Annons:
Etikettträning-och-inlärning
Läst 1304 ggr
blodörn
12/29/17, 10:38 AM

Ny lägenhet

Hej, jag och min hund flyttar hemifrån nu efter nyårshelgen. Har ni några tips på hur jag ska göra så han vänjer sig och så. Behöver lite tips även på att vänja honom att vara hemma själv, när han varit hemma själv förut så var ju alltid min systers hund där med honom. Borde jag stanna hemma med honom de första dagarna?

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
Honestyisdead
12/29/17, 10:54 AM
#1

Du får ensamhetsträna honom från början.

Zadeira
12/29/17, 11:11 AM
#2

Han vänjer sig nog snabbt om han får sina egna saker på plats, filt, leksaker osv. Börja om med ensamhetsträningen och se hur han upplever det.

Elsis matte
12/29/17, 11:53 AM
#3

Adaptil adapter kan vara till hjälp, men min erfarenhet är att hunden snabbt kommer till ro bara ni tar med saker från det gamla hemmet. Som övriga skriver bör du börja om med ensamhetsträning, men kommer kunna gå fram mycket fortare än vid grundträningen.

KaydeN
12/30/17, 12:35 AM
#4

När jag tog med min hund till pojkvännen så kunde han inte vara ensam den första dagen, men alla dagar därefter kunde han vara ensam i flera timmar precis som om det vore hemma hos mig. Så för oss var det ingen big deal, du får vänta och se hur han reagerar. Jag trodde inte alls att han skulle klara av att vara ensam hos min kille men det visade sig att det gick fint :)

Upp till toppen
Annons: