Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 432 ggr
CayKantos
11/3/17, 5:59 PM

Bil o bur

Hur funkar det men stt ta en liten bil, tex Skoda Fabia, vika ner sätet bak. Går det stt sätta bur i bagaget/baksätet då? Är det möjligt?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Fridaaaa
11/3/17, 6:16 PM
#1

Hur stor hund har du?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CayKantos
11/3/17, 6:22 PM
#2

Ska skaffs en kelpie. Så medelstor

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Honestyisdead
11/3/17, 6:28 PM
#3

Varför inte bälte?

CayKantos
11/3/17, 6:32 PM
#4

#3 vill gärna ha bur. Bilbälte kan komma om jag ska köra ngn annans bil. Men jag tycker det e väldigt skönt med ett bur till hunden

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fridaaaa
11/3/17, 6:35 PM
#5

Du borde inte behöva fälla baksätet. Borde få plats men beror såklart på utformning av bur osv :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CayKantos
11/3/17, 7:09 PM
#6

#5 är 99 procent säkee det inte finns plats i små bilar.. pratar alltså sånna små personbilar som knappt har ngt bagage i förvägen…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Isalel
11/3/17, 9:13 PM
#7

Jag har en golf och jag får bara plats med en nylonbur i bakluckan på min bil. Tveksam om det skulle vara en särskilt bra lösning att fälla sätena, svårt att förankra buren då och då blir den en fara för dig istället vid en eventuell krock… Vissa lastgaller kan ju funka men osäker på vilka som passar småbilar :/

peafie
11/4/17, 12:28 AM
#8

Det funkar. Jag har det så.

Bloggen     ○    Instagram

CayKantos
11/4/17, 8:25 AM
#9

#7 men en nylonbur är ju knte direkt säker? #8 hur hsr du det?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fridaaaa
11/4/17, 8:37 AM
#10

#6Jag har själv en fabia, dock kombi men sett de små med, så kasst bagage är det inte i dem. Men mät och kolla :) 

Men tänker att om man fäller säterna blir det inte att buren lutar då?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

peafie
11/4/17, 3:22 PM
#11

#9 jag kan PMa bilder när jag sitter vid datorn. :)

Bloggen     ○    Instagram

Isalel
11/4/17, 4:48 PM
#12

# 9, nej en stabilare bur är såklart att föredra. Vår Artfex strlk S funkar att ha med långsidan ut, tror det finns en modell som öppnas på det sättet också? Men tvivlar på att den rymmer en Kelpie :)

Isalel
11/4/17, 4:58 PM
#13

https://www.hundbursbutiken.se/57-hundburar/artfex-medium-gaveloppning-10012 En sån här jag tänkte på som kan öppnas på långsidan, då kan ju buren vara lite grundare men ändå kanske kunna förankras säkert. Men kanske är för stor ändå.

Annons:
Upp till toppen
Annons: