018-01-07 07:50
#3

#2 vad är det med benen?

CayKantos
2018-01-07 08:48
#4

Dom vita rullarna? Ja bara att dom är restmaterial från skinnproduktion o pälsproduktion har blivit behandlat med massa kemikalier för deras process och sen blir satt igenom sin egna processer med blekning bl.a. sen så dom ser fina ut.. dom slm har knutor i änderna är limmade fast och flera har haft problem med hundar som sätter fast dom i halsen.. Detta gäller dovk inte bara doggy men alla hudrullar/hudben mm.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

tiger tok
2018-01-07 09:12
#5

#4 precis, tänkte om det var något speciellt med just Doggy vita rullar.

molam
2018-01-07 23:14
#6

#2 Fast man kan inte säga rakt ut astt det och det fodret inte är bra, det är ju ändå ett foder tillverkat för hundar, och om sanningen ska fram så är Doggy det enda foder våra hundar tål, så vi varierar med Doggy prof skonsam lamm och ris/Aktiv/Extra aktiv och våra hunda är för en gångs skull inte dödåliga

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
CayKantos
2018-01-07 23:36
#7

#6 visst kan hundar funka på Doggy, precis som hundar kan funka på Royal, men det betyder inte det är bra innehållsmässigt enligt MIG, vilket jag glömde skriva i #2 jag tycker helt enkelt inte doggy är bra. Men om min hund ej hade funkat på annat än doggy hade jag såklart gett det, rent egoistisk att tvinga djur äta ngt dom inte går bra på. Funkar det så funkar det, skit i vad andra tycker. Sen startar jag ej rakt av med doggy t.ex. men mwd ett foder jag innejållsmässig tycker är bra för min hund, sen får jag ju se om det funkar, gör det ej, näst bästa, tredje bästa, and so on. Jag är ju ej fan av spannmål, men många av dagens hundar klarar ej av den höga proteinhalten och ingen spannmål, för vi har utvecklat det så.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

molam
2018-01-07 23:40
#8

Så är det definitivt, man ska aldrig BÖRJA med ett foder såsom doggy, håller helt med dig där ^^ och det är heller inte väldens bästa foder,  Men funkar hunden bara på det så äör det världens bästa foder! ^^ så egentligen kan inte en person sägga vad hen tycker är bäst eller ej, utan det får man se på hunden =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Vinternos
2018-01-07 23:55
#9

Är inte dem 15% svensk kyckling färsk dessutom? Undra hur mycket svensk kyckling som blir i slutprodukten då(med tanke på all vätska)?

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

CayKantos
2018-01-08 09:12
#10

Ja är det färsk kyckling i innehållet är mängden kyckling mindre än man tror eftersom det är så mycket vätska i färsk kyckling så det väger mer, därav blir det större procent än om det hade vart torkad. Dårlig förklaring.. men ett torrfoder med 15% färsk kyckling innehåller mindre kyckling än ett foder med 15% torr kyckling

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: