Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 1337 ggr
Misterfox
2017-12-07 13:17

Ok färskfoder?

Funderar på att övergå till färskfoder men tycker det svensktillverkade utbudet verkar lite snålt? Vill ha svensktillverkat med svenska råvaror och kom över detta fodret: http://hundensutvalda.se/vara-foder/not-helfoder/ Vad tycker ni om det? Det innehåller väldigt mycket inälvor kan jag tycka men har ingen aning om det är bra eller dåligt. Har ni andra förslag på svebsktillverkade färskfoder med svenska råvaror så tipsa gärna om dessa!

Annons:
kalindas
2017-12-07 13:28
#1

http://www.priimahundfoder.se/
Svenska råvaror. Ger min den gröna NK och lite grönsaker upptill då och då. Undviker helst spannmål eller potatis till hunden.

/Elisa

Fridaaaa
2017-12-07 14:27
#2

Håller med #1, ger samma till mina :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Itchy
2017-12-07 15:39
#3

ger som #1 &#2 Priima, och min hund totalvägrar allt annat sen han började med det fodret, svenskt, bra pris och tydligen gott enl vovven ;)

You can't spell Bitchy without Itchy

CayKantos
2017-12-07 17:35
#4

Kan rek. Pondus :) Endaste som ej är svensk är laxen som är norsk, viss del viltfångad och viss del laxodling, tyvärr. Men annars har jag bara hört bra om det. Planerar köra detta till min egna hund :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Vinternos
2017-12-07 20:01
#5

Nordic har väldigt bra färskfoder, de undviker fjäderfä i sina produkter vilket jag tycker är positivt.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Misterfox
2017-12-07 20:41
#6

Se där ja! Det fanns visst en del sorter! Priima och nordic verkar ha en del återförsäljare i närheten av mig, pondus verkade ha sämre med det. Ska absolut kolla närmare på dessa foder! Inget annat svenskt som man kan kika på? Det fodret jag länkade är av intresse då det är som mest lokalproducerat som man kan komma och går att få hem till varje ica butik så väldigt lättillgängligt också, men alltså ingen som har erfarenhet av det fodret?

Annons:
Upp till toppen
Annons: