Annons:
Etikettvalpar
Läst 1749 ggr
Jetaime
2017-12-18 16:38

Namnförslag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tar gärna emot lite namnförslag till min lilla röda fröken (australian shepherd) som kommer i början på februari. 

Hennes kennelnamn är "Pähkähullun Sattuuhan Sitä" (Pähkähullun = helt galen, Sattuuhan Sitä = det händer/det är sånt som händer)

Hon kommer från Finland (men mamman är från österike och pappan är Svensk) kanske något finskt namn eller ord med någon rolig/fin/passande betydelse.

Zuki (som min nuvarande aussie heter) är japanskt så jag skulle även kunna tänka mig ett japanskt namn….

Eller kanske något som associeras med lite framgång eller att det faktiskt vänder osv..

Sååå ös på med förslag! Hennes uppfödare vill gärna ha något namn att kalla henne nu dom kommande sju veckorna när hon är ensam valp kvar :P Plus att namn är ju faktiskt väldigt viktigt. ;)

Vill inte ha något vanligt namn, utan det ska vara lite ovanligt/speciellt.

(Laddar upp nyare bild sen, är på jobbdatorn!)

Annons:
Hamsternsara
2017-12-18 18:19
#1

Här är lite förslag på olika namn jag hittade. :) Vicki - från latinska/engelska ordet Victory = seger Winnie - från engelska ordet win/winner Michi - "rättvist sätt" på japanska Nami - "våg" på japanska Shina - "marken väg" på japanska Toya - "Peach" på japanska Yachi - "8000" på japanska Yuna - "effekt" på japanska Akira - "smart/ljusskimrande" på japanska Emi - "välsignad med skönhet" på japanska Nori - "tro" på japanska Washi - "örn" på japanska

Jetaime
2017-12-18 19:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

:)

[Elsydepelsy]
2017-12-18 20:42
#3

Dino

Herveaux
2017-12-18 21:19
#4

Det första namnet som dök upp i huvudet var "Poppy" (efter den röda blomman) 
men efter att ha läst TS så passar det inte in på något av dina kriterier. 

Gillade #1:s förslag "Michi".


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Jojaton
2017-12-18 22:04
#5

Kommer int på något bra namn just nu i alla fall, men måste bara säga att hon är så otroligt söt!

Johanna - Instagram

Mimmulih
2017-12-18 22:11
#6

Nåt av de finska muminkaraktärsnamnen kanske? Eller varför inte på svenska då originalet faktiskt va svenskt 😅 (fast finskt då) Tove Jansson va ju finlandsvensk. Så kanske toffslan? Annars tänkte ja "Siiri" som är ett finskt namn men du kunde byta de till ziiri så de passar med Zuki! Sen Satu=saga byt tilll zatu så passar de igen. 😊

Annons:
Sealle
2017-12-18 23:30
#7

Först och främst - galet söt valp! Älskar bruna hundar med vita tecken.

Mitt förslag är Sisu (uttalas "siso" på finska). Sisu betyder envishet/uthållighet/"jävlar anamma" och man brukar säga att det förkroppsligar den finska mentaliteten 🙂 Lite som "lagom" för Sverige haha…fast tvärt om 😉

hemul
2017-12-18 23:41
#8

#6 Hemul, så klart! 😃

Jetaime
2017-12-20 12:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Lite nya bilder, tyvärr inte så bra kvalité. :)

amandatherese
2017-12-21 15:33
#10

Jag kan varken finska eller japanska så namnen nedan får tas med en nypa salt men tycker dom var fina :) 
Japanska:
Airi - "finsk härkomst"
Hoshiko - "en stjärna"
Keiko - "välsignelse"
Mieko - "redan framgångsrikt"
Yei - "någon som går bra"
Finska:
Ensi- "först
Helli - "omhuldande"

CayKantos
2017-12-21 17:15
#11

Håller med på Airi!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: