Annons:
Etikettpresentationer
Läst 2713 ggr
[IdaSoren]
12/11/17, 4:46 PM

Det bästa/sämsta med din hund?

Tänkte att det vore roligt med en tråd där vi beskriver de bästa och de sämsta sakerna med vår hund/hundar. Det behöver inte vara 100 % seriöst om man inte vill det. Lägg gärna upp en bild också! 

Jag kan börja:

Det bästa med Jackie: Hon älskar sovmorgon!!! Hon är definitivt den som släpar sig upp ur sängen sist i det här hushållet och vill man ligga kvar lite extra länge en morgon är hon inte sen att tacka ja - så skönt. Förutom det älskar jag att hon är så lugn, harmonisk och SNÄLL, samtidigt som hon har en tuff sida och vet vad hon vill.

Det sämsta med Jackie: Har tyvärr aldrig träffat en hund som blir så dålig på bild, vilket är trist då jag har stort fotointresse. Varje gång kameran åker fram kisar hon med ögonen, rynkar på nosen och ser väldigt deprimerad ut. I övrigt hade jag önskat att hon hade haft lite bättre självförtroende, men det jobbar vi på!

Hade jag köpt henne som fotomodell hade jag nog reklamerat faktiskt…

Annons:
[Janssonlisa]
12/11/17, 5:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det bästa med Charlie är att han är så följsam och mattekär. Ger alltid 100 % vad det än vi gör men kan ändå konsten att ta det lugnt när det är det som gäller.  Snäll mot allt och alla.  En hund man vågar ha med överallt utan att behöva vara oroa sig för  hur han ska uppföra sig och agera.  Även Charlie älskar sovmornar vilket är väldigt skönt ;)  I mina ögon Världens bästa hund helt enkelt… :) 

Det sämsta med Charlie är att han har svårt att vara själv. Finner ingen ro utan kan gå runt, kolla mot dörren/ i fönstret i timmar tills någon kommer.  :/

Maleficum
12/11/17, 5:22 PM
#2

Det bästa och det sämsta med Gletta är hennes självständighet! Skönt med en självständig smart hund som lär sig saker själv (som att vara ensam hemma utan problem) men samtidigt jobbigt med en smart självständig hund när man ska försöka lära henne eller få henne att göra något hon inte är intresserad av :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

IngaTrnqvist
12/11/17, 5:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det bästa med Brownie: Han är extremt lätt att ta med, inte rädd för något, älskar alla.

Det bästa med Colt: Han älskar också sovmorgon (jag trodde aldrig att en vallhundsvalp kunde vara mer morgontrött än en seniorsällskapsblandras) och hans träningsglädje.

Det sämsta med Brownie: han tål inte andra hanar som han inte känt sen valp (han har inga problem med Colt alls, de är bra vänner. Likadant med min sysslings finsk lapphund)

Det sämsta med Colt: han glömmer att tala om när han måste göra nr 2 ibland.. Och han skäller något enormt ute, men vi skvallertränar så mycket det bara går.

Fisherling
12/11/17, 6:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det bästa med Tinja: Hon älskar verkligen allt arbete man hittar på! Finns ingenting hon bangar på, tar sig an allting jag slänger på henne. En perfekt hund för mig som mer än gärna testar det mesta.

Det sämsta med Tinja: Hon tycker barn är rätt äckliga. Om hon känner dem och de följer de regler jag satt ut kring henne (inte klappa ovanifrån, inte hålla fast, inte följa efter, man säger tack om hon ska släppa och ja om hon ska ta, konster måste alltid belönas ect) så går det alldeles utmärkt, hon leker, busar och blir klappad på. Skulle aldrig märkas då att hon inte är så förtjust i barn. Men framfusiga barn som inte lyssnar på mina regler är äckliga. Hon vill typ gå genom jorden då, blir passiv och lägger sig på rygg. (Och inte på ett glatt sätt, utan mer "hjälp ta mig härifrån") Så det är upp till mig att jaga bort de snorungarna 😂

Jojaton
12/11/17, 6:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det bästa med Sam: han är sjuuukt morgontrött! Oftast är det jag som får dra upp honom för att jag är hungrig - han kan sova hur länge som helst. Han är också enkel i det att han är nöjd med det mesta - uppskattar en långpromenad lika mycket som en slappedag framför tvn, som ett kurstillfälle/träningspass eller en dag på stan - allt är kul. Och så är han så cool, inte rädd för nått, alltid glad, trygg. Det sämsta: han är väldigt förtjust i sin egen röst, lite för intresserad av bilar och lite knepig med ensamhetsträningen (men det går frammåt!)

Johanna - Instagram

frijoh
12/11/17, 7:53 PM
#6

Det bästa med Signe: är att hon är så lik mig, haha, aktiv, glad, dampig och egensinnig. Hon är mer en sån som drar sig undan än går på om något blir för jobbigt vilket jag tycker är jätteskönt, då jag tycker det är jobbigt med andra framfusiga hundar. Hon kramas också som en människa, med ett ben över varje axel vilket är huuuuur mysigt som helst. Hon är också lättlärd, och allmänt bara världens perfektaste och underbaraste sak på jorden. Hon luktar gott också, haha! Har alltid hatat lukt av hund men Signe luktar gudomligt. Hon älskar också skogen, vilket jag också gör! Så jag längtar tills hon blir tillräckligt gammal så att vi kan springa ihop. Hon har också sällan separationsproblem vilket är grymt skönt! Det sämsta: finns inget, haha närå.. men det är nog att hon är så himla rädd för min mammas bil, men vi jobbar på det. Och att hon är liiiiite för intensiv mot mina andra djur ibland, hehe. Men är man valp så är man.

Annons:
frijoh
12/11/17, 7:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här är en bild på min lille mupp :D

Isalel
12/11/17, 9:27 PM
#8

Bästa sidorna: otroligt glad och omtänksam. Om någon är ledsen är hon där och väntar tills det känns bättre. Lättlärd och älskar att värma sig i mina knäveck. Sämsta sidorna: har inte hittat hennes av-knapp utomhus, superivrig och har svårt med korta hundmöten. Synd också att hon är så hiskeligt frusen att hon inte gärna går ut i minusgrader, lite trist när vi gillar att vara en del i fjällen om vintrarna.

Changrila
12/11/17, 10:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Aysu:
Det bästa med henne… Att hon passar mig så perfekt. Att hon är otroligt intelligent, enkel i alla tänkbara situationer, så lätt att kommunicera med att det känns som om hon läser mina tankar… Hon är mentalt stabil, rastypisk och har därmed alla egenskaper för rasen som jag älskar, jagar fantastiskt bra, är positiv och fantastisk med andra hundar när hon väl lärt känna dem.

Det sämsta med henne:
Jag kommer inte ha henne för evigt, någonstans måste jag acceptera att hon inte kommer bli 50-60 år gammal hur ont det än gör i mig att tänka på det. Hon är också väldigt tanig i kroppen, vilket gör att hon fryser lätt och skadar sig lättare än tex min andra hund. Hon tycker också att det är obehagligt med hundar hon inte känner, vilket gör att vi fått jobba mycket på att få henne avslappnad vid hundmöten.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Changrila
12/11/17, 10:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Ebrah:

Det bästa: Hon är otroligt positiv och jag får kämpa för att komma på något alls som hon ens tycker är obehagligt. Även hon är rastypisk med allt jag älskar hos salukin. Hon är otroligt påhittig, testar sig gärna fram, är tydlig i sin kommunikation och överraskar mig ofta genom att visa sig riktigt vettig och försiktig i situationer där det behövs. Hon kan vara väldigt "pang på" men träffar hon tex barn, valpar, handikappade eller någon skadad hund, då är hon otroligt mjuk och försiktig. Hon är dessutom jätterolig att träna rallylydnad med och (det glömde jag nog nämna med Aysu) jagar otroligt bra på lure coursing. Dessutom är hon ett barnbarn till min första saluki, vilket jag uppskattar och likheter finns definitivt där.

Det sämsta: Hon är väldigt(!) impulsiv. Ser hon något hon vill fram till, då ska det ske nu, bums på en gång. Jag hade önskat att hon tänkte liiiite mer innan hon agerade och inte litade blint på att allt alltid fungerar eller löser sig. Men, hon är fortfarande väldigt ung och med lite tur blir hon väl något vettigare när hon blir äldre…

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Portie
12/12/17, 4:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Det bästa med Hugo: Han älskar sin familj, han visar det så tydligt. Han är väldigt morgontrött, jag får dra upp honom varje morgon. Han älskar närhet och gos. Han är aktiv och gillar att lära. Hanterar nya miljöer på ett väldigt bra sätt. Han är lekfull och rolig. Han är väldigt smart. Han är en väldigt enkel hund att ha att göra med. Det sämsta: Han kan vara lite osäker på nya människor (något som inte märks så väl numera). Han har blivit lite mer rädd för höga ljud, innan brydde han sig inte men nu blir han märkbart orolig. Han kan vara otroligt envis.

StellaAG
12/12/17, 8:54 AM
#12

Bästa: Han är så otroligt GLAD och positiv. Har världens kanske högsta självförtroende, det finns ingenting som han inte klarar av (enligt honom). Väldigt träningsvillig och lyhörd. Sover som en stock när han är ensam hemma och vaktar ingenting. Duktig i koppel och i hundmöten, älskar alla människor men mest mig ;)

Sämsta: Kanske inte hunden som man tar med i alla situationer… Han är stor, intensiv och många tycker att han ser lite "läskig" ut.  Dessutom är han ju tonåring nu. Tar gärna till rösten och sjunger högt när han blir förväntansfull.

[Tuulikki]
12/13/17, 2:51 AM
#13

Det bästa med Kimi: Han är en så himla enkel hund. (Lätt att hantera, vi har samma motionsbehov, han går jättefint i koppel och går ha lös etc.)
Det bästa med Molly: Hon är världens gladaste hund

Det sämsta med Kimi: Han är rädd för väldigt mycket
Det sämsta med Molly: Hon drar supermycket i koppel. Vi har henne inte på heltid heller så det är inte det lättaste att arbeta bort. 

Kimi (som hälsar alla God Jul! :D)

Molly

Annons:
Malwa
12/14/17, 1:16 PM
#14

Det bästa med min goding är; hon är så oerhört kärleksfull och omtänksam, går att ha lös i princip överallt då hon ALLTID kommer på inkallning. Hon är enormt intelligent och lär sig allt efter bara ett försök och är därför superrolig att träna med. Hon älskar alla hundar och människor och följer glatt med överallt. Går promenader är nästan det bästa hon vet så det blir mycket motion. :-) Inomhus är hon lugn. ❤️

Det sämsta;  Hon har en känslig sida som visar sig i rädsla för en hel del saker, men det mesta har vi faktiskt lyckats jobba bort, dock finns denna sidan hos henne och jag måste alltid ha den i åtanke. Hon stressar upp sig väldigt lätt, främst i mötet med andra hundar och människor, men vi jobbar på detta. Sist, hon drar en del i kopplet men även detta jobbar vi rätt hårt på och det går framåt. ❤️

Allt som allt, så åh så lycklig jag är för mitt lilla hjärta, hon är LJUVLIG!! 😍❤️

Wwsio
12/20/17, 1:21 PM
#15

Det bästa med min hund: Hans smarthet. Han lär sig så otroligt snabbt och har så sjukt bra minne. Han lär sig saker man inte ens har haft i avsikt att lära honom. Tex ord som "ät" och "drick". Det sämsta med honom: Hans motvilja. Han hatar behöva att lära sig saker som inte intresserar honom.

idamadelenemoren
12/20/17, 1:35 PM
#16

Bästa med Kila: hon är min tjej, alla dagar i veckan! Hon följer mig överallt och vi är oftast ett väldigt bra team :) Sämsta med Kila: hon fixar inte att vara hemma själv, hon klarar inte hundmöten och är otroligt osäker. Men vi jobbar på de :)

färgfest
12/20/17, 10:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Bästa med Teddy: Han är en clown.

Sämsta med Teddy: Han är en clown.

[KatarinePierce]
12/21/17, 4:42 PM
#18

Vilka fina hundar ni har!

Det bästa med Lucy är att hon är så snäll och pussar gärna på matte i timmar

Det sämsta är nog att hon blir så dålig på bild,så fort hon ser kameran så gömmer typ hon sig.

flocken
12/22/17, 6:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Det bästa med Dexter. Så snäll & älskar alla. Han är min räddning efter Vi fick ta bort vår förra. Det sämsta? Skulle vilja säga hans posttraumatisk stress. Men känns inte rätt då det inte är något han kan hjälpa. Det är en svår sjukdom som vi måste hantera varje dag. Så jag säger hans ego. Allt är hans. Alla pinnar, alla vatten pölar. Allt. Min skit

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

jultor
12/22/17, 11:55 AM
#20

Det bästa med Tequila: Hon är en underbar hund att jobba med, ger alltid 200% vad det än är. Hon kan även ta det lugnt i dom flesta situationer (om det inte är andra hundar som tränar och är högintensiv), kan ta det lugnt några dagar utan att klättra på väggarna. Sen är hon riktigt mysig! Sämsta med Tequila: Hon har väldigt lätt till stress och har en väldigt dålig mentalitet. Hon har rädslor för främmande människor och vaktar allt.

Annons:
jultor
12/22/17, 11:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Tequila

apportbocken
12/23/17, 2:07 PM
#22

Bästa: Hans humor och sätt att vara, hans konstiga ljud när han tycker det är dags för prommis och hand lyhördhet och brist på jaktlust. Och att han är oändligt GULLIG såklart. Sämsta: Han är inte så gosig av sig samt har en del rädslor och dåliga avreaktionee. Han vill heller inte träna lika mycket som jag vinn, han är väldigt störningskänslig.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

apportbocken
12/23/17, 2:08 PM
#23

Oj, en bild också.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

apportbocken
12/23/17, 2:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Men gahhh

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

apportbocken
12/23/17, 2:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Förlåt för spam, jag redigerade bilden lite så hans fina ansikte syns bättre

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Upp till toppen
Annons: