Annons:
Etikettraser
Läst 825 ggr
Rimmaren
2017-11-02 18:32

Vilken hundras vore du som hund?

Som titeln lyder, vad tror du att du hade vart för ras om du va hund? Själv tror jag att jag skulle va en DSG, liten och pigg med mycket humör!

Annons:
[KatarinePierce]
2017-11-02 18:44
#1

Jag tror att jag skulle vara en Japansk spets med mycket päls och energi

[Tuulikki]
2017-11-02 18:48
#2

Flatte. Flamsig, glad och snäll

Zadeira
2017-11-02 18:58
#3

Jag vet faktiskt inte. Introvert, ensamvarg som helst sitter hemma i soffan.

JessikaFlacke
2017-11-02 18:59
#4

Pitbull.  Hur snäll som helst, ränner igenom allt och plötsligt kan det smälla

Herveaux
2017-11-02 19:11
#5

Irländsk Varghund - stor, lugn och snäll men kan bli en furie när tålamodet tar slut. 
Självständig men uppskattar det sociala i lagom dos. 
När dagens verk är avklarat är soffan väldigt bekväm. 
…och älskar mat.😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

flocken
2017-11-02 19:12
#6

Någon små mullig gatukorsning. Snäll men inte så smart. Diverse ledproblem och tvångstankar. Hamnar jag inte hos rätt ägare blir jag avlivad

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Fisherling
2017-11-02 19:12
#7

Någon konstig köksavlad blandras som är lite allting och ingenting samtidigt, med massa hälsoproblem och beteendestörningar😂

Typ någon Retriever/Vallhundsblandning. Växlar mellan glad och snäll till manisk hyperdrive där jag MÅSTE göra något.

parsley
2017-11-02 19:16
#8

Keeshond.  Lugn, men vaksam och  praktiskt klädd.

Jojaton
2017-11-02 19:23
#9

Nån vinthund tror jag. Fryser ständigt, trivs bäst hopkurad under ett täcke men har behov att ”springa” (i mitt fall inte springa men GÖRA grejer) av mig ordentligt då och då för att sen återgå till chillmode, haha.

Johanna - Instagram

tiger tok
2017-11-02 22:17
#10

Schäfer eller aussie! Outtröttlig när något är kul, men vilar gärna efter aktivering! Inte massa extra krusiduller på kläder och övrigt. Går ihop med de flesta människor och framförallt djur och är inte rädd för mycket, står upp för vad jag tycker och argumenterar gärna, men är alltid pigg på att lära! Har ingen överdriven dos av tålamod. Finns nog en skvätt bulldog också, envis som satan och vet vad jag vill.

Sugar Mist
2017-11-02 23:21
#11

#9 Haha, samma här.

Hade nog varit en italiensk vinthund. Fryslort, envis, lat men när jag väl får myror i benen behöver jag göra något :p

-

Drakellen
2017-11-03 11:16
#12

En husky tror jag. Älskar snön och vinter över allt annat och blir galen om jag inte får komma ut och springa minst en gång om dagen. Gud, va härligt att ha outömlig energi och bara springa genom snön med sin flock hela dagarna.

Elsis matte
2017-11-03 13:25
#13

Sheltie kanske? Är lättlärd och älskar klurigheter - och agility! Lite reserverad mot nya bekantskaper, lever upp när jag känner mig trygg. Lättstressad och en smula konflikträdd. Är dock inte så skällig av mig…

Annons:
JoannaLi
2017-11-03 13:31
#14

Tror att jag skulle vara någon form av typ jaktretriever. 

Älskar att vara ute och röra på mig, lösa problem, arbeta på kluringar, och är ganska lättsam och glad av mig. Dock äkta soffpotatis om jag bara får det jag behöver.

Changrila
2017-11-03 13:42
#15

Det är möjligt att jag umgåtts för mycket med mina egna hundar, men jag tror faktiskt att jag skulle vara en saluki :p

Älskar att vara ute och röra på mig (när vädret inte är för hemskt), slappar annars i soffan med tusen filtar. Vill alltid ha det bekvämt. Gillar att iaktta allt möjligt och förstå hur saker går till. Blir extremt(!) lätt uttråkad av teoretiskt plugg och liknande, men lär mig otroligt lätt sådant jag tycker om. Tycker inte om att mingla runt och umgås med många människor samtidigt, men umgås gärna mycket med nära vänner och familj.

Och ja, varken jag eller hundarna tycker om vintern. Jag lockas otroligt mycket av tanken på att ta med mig hundarna och fly till något varmare land…

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Mimmulih
2017-11-04 10:22
#16

Vilken rolig tråd! Jag vet inte riktigt men jag har fått för mig att jag kanske skulle vara en spaniel! Eftersom jag är kort och liten men kurvig, med relativt långt halvlockigt hår så har jag alltid föreställt mig att jag skulle vara en cocker spaniel hehe. Kollade rasbeskrivningen på wiki och jag kan säga att jag; Är ganska livlig och energisk, inte nödvändigtvis jätte aktiv sådär som att jag motionerar flera timmar per dag men jag gillar att hitta på saker och kan va lite crazy hehe. Sen är jag väldigt tillgiven mina nära och kära o dom betyder otroligt mycket för mig. Jag älskar att gosa i soffan eller sängen med min partner så är väl rätt kelig oxå! Dessutom har jag en tendens att alltid vara till lags för alla alltid och försöker alltid onödigt hårt att alla skall tycka om mig haha, jag är dessutom ganska lättlärd då de handlar om sånt jag känner att jag kan men de kan kräva otroligt mycket plugg för att bli riktigt bra på nåt, är inget supersnille direkt. Och så är ja väl ganska envis oxå haha!

Upp till toppen
Annons: