Annons:
Etikettvalpar
Läst 812 ggr
jsanden
2017-12-16 22:29

Hundmöten

Har ett problem vid hundmöten med min 5 månaders valp. Hon är rätt osäker av sig och börjar skälla och morra ibland när jag möter hundar, oftast småhundar. Har jag godis med mig och lockar med det tittar hon inte ens på den andra hunden, men om jag inget gör börjar hon skälla och morra. Vill ha tips på hur jag kan få bort det här eller om jag bara ska strunta i att hon beter sig så och hoppas på att hon slutar då hon blir äldre och mer säker i sig själv. Hon är inte aggressiv på något sätt, går ihop med alla hundar men direkt då kopplet åker på blir hon osäker bland möten. Vill inte behöva locka henne med godis varje gång, utan vill bara att hon ska kunna strunta i de andra hundarna.

Annons:
[AnimeV4]
2017-12-16 22:35
#1

Skvallerträna? Hon är ju intresserad av godiset, så där har du en jättefin start!👍

[kinjelooo]
2017-12-17 13:46
#2

Fortsätt med godis, det är så vi alla fick göra :) utveckla det till ögonkontakt vid hundmöten som ger godis efter mötet så blir det perfekt. Ah, eller vilket annat beteende du vill ha vid hundmöten.

Hon är ju bara 5 månader, det går åt mycket godis vid träning av valpar men det lönar sig i längden. Jobbar du på skvallerträning så kommer du inte behöva locka utan endast belöna efter mötet.

Hornslandet
2017-12-17 14:45
#3

Fortsätt med godiset, varje enda gång. Tänk att du först och främst gör detta ett halvår nu, minst! Var glad för att din valp är intresserad av godiset 🤣

jsanden
2017-12-17 17:26
#4

Tack för alla svar! Då får jag fortsätta som jag gjort med godiset :)

Upp till toppen
Annons: