Annons:
Etiketthälsa
Läst 463 ggr
Yohanna96
11/3/17, 1:16 PM

Åksjuk hund

Hej, jag har två blandrashundar. Min hane på snart 5 år är tyvärr åksjuk.

För ca 1 månaden sen flyttade jag hemifrån med mina hundar. Vilket innebär att hundarna behöver åka bil två gånger om dagen (till och från min mamma som passar dom på dagarna när jag jobbar). 

Finns det något sätt att underlätta det för honom? eller är det bara att inse att han inte kan åka bil i den mängd han gör nu? 

Tacksam för svar!

Yohanna och hundarna :)

Annons:
Elsis matte
11/3/17, 1:20 PM
#1

Har du testat att låta honom åka i framsätet (med säkerhetssele)? Ju längre bak i bilen desto mer kränger det, och att kunna se ut kan också hjälpa. Se till att han kan få stöd också, ex i en hundbädd med kanter, så att han inte behöver parera svängarna själv. Inte mat precis innan, men inte heller åka på helt tom mage.

Yohanna96
11/3/17, 1:26 PM
#2

Han har åkt i framsätet ett par gånger. då har han inte kräkts men fått dregel och fradga i hela munnen. Tyvärr är han nog lite stor för att ha en bädd i sätet, men ska se om jag kan fixa något åt honom så han sitta där utan att behöva parera själv. 

Maten gör ingen större skillnad han kräks oavsett när han åt, tyvärr.

Lord Vulcan
11/4/17, 8:01 AM
#3

Min schäfer va oxå åksjuk. Gav henne åksjuketabletter ett kort tag. Nu är det inga problem längre.

CayKantos
11/4/17, 8:24 AM
#4

Vet stt vissa hundsr mår bättre av ett mindre utrymme sp det inte rör sig så mycket. Kanske om hunden ligger bskom framsöten men på golvet?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: