Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 946 ggr
CayKantos
11/20/17, 8:29 PM

Vilket färsk/barffoder?

Är så splittrad på om jag ska köra MUSH, Priima, VoH, pondus eller ngt helt annat???…. kommer blanda fodret m. Torrfoder.. Jag gpr mycket upp i vart det kommer ifrån, därav lutar jag mest åt Pondus då det äe svenskt.. men verkar va sbårare att få tag på i affärerna samt ser jag inget valpfoder från dom?? Hjälp snälla 🙈

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
[KatarinePierce]
11/20/17, 8:29 PM
#1

Mush,har hört mkt bra om dem

Jojaton
11/20/17, 8:50 PM
#2

Både jag och valpen är väldigt nöjda med Mush. Har provat en korv VoH också, men jag tyckte det var så kletigt och även om den slank ner verkar det som att Sam föredrar Mush framför VoH. Har inte provat något annat, dels för att jag inte vill byta mat bara för att och dels för att det är svårt för mig att få tag på annat än VoH och Mush.

Johanna - Instagram

[Tuulikki]
11/20/17, 9:11 PM
#3

Min hund får Mush Vaisto och vi är väldigt nöjda med det🙂

[AnimeV4]
11/20/17, 9:22 PM
#4

Jag har kört både VoH puppy och Mush puppy. Knut har fått svarta prickar och kliat sig mer på senaste tiden, så jag ska pröva VoH igen för att se om det är pga Mush. Annars verkar ju nästan vad som helst bra😛

IngaTrnqvist
11/20/17, 9:45 PM
#5

Tror bara det är Mush och VoH som har valpfoder? Min valpunge får Mush puppy (båda varianterna) och prey model raw. Har även hört att man kan ge Priima NK och lägga till Stardardt Start Mix. Personligen skulle jag dock inte stödja Priima eftersom de stödjer minkfarm, men antar att det är upp till en själv och bedöma.

CayKantos
11/20/17, 10:18 PM
#6

#5 hade kngen aning om! Bra du sa. Ingen Priima i mitt hushåll iaf >:|

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Hornslandet
11/21/17, 10:56 AM
#7

Är nöjd med Mush so far, kör Vaisto röd. Bytte när min var ca 10,5-11mån, pga att han alltid haft lite lösare avföring av och till, även om Orijen funkade bra i övrigt tyckte jag. Tycker Mush är bättre pga:

Han ÄLSKAR maten över allt annat, godare än allt godis…
Perfekt avföring, i mindre mängd (små ganska torra kottar typ)
Behöver inte hinka i sig lika mycket vatten, dricker en hel del mindre dvs pga att fodret innehåller vätska. (Visst, man kan ju blöta upp torrfoder, men då kleggade det så jävligt i hans skägg :/)

Nackdelar är:
Måste vara lite renligare av mig, då det är rå gris o sånt i.
Tar upp en del plats i frysen.
Krångligare att ha med sig.

Men nackdelarna är ingen fara för mig.

CayKantos
11/21/17, 2:50 PM
#8

Några erfarenheter av Fodax? Fattar ej om det äe svensk, färskfoder eller va fasiken..

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

One.Gibbis
11/21/17, 3:23 PM
#9

Alltså, skulle säga Mush är det bästa alternativet. Personligen gillar jag att all näring redan finns i fodret, att inget är tillsatt. Sen är det billigare än många andra foder om du köper på dig en del (finns 10kg på zooplus tror jag). Fodrets utfyllnad, eller vad man ska kalla det, består utav saker som hunden faktiskt kan ta upp (se: grönsaker). Bara hört gott om mush egentligen. Ända nackdelen är att du måste dela upp portionerna själv, om du köper storpack - vilket kan va lite bökigt :) Vet inte om Frodax är svenskt eller inte, men det är kladdigt har jag hört. Sen innehåller det vetegroddar om jag inte misstar mig.

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

Hornslandet
11/21/17, 3:44 PM
#10

#9 Jag gillar mush och använder det som sagt själv, men billigare än andra färskfoder är det väl inte?  Känns som jag inte sett nått annat foder som är dyrare?

Ang att dela upp, så behöver iaf inte jag det som tur är (stor hund). Kör nu med 4 block om dagen - perfekt och smidigt! :D

Itchy
11/21/17, 3:54 PM
#11

jag ger min hund Priima, och både jag och han är nöja med det, han vägrar äta många andra märken, och så är priset bra i jämförelse med andra märken

You can't spell Bitchy without Itchy

One.Gibbis
11/21/17, 4:34 PM
#12

#10 Trevligt! Vet du hur många gram ett block väger? Har inga siffor på det nämligen. Jag utgick från att man köpte storpack. Annars är det inte billigare, absolut. Har inte jämfört med just Pondus, men vet att Mush är billigare än tex Priima. Man kommer undan billigare än med många torrfoder också, men det hör nog inte till tråden. :)

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

Hornslandet
11/21/17, 4:51 PM
#13

#12 "ca 245 gram per block" står det hos återförsäljare. :)

Alltså, jag köper storpack (10kg) men det kostar ju ca 45-48kr/kg. Vet du nått sätt att köpa det billigare?

Hur är Priima dyrare? Det kostar ju under 300kr för 15 kg vad jag kan se?

Dock blev Mush inte nått just dyrare för mig jämfört med Orijen som jag körde före. Blir nästan exakt samma kostnad.

Annons:
Jojaton
11/21/17, 5:02 PM
#14

#9 dela portioner är ju inte såå svårt tycker jag - min kille käkar just nu ett halvt block om dan plus en boll. Skulle kunna dela så han bara käkar block också men han trivs med lite variation i maten så då är bollarna smidiga att komplettera med. 500gr korvar är väl inte mycket lättare att portionera ut? (Om man då inte har en hund som äter ”jämn” mängd)

Johanna - Instagram

Fisherling
11/21/17, 5:30 PM
#15

Jag ger VOH och är väldigt nöjd med det.

CayKantos
11/21/17, 6:02 PM
#16

#15 kan du säga lite mer varför du valt VoH över resten?🙈

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jetaime
11/21/17, 6:08 PM
#17

Jag ger mush och är jättenöjd! Funkar bra både för mig och Zuki, vilket är otroligt viktigt. Dels för att hon fungerar så himla bra på det och det är smidigt med bollarna! :)

One.Gibbis
11/21/17, 6:37 PM
#18

#12 Meh, fasiken! D: Måste vara att jag blandat ihop priset på Mush Vaisto. Tror det ligger lägre än Mush Basic, men kräver en större giva? Det missade jag isf. Så jag räknade med priset på Vaisto, fast med fodergivan till Basic. #14 Ne, ser det själv inte som ett problem. Men tänkte att det eventuellt kunde vara ett problem för TS :)

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

Fisherling
11/21/17, 6:44 PM
#19

#16 VOH känns närmre eftersom det är producerat i Norge, så kortare frakt. Sen började jag helt enkelt med VOH och Tinja funkar klockrent på det, så har inte haft någon anledning att prova något annat 😃

Sugar Mist
11/21/17, 8:49 PM
#20

Jag ger mush och är kalasnöjd, köper 10kg's lådorna(479kr), har för mig att VoH's 9kg's lådor ligger på 499kr så då blir Mush billigare där, samtidigt så är det ju så nära barf du kommer utan att blanda själv så att säga:)

-

Annons:
Upp till toppen
Annons: