Annons:
Etikettövrigt
Läst 559 ggr
Wellcraft
2017-10-30 18:42

Ensamstående med aktiva hundar

Jag kommer bli ensamstående mamma och ha hand om mina två aktiva, krävande hundar själv i vår och framöver.
Någon som varit i samma sits? Hur har ni löst det första tiden?
Någon som kanske har guldvärda tips?
Endast intresserad av att höra ifrån er som är ensamma, eftersom det är stor skillnad på att vara ensam och ha en partner som hjälper med allt.

Att ta hjälp av hundrastare eller liknande är inte ett alternativ.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Lona
2017-10-30 19:55
#1

Vet inte om det hjälper dig (och nej, jag har inga barn😊) men jag har haft tränings- och stallkompisar i liknande situation.
Bebisen har helt enkelt varit med och "tränat" från början, resten av träningsgänget har turats om att vara barnvakt medan mamman kör sin/a hund/ar.
Det är klart, sök är väl inte världens bästa gren att satsa på men det har funkat utmärkt när vi varit ute och spårat mm.
Förutsätter förstås att man dels har ett pålitligt träningsgäng, dels att barnet är någorlunda "lättpassat".
Det brukar bli ganska härdade ungar som växer upp på BK eller i stallmiljö.😉
Lycka till med liten!❤️

Edit; Insåg nu när jag läste ditt inlägg igen att du nog menade den allra första tiden, då var ju inte mitt svar till så mycket hjälp, kanske.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Wellcraft
2017-10-30 20:28
#2

#1 Tack för positiv feedback! 
Ungefär så har jag planerat, vi kommer fortsätta med friluftslivet med barnet och bebis kommer hänga med både till bruksa och ut i spårskogen :)
Men just första tiden, precis som du noterade, känns lite mer kruxig. När man är sliten efter förlossning osv.
I värsta fall får hundarna vara lite understimulerade ett tag, men ser ju helst att ha så nöjda vovvar som möjligt :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Upp till toppen
Annons: