Annons:
Etikettlydnad
Läst 3844 ggr
[Siggis]
2017-12-18 10:43

Få valp att sluta jaga katterna

Hej! Hur ska jag få min 14 veckors valp att sluta jaga och attackera katterna? Han vill bara busa men det förstår ju inte katterna. Mina katter är alldeles för snälla och säger inte ifrån men om jag inte får honom att sluta kommer han väl förmodligen jaga andra katter när han blir större som inte är lika snälla. Kommer han att växa ifrån det här när han blir större och inte lika mycket vilddjur eller har ni några tips på hur jag kan lära honom? Försöker säga nej och distrahera honom med en leksak varje gång han ger sig på katterna men nog ger han sig på dom igen ändå.

Annons:
Majken!
2017-12-18 11:09
#1

Fostra hunden, förklara för den att det är absolut förbjudet att jaga och allra helst attackera katterna.  Beteendet kommer inte försvinna, det är självbelönande och kommer bara att öka.

[Siggis]
2017-12-18 11:19
#2

Ja givetvis har vi fostrat hunden sen vi hämtade honom. Fortsätter säga nej då, tillslut förstår han väl.

Herveaux
2017-12-18 11:50
#3

Har valpen lärt sig vad "nej" betyder? Om inte så börja där.🙂

(Vet att TS avslutat sitt konto, men kanske tittar in och läser ändå.)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

frijoh
2017-12-18 16:39
#4

1# när du säger "fostra hunden" , kan du då ge något exempel på hur? :)

Majken!
2017-12-18 18:10
#5

#1 Beror på vilken hund du har och vad som passar dig själv, men jag som har en intensiv hund som inte är särskilt vek hade behövt korrigera min hund fysiskt, skrämma den helt enkel.

[AnimeV4]
2017-12-18 20:55
#6

De få gångerna min nu unghund har sprungit efter katten har han fått ett ordentligt nej eller så har jag klappat i händerna. Har ibland fått ta tag i honom eller gett honom ett litet nyp också.

Nu är ju katten mycket tuffare än dag 1 också, så om Knut är för närgången har han fått höra av katten och då blivit så rädd att han kommit springandes😮

Annons:
Upp till toppen
Annons: