Annons:
Etikettbeteende
Läst 1666 ggr
Fransu
2017-11-23 16:45

Vill "dela med sig" av sitt tuggben

Vår storpudel älskar tugga tuggben. Och det verkar som han vill dela med sig till mig och husse. Det är ofta han  kommer med en tuggis och liksom vill ge den till någon av oss. Vi brukar ta den och säga "wow vad fin" och ge tillbaka den till honom. Då "jonglerar" han med den en stund i munnen och börjar antingen tugga  eller så försöker han ge den till en igen och samma procedur upprepas. Om vi är upptagna med något när han kommer med sitt tuggben och ignorerar honom så släpper han tuggisen i ens knä och ställer sig och stirrar på en och väntar på en reaktion.

Varför gör han så här tror ni? Är det bara för att få lite uppmärksamhet eller är det en invit till lek? Gör era hundar likadant?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Fisherling
2017-11-23 17:24
#1

Pudlar är från början retrievers, det ligger lite i dem att komma och visa upp saker 😉 Vår labbe Benji gör samma sak, kommer mer än gärna och visar upp allt möjligt, även ben, och blir alldeles löjligt glad och stolt 😂

Fransu
2017-11-23 18:35
#2

#1 Ja, så är det nog. För han blir alltid väldigt glad när man tittar och berömmer hans fina tuggben. 😃

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Itchy
2017-11-23 19:52
#3

min lilla skit komma ofta oxo med antingen leksaker eller tuggisar och vill visa upp dom :)

You can't spell Bitchy without Itchy

Brillo
2017-11-23 21:10
#4

Våran flat gör precis likadant. Han visar även gärna upp benet för vår gammelhund som då oftast tar benet och inte är sugen på att dela. Houdini (flatten) blir lika förvånad varje gång han blir av med sitt ben 😩

Anibaz
2017-11-24 07:11
#5

Min aussie gör likadant med typ allt. Tuggben, leksaker, saker han stulit men inte får ha (mina underkläder…). Det har han gjort sen han var liten plutt. Här känns det som ett sätt att få uppmärksamhet och dra igång lite aktivitet.

Changrila
2017-11-24 09:59
#6

Min unga dåre gör så om hon vill att jag ska hålla i det hon vill tugga på, för att det blir enklare för henne då :p Ibland gör hon så för att hon vill ha dragkamp också.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Annons:
Fransu
2017-11-24 15:51
#7

Vad roligt att läsa om era hundar, att dom också kommer och visar sina saker. 😃

#6 Så gör pudeln också ibland, att han vill att man håller i tuggbenet när han tuggar.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[AnimeV4]
2017-11-24 20:56
#8

Så gör min curly coated retriever dagligen. Jag brukar också säga "Woooow! Vad fin!" och ge tillbaka om han gett mig något. Ibland springer han runt med det i munnen och är mallig bara😃

Det har hänt att han hämtat saker och sprungit fram och tillbaka från hallen när jag varit upptagen och till slut sa jag nog bara att "nu räcker det".

tk1971
2017-11-25 07:37
#9

Det där gör vår äldre hund också - men oftast till husse. Hon kommer med ett tuggben när han sitter i soffan, krafsar med en tass på hans hand och vill att han ska hålla i benet medan hon tuggar på det. Ibland gör han det, och gör han inte det så lämnar hon ibland benet till honom. Terriers brukar inte vara så pigga på att vilja lämna saker ifrån sig 😉

Upp till toppen
Annons: