Annons:
Etikettövrigt
Läst 909 ggr
lolamig
2017-11-06 13:41

Gå ut med andras hundar

Jag skulle gärna vilja gå ut med andras hundar då jag tycker det är så himla mysigt och samtidigt kunna tjäna en slant. Jag är 14 år, bor i Stockholm på söder och går i skolan från ca 08 till 15-16. Jag har alltså inte jättemycket tid då jag också gymmar och behöver plugga, men skulle nog kunna klämma in det någonstans. Tror ni att någon fortfarande skulle kunna vara intresserad eller är det bara att glömma det? Är lite osäker på om någon vågar lämna sin hund till en 14 åring, skulle ni kunna göra det?

Annons:
[IdaSoren]
2017-11-06 14:16
#1

De allra flesta som söker dagmatte vill ju ha någon som antingen går ut på lunchpromenader eller som kan ha hunden hemma hos sig under hela dagen. Behovet för någon som kan gå ut efter klockan 15 är nog inte så stort. Du skriver ju dessutom att du inte har så mycket tid. De flesta som är dagmatte är personer som har mycket ledig/extra tid, så om du redan nu anser att detta är något du får "klämma in" någonstans är det kanske inte för dig.

Personligen skulle jag inte heller lämna ansvaret för min hund och lägenhet (via nyckel) till någon som inte är myndig, men där är nog folk väldigt olika.

lolamig
2017-11-06 14:28
#2

Ja jag misstänkte att det skulle vara så, tack för svaret! :)

Honestyisdead
2017-11-06 14:32
#3

Jag skulle inte lämna ut min hund till en 14 åring som jag inte känner.

hemul
2017-11-06 14:54
#4

Det finns inga du känner eller känner till som skulle kunna behöva lite hjälp någon gång ibland? Kanske äldre eller sjukskrivna i området där du bor som inte längre orkar med så många långpromenader och skulle uppskatta om hunden fick en riktig genomkörare nån gång.

Ett annat alternativ är att vara hundvakt på kvällstid. Någon som har en hund som har svårt att vara ensam men matte/husse vill kunna gå ut nån gång ibland. Fortfarande är det nog bra med folk i grannskapet som har lite pejl på vem du är.

lolamig
2017-11-06 18:15
#5

Tack för tipsen!

lolamig
2017-11-06 18:15
#6

Tack för tipsen!

Annons:
Upp till toppen
Annons: